Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Andere sporten » Wielrennen

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

Erg goede zege inderdaad en leuk dat ie weer een trui pakt! Je zag elke keer op de laatste strook richting finishlijn dat ie 5-10 seconden sneller was dan de rest. Dus die paar foutjes kon ie zich permitteren. Uiteindelijk gewoon veruit de sterkste.

Overigens merk ik toch dat ik zit te wachten tot vdPoel weer meedoet, dat geeft wel wat extra`s aan een veldrit. Maar ja, die heeft natuurlijk niks meer te winnen in het veld en komt pas half december weer meedoen. (vakantie had ie ook wel verdiend dacht ik zo)

 

+2/-0

Van der Poel heeft zich weer terug 'aan het front' gemeld.
Hopenlijk gaat hij (zijn rug) het volhouden.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 19 maart 2022 om 18:00:

Van der Poel heeft zich weer terug 'aan het front' gemeld.
Hopenlijk gaat hij (zijn rug) het volhouden.



Ja, die is duidelijk weer terug! Geweldige finale overigens, Mohoric verdiende het echt wel. Maar zo fijn dat vdPoel mee gaat doen in de klassiekers, dat wordt spektakel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 20 maart 2022 om 10:55:

Ja, die is duidelijk weer terug! Geweldige finale overigens, Mohoric verdiende het echt wel. Maar zo fijn dat vdPoel mee gaat doen in de klassiekers, dat wordt spektakel.



In een intervieuw met de NOS zegt hij wel dit: "Ik heb op mijn vertrouwde nveau kunnen rijden zonder veel last te hebben van alles".

Hij heeft dus nog ergens last van en het is meer dan een ding.
En die klachten zijn niet volledig verholpen in de rustpauze die hij had ingelast.

Dat gaat invloed hebben op zijn agenda, hij gaat gedoseerd koersen rijden.

 

+1/-0

Ik heb vandaag meer genoten van sport dan gisteren. Zo dan moet je heel veel kracht hebben om zo n moment de omwenteling vector in pure top snelheid om te zetten, petje af zeg. Mooie overwinning van Mathieu.

 

+4/-0

Ja, het was een fijne koers. Geweldige sprint ook, echt heel vet met vBaerle en Madouas die nog terugkwamen. Goed, vdPoel is nu echt terug (en naar eigen zeggen zonder last van z`n rug) Kijken hoe hij de Amstel en Parijs-Roubaix gaat aanpakken!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 03 april 2022 om 19:59:

(...) Kijken hoe hij de Amstel en Parijs-Roubaix gaat aanpakken!



Ik zie dat ze de volgorde in de agenda gewijzigd hebben.
Geen Parijs-Roubaix komend weekend maar de Amstel Gold Race.

Jammer. Ik had hem graag ook Parijs-Roubaix zien winnen, een week later.

 

+1/-0

Is ivm de Franse verkiezingen, eenmalig dus. Maar met vAert in de lappenmand en geen cross seizoen als bagage zie ik hem in Roubaix ook nog wel een finale rijden (en waarom niet winnen?)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 03 april 2022 om 20:59:

Is ivm de Franse verkiezingen, eenmalig dus. (...)



Ah. Duidelijk.

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 03 april 2022 om 20:59:

(...) Maar met vAert in de lappenmand en geen cross seizoen als bagage zie ik hem in Roubaix ook nog wel een finale rijden (en waarom niet winnen?)



Jazeker.

Maar er zijn een paar grote renners geweest die in een week zowel Vlaanderen als Parijs-Roubaix wonnen. Ik had hem graag in dat rijtje gezien.

 

+2/-0

Mooie overwinning van deze klasbak.

 

+1/-0

Prima overwinning van Van Baarle in Parijs-Roubaix.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 17 april 2022 om 23:20:

Geweldig en verdiend, mvdp viel tegen maar kan ook niet altijd feest zijn, nou ja, niet altijd dezelfde dan ;-)



Ik zal het een teleurstelling vinden als Van der Poel Parijs-Roubaix niet een keer wint. B)
De ideale wedstrijd om te winnen als je de beste bent. Afgezien van pech.

Ik vond het ook jammer dat deze wedstrijd niet een week na Vlaanderen op de kalender stond. Een week vorm vasthouden is makkelijker dan twee weken.

 

+1/-0

Normaal gesproken moet dat wel kunnen, maar VdPoel heeft geen brede basis als gevolg van alle problemen denk ik.
Hoe dan ook was vBaarle echt wel veruit de sterkste gisteren. Schitterende overwinning, spannende koers, ik heb genoten!

 

+1/-0

Nou, hij doet het maar weer eens. Was wel op het tandvlees, maar natuurlijk prachtig om de roze trui aan te mogen trekken. Dumoulin maakt morgen een grote kans op de zege in de tijdrit (en wellicht de leiderstrui) Dat zou de Giro vanuit NL oogpunt al wel behoorlijk geslaagd maken!

 

+1/-0

Knappe prestatie van Koen Bouman door in de Giro een 2de etappe te winnen en ook nog eens, als 4de Nederlander ooit, de bergtrui in een grote ronde!

En die drie die hem voor gingen zijn niet de minste.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 27 mei 2022 om 19:40:

Knappe prestatie van Koen Bouman door in de Giro een 2de etappe te winnen en ook nog eens, als 4de Nederlander ooit, de bergtrui in een grote ronde!

En die drie die hem voor gingen zijn niet de minste.



Zeker een knappe prestatie. De bergtrui is leuk, maar weinig tegenstand natuurlijk. Twee etappes is geweldig, dat had ik nooit verwacht. Sowieso is het genieten kwa NL-ers deze Giro. Elke dag doet er wel iemand mee om de dagzege. Aankomende zondag is vdPoel eigenlijk zelfs favoriet voor de tijdrit, wie had dat gedacht? Ik heb er nu al veel plezier aan beleefd in ieder geval!

 

+1/-0

De Nederlanders laten zich idd goed zien in deze Giro.
Alleen weer tegenvallend van Dumoulin, deze man kan beter stoppen met wielrennen.
Ben wel benieuwd naar de renners voor de Tour van Jumbo Visma.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 28 mei 2022 om 11:50:

De Nederlanders laten zich idd goed zien in deze Giro.
Alleen weer tegenvallend van Dumoulin, deze man kan beter stoppen met wielrennen.
Ben wel benieuwd naar de renners voor de Tour van Jumbo Visma.



Gokje:

Roglic
Van Aert
Vingegaard
Dennis
Kuss
Kruijswijk
Teunissen/Laporte
Gesink

En dan vind ik het alleen jammer van Kruijswijk waarvoor m.i. hetzelfde geldt als voor Dumoulin. Namelijk dat ze geen beschermde/kopman rol meer zouden moeten hebben. Zakt er altijd op beslissende momenten doorheen en dat lijkt alleen maar erger te worden en als helper voegt zowat de gehele ploeg ook meer toe. Dumoulin kan zich beter puur toe gaan leggen op tijdritten.

Ik zou in plaats van Kruiswijk liever Benoot meenemen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 28 mei 2022, 13:07:31.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 28 mei 2022 om 11:50:

De Nederlanders laten zich idd goed zien in deze Giro.
Alleen weer tegenvallend van Dumoulin, deze man kan beter stoppen met wielrennen.
Ben wel benieuwd naar de renners voor de Tour van Jumbo Visma.



Nou, als je met 3e plaats in de tijdrit en een 4e plek in een bergetappe al moet stoppen met wielrennen houden we geen profs meer over. Laten we vooral hopen dat ie de stijgende lijn weer weet te pakken, het is een klasbak. Momenteel niet op het niveau van een paar jaar geleden, maar nog steeds een steengoede renner.

Lijstje van Mike klopt wel ongeveer wat betreft JumboVisma. Maar zolang ze met weinig NL-ers naar de Tour gaan kan het mij verder weinig interesseren met wie ze gaan. Als je ziet wat de 2e lijn (Bouwman, Leemreize, Affini) laat zien als je ze in de aanval gooit kan de Tour alleen maar tegenvallen. (lees: dom op kop rijden voor Roglic die het toch gaat afleggen tegen Pogacar) Plus dat ik geen fan van vAert ben. Mooie renner hoor, maar een beetje een suffe gast.
Vooral benieuwd naar wat vdPoel in de Tour gaat doen!

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 28 mei 2022, 13:48:52.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

Ajax Forum » Andere sporten » Wielrennen