Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Andere sporten » Wielrennen

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 ... 14 15 16 17 18

Met vdPoel in deze vorm ben ik benieuwd wie het hem moeilijk gaat maken zaterdag. The usual suspects vAert en Alaphilippe misschien, maar ik denk dat ie wel de beste is momenteel. Prachtige koers weer gisteren!

 

+1/-0

En weer een prachtige performance en zege. Met dat cross seizoen was dit ook wel echt op zijn lijf geschreven. Kan niet wachten tot Vlaanderen's mooiste.

 

+1/-0

Wat een fenomeen is v/d Poel toch.
Zou mooi zijn als hij dit seizoen wat klassiekers op zijn naam kan zetten en zijn droom kan waarmaken om goud te pakken bij het mountainbiken op de OS.

 

+1/-0

Alaphilippe wist niet wat ie meemaakte, op ' zijn' terrein zo worden weggezet is bijna onmogelijk. De power van MvdP liet zien op het einde ,heb ik zelden, misschien wel nooit gezien. Ergens denk ik dat ie nog een stuk beter kan! :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 06 maart 2021 om 17:22:

(...) Kan niet wachten tot Vlaanderen's mooiste.



... en Parijs-Roubaix.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 06 maart 2021 om 19:00:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 06 maart 2021 om 17:22:

(...) Kan niet wachten tot Vlaanderen's mooiste.



... en Parijs-Roubaix.



Die vooral ja, hopen dat ie z`n vorm kan vasthouden zo lang. Sowieso kijk ik erg uit naar Parijs-Roubaix, voor mij de mooiste koers van het jaar!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 07 maart 2021 om 09:03:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 06 maart 2021 om 19:00:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 06 maart 2021 om 17:22:

(...) Kan niet wachten tot Vlaanderen's mooiste.



... en Parijs-Roubaix.



Die vooral ja, hopen dat ie z`n vorm kan vasthouden zo lang. Sowieso kijk ik erg uit naar Parijs-Roubaix, voor mij de mooiste koers van het jaar!



Eerst maar even een etappe scoren in T-A en dan even Sanremo binnen halen. :)

Ik denk dat hij ze allemaal kan winnen, alleen Ronde van Lombardije zal te zwaar voor hem zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 06 maart 2021 om 19:00:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 06 maart 2021 om 17:22:

(...) Kan niet wachten tot Vlaanderen's mooiste.



... en Parijs-Roubaix.


Stond mij bij dat hij die vorige keer oversloeg, mogelijk in verband met het risico van een val en zijn programma daarna. Maar dat was alweer 2019 en had niet direct met het risico van een stuiterpartij te maken.

Roubaix is een schitterende race, maar weet niet of ik die mooier vind dan Vlaanderen. Beiden behoren iig tot de mooiste klassiekers, Milan San Remo hoort wat mij betreft niet tot die categorie. Amstel ook niet, LBL wel en Lombardije misschien ook wel, al die status minder legendarisch.

Maar de verwachtingen pompt VDP zelfstandig weer op naar absurde hoogtes...Je kunt niet alles winnen en de Spelen ook nog eens. Ergens zul je toch moeten kiezen?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 07 maart 2021 om 12:51:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 06 maart 2021 om 19:00:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 06 maart 2021 om 17:22:

(...) Kan niet wachten tot Vlaanderen's mooiste.



... en Parijs-Roubaix.


Stond mij bij dat hij die vorige keer oversloeg, mogelijk in verband met het risico van een val en zijn programma daarna. Maar dat was alweer 2019 en had niet direct met het risico van een stuiterpartij te maken.




De ploeg had zich niet in geschreven voor Parijs-Roubaix. omdat het allemaal wat te zwaar voor van der Poel zou worden.

 

+1/-0

Ronde van Vlaanderen is prachtig, maar ik heb meer met Parijs-Roubaix. Bos van Waller is monumentaal. Milaan-San Remo is de laatste 25 km ook wel vaak leuk om te zien, zeker nu er een NLer om de knikkers mee doet.

 

+1/-0

Je ziet nu al dezelfde drie van de Ronde van vorig jaar het voorjaar domineren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 11 maart 2021 om 21:05:

Je ziet nu al dezelfde drie van de Ronde van vorig jaar het voorjaar domineren.



Op zich niet onverwacht natuurlijk. vdPoel geeft overigens doodleuk aan dat ie nog niet op z`n best is :D Pieken met de Ronde v Vlaanderen en Parijs-Roubaix. Vet...

 

+1/-0

Nog steeds wel beetje pijn in de buik van de afloop van Vlaanderen's mooiste...Als VdP die had gewonnen, was hij een instant legende geweest. Nu is hij al een grote renner die nog veel meer gaat winnen, maar twee keer op rij de Ronde winnen en je staat al bij de renners als Museeuw, Boonen, De Vlaeminck etc. Die status gaat VdP natuurlijk ook halen, maar man, wat een wrange nasmaak...

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 24 april 2021 om 09:33:

Nog steeds wel beetje pijn in de buik van de afloop van Vlaanderen's mooiste...Als VdP die had gewonnen, was hij een instant legende geweest. Nu is hij al een grote renner die nog veel meer gaat winnen, maar twee keer op rij de Ronde winnen en je staat al bij de renners als Museeuw, Boonen, De Vlaeminck etc. Die status gaat VdP natuurlijk ook halen, maar man, wat een wrange nasmaak...



Hij moet wat meer doseren, geduld hebben en eerst "het bordje van de ander leeg eten". Daar is hij sterk genoeg voor. En dan kan hij zo'n print wél volhouden. En op hogere snelheid.

Benieuwd wat Adrie daar van vindt. Die kon dat nl.; wachten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 april 2021 om 12:42:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 24 april 2021 om 09:33:

Nog steeds wel beetje pijn in de buik van de afloop van Vlaanderen's mooiste...Als VdP die had gewonnen, was hij een instant legende geweest. Nu is hij al een grote renner die nog veel meer gaat winnen, maar twee keer op rij de Ronde winnen en je staat al bij de renners als Museeuw, Boonen, De Vlaeminck etc. Die status gaat VdP natuurlijk ook halen, maar man, wat een wrange nasmaak...



Hij moet wat meer doseren, geduld hebben en eerst "het bordje van de ander leeg eten". Daar is hij sterk genoeg voor. En dan kan hij zo'n print wél volhouden. En op hogere snelheid.

Benieuwd wat Adrie daar van vindt. Die kon dat nl.; wachten.


Veel mensen weten het niet, maar Senior heeft ook bizarre uitslagen gereden. Hij was een topveldrijder en een sprinter. Maar wel eentje LBL, de Amstel Gold Race en de Brabante Pijl heeft gewonnen. Naast Tour etappes en de Ronde van Vlaanderen.

Dat is absurd voor een 'sprinter'. Een van de grootste renners van Nederland ooit, maar zo heeft hij nooit echt te boek gestaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 24 april 2021 om 22:45:

(...) Een van de grootste renners van Nederland ooit, maar zo heeft hij nooit echt te boek gestaan.



Zo zijn er wel meer die te weinig eer krijgen, ook de knechten.
Zoals Henk Lubberding bijvoorbeeld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 april 2021 om 22:50:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 24 april 2021 om 22:45:

(...) Een van de grootste renners van Nederland ooit, maar zo heeft hij nooit echt te boek gestaan.



Zo zijn er wel meer die te weinig eer krijgen, ook de knechten.
Zoals Henk Lubberding bijvoorbeeld.


Eddy Bouwmans, ken je die nog? Rooks en Theunisse waren mijn favorieten trouwens. Überhaupt die generatie: Nijdam, Maassen, van Poppel, Breukink, nog een staartje van Solleveld, Van der Velde etc.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 24 april 2021 om 23:04:

Eddy Bouwmans, ken je die nog? Rooks en Theunisse waren mijn favorieten trouwens. Überhaupt die generatie: Nijdam, Maassen, van Poppel, Breukink, nog een staartje van Solleveld, Van der Velde etc.



Ik ken ze allemaal ... B)

 

+1/-0

Benieuwd naar Luik, ook een van mijn meest favoriete koersen van het jaar, samen met Vlaanderen, Roubaix en de ronde van Lombardije.

Ik zie geen Nederlandse favorieten, zelfs geen echte outsiders. Mollema toonde eindelijk weer vorm in de Waalse pijl, maar geen topvorm en VdP doet niet mee. Poels heeft evenmin iets bijzonders laten zien. Ik hoop op iets moois van Kelderman, die begin dit jaar dacht ik mooie uitslagen heeft gereden in het Spaanse hooggebergte. In de AMGR dan weer slechts 37e, maar een mens mag hopen. Denk dat het Roglic wel weer zal worden.

Mooie voorbeschouwingen:

https://www.wielerflits.nl/nieuws/voorbeschouwing-luik-bastenaken-luik-2021/

en zeker deze:

https://www.indeleiderstrui.nl/idl-producties/favorieten-luik-bastenaken-luik-alle-namen-onderbouwing-laatste-quotes-en-odds

 

+1/-0

Ik zie Roglic wel winnen vandaag. Maar Alaphilippe komt ook op stoom en er zijn in Luik toch ook wel vaak outsiders die er met de bloemen vandoor gaan. Kwa Nederlanders inderdaad niemand in de picture, al heeft Mollema wel vaker als underdog grote overwinningen gepakt natuurlijk. Hij is er toe in staat...

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 ... 14 15 16 17 18

Ajax Forum » Andere sporten » Wielrennen