Vak: -
Forumreacties: 1.338
Reg.: 21 mei 2008
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 12 augustus 2026 om 08:32:
open/sluit de onderstaande quote:Quido schreef op 11 augustus 2026 om 22:23:
Ze zijn zeker niet kansloos tegen die Noren. Zou mooi zijn als ze het halen, gun het Dickie wel. Geen idee waarom hij zo in de schaduw stond/staat van zijn broer Alfredo, die werkelijk geen ene moer kan.
Volgens de Telegraaf was Alfredo anders hét Grote Brein achter de Ajax-successen van 2018/2019.
![]()
Met als bron: Alfredo zelf.
Forumreacties: 4.583
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-2-4
Forumreacties: 172
Reg.: 2 augustus 2026
Voor het Nederlands voetbal jammer. Bonuspunten voor CL plaatsen hadden lekker geweest, want je moet in de EL maar zien dat je die punten haalt als NEC zijnde.
Verrassend is het niet. Ik had eerlijk gezegd al verwacht dat Olympiakos in de terugwedstrijd ze zou wegspelen. Ik begreep nog dat NEC ze in de eerste wedstrijd had verrast, maar had verwacht dat Olympiakos in de tweede wedstrijd goed voorbereid zou verschijnen en de zwakheden van NEC wel zou blootleggen. Deden ze niet. Dat Bodo wel goed voorbereid is, hoeft niet echt een verrassing te zijn en daarmee de uitslag ook niet. Met Dick Schreuder kamikazevoetbal kom je in Europa niet weg.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.850
Reg.: 14 mei 2024
Forumreacties: 81
Reg.: 8 juni 2023
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 19 augustus 2026 om 23:39:
Naïef gespeeld tegen een ploeg met CL ervaring. Niet dat ze anders hadden gewonnen of zo, maar tegen zo'n ploeg pas je je toch aan?
open/sluit de onderstaande quote:Klausz schreef op 19 augustus 2026 om 23:47:
Naïef gespeeld tegen een ploeg met CL ervaring. Niet dat ze anders hadden gewonnen of zo, maar tegen zo'n ploeg pas je je toch aan?
Je hebt voornamelijk pech aan het einde van de wedstrijd, met bijvoorbeeld die bal op de paal van Sierhuis. Maar ik denk ook dat Bodø het na die 0-3 wel een beetje geloofde.
Je hebt gelijk met die naïviteit. Dat toont Dick Schreuder ook meteen wel aan. Ben blij dat hij hier niet zit... Het is jammer, maar ergens ook begrijpelijk gezien de status van Bodø. Wat mij vooral verbaasde, was dat ze na Olympiakos de polonaise liepen. Ik begreep toen al niet helemaal waarom, maar vandaag werd wel weer duidelijk waarom.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 20 augustus 2026, 10:25:16.
open/sluit de onderstaande quote:Zijaanzij schreef op 20 augustus 2026 om 08:00:
Ze zijn niet veel beter dan dit. Worden enorm opgehemeld. Wonnen vorig seizoen meer dan de helft van haar wedstrijden in de Eredivisie niet.
Het is de laatste 15 jaar geen enkele andere keer voorgekomen dat je met 59 punten 3e wordt. Normaliter eindig je dan op plek 5.
Sparta werd in 22/23 zelfs 6e met 59 punten.
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Forumreacties: 424
Reg.: 9 februari 2026
NEC deed het aardig (in de 1e helft), maar ''up-front'' had niemand daar denk ik rekening gehouden met een goed resultaat.
Ze zijn allang blij dat ze ''zover'' zijn gekomen. Tadic vond ik het goed doen hij heeft zulke goede voorzetten in huis, hij kan het niveau nog makkelijk bijbenen. Lebreton leidde geloof ik de (tegen)goal in door balverlies te leiden op het middenveld. In de Eredivisie kom je daar soms nog wel mee weg, op dit podium niet.
Wel vond ik het gek dat Schreuder zo aan het flippen was aan de zijlijn volgens mij stond het toen pas 0-1.
Vorig jaar deden ze het voor hun doen natuurlijk zeer leuk maar werden ook in het zadel geholpen door andere ploegen. Het is maar de vraag hoe ze omgaan met Europese teleurstellingen en Europese wedstrijden tussen de competitie door.
We gaan het zien.
Dit bericht is gewijzigd op 20 augustus 2026, 14:31:04.
Lebreton gaf inderdaad de 0-1 weg en Tadic leverde een goede assist voor de treffer welke NEC nog iets van hoop geeft. Natuurlijk moet je als trainer veelzijdiger zijn met jouw ploeg en diens manier van spelen. Tadic is natuurlijk gewoon een lekkere speler voor NEC en Chery speelde zeer aardig gisteren. Wel een oud aanvallend drietal voorin. Geen Kaplan of Sandler. Lebreton op de plek van Sano. En wie spelen nu aan de zijkanten?? Fonville is wel een degelijke verdediger.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 20 augustus 2026, 15:12:10.
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.430
Reg.: 3 september 2005
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Maximilian-Ibrahimovic schreef op 20 augustus 2026 om 14:25:
NEC deed het aardig (in de 1e helft), maar ''up-front'' had niemand daar denk ik rekening gehouden met een goed resultaat.
Ze zijn allang blij dat ze ''zover'' zijn gekomen. Tadic vond ik het goed doen hij heeft zulke goede voorzetten in huis, hij kan het niveau nog makkelijk bijbenen. Lebreton leidde geloof ik de (tegen)goal in door balverlies te leiden op het middenveld. In de Eredivisie kom je daar soms nog wel mee weg, op dit podium niet.
Wel vond ik het gek dat Schreuder zo aan het flippen was aan de zijlijn volgens mij stond het toen pas 0-1.
Vorig jaar deden ze het voor hun doen natuurlijk zeer leuk maar werden ook in het zadel geholpen door andere ploegen. Het is maar de vraag hoe ze omgaan met Europese teleurstellingen en Europese wedstrijden tussen de competitie door.
We gaan het zien.
Uit: Hoogeveen
Forumreacties: 2.352
Reg.: 29 januari 2011
open/sluit de onderstaande quote:Zijaanzij schreef op 20 augustus 2026 om 16:59:
open/sluit de onderstaande quote:Maximilian-Ibrahimovic schreef op 20 augustus 2026 om 14:25:
We gaan het zien.
Nec haalde vorig seizoen 59 punten. Daar wordt je normaliter 5e mee.
open/sluit de onderstaande quote:RodyTur10 schreef op 20 augustus 2026 om 17:05:
open/sluit de onderstaande quote:Zijaanzij schreef op 20 augustus 2026 om 16:59:
We gaan het zien.
Nec haalde vorig seizoen 59 punten. Daar wordt je normaliter 5e mee.
Nu ben ik van mening dat Nederland altijd 5 clubs aan de Champions League zou moeten afleveren. Dan is de kans aanzienlijk dat Ajax jaarlijks ook CL-gelden kan bijschrijven en vallen onze Europese wanprestaties waarschijnlijk minder op.
Ajax Forum » Binnenlandse competities » NEC