Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Andere sporten » Wielrennen

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 14 15 16 17 18

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 26 juni 2021 om 21:27:

Ja, die valpartijen in de eerste week zijn altijd kut, zeker omdat zo'n doos meer met de camera bezig is dan met de renners. Gekkenhuis. Alaphillipe wel duidelijk de beste vandaag, morgen waarschijnlijk betere aankomst voor vdPoel. Veel klassementsrenners al uitgeschakeld btw, Porte, Lopez, Hart, Valverde, Kruijswijk aardig wat tijd verloren.


Poelsie moet gewoon gebruik maken van zijn achterstand en met een groepje vertrekken. Kan zo die minuten terugpakken, omdat niemand echt rekening met hem houdt.

Van Kruiswijk verwacht ik weinig deze Tour, van Kelderman des te meer.

 

+1/-0

Later deze week moet ie zeker met de ontsnapping mee inderdaad, maar morgen is dat geen optie.
Kelderman is wel een dark horse voor het podium inderdaad. Al lag ie vandaag wel weer op de grond helaas. Er was in ieder geval weer genoeg vermaak vandaag, ook leuk voor Ide Schelling die bollentrui. Erg vet!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 26 juni 2021 om 22:38:

Later deze week moet ie zeker met de ontsnapping mee inderdaad, maar morgen is dat geen optie.
Kelderman is wel een dark horse voor het podium inderdaad. Al lag ie vandaag wel weer op de grond helaas. Er was in ieder geval weer genoeg vermaak vandaag, ook leuk voor Ide Schelling die bollentrui. Erg vet!


Ja, eens. Hij moet ergens in een overgangsetappe, waar de sprintploegen zijn uitgeraasd en rustig aan doen en de klassementsrenners enkel geen schade proberen op te lopen, proberen weg te raken.

Aan de andere kant, wat is 5 minuten na een Tour. Hij kan nog steeds top 10 rijden, als hij bergop maar sterk is. Heeft hij schade opgelopen? En wat is zijn ambitie? Ik zou een Chiapucci scenario toch wel mooi vinden hoor. Mensen doen vaak wat denigrerend over die podiumplek, maar het blijft een stunt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 27 juni 2021 om 08:40:

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 26 juni 2021 om 22:38:

Later deze week moet ie zeker met de ontsnapping mee inderdaad, maar morgen is dat geen optie.
Kelderman is wel een dark horse voor het podium inderdaad. Al lag ie vandaag wel weer op de grond helaas. Er was in ieder geval weer genoeg vermaak vandaag, ook leuk voor Ide Schelling die bollentrui. Erg vet!


Ja, eens. Hij moet ergens in een overgangsetappe, waar de sprintploegen zijn uitgeraasd en rustig aan doen en de klassementsrenners enkel geen schade proberen op te lopen, proberen weg te raken.

Aan de andere kant, wat is 5 minuten na een Tour. Hij kan nog steeds top 10 rijden, als hij bergop maar sterk is. Heeft hij schade opgelopen? En wat is zijn ambitie? Ik zou een Chiapucci scenario toch wel mooi vinden hoor. Mensen doen vaak wat denigrerend over die podiumplek, maar het blijft een stunt.



Klopt, en soms kan het je zelfs een tour overwinning opleveren (Pereiro Sio) Podium in de Tour is gewoon een prestatie van formaat. We zijn met Dumoulin wel verwend de laatste jaren natuurlijk, dus dan vergeet je dat snel :)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 27 juni 2021 om 08:40:

(...) Mensen doen vaak wat denigrerend over die podiumplek, maar het blijft een stunt.



De 'nummmer 2' zal altijd de 'eerste verliezer' blijven.
Zo wordt er ook naar gekeken.

 

+1/-1

Wat. Ongelooflijk. Vet.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 26 juni 2021 om 21:27:

Alaphillipe wel duidelijk de beste vandaag, morgen waarschijnlijk betere aankomst voor vdPoel.


Zo, lekkahhhh voorspeld!

edit. geel en de bolletjes. MEGA.

Dit bericht is gewijzigd op 27 juni 2021, 18:05:44.

 

+2/-0

Geweldig. Hij wist dat hij met alleen de ritwinst het geel niet zou pakken en demarreerde de eerste keer op de Mur de Bretagne voor bonusseconden. Bij de tweede keer dezelfde beklimming ging hij als een raket weg en was niet meer te achterhalen. Wat een sportman: hij denkt en hij doet en het lukt. Hulde!

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Johan Nahoj schreef op 27 juni 2021 om 19:51:

Geweldig. Hij wist dat hij met alleen de ritwinst het geel niet zou pakken en demarreerde de eerste keer op de Mur de Bretagne voor bonusseconden. Bij de tweede keer dezelfde beklimming ging hij als een raket weg en was niet meer te achterhalen. Wat een sportman: hij denkt en hij doet en het lukt. Hulde!


Goed gezegd, buitencategorie.

 

+2/-0

Zijn ronde is al geslaagd, hij kan nu afstappen en alles op de OS zetten.
Echt een fenomeen die nog veel gaat winnen.

 

+1/-0

Wat een etappe weer vandaag, de ene na de andere valpartij.
Jumbo ligt vaak op het asfalt deze ronde.
Roglic verliest meer dan een minuut vandaag.
Wel mooi om te zien hoe de gele trui drager de sprint aantrekt voor zijn ploegmaat die prompt de etappe wint.

 

+2/-0

Roglic stapt morgen weer op, maar ligt wel helemaal open. lijkt me einde verhaal voor een goed klassement

 

+1/-0

Gekkenwerk vandaag. Kan nog wel eens een rare Tour worden op deze manier. De kans dat Roglic met deze blessures de tijdrit van woensdag overleeft lijkt mij niet heel groot.
Wel geweldig voor Alpecin Fenix dit hoor, 2 etappes en het geel! Mooi gedaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 28 juni 2021 om 21:19:

Gekkenwerk vandaag. Kan nog wel eens een rare Tour worden op deze manier. De kans dat Roglic met deze blessures de tijdrit van woensdag overleeft lijkt mij niet heel groot.
Wel geweldig voor Alpecin Fenix dit hoor, 2 etappes en het geel! Mooi gedaan.


Ja, zelfs als hij herstelt, dan gaat de energie in het genezingsproces zitten en niet in het behoud van vorm.

Zonde, hij oogde weer erg sterk. Gesink ook weer...sommige renners hebben gewoon een noodlot aan zich kleven.

Positief is dat Kelderman er prima bij zit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dex77 schreef op 28 juni 2021 om 21:03:

Roglic stapt morgen weer op, maar ligt wel helemaal open. lijkt me einde verhaal voor een goed klassement



Het tragische van Jumbo is dan weer dat ze gewoon aan het plan blijven vasthouden zoals ze dat in de Tour van vorig jaar met Dumoulin en de Giro van dit jaar zijn blijven doen ipv de aanpak en doelen te veranderen. Ga dan voor ritoverwinningen. Met m.n. van Aert, Kuss en Vingegaard is daar alle kans toe, maar het zal wel aanmodderen blijven rondom Roglic totdat deze uit de Tour stapt en de rest anoniem in het peloton blijft hangen zoals in de Giro na het uitvallen van Kruiswijk. Of een top tien klassering voor Kuss of Vingegaard waar niemand wakker van ligt.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 28 juni 2021 om 21:36:

Ja, zelfs als hij herstelt, dan gaat de energie in het genezingsproces zitten en niet in het behoud van vorm. (...)



En de wonden zitten op vervelende plekken: hij ligt er op.

Ik weet niet wat ze aan pijnstillers mogen innemen, dat kan e.e.a. verzachten.

 

+1/-0

"Het peloton likt zijn wonden", lees ik.

Een ideale dag dus voor Van der Poel om nogmaals 'gas te geven'.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 juni 2021 om 06:45:

"Het peloton likt zijn wonden", lees ik.

Een ideale dag dus voor Van der Poel om nogmaals 'gas te geven'.


Schijnt dat de renners willen staken. Vanwege de massale valpartijen en onveilige parcoursen. Volkomen terecht. Dit soort valpartijen slaat echt nergens meer op.

Af en toe kan er een ongeluk gebeuren, maar aan tafel bij de Avondetappe zei Fabio Jakobsen geloof ik dat de finish een mooi plaatje met de achtergrond moet geven. Dus met een kasteel erop of zo. Kost dan een paar neuzen, sleutelbenen, polsen en als je pech hebt wat hersenschade.

Gewoon een 5km zone: naar de finish risico's minimaliseren en zoveel mogelijk rechtuit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 29 juni 2021 om 08:25:

(...) Gewoon een 5km zone: naar de finish risico's minimaliseren en zoveel mogelijk rechtuit.



Waarom gaan ze geen beschermende kleding dragen?! :denk

In elke sport met risico is dat aan de orde.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 14 15 16 17 18

Ajax Forum » Andere sporten » Wielrennen