Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Binnenlandse competities » Gelijk speelveld

Deze normale topic is open en bestaat uit 17 pagina's: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17

Ach, de conspiracy-boys mogen best hun hypotheses neerleggen en ik wil er ook prima op een normale manier mee in discussie. Ze hebben zelfs in zoverre in punt dat we 10-25 jaar geleden wel vaak uit speelden na een Eurowedstrijd.

Desondanks is hun case erg zwak en ik wijs ze graag op de pijnpunten in hun redenaties. Waar vervolgens niks inhoudelijks meer op terug komt, slechts boos gescheld of dat ik een "bully" ben. Grappige dynamiek.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 11 september 2026 om 15:25:

Is dit nu écht het meest boeiende onderwerp gaande op dit forum? Ik betreur dit.

Ik heb op pagina 13 een poging gedaan om een ander interessant vraagstuk te berde te brengen maar daar is helaas maar weinig tractie op gekomen.

Klopt, sorry.

Iedereen moet zelf weten wat ie doet, maar op de enkels is puur pragmatisch gezien het meest logische om te doen. Je moet namelijk, als je de eerste etappe volbracht hebt, gaan staan voor het edele veegwerk. Daarvoor moet je een beetje manoeuvreren met van die kleine draaiingen op je hielen, etc. Dat gaat naar mijn smaak beter als je broek op je enkels hangt.

Goed zo? Ik wil je erop wijzen dat dit meer mening is dan jij in deze hele topic hebt gespuid.

+1/-0

Het gedicht is in de lucht. Meer kan ik er zonder AI niet van maken.

+1/-0

ElSimao2 schreef op 11 september 2026 om 15:05:

Waar jij en je kameraad een punt hebben, is dat de data van 10-25 jaar geleden er opmerkelijk uit ziet.

Dit is waarschijnlijk het dichtste dat je bij een 'ik zat ernaast' van ElSimao2 kunt komen.
Eerst verkondigde hij heel stellig:

Het is je al meerdere malen getoond dat als je het over de langere periode bekijkt, PSV en Ajax ongeveer even vaak thuis en uit spelen na een Europees duel. Sterker nog, Ajax speelt statistisch gezien zelfs nog iets vaker thuis.

en

Ik ben tig jaar terug gegaan en er zit geen wezenlijk verschil in de uit en thuisbalans tussen Ajax en PSV.

Wekenlang provoceren en liegen op basis van een vluchtig internetonderzoekje dat z'n vooroordeel onderschrijft, en nu de data sinds 2000 geplaatst is (inclusief spreadsheet en uitleg) en laat zien dat het niet klopte wat hij zei, is het opeens heel casual van 'ja, ziet er wel opmerkelijk uit, ja'. :denk

Dat iemand niet mans genoeg is om z'n ongelijk toe te geven is één ding, maar dat hij vervolgens ook nog eens het elementaire fatsoen mist om z'n excuses aan Zijaanzij te maken na de vele beledigingen en denigrende opmerkingen aan diens adres, na alle verdraaiingen van en leugens over wat hij gezegd zou hebben (en dat alleen maar omdat Mie Toe - niet Zijaanzij - gewoon voor zijn mening uitkomt over wat hij denkt dat een grote factor in de verschillende ongelijke speelvelden is), dat zegt eigenlijk alles over de persoon die ElSimao2 is.

Het is duidelijk dat deze forumbully zich hier voornamelijk ophoudt om te sarren en te vernederen. Hij zal wel een van die 5-6% internetgebruikers zijn die zeggen hier hun plezier uit te halen.

Tegelijkertijd ben ik hem ook dankbaar dat hij mij op de voor hem typische manier heeft aangespoord om er nu eens een keer zo diepgravend en degelijk mogelijk naar te kijken. Dat is iets wat ik al jaren wilde doen, maar de tijd, energie en motivatie voor miste.

Dit wilde ik nog even kwijt.

-----

Dus goed, hè hè, weken later kunnen we nu eindelijk stellen dat er voor de factor 2a) Speelschema na Europese wedstrijden een ongelijk speelveld is. Dat wil zeggen, de omstandigheden voor PSV en Ajax na Europese duels zijn niet gelijk. PSV speelt ongeveer de helft van z'n ED-wedstrijden na Europese duels buitenshuis en dat eigenlijk al redelijk consequent sinds 2000, wat je logischerwijs zou mogen verwachten. Bij Ajax is dat echter niet geval en schommelt het percentage ED-uitwedstrijden na Europese duels rond de 65%, afhankelijk van welke data je gebruikt (geen enorme verschillen).

Hieronder is een grafiek die het percentage ED-wedstrijden na Europese duels laat zien. De donkere lijnen tonen dat percentage voor PSV en Ajax elk seizoen, en de lichtere lijnen tonen het percentage van alle wedstrijden tot en met dat specifieke seizoen, een soort gemiddelde dus. Dit gaat over alle ED-wedstrijden na Europese duels met maximaal 5 rustdagen, dus voorronde, groepsfase en knockout. Je zou kunnen argumenteren dat knockout-wedstrijden niet echt relevant voor de analyse zijn omdat het zeer moeilijk is bij het opstellen van het speelschema om hiermee rekening te houden (en clubs doen het zich als het ware zelf aan), maar de ratio voor duels na Europese knockout-duels is nagenoeg fifty-fifty, dus dat maakt geen enorm verschil (percentage uitduels is 3-5% hoger als je alleen voorronde en groepsfase bij elkaar optelt):

forumillustratie

Aan de lichte lijnen zie je dus een redelijk constant percentage van rond de 50% voor PSV, en waar het bij Ajax lange tijd behoorlijk hoog is (rond de 66%) begint de lijn 10 jaar geleden af te vlakken. Prima, zou je denken, er is in die periode iets gebeurd waardoor het ongelijke speelveld meer begon te vereffenen. Het probleem is natuurlijk dat deze trend de laatste 2 jaar weer abrupt doorbroken is, en dat was precies het punt van Zijaanzij dat uiteindelijk tot deze hele topic heeft geleid. Je ziet ook dat de lichtrode lijn aan het einde weer licht stijgt.

Hier nog een overzicht met alle Ajax-data dat wat duidelijker laat zien welke seizoenen Ajax meer uit- dan thuiswedstrijden na Europese duels speelde (lichtrood) en welke minder (lichtgroen):

forumillustratie

Zoals ik al eerder een aantal keer in deze topic heb gezegd, kan een speelveld ongelijk zijn, maar dat zegt verder niet automatisch iets over de oorzaken of over hoe erg het is dat het speelveld ongelijk is. In dit geval is het heel moeilijk te achterhalen waarom het speelveld zo is, omdat wij als publiek geen enkel inzicht krijgen in het jaarlijkse proces om tot een speelschema te komen. Echter, veranderingen in de trend maken het misschien wel mogelijk om te speculeren.

Er wordt namelijk vaak geopperd dat de verschillen in omstandigheden voor PSV en Ajax veroorzaakt worden door wensen die er zijn vanuit burgemeesters en politie vanwege de veiligheid. Als dat de (hoofd)oorzaak was, dan zou je verwachten dat de trend altijd min of meer hetzelfde blijft, maar we zien juist bij Ajax dat er 10 jaar geleden iets veranderde waardoor er opeens seizoenen tussen zaten waarbij Ajax juist vaker thuiswedstrijden na Europese duels kreeg toegewezen (lichtgroen in bovenstaande lijst). Het is niet zo dat veiligheid opeens niet meer relevant was. Integendeel, veiligheid is alleen maar actueler geworden, met steeds meer burgemeesters die Ajax-supporters willen weren. Het lijkt mij sterk dat dit de trendbreuk heeft veroorzaakt.

Ik denk dat de oorzaak eerder bij de KNVB en Ajax, of een combinatie daarvan, gezocht moet worden. Het is bijvoorbeeld mogelijk dat het iemand binnen de speelschema-commissie (de 'commissie competitie en openbare orde') was opgevallen dat het speelveld zo scheef was en dat men dit voortaan rechter wilde gaan trekken. Ook dit lijkt mij erg sterk, want het verklaart dan weer niet waarom het de laatste twee seizoenen weer zo extreem de andere kant opschiet, maar alles is mogelijk.

Zelf denk ik dat de sleutel bij Ajax ligt, en ik zou dolgraag willen weten wie hierover gaat binnen Ajax. Je zou denken dat het onder de verantwoordelijkheid van (het team van) de Technisch Directeur valt, in samenspraak met de technische staf van het eerste. Gezien de voortdurende wisselingen binnen de organisatiestructuur van Ajax vraag ik me af hoe het met de continuïteit zit. Ik ben dit nog aan het onderzoeken en ik hoor het graag als iemand hier meer van weet, maar mijn gevoel zegt dat het voor het overgrote deel nattevingerwerk is.

Net als dat sommigen hier een bepaald belang aan dit soort details hechten, zijn er anderen die het allemaal klinkklare onzin vinden. Zo kan ik me voorstellen dat de ene TD (Mislintat, Kroes) dit hoofdzakelijk als een formaliteit ziet en de papieren snel weer terugstuurt, en een ander misschien door bepaalde ervaringen wat meer voorzichtigheid betracht.

Waarom zeg ik dit? Kijk nog eens naar bovenstaand overzicht en naar de twee seizoenen die aan de 'trendbreuk' vooraf gingen: 2015/2016 en 2016/2017. In beide seizoenen was het speelschema zodanig opgesteld dat Ajax 2 keer thuis en maar liefst 7 (!) keer uit speelde na een Europees duel (voorronde + groepsfase). Omdat er stemmen waren dat de succesvolle EL-campagne van 2016/2017 Ajax misschien wel de titel had gekost, kan het zijn dat er ergens op het Ajax-kantoor een lichtje is gaan branden, en men besloot wat duidelijkere wensen voor het eerstvolgende conceptprogramma te gaan uiten. Marc Overmars lijkt mij wat dat betreft iemand die hier misschien een zeker belang in ziet en ook bereid is daarnaar te handelen. Dit is uiteraard pure speculatie van mijn kant.

Hoe dan ook, 5 van de 7 seizoenen waarin Ajax vaker thuis dan uit speelt na een Europees duel, vielen in deze periode. Maar zoals gezegd is daar nu een einde aan gekomen. Zijn het nog steeds dezelfde mensen binnen Ajax die over het conceptprogramma en wensen daaromtrent gaan? Of is het misschien zelfs zo dat Ajax dit zelf wil, en altijd zo gewild heeft? Het is immers zo dat elk nadeel een voordeel heeft. Als je eerst de vieze dingen op je bord opeet, dan heb je het daarna makkelijker met de lekkere stukjes.

Ik ben er nog niet helemaal over uit. Misschien komt dat als ik case studies ga maken als bewijsmateriaal voor mijn stelling dat de KNVB (in het belang van het Nederlandse voetbal, en misschien ook deels vanwege gevoelens van antipathie jegens Ajax vanuit sommige individuen) de competitie probeert te 'nudgen'.

Ik ben wel van mening dat wat de oorzaak ook is, de KNVB zou er alles aan moeten doen om alle speelvelden waar zij over gaan (speelschema, arbitrage, etc) zo gelijk mogelijk te maken. Dus als het zo is dat Ajax om wat voor reden dan ook vaker uit dan thuis moet spelen na Europese duels, dan moet die ratio hetzelfde voor PSV en eigenlijk ook Feyenoord zijn.

En als er bij Ajax geen eenduidige mening over is, dan moet die er wel komen en zal men daarnaar moeten handelen. Dat kan gewoon allemaal binnenskamers in de communicatie naar de KNVB toe. Op elke slak wordt tegenwoordig zout gelegd, van voeding tot trainingsfaciliteiten, van ijsbaden tot merchandise-logistiek. Het kan niet zo zijn dat men bij zoiets potentieel belangrijks als een speelschema niet elke laatste druppel eruit probeert te persen.

-----

Vooralsnog laat ik het wat factor 2a hierbij. Ik heb een methode verzonnen om de kracht van tegenstanders na Europese duels te kwantificeren. Die data moet nog door de analyse-molen en als er iets interessants uitkomt (verwacht ik op de een of andere manier niet), dan meld ik het.

Volgende week kom ik met mijn analyse voor wat betreft het ongelijke speelveld voor de factor 2b) Speelschema qua eerder/later spelen. Zitten ook wel wat interessante dingen in die de meeste mensen waarschijnlijk nooit opgevallen zijn.

Daarna komt dan mijn grote complotwappie-bewijsvoering waar iedereen met zoveel smart op zit te wachten.
Bedankt voor uw geduld en vertrouwen!

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 14 september 2026, 10:46:15.

+1/-0

De telling is niet helemaal correct, vorig jaar speelden we 3x thuis na een Euroduel en niet 2x, het jaar ervoor 9x en niet 7x.

Maar goed, dat maakt niet uit. Zoals ik al zei ziet de data van voor 2017 er apart uit, maar daarmee heb je nog niet jouw complot bewezen. Daar heb je echt heel ander bewijs voor nodig.

En daarnaast is het patroon sinds 2017 verdwenen. Dus kun je niet meer stellen dat het speelveld ongelijk zou zijn. Hooguit dat het dat ooit geweest is. Voor zover je dit echt een belangrijke variabele vindt natuurlijk.

Vind de tenacity waarmee gewerkt wordt dan wel weer mooi :)

+1/-0

ElSimao2 schreef op 13 september 2026 om 21:05:

De telling is niet helemaal correct, vorig jaar speelden we 3x thuis na een Euroduel en niet 2x, het jaar ervoor 9x en niet 7x.

Zoals gezegd, heb ik besloten om duels met meer dan 5 rustdagen ervoor eruit te laten. Ajax speelde op dinsdag 25 november 2025 tegen Benfica. Precies een week later, dus ook op dinsdag, volgde de eredivisiewedstrijd tegen Groningen. Ik zie nu dat dit was vanwege het vuurwerkgedoe op zondag, dus ik zal het aanpassen.

Voor het jaar daarvoor kom ik op 8 (ook aangepast nu), 1 voorronde, 4 groepsfase en 3 knockout.

En daarnaast is het patroon sinds 2017 verdwenen.

Behalve dat het dit en vorig seizoen weer in full force terug is (de crux van het hele verhaal). Dus wat is er gaande bij de KNVB en/of Ajax dat a) zo'n trendbreuk ontstaat, en b) vervolgens weer op lijkt te houden? En moet Ajax zich met de trend tevredenstellen, of überhaupt met losse seizoenen waar de discrepantie tussen uit- en thuisduels zo groot is?

Hier nog een kort overzicht als je alleen naar ED-wedstrijden na Europese voorronde- en groepsfaseduels kijkt:

forumillustratie

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 14 september 2026, 10:47:05.

+1/-0

Mie Toe schreef op 13 september 2026 om 21:46:

Zoals gezegd, heb ik besloten om duels met meer dan 5 rustdagen ervoor eruit te laten. Ajax speelde op dinsdag 25 november 2025 tegen Benfica. Precies een week later, dus ook op dinsdag, volgde de eredivisiewedstrijd tegen Groningen. Ik zie nu dat dit was vanwege het vuurwerkgedoe op zondag, dus ik zal het aanpassen.

Voor het jaar daarvoor kom ik op 8 (ook aangepast nu), 1 voorronde, 4 groepsfase en 3 knockout.

Behalve dat het dit en vorig seizoen weer in full force terug is (de crux van het hele verhaal). Dus wat is er gaande bij de KNVB en/of Ajax dat a) zo'n trendbreuk ontstaat, en b) vervolgens weer op lijkt te houden?

Mijn God. Echt?

Galgje:

T . . .

E C H T
____
|/
|
|

+1/-0

Mie Toe schreef op 13 september 2026 om 21:46:

Behalve dat het dit en vorig seizoen weer in full force terug is (de crux van het hele verhaal). Dus wat is er gaande bij de KNVB en/of Ajax dat a) zo'n trendbreuk ontstaat, en b) vervolgens weer op lijkt te houden? En moet Ajax zich met de rend tevredenstellen, of überhaupt met losse seizoenen waar de discrepantie tussen uit- en thuisduels zo groot is?

Hier nog een kort overzicht als je alleen naar ED-wedstrijden na Europese voorronde- en groepsfaseduels kijkt:

forumillustratie

Zijn er 9 en dat jaar ervoor ga je ook de mist in. Het zijn geen 4 maar 5 thuisduels.

Doe je er zo lang over, ga je nog steeds gewoon ieder jaar de fout in.

Vorig seizoen valt met 3 thuisduels uit 8 heel erg mee. Als jij 8 keer een munt opgooit kan het best 3x kop worden. Dit seizoen lijkt het wat apart maar nog geen reden om van de leg te raken. Als dit nou seizoenen achtereen plaatsvindt hebben jullie een punt. Nog nog zeker niet.

+1/-0

ElSimao2 schreef op 13 september 2026 om 21:59:

Zijn er 9

Ik kom op 1 voorronde, 4 groepsfase en 3 knockout. Welke van die drie klopt niet?

en dat jaar ervoor ga je ook de mist in. Het zijn geen 4 maar 5 thuisduels.

Ik ga in dit geval niet de mist in, want ik heb duidelijk gecommuniceerd dat ik max 5 rustdagen aanhoud. Ajax-Feyenoord op 27 september 2023 was 6 dagen na Ajax-Olympique Marseille.

Ik heb gezegd dat er foutjes in konden zitten. Ik haal er zelf ook nog steeds eentje uit als ik voor wat anders kijk. Het is nou eenmaal een hoop werk op de hand. Maar zoals ik ook al zei, het verandert verder weinig tot niets aan de conclusie, daar waar jij meerdere malen hebt gezegd dat er over de langere periode geen wezenlijk verschil is tussen hoe vaak Ajax en PSV thuis of uit spelen na Europese duels (overduidelijk fout of gewoon gelogen).

Daar zeg je natuurlijk helemaal niets meer over, net als toen ik jou op de fouten in je lijstjes wees. Daar ging je gewoon niet op in.

Ik wil nog best fouten of verschillen in data-uitkomsten bespreken, maar daar blijft het bij voor wat betreft ElSimao2.

+1/-0

Mie Toe schreef op 13 september 2026 om 22:27:

ElSimao2 schreef op 13 september 2026 om 21:59:

Zijn er 9

Ik kom op 1 voorronde, 4 groepsfase en 3 knockout. Welke van die drie klopt niet?

en dat jaar ervoor ga je ook de mist in. Het zijn geen 4 maar 5 thuisduels.

Ik ga in dit geval niet de mist in, want ik heb duidelijk gecommuniceerd dat ik max 5 rustdagen aanhoud. Ajax-Feyenoord op 27 september 2023 was 6 dagen na Ajax-Olympique Marseille.

Ik heb gezegd dat er foutjes in konden zitten. Ik haal er zelf ook nog steeds eentje uit als ik voor wat anders kijk. Het is nou eenmaal een hoop werk op de hand. Maar zoals ik ook al zei, het verandert verder weinig tot niets aan de conclusie, daar waar jij meerdere malen hebt gezegd dat er over de langere periode geen wezenlijk verschil is tussen hoe vaak Ajax en PSV thuis of uit spelen na Europese duels (overduidelijk fout of gewoon gelogen).

Daar zeg je natuurlijk helemaal niets meer over, net als toen ik jou op de fouten in je lijstjes wees. Daar ging je gewoon niet op in.

Ik wil nog best fouten of verschillen in data-uitkomsten bespreken, maar daar blijft het bij voor wat betreft ElSimao2.

Seizoen van Farioli waren er inderdaad 8, my bad. Jaar ervoor was met Ajax-Feyenoord die begon op zondag maar woensdag werd uitgespeeld.

Los daarvan heb je gelijk dat we in een ver verleden veel uit speelden na Euroduels. Het is interessant als jullie dat uit gaan pluizen maar momenteel speelt die trend niet meer. Geen idee wat je er verder mee wil.

+1/-0

ElSimao2 schreef op 13 september 2026 om 22:42:

Seizoen van Farioli waren er inderdaad 8, my bad. Jaar ervoor was met Ajax-Feyenoord die begon op zondag maar woensdag werd uitgespeeld.

Ah, nog een wedstrijd die een paar dagen later is uitgespeeld. Dat verklaart het. Ik heb het aangepast en zal morgen de plaatjes opnieuw uploaden.

+1/-0

Mie Toe schreef op 13 september 2026 om 22:52:

ElSimao2 schreef op 13 september 2026 om 22:42:

Ah, nog een wedstrijd die een paar dagen later is uitgespeeld. Dat verklaart het. Ik heb het aangepast en zal morgen de plaatjes opnieuw uploaden.

Vraag me af of daar zoveel behoefte aan is. Het beeld is duidelijk, er was een opmerkelijk patroon, tot 2017 en sindsdien is dat er niet meer.

+1/-0

Het was te denken dat Mie Toe dan ook nog ging afkomen met een verbatim copy/paste van een gesprekje met ChatGPT. Mijn god zeg, heel dat AI slop gedoe mag ondertussen ook wel eens gaan stoppen.

Leer eens voor jezelf te denken, ipv alles uit te besteden aan tools die ervoor gekend staan te hallucineren en zaken te verzinnen.

+1/-0

Bjorn121 schreef op 14 september 2026 om 09:40:

Het was te denken dat Mie Toe dan ook nog ging afkomen met een verbatim copy/paste van een gesprekje met ChatGPT. Mijn god zeg, heel dat AI slop gedoe mag ondertussen ook wel eens gaan stoppen.

Leer eens voor jezelf te denken, ipv alles uit te besteden aan tools die ervoor gekend staan te hallucineren en zaken te verzinnen.

In alle eerlijkheid zien zowel de teksten als de data van Mie Toe er niet uit als AI generated en lijkt het erop alsof hij er een paar uur werk in heeft gedouwd.

Ik weet niet of dat erger of minder erg is.

Wat een wezenloos gelul zeg.

+2/-0

Sevic schreef op 14 september 2026 om 09:42:

In alle eerlijkheid zien zowel de teksten als de data van Mie Toe er niet uit als AI generated en lijkt het erop alsof hij er een paar uur werk in heeft gedouwd.

Of Mie Toe en Zijaanzij wel of niet dezelfde persoon. Ook wat betreft dát weet ik niet wat minder erg is.

+2/-0

Dus goed, hè hè, weken later kunnen we nu eindelijk stellen dat er voor de factor 2a) Speelschema na Europese wedstrijden een ongelijk speelveld is. Dat wil zeggen, de omstandigheden voor PSV en Ajax na Europese duels zijn niet gelijk. PSV speelt ongeveer de helft van z'n ED-wedstrijden na Europese duels buitenshuis en dat eigenlijk al redelijk consequent sinds 2000, wat je logischerwijs zou mogen verwachten. Bij Ajax is dat echter niet geval en schommelt het percentage ED-uitwedstrijden na Europese duels rond de 65%, afhankelijk van welke data je gebruikt (geen enorme verschillen).

Die eerste zin is puur AI generated content, muv die dubbele "hè hè" misschien. Heel die formatting schreeuwt ook LLM.

+1/-0

Bjorn121 schreef op 14 september 2026 om 09:55:

Die eerste zin is puur AI generated content, muv die dubbele "hè hè" misschien. Heel die formatting schreeuwt ook LLM.

Oneens, in de laatste zin ontbreekt het woord 'het' ("echter niet 'het' geval" ) en in de eerste zin staat een formele interpunctiefout (de komma na 'zeggen' moet een puntkomma zijn). Dat zou een LLM zo niet genereren.

Ik zou zeggen: menselijke tekst. Maar trek het voor de lol eens door een tool die AI-generated text kan ontmaskeren (voor zover die betrouwbaar werken).

+1/-0

Sevic schreef op 14 september 2026 om 10:01:

Ik zou zeggen: menselijke tekst. Maar trek het voor de lol eens door een tool die AI-generated text kan ontmaskeren (voor zover die betrouwbaar werken).

Ja, ik ben ook benieuwd. Het is wederom iets wat ik moeilijk kan bewijzen, maar ik heb absoluut voor 0% gebruikgemaakt van AI voor het opzoeken van de data, het invoeren van die data in een spreadsheet, het analyseren en het delen van die analyse. Het zijn lange teksten en er staan relatief weinig spelfouten in omdat ik van de oude stempel ben, en al ruim 25 jaar werkzaam in een beroep dat met tekst te maken heeft. Daarom wijzig ik mijn teksten vaak nog een aantal keer nadat ik ze geplaatst heb (beroepsdeformatie), wat met AI-teksten niet nodig zou zijn, omdat ze als het ware door God geschreven zijn, toch?

Geheel toevallig heb ik gisterochtend voor het eerst vragen gesteld aan de ingebouwde AI van Google (naast dus de standaard AI-antwoorden die je sinds een tijdje krijgt op zoekopdrachten). Ik had zelf bedacht dat ik voor het inschatten van de kracht van een Eredivisieclub in een gegeven seizoen de ranglijst voor de verdeling van tv-gelden kon gebruiken, behalve dat die ranglijsten pas sinds een paar jaar publiekelijk bekendgemaakt worden. Ik heb die AI toen gevraagd met hypothetische ranglijsten op basis van de standaardberekening voor seizoen 1999/2000 tot nu te komen. Ik heb een hekel aan AI en alles wat ermee te maken heeft, maar dit was natuurlijk verrekte handig.

Ik weet niet wie er hier nog actief is van het vroegere ajax.netwerk.to, maar ik heb daar een aantal van in levenden lijve ontmoet. Als het echt zou moeten, zou ik wel bereid zijn mijn echte identiteit met een moderator of administrator te delen.

Zijaanzij en ik hebben een duidelijk verschillende manier van schrijven. Als ik beide personen zou zijn, dan zou ik voor ieder een compleet eigen layout, woordgebruik etc moeten gebruiken. Nou ben ik best wel een raar figuur, maar zo gek ben ik ook weer niet. Het komt gewoon simpelweg wel eens voor dat er twee roependen in de woestijn zijn.

Maar ik begrijp het wel. Ik dacht laatst ook heel even dat Bjorn121 en Dimi128 dezelfde persoon waren (puur vanwege de gelijkenis tussen de namen en het intellectuele gemak waarmee ze van tafel vegen wat ze niet bevalt).

PS Ik heb de grafieken en lijstjes op deze pagina door verbeterde versies vervangen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 14 september 2026, 10:48:48.

+1/-0

Wellicht ben ik zeer naief maar ik zie in Mie Toe geen AI of iemand die er zwaar gebruik van maakt. Inderdaad een klant van de oudere stempel, wat zich bijvoorbeeld uit in het feit dat ie dat gedicht toch maar gewoon maakt. Jongere generaties zouden denk ik een excuus bedenken of gewoon helemaal uitloggen. Zie er ook wel een serieuze guy in die langere tijd hetzelfde beroep doet en waarschijnlijk ook grotendeels bij dezelfde werkgever.

Hij gaat wat veel op in dit onderwerp, wat misschien voor hemzelf niet ideaal is, maar wat mij betreft hoeft ie niet zo negatief benaderd te worden. Hij is ook lekker anti-Klaassen, dus dat is mooi meegenomen.

+1/-0

ElSimao2 schreef op 14 september 2026 om 11:48:

Wellicht ben ik zeer naief maar ik zie in Mie Toe geen AI of iemand die er zwaar gebruik van maakt. Inderdaad een klant van de oudere stempel, wat zich bijvoorbeeld uit in het feit dat ie dat gedicht toch maar gewoon maakt. Jongere generaties zouden denk ik een excuus bedenken of gewoon helemaal uitloggen. Zie er ook wel een serieuze guy in die langere tijd hetzelfde beroep doet en waarschijnlijk ook grotendeels bij dezelfde werkgever.

Hij gaat wat veel op in dit onderwerp, wat misschien voor hemzelf niet ideaal is, maar wat mij betreft hoeft ie niet zo negatief benaderd te worden. Hij is ook lekker anti-Klaassen, dus dat is mooi meegenomen.

Is ie ook anti-Berghuis? Want dan kunnen we nog vrienden worden, Mie Toe en ik.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 17 pagina's: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17

Ajax Forum » Binnenlandse competities » Gelijk speelveld