Forumreacties: 6.049
Reg.: 3 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd Fortuna Sittard-Ajax: -
Ach, de conspiracy-boys mogen best hun hypotheses neerleggen en ik wil er ook prima op een normale manier mee in discussie. Ze hebben zelfs in zoverre in punt dat we 10-25 jaar geleden wel vaak uit speelden na een Eurowedstrijd.
Desondanks is hun case erg zwak en ik wijs ze graag op de pijnpunten in hun redenaties. Waar vervolgens niks inhoudelijks meer op terug komt, slechts boos gescheld of dat ik een "bully" ben. Grappige dynamiek.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 606
Reg.: 13 september 2022
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 11 september 2026 om 15:25:
Is dit nu écht het meest boeiende onderwerp gaande op dit forum? Ik betreur dit.
Ik heb op pagina 13 een poging gedaan om een ander interessant vraagstuk te berde te brengen maar daar is helaas maar weinig tractie op gekomen.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 11 september 2026 om 15:05:
Waar jij en je kameraad een punt hebben, is dat de data van 10-25 jaar geleden er opmerkelijk uit ziet.
open/sluit de onderstaande quote:Het is je al meerdere malen getoond dat als je het over de langere periode bekijkt, PSV en Ajax ongeveer even vaak thuis en uit spelen na een Europees duel. Sterker nog, Ajax speelt statistisch gezien zelfs nog iets vaker thuis.
open/sluit de onderstaande quote:Ik ben tig jaar terug gegaan en er zit geen wezenlijk verschil in de uit en thuisbalans tussen Ajax en PSV.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 14 september 2026, 10:46:15.
De telling is niet helemaal correct, vorig jaar speelden we 3x thuis na een Euroduel en niet 2x, het jaar ervoor 9x en niet 7x.
Maar goed, dat maakt niet uit. Zoals ik al zei ziet de data van voor 2017 er apart uit, maar daarmee heb je nog niet jouw complot bewezen. Daar heb je echt heel ander bewijs voor nodig.
En daarnaast is het patroon sinds 2017 verdwenen. Dus kun je niet meer stellen dat het speelveld ongelijk zou zijn. Hooguit dat het dat ooit geweest is. Voor zover je dit echt een belangrijke variabele vindt natuurlijk.
Vind de tenacity waarmee gewerkt wordt dan wel weer mooi
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 13 september 2026 om 21:05:
De telling is niet helemaal correct, vorig jaar speelden we 3x thuis na een Euroduel en niet 2x, het jaar ervoor 9x en niet 7x.
open/sluit de onderstaande quote:En daarnaast is het patroon sinds 2017 verdwenen.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 14 september 2026, 10:47:05.
Forumreacties: 4.815
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 13 september 2026 om 21:46:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 13 september 2026 om 21:05:
Zoals gezegd, heb ik besloten om duels met meer dan 5 rustdagen ervoor eruit te laten. Ajax speelde op dinsdag 25 november 2025 tegen Benfica. Precies een week later, dus ook op dinsdag, volgde de eredivisiewedstrijd tegen Groningen. Ik zie nu dat dit was vanwege het vuurwerkgedoe op zondag, dus ik zal het aanpassen.
Voor het jaar daarvoor kom ik op 8 (ook aangepast nu), 1 voorronde, 4 groepsfase en 3 knockout.
open/sluit de onderstaande quote:En daarnaast is het patroon sinds 2017 verdwenen.
Behalve dat het dit en vorig seizoen weer in full force terug is (de crux van het hele verhaal). Dus wat is er gaande bij de KNVB en/of Ajax dat a) zo'n trendbreuk ontstaat, en b) vervolgens weer op lijkt te houden?
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 13 september 2026 om 21:46:
Zoals gezegd, heb ik besloten om duels met meer dan 5 rustdagen ervoor eruit te laten. Ajax speelde op dinsdag 25 november 2025 tegen Benfica. Precies een week later, dus ook op dinsdag, volgde de eredivisiewedstrijd tegen Groningen. Ik zie nu dat dit was vanwege het vuurwerkgedoe op zondag, dus ik zal het aanpassen.
Voor het jaar daarvoor kom ik op 8 (ook aangepast nu), 1 voorronde, 4 groepsfase en 3 knockout.
Behalve dat het dit en vorig seizoen weer in full force terug is (de crux van het hele verhaal). Dus wat is er gaande bij de KNVB en/of Ajax dat a) zo'n trendbreuk ontstaat, en b) vervolgens weer op lijkt te houden? En moet Ajax zich met de rend tevredenstellen, of überhaupt met losse seizoenen waar de discrepantie tussen uit- en thuisduels zo groot is?
Hier nog een kort overzicht als je alleen naar ED-wedstrijden na Europese voorronde- en groepsfaseduels kijkt:
open/sluit de onderstaande quote:
open/sluit de onderstaande quote:en dat jaar ervoor ga je ook de mist in. Het zijn geen 4 maar 5 thuisduels.
open/sluit de onderstaande quote:Doe je er zo lang over, ga je nog steeds gewoon ieder jaar de fout in.
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 13 september 2026 om 22:27:
open/sluit de onderstaande quote:
Ik kom op 1 voorronde, 4 groepsfase en 3 knockout. Welke van die drie klopt niet?
open/sluit de onderstaande quote:en dat jaar ervoor ga je ook de mist in. Het zijn geen 4 maar 5 thuisduels.
Ik ga in dit geval niet de mist in, want ik heb duidelijk gecommuniceerd dat ik max 5 rustdagen aanhoud. Ajax-Feyenoord op 27 september 2023 was 6 dagen na Ajax-Olympique Marseille.
open/sluit de onderstaande quote:Doe je er zo lang over, ga je nog steeds gewoon ieder jaar de fout in.
Ik heb gezegd dat er foutjes in konden zitten. Ik haal er zelf ook nog steeds eentje uit als ik voor wat anders kijk. Het is nou eenmaal een hoop werk op de hand. Maar zoals ik ook al zei, het verandert verder weinig tot niets aan de conclusie, daar waar jij meerdere malen hebt gezegd dat er over de langere periode geen wezenlijk verschil is tussen hoe vaak Ajax en PSV thuis of uit spelen na Europese duels (overduidelijk fout of gewoon gelogen).
Daar zeg je natuurlijk helemaal niets meer over, net als toen ik jou op de fouten in je lijstjes wees. Daar ging je gewoon niet op in.
Ik wil nog best fouten of verschillen in data-uitkomsten bespreken, maar daar blijft het bij voor wat betreft ElSimao2.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 13 september 2026 om 22:42:
Seizoen van Farioli waren er inderdaad 8, my bad. Jaar ervoor was met Ajax-Feyenoord die begon op zondag maar woensdag werd uitgespeeld.
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 13 september 2026 om 22:52:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 13 september 2026 om 22:42:
Seizoen van Farioli waren er inderdaad 8, my bad. Jaar ervoor was met Ajax-Feyenoord die begon op zondag maar woensdag werd uitgespeeld.
Ah, nog een wedstrijd die een paar dagen later is uitgespeeld. Dat verklaart het. Ik heb het aangepast en zal morgen de plaatjes opnieuw uploaden.
Vak: -
Forumreacties: 4.043
Reg.: 8 augustus 2001
Het was te denken dat Mie Toe dan ook nog ging afkomen met een verbatim copy/paste van een gesprekje met ChatGPT. Mijn god zeg, heel dat AI slop gedoe mag ondertussen ook wel eens gaan stoppen.
Leer eens voor jezelf te denken, ipv alles uit te besteden aan tools die ervoor gekend staan te hallucineren en zaken te verzinnen.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 4.995
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 14 september 2026 om 09:40:
Het was te denken dat Mie Toe dan ook nog ging afkomen met een verbatim copy/paste van een gesprekje met ChatGPT. Mijn god zeg, heel dat AI slop gedoe mag ondertussen ook wel eens gaan stoppen.
Leer eens voor jezelf te denken, ipv alles uit te besteden aan tools die ervoor gekend staan te hallucineren en zaken te verzinnen.
Forumreacties: 4.815
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 14 september 2026 om 09:42:
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 14 september 2026 om 09:40:
In alle eerlijkheid zien zowel de teksten als de data van Mie Toe er niet uit als AI generated en lijkt het erop alsof hij er een paar uur werk in heeft gedouwd.
Ik weet niet of dat erger of minder erg is.
Wat een wezenloos gelul zeg.
Forumreacties: 4.043
Reg.: 8 augustus 2001
In alle eerlijkheid zien zowel de teksten als de data van Mie Toe er niet uit als AI generated en lijkt het erop alsof hij er een paar uur werk in heeft gedouwd.
open/sluit de onderstaande quote:Dus goed, hè hè, weken later kunnen we nu eindelijk stellen dat er voor de factor 2a) Speelschema na Europese wedstrijden een ongelijk speelveld is. Dat wil zeggen, de omstandigheden voor PSV en Ajax na Europese duels zijn niet gelijk. PSV speelt ongeveer de helft van z'n ED-wedstrijden na Europese duels buitenshuis en dat eigenlijk al redelijk consequent sinds 2000, wat je logischerwijs zou mogen verwachten. Bij Ajax is dat echter niet geval en schommelt het percentage ED-uitwedstrijden na Europese duels rond de 65%, afhankelijk van welke data je gebruikt (geen enorme verschillen).
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 14 september 2026 om 09:55:
open/sluit de onderstaande quote:Dus goed, hè hè, weken later kunnen we nu eindelijk stellen dat er voor de factor 2a) Speelschema na Europese wedstrijden een ongelijk speelveld is. Dat wil zeggen, de omstandigheden voor PSV en Ajax na Europese duels zijn niet gelijk. PSV speelt ongeveer de helft van z'n ED-wedstrijden na Europese duels buitenshuis en dat eigenlijk al redelijk consequent sinds 2000, wat je logischerwijs zou mogen verwachten. Bij Ajax is dat echter niet geval en schommelt het percentage ED-uitwedstrijden na Europese duels rond de 65%, afhankelijk van welke data je gebruikt (geen enorme verschillen).
Die eerste zin is puur AI generated content, muv die dubbele "hè hè" misschien. Heel die formatting schreeuwt ook LLM.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 14 september 2026 om 10:01:
Ik zou zeggen: menselijke tekst. Maar trek het voor de lol eens door een tool die AI-generated text kan ontmaskeren (voor zover die betrouwbaar werken).
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 14 september 2026, 10:48:48.
Wellicht ben ik zeer naief maar ik zie in Mie Toe geen AI of iemand die er zwaar gebruik van maakt. Inderdaad een klant van de oudere stempel, wat zich bijvoorbeeld uit in het feit dat ie dat gedicht toch maar gewoon maakt. Jongere generaties zouden denk ik een excuus bedenken of gewoon helemaal uitloggen. Zie er ook wel een serieuze guy in die langere tijd hetzelfde beroep doet en waarschijnlijk ook grotendeels bij dezelfde werkgever.
Hij gaat wat veel op in dit onderwerp, wat misschien voor hemzelf niet ideaal is, maar wat mij betreft hoeft ie niet zo negatief benaderd te worden. Hij is ook lekker anti-Klaassen, dus dat is mooi meegenomen.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 14 september 2026 om 11:48:
Wellicht ben ik zeer naief maar ik zie in Mie Toe geen AI of iemand die er zwaar gebruik van maakt. Inderdaad een klant van de oudere stempel, wat zich bijvoorbeeld uit in het feit dat ie dat gedicht toch maar gewoon maakt. Jongere generaties zouden denk ik een excuus bedenken of gewoon helemaal uitloggen. Zie er ook wel een serieuze guy in die langere tijd hetzelfde beroep doet en waarschijnlijk ook grotendeels bij dezelfde werkgever.
Hij gaat wat veel op in dit onderwerp, wat misschien voor hemzelf niet ideaal is, maar wat mij betreft hoeft ie niet zo negatief benaderd te worden. Hij is ook lekker anti-Klaassen, dus dat is mooi meegenomen.
Ajax Forum » Binnenlandse competities » Gelijk speelveld