Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 587
Reg.: 13 september 2022
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Zijaanzij schreef op 10 september 2026 om 16:27:
Voor de periode 2005 tm 2021 gelden de volgende cijfers:
Psv 144 wedstrijden na een Europees duel, waarvan 72 x thuis.
Ajax 155 wedstrijden na een Europees duel 56x thuis. Ajax speelde 99 (!) uitwedstrijden na 155 Europese duels.
open/sluit de onderstaande quote:Ik heb de Europese duels waarna geen competitiewedstrijd volgde weggelaten (zijn er 5 van psv en 14 van Ajax).
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 10 september 2026 om 20:08:
In de data die je zelf aangeleverd hebt stel je dat PSV na 144 Eurowedstrikden 72x uit gespeeld heeft. Dat is exact wat je statistisch zou verwachten, dus nee, men zorgt niet goed voor zichzelf.
Vak: -
Forumreacties: 4.040
Reg.: 8 augustus 2001
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 10 september 2026 om 20:32:
open/sluit de onderstaande quote:Ik heb de Europese duels waarna geen competitiewedstrijd volgde weggelaten (zijn er 5 van psv en 14 van Ajax).
Dat lijkt me niet meer dan normaal, en ik begrijp werkelijk waar niet waarom mensen zich zo verkneukelen hierom. Het geeft maar weer eens aan hoe ongewenst deze discussie is.
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 10 september 2026 om 20:37:
Omdat het nogal onnozel is dat je een theorie zit te verkondigen waarbij de KNVB Ajax doelbewust benadeeld en dan een statistiek negeert waarbij Ajax rust gegund wordt en dus ook een voordeel krijgt van diezelfde KNVB. Dus dan kleur je het al op voorhand in, want een statistiek die niet past in je theorie, gooi je eruit.
Dat jullie dat niet inzien verbaast mij dan weer niet.
Forumreacties: 6.029
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 10 september 2026 om 20:36:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 10 september 2026 om 20:08:
In de data die je zelf aangeleverd hebt stel je dat PSV na 144 Eurowedstrikden 72x uit gespeeld heeft. Dat is exact wat je statistisch zou verwachten, dus nee, men zorgt niet goed voor zichzelf.
Zou je bij Ajax ook niet eenzelfde ratio verwachten?
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 10 september 2026 om 21:30:
Ik ben tig jaar terug gegaan en er zit geen wezenlijk verschil in de uit en thuisbalans tussen Ajax en PSV.
open/sluit de onderstaande quote:Overzicht 05-27:
Psv 206 Europese duels waarna er 103x een thuisduel volgde.
Ajax 207 Europese duels waarna er 82x een thuisduel volgde.
open/sluit de onderstaande quote:Los daarvan is de stelling dat PSV "goed voor zichzelf zorgt" rchter spelen die net zo vaak thuis als je zou verwachten. De discrepantie zit volgens deze, incorrecte, data bij Ajax. Daar zorgt PSV voor begrijp ik? Wat zijn theorie is, is mij onduidelijk.
Uit: Amsterdam
Vak: 128
Forumreacties: 32
Reg.: 4 september 2019
Wederom een irrelevante beschuldiging (die niet klopt) om af te leiden van de kern van dit onderdeel van de discussie.
Dimi128, wat vind je ervan dat op basis van de laatste 20 jaar geconcludeerd lijkt te kunnen worden dat Ajax 60% van z'n ED-wedstrijden na Europese duels buitenshuis speelt, terwijl men redelijkerwijs zou mogen verwachten dat dit om en nabij de 50% is (zoals bij PSV)? Vind je dat normaal? Vind je dat goed? Moet daar iets aan gedaan worden zodat het 50% wordt, of gewoon zo doorgaan, want 'WZAWZDB, domme Calimero's, hou je bek'?
Ben je in staat om je een mening te vormen, daar achter te staan, en deze mening op een dusdanig doordachte manier te formuleren dat mensen je serieus nemen en daardoor wellicht zelfs met je eens zijn? Of heb je er eigenlijk nog niet zo goed over nagedacht, en reageer je vanuit de onderbuik?
Wederom irrelevante afleiding om maar niet op de kern in te hoeven gaan. Je laat je wel kennen, hoor.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 10 september 2026 om 22:59:
Leuk en aardig maar ik wacht nog op een gedicht waarbij uitgebreid wordt stilgestaan bij hoe geweldig ik ben.
Wanneer komt het?
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 10 september 2026 om 23:04:
Wederom irrelevante afleiding om maar niet op de kern in te hoeven gaan. Je laat je wel kennen, hoor.![]()
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 10 september 2026 om 22:59:
Leuk en aardig maar ik wacht nog op een gedicht waarbij uitgebreid wordt stilgestaan bij hoe geweldig ik ben.
Wanneer komt het?
Zodra de inspiratie tot mij komt. Ik twijfel of het over Šutalo moet gaan, over jou, over het transferbeleid van Ajax. En in wat voor vorm? Shakespeare? Martinus Nijhoff? Hazes?
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 4.963
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 10 september 2026 om 23:08:
De afspraak was, en dat weet je ook wel, dat de verliezer een gedicht zou schrijven over hoe geweldig de winnaar is.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 10 september 2026 om 23:10:
Dit is ergens wel het ideale topic voor dat schijtgedicht ja. Kom maar op
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 10 september 2026 om 22:55:
Wederom een irrelevante beschuldiging (die niet klopt) om af te leiden van de kern van dit onderdeel van de discussie.
Dimi128, wat vind je ervan dat op basis van de laatste 20 jaar geconcludeerd lijkt te kunnen worden dat Ajax 60% van z'n ED-wedstrijden na Europese duels buitenshuis speelt, terwijl men redelijkerwijs zou mogen verwachten dat dit om en nabij de 50% is (zoals bij PSV)? Vind je dat normaal? Vind je dat goed? Moet daar iets aan gedaan worden zodat het 50% wordt, of gewoon zo doorgaan, want 'WZAWZDB, domme Calimero's, hou je bek'?
Ben je in staat om je een mening te vormen, daar achter te staan, en deze mening op een dusdanig doordachte manier te formuleren dat mensen je serieus nemen en daardoor wellicht zelfs met je eens zijn? Of heb je er eigenlijk nog niet zo goed over nagedacht, en reageer je vanuit de onderbuik?
Forumreacties: 4.788
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:Dimi128 schreef op 10 september 2026 om 23:22:
Dat kan niet geconcludeerd worden want je neemt niet eens alle data mee, die keren dat wij niet speelden na een Europese wedstrijd vind je niet belangrijk.
open/sluit de onderstaande quote:Verder heb je met veel meer factoren te maken zoals risicowedstrijden, gemeentes, politie (lokale driehoek) etc.
open/sluit de onderstaande quote:Ook vraag ik me af wat je obsessie is met uitwedstrijden, ik speel na een Europese wedstrijd liever uit bij Telstar dan thuis tegen Twente bijvoorbeeld.
open/sluit de onderstaande quote:Heb je dit ook allemaal onderzocht? Lastige wedstrijden, hoeveel uur er tussen zit etc.
open/sluit de onderstaande quote:Ik in ieder geval niet omdat het me geen reet interesseert. Dit is dan ook de laatste keer in dit topic dat ik inhoudelijk op jullie “gejank” reageer. Verder zal ik gewoon af en toe meelezen, mij flink ergeren aan jullie en denken “get a life”.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 10 september 2026, 23:36:44.
Forumreacties: 4.788
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 10 september 2026 om 23:27:
Interessant dat het je als Ajax-supporter geen reet interesseert of er dingen zijn die Ajax beter zou kunnen doen.![]()
Maar goed, als ik je goed begrijp, ga je meelezen, je flink aan ons ergeren en dan tegen jezelf 'get a life' zeggen? Dat lijkt me een goed idee. Ik zou niet willen dat iemand zich zodanig aan mij ergert op het internet dat hij niet meer kan stoppen met lezen. Dat zou immers impliceren dat er op een dieper niveau wat aan de hand is, en dat je stiekem eigenlijk wel weet dat ik (en Zijaanzij al helemaal) een solide stelling gebaseerd op sterke argumenten heb.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 4.963
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 10 september 2026 om 23:16:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 10 september 2026 om 23:08:
De afspraak was, en dat weet je ook wel, dat de verliezer een gedicht zou schrijven over hoe geweldig de winnaar is.
Ja, je hebt gelijk, dat was ik vergeten! Mooi, dit scheelt me wat tijd. Over ElSimao2, Hazes-stijl.
Nee nee, de grote ElSimao2 verdient een eigen topic voor zijn ode.
Speaking of which, zullen we weer on-topic gaan?
Sevic, wat is eigenlijk jouw mening omtrent de analyse van Zijaanzij dat Ajax de afgelopen 20 jaar 60% van z'n ED-wedstrijden na Europese duels buitenshuis speelt, terwijl men redelijkerwijs zou mogen verwachten dat dit om en nabij de 50% is (zoals bij PSV)? Niks aan het handje, gewoon zo laten?
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 10 september 2026 om 23:27:
Interessant dat het je als Ajax-supporter geen reet interesseert of er dingen zijn die Ajax beter zou kunnen doen.![]()
Maar goed, als ik je goed begrijp, ga je meelezen, je flink aan ons ergeren en dan tegen jezelf 'get a life' zeggen? Dat lijkt me een goed idee. Ik zou niet willen dat iemand zich zodanig aan mij ergert op het internet dat hij niet meer kan stoppen met lezen. Dat zou immers impliceren dat er op een dieper niveau wat aan de hand is, en dat je stiekem eigenlijk wel weet dat ik (en Zijaanzij al helemaal) een solide stelling gebaseerd op sterke argumenten heb.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 10 september 2026 om 23:32:
Ik herken me niet in het geschetste beeld en betreur de in dit topic ontstane ophef.
Ajax Forum » Binnenlandse competities » Gelijk speelveld