Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Binnenlandse competities » Gelijk speelveld

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15

open/sluit de onderstaande quote:

Dimi128 schreef op 10 september 2026 om 23:38:

Interessant dat je als Ajax supporter zo’n enorme Calimero kunt zijn, bijgoochem. Ik maak me liever druk om een goed werkende jeugdopleiding waar (aanvallende) talenten doorkomen. Of om het voetbal van Ajax. Of dat de directie die niet een stel halve gare hoofdtrainers aanstelt of technisch directeuren. Maar gaan jullie lekker door in jullie zoektocht naar spoken. En ga lekker voor de spiegel staan en kijk jezelf trots aan als je weer denkt dat je “bewijs” hebt gevonden of iets super slims hebt getypt.

Get a life, Bjorn121! :D

+1/-0

Mie Toe schreef op 10 september 2026 om 23:27:

Daardoor komt het dat Ajax 60% van z'n ED-wedstrijden na Europese duels buitenshuis speelt?

Dit zijn de laatste 10 jaar voor ons met alle Europese duels meegenomen:

Seizoen : 2027 Thuis: 2 Uit: 7
Seizoen : 2026 Thuis: 3 Uit: 5
Seizoen : 2025 Thuis: 8 Uit: 5
Seizoen : 2024 Thuis: 5 Uit: 6
Seizoen : 2023 Thuis: 4 Uit: 3
Seizoen : 2022 Thuis: 6 Uit: 2
Seizoen : 2021 Thuis: 6 Uit: 6
Seizoen : 2020 Thuis: 4 Uit: 7
Seizoen : 2019 Thuis: 10 Uit: 6
Seizoen : 2018 Thuis: 1 Uit: 1
Seizoen : Totaal Thuis: 49 Uit: 48

Dus met dit seizoen erbij. Ik zie dat beeld dus niet zo.

+1/-0

Aangezien dit een calimero draadje is en de admin hier sws leest, verzoek ik hem m'n account te verwijderen. Geen zin meer in deze idioten die alles hier verneuken.

+1/-0

s0lido schreef op 11 september 2026 om 01:20:

Aangezien dit een calimero draadje is

Dit draadje is eerder voer voor psychologen en antropologen. Ik sta echt versteld van hoe heftig mensen kunnen reageren op iets wat in hun perceptie als 'Calimero' wordt beschouwd, terwijl het daar in wezen helemaal niet om gaat.

Er wordt tegenwoordig in het voetbal allerlei data bijgehouden en geanalyseerd, op de meest uiteenlopende vlakken, van fitheid tot voeding, van financiële constructies tot marketingstrategie, maar het is absoluut verboten om speelschema-data in kaart te brengen, te analyseren en te bespreken?

Het is vooral raar, omdat als dit eenmaal is gebeurd, dan is het eigenlijk ook klaar. Vergeet niet dat deze hele topic is ontstaan omdat Zijaanzij in een andere topic iets over uitwedstrijden na Europese duels schreef (gewoon als zijpaadje om een ander punt te maken) en ElSimao2 dit vervolgens op de voor hem typisch smalende en provocerende wijze ontkende.

Ik heb dan zoiets van: Laten we eens een keer gedegen naar de data kijken, met meerdere mensen als het kan, en dan is het klaar.

Maar nee, alleen de kans al dat er sprake zou kunnen zijn van een externe factor waar Ajax mogelijk miniem hinder van ondervindt, dat is, dat is... HOU JE BEK DICHT, CALIMERO!

Alsof je het 100 jaar geleden wilde hebben over hoe wijdverbreid homoseksualiteit onder de mannelijke bevolking was.

Geen enkele interesse ook in hoe zo'n speelschema dan precies tot stand komt, in hoeverre Ajax daar inspraak in heeft, en of Ajax een team of commissie heeft die in samenspraak met technische mensen nadenkt over wanneer je idealiter tegen wie zou willen spelen en waar. Wat als blijkt dat niemand daar echt over nadenkt bij Ajax? Dat is toch net zo dom als spelers niet op tijd inschrijven? Tegenwoordig wordt over elk detail nagedacht.

Sorry, ik verpest de verjaardag weer. Iemand nog een plakje ossenworst? Leverworst misschien? :denk

Dit bericht is gewijzigd op 11 september 2026, 05:30:17.

+1/-0

ElSimao2 schreef op 11 september 2026 om 00:38:

Mie Toe schreef op 10 september 2026 om 23:27:

Daardoor komt het dat Ajax 60% van z'n ED-wedstrijden na Europese duels buitenshuis speelt?

Dit zijn de laatste 10 jaar voor ons met alle Europese duels meegenomen:

Seizoen : 2027 Thuis: 2 Uit: 7
Seizoen : 2026 Thuis: 3 Uit: 5
Seizoen : 2025 Thuis: 8 Uit: 5
Seizoen : 2024 Thuis: 5 Uit: 6
Seizoen : 2023 Thuis: 4 Uit: 3
Seizoen : 2022 Thuis: 6 Uit: 2
Seizoen : 2021 Thuis: 6 Uit: 6
Seizoen : 2020 Thuis: 4 Uit: 7
Seizoen : 2019 Thuis: 10 Uit: 6
Seizoen : 2018 Thuis: 1 Uit: 1
Seizoen : Totaal Thuis: 49 Uit: 48

Dus met dit seizoen erbij. Ik zie dat beeld dus niet zo.

Tja, Zijaanzij heeft het over 2005-2027 en eerder over 2005-2021, dus dit is appels en peren. Als je de laatste 4 seizoenen neemt, zie je het beeld dan wel zo? Vind je het prima als het de komende 15 jaar net zoals de laatste 4 seizoenen is? Of zoals dit seizoen?

Ik ga mijn verzamelde data dan nu toch maar eens in een spreadsheet verwerken, zodat ik er meer over kan zeggen.

Dit bericht is gewijzigd op 11 september 2026, 05:31:27.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15

Ajax Forum » Binnenlandse competities » Gelijk speelveld