Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Binnenlandse competities » Gelijk speelveld

Deze normale topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14

open/sluit de onderstaande quote:

Sjakie Meulemans schreef op 08 september 2026 om 20:31:

Mie Toe schreef op 08 september 2026 om 19:34:

Discussie is eufemistisch gesteld.

Klopt, ja. Zijaanzij kon zijn data (nog) niet presenteren, en jij weigerde ronduit.

Los daarvan, luidt jouw conclusie dat er een complot is of is die hypothese terzijde geschoven?

Mijn subjectieve conclusie is nog altijd dat de KNVB de competitie probeert bij te sturen. Subtiel als het kan, minder subtiel als het moet. Ik ga daarvoor mijn case presenteren, en dan moet iedereen voor zichzelf beslissen wat men daarvan vindt.

Ik ben benieuwd.

Nou inderdaad. Ik glibber bijna van m'n stoel zo spannend vind ik het hier.

+2/-0

ElSimao2 schreef op 08 september 2026 om 17:52:

Mie Toe schreef op 08 september 2026 om 17:20:

Even ter update: Ik kom volgende week met mijn statistische analyse voor wat betreft de factor 'eerder spelen'. Het is nog een hoop werk om het allemaal presentabel te maken.

PS En het gedicht komt ook nog! :B

Begrijpt ElSimao II hier correct uit dat de factor "uitwedstrijden na Europese duels" definitief naar de prullenbak verwezen is?

Dit gaat over op zaterdag of zondag spelen. Blijven opletten.

+1/-0

ElSimao2 schreef op 08 september 2026 om 18:16:

Mie Toe schreef op 08 september 2026 om 17:59:

Nee, niet definitief. Dat was voornamelijk een discussie tussen jou en Zijaanzij. Ik heb de data overzichtelijk in een spreadsheet gezet (die ik ook nog ga uploaden), maar verder nog niet geanalyseerd.

Discussie is eufemistisch gesteld. Los daarvan, luidt jouw conclusie dat er een complot is of is die hypothese terzijde geschoven?

Discussie met jou op enig fatsoenlijk en intelligent niveau is onmogelijk.
Al vanaf mijn 1e posting werd ik door jou uitgemaakt voor Calimero, geen ajax fan, wappie, complotdenker, neutrale quizmaster etc. Dit heeft niets maar dan ook niets met discussiëren te maken. Maar alles met het neutraliseren van meningen die jou niet bevallen.
En dan noem je jezelf een van de betere posters. Ha ha. Ja qua onbeschoftheid.

Ik geef het andere meelezers hier maar mee.

Zo heb ik je ook al een aantal malen gevraagd wat je ervan vindt dat psv dit seizoen na een Europees duel 5x thuis speelt en Ajax 7x uit.
Wat vind je daarvan? Heb je daar een mening over? Vind je dit prima, heb je er geen mening over, doet het je wenkbrauwen fronsen of heb je hier nog nooit over nagedacht?
Anderen nodig ik ook uit om op hierop te reageren.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 9 september 2026, 09:05:21.

+2/-0

Dit is by far het meest vermoeiende topic in de geschiedenis van Ajax Netwerk. Deze discussie zou voortgezet/verplaatst moeten worden naar PSV Netwerk. Kom op heren, wij zijn Ajax!

+2/-0

Dimi128 schreef op 09 september 2026 om 10:05:

Dit is by far het meest vermoeiende topic in de geschiedenis van Ajax Netwerk. Deze discussie zou voortgezet/verplaatst moeten worden naar PSV Netwerk. Kom op heren, wij zijn Ajax!

Je hoeft ook het niet te lezen of te reageren.

Wij zijn Ajax zeg je dan. Wel eens van Cruijff of Van Gaal gehoord? Zij klaagden dat hier een aard had. Ken je eigen historie en vraag je af waarom zij dat deden.
Van Gaal riep eens de nos ter verantwoording omdat zij in oktober al 7 afgekeurde Ajax doelpunten niet de samenvatting hadden getoond.

Jij wordt liever benadeeld dan iets te zeggen? Dat is wat je stelt met Kom op wij zijn Ajax. En dat in een een tijd waarin er een enorme anti Ajax stemming in het land is. Dan is een laisser faire houding wel het laatste wat nodig is.

Dit bericht is gewijzigd op 9 september 2026, 11:25:11.

+2/-1

Zijaanzij schreef op 09 september 2026 om 11:17:

Wij zijn Ajax zeg je dan. Wel eens van Cruijff of Van Gaal gehoord? Zij klaagden dat hier een aard had. Ken je eigen historie en vraag je af waarom zij dat deden.
Van Gaal riep eens de nos ter verantwoording omdat zij in oktober al 7 afgekeurde Ajax doelpunten niet de samenvatting hadden getoond.

Jij wordt liever benadeeld dan iets te zeggen? Dat is wat je stelt met Kom op wij zijn Ajax. En dat in een een tijd waarin er een enorme anti Ajax stemming in het land is. Dan is een laisser faire houding wel het laatste wat nodig is.

Wil je een zakdoekje anders?

+2/-2

Dimi128 schreef op 09 september 2026 om 11:37:

Wil je een zakdoekje anders?

Goed beargumenteerd.

+1/-0

Daar heb je een mooi voorbeeld. Een concreet voorbeeld waar je een direct verantwoordelijke op kunt wijzen. Lieve NOS, waarom laten jullie die 7 afgekeurde goals niet zien?

Dat is heel wat anders dan met complottheorien komen waarbij de KNVB zou willen dat club A of club B bevoordeeld zou worden en dat de competitie beinvloed zou worden door allerlei planning dingetjes te doen zodat ze heel subtiel invloed hebben op de verloop van de competitie. Dat is totaal uit de lucht gegrepen en zelfs als het waar is dat PSV vaker thuis speelt na een europese wedstrijd dan Ajax, dan moet je ook gewoon alle variabelen meewegen en voor corrigeren (succes daarmee).

Ik denk dat alles min of meer fair is en je kunt altijd wel ergens een datapuntje vinden waarbij de ene club benadeeld wordt tov de andere. Ik noem er eentje. PSV hoeft dit jaar niet 2x tegen de kampioen van afgelopen jaar te spelen. Ajax en Feyenoord wel. Is ook niet eerlijk....

Mijn punt is. Je kunt altijd wel iets vinden wat jou gevoel of uitkomst bevestigd en dat is zo link aan complotten. Dus ik ben benieuwd naar de 'analyse', maar wees ook eerlijk naar jezelf. als je ook maar 5 seconde denkt: he, maar dit is niet wat ik wil dat er uit komt, en dan variabelen of gegevens veranderd zodat je uitkomst wel klopt met wat je wil 'bewijzen'. dan is je hele analyse geen ene ruk waard.

Verder, eens met alle posters die zeggen: dit is echt PSV Netwerk niveau.

+3/-1

Derk Johanssen schreef op 09 september 2026 om 14:58:

Daar heb je een mooi voorbeeld. Een concreet voorbeeld waar je een direct verantwoordelijke op kunt wijzen. Lieve NOS, waarom laten jullie die 7 afgekeurde goals niet zien?

Dat is heel wat anders dan met complottheorien komen waarbij de KNVB zou willen dat club A of club B bevoordeeld zou worden en dat de competitie beinvloed zou worden door allerlei planning dingetjes te doen zodat ze heel subtiel invloed hebben op de verloop van de competitie. Dat is totaal uit de lucht gegrepen en zelfs als het waar is dat PSV vaker thuis speelt na een europese wedstrijd dan Ajax, dan moet je ook gewoon alle variabelen meewegen en voor corrigeren (succes daarmee).

Ik denk dat alles min of meer fair is en je kunt altijd wel ergens een datapuntje vinden waarbij de ene club benadeeld wordt tov de andere. Ik noem er eentje. PSV hoeft dit jaar niet 2x tegen de kampioen van afgelopen jaar te spelen. Ajax en Feyenoord wel. Is ook niet eerlijk....

Mijn punt is. Je kunt altijd wel iets vinden wat jou gevoel of uitkomst bevestigd en dat is zo link aan complotten. Dus ik ben benieuwd naar de 'analyse', maar wees ook eerlijk naar jezelf. als je ook maar 5 seconde denkt: he, maar dit is niet wat ik wil dat er uit komt, en dan variabelen of gegevens veranderd zodat je uitkomst wel klopt met wat je wil 'bewijzen'. dan is je hele analyse geen ene ruk waard.

Verder, eens met alle posters die zeggen: dit is echt PSV Netwerk niveau.

Ik geloof niet in complotten. Al heel vaak hier geschreven. Is gewoon slimmer handelen van de een tov de ander.
Je neemt wat anderen over mij schrijven over alsof ik dat schrijf. Teleurstellend. Jij zou beter moeten weten. Jij schrijft toch ook op AS? Als je al niet scherp kunt lezen hoe kun je dan scherp kijken of nadenken? Ik plaag je nu, maar jij denkt dat alles min of meer fair is, ja als je over alles heen leest. Tandje bij, echt waar.
Alles is min of meer fair? Onderzoeken hebben allang aangetoond dat dat niet zo is. Talloze onderzoeken in het vorige decennium over clubs die eigenlijk meer punten hadden moeten hebben of over arbiters waarbij een club een onderscore heeft.
En steeds komt Ajax als meest benadeelde uit de bus.
Laat ik het maar scherp stellen alleen de onwetenden zien geen verschillen. Als je niets ziet dien je beter te kijken. Geldt trouwens op elk vlak.
Pav speelt dit seizoen 5x uit thuis na een Europees duel, Ajax 7x uit. Vind je daar überhaupt iets van?

+1/-3

Zijaanzij schreef op 10 september 2026 om 15:29:

Pav speelt dit seizoen 5x uit thuis na een Europees duel, Ajax 7x uit. Vind je daar überhaupt iets van?

Het is je al meerdere malen getoond dat als je het over de langere periode bekijkt, PSV en Ajax ongeveer even vaak thuis en uit spelen na een Europees duel. Sterker nog, Ajax speelt statistisch gezien zelfs nog iets vaker thuis. Dat het dan in sommige seizoenen "tegen" zit wat dit betreft kan simpelweg gebeuren.

Je reageert nooit op deze respons, omdat het niet in je verongelijkte straatje past.

+2/-1

ElSimao2 schreef op 10 september 2026 om 15:34:

Zijaanzij schreef op 10 september 2026 om 15:29:

Het is je al meerdere malen getoond dat als je het over de langere periode bekijkt, PSV en Ajax ongeveer even vaak thuis en uit spelen na een Europees duel. Sterker nog, Ajax speelt statistisch gezien zelfs nog iets vaker thuis. Dat het dan in sommige seizoenen "tegen" zit wat dit betreft kan simpelweg gebeuren.

Je reageert nooit op deze respons, omdat het niet in je verongelijkte straatje past.

Je hebt niks aangetoond. Je speelt blufpoker.
Ik heb al talloze malen hierop gereageerd.

Jij bent degene die op mijn vraag geen antwoord geeft.
Vind je er iets van dat psv veel vaker thuis speelt dit seizoen dan Ajax?

+1/-2

Zijaanzij schreef op 10 september 2026 om 15:43:

Niet alleen ik, ook een andere poster heeft het eens opgezocht en hier gezet.
Zowel hij als ik heeft geen enkele reden om er iets anders van te maken dan het is. Mocht Ajax structureel wel veel vaker uit spelen na een Europese wedstrijd dan is dat zo en kan daarover gediscussieerd worden. Het is alleen niet zo.

+3/-1

ElSimao2 schreef op 10 september 2026 om 15:48:

Zijaanzij schreef op 10 september 2026 om 15:43:

Niet alleen ik, ook een andere poster heeft het eens opgezocht en hier gezet.
Zowel hij als ik heeft geen enkele reden om er iets anders van te maken dan het is. Mocht Ajax structureel wel veel vaker uit spelen na een Europese wedstrijd dan is dat zo en kan daarover gediscussieerd worden. Het is alleen niet zo.

Deel van cijfers gevonden.

+1/-0

Voor de periode 2005 tm 2021 gelden de volgende cijfers:
Psv 144 wedstrijden na een Europees duel, waarvan 72 x thuis.
Ajax 155 wedstrijden na een Europees duel 56x thuis. Ajax speelde 99 (!) uitwedstrijden na 155 Europese duels.

In deze periode zijn er 2 seizoenen waarin psv vaker uitspeelt dan Ajax na een Europees duel, tw 2007 en 2014.
De jaren vanaf 21 zal ik nog opzoeken en aanvullen. Met dit seizoen en vorig seizoen erbij waarin psv veel vaker thuis speelt dan Ajax na een Europees duel worden de cijfers nog discutabeler.
Jaarcijfers zijn opvraagbaar. Geen probleem.

Ik heb de Europese duels waarna geen competitiewedstrijd volgde weggelaten (zijn er 5 van psv en 14 van Ajax).

+1/-0

Zijaanzij schreef op 10 september 2026 om 16:27:

Ik heb de Europese duels waarna geen competitiewedstrijd volgde weggelaten (zijn er 5 van psv en 14 van Ajax).

:)

+1/-0

Ajax 155 wedstrijden na een Europees duel 56x thuis. Ajax speelde 99 (!) uitwedstrijden na 155 Europese duels.

In deze periode zijn er 2 seizoenen waarin psv vaker uitspeelt dan Ajax na een Europees duel, tw 2007 en 2014.
De jaren vanaf 21 zal ik nog opzoeken en aanvullen. Met dit seizoen en vorig seizoen erbij waarin psv veel vaker thuis speelt dan Ajax na een Europees duel worden de cijfers nog discutabeler.
Jaarcijfers zijn opvraagbaar. Geen probleem.

Riot!

+1/-0

Bjorn121 schreef op 10 september 2026 om 17:27:

Het venijn zit in de staart, zeggen we dan :D

+2/-0

Voor de periode 2005 tm 2021

Het is mooi dat je het ietwat specificeert, want dan blijkt meteen wat voor nonsens het allemaal is. In het seizoen 2018/2019 bijvoorbeeld werd PSV 5x na een Europese wedstrijd gesommeerd om een uitwedstrijd te spelen, terwijl men 3x het privilege had om de daaropvolgende wedstrjd in het pittoreske Eindhoven af te werken.

https://www.fcupdate.nl/voetbalteams/nederland/psv/programma-uitslagen/2018-2019link

Wij daarentegen moesten voor de winterstop 4x " op verplaatsing ", terwijl de wedstrijd daarna 6x op de Amsterdamsche velden te aanschouwen was. Of je nou de voorrondes meeneemt of niet en zelfs of je de knockoutfase meeneemt, onze thuisratio is beter dan die van PSV. Maar dit was je "vergeten" in jouw overzicht.

https://www.fcupdate.nl/voetbalteams/nederland/ajax/programma-uitslagen/2018-2019link

Het is me wat, allerlei onzin bedenken om interessant op een forum te doen.

+2/-0

Bjorn121 schreef op 10 september 2026 om 17:27:

In zijn defense, dat is nog wel redelijk. De theorie is dat de KNVB na een zware Europese wedstrijd een vermoeid Ajax over de kling wil jagen met een lekker zwaar uitduel. Nou, als er geen duel volgt na het Europese duel of het duurt nog een week schiet het niet want dan is Ajax niet meer moe.

Desondanks kloppen al zijn beweringen niet, maar dit statement an sich is nog wel ok.

+1/-0

ElSimao2 schreef op 10 september 2026 om 18:11:

Voor de periode 2005 tm 2021

Het is mooi dat je het ietwat specificeert, want dan blijkt meteen wat voor nonsens het allemaal is. In het seizoen 2018/2019 bijvoorbeeld werd PSV 5x na een Europese wedstrijd gesommeerd om een uitwedstrijd te spelen, terwijl men 3x het privilege had om de daaropvolgende wedstrjd in het pittoreske Eindhoven af te werken.

https://www.fcupdate.nl/voetbalteams/nederland/psv/programma-uitslagen/2018-2019link

Wij daarentegen moesten voor de winterstop 4x " op verplaatsing ", terwijl de wedstrijd daarna 6x op de Amsterdamsche velden te aanschouwen was. Of je nou de voorrondes meeneemt of niet en zelfs of je de knockoutfase meeneemt, onze thuisratio is beter dan die van PSV. Maar dit was je "vergeten" in jouw overzicht.

https://www.fcupdate.nl/voetbalteams/nederland/ajax/programma-uitslagen/2018-2019link

Het is me wat, allerlei onzin bedenken om interessant op een forum te doen.

Je hebt het goed nagekeken.
Prima. Dan heb je ook gezien dat het klopt.
Ook in 18/19 speelde Ajax niet meer uit na een Europees duel dan psv (beide 5x).
Daarom zit dit seizoen niet in mijn opsomming van afwijkende seizoenen. Logisch. Er is wel iets met dit seizoen aan de hand (elke Ajacied kent dit seizoen nog), namelijk Ajax speelde veel Europese duels. Ajax speelde 15 duels waarna een competitiewedstrijd volgde psv 8.
Ondanks dat ik niks verkeerd zei geef ik je deze.
Blijft nog steeds als een paal boven water dat Ajax veel meer uitspeelt na een Europees duel dan psv en zijn in tussen 05 en 21 3 seizoenen waarin Ajax minder uitspeelt dan psv (van de 16!).
Je kunt dwars blijven maar je gaat er alleen maar meer stupide van uitzien.
Om met jouw woorden te eindigen Het is me wat je probeert me nog steeds onderuit te halen en dan kom je met een miezerig bresje. Je toont zo alleen maar aan dat mijn verhaal solide is. Maar waarschijnlijk heb je dat zelf niet door.
Ben je wel Ajax supporter?

Ik herhaal het nog maar eens:

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 10 september 2026, 18:45:42.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14

Ajax Forum » Binnenlandse competities » Gelijk speelveld