Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Binnenlandse competities » Eredivisie

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18

Wel weer lekker dat het allemaal begint. Door de goede zaken die wij hebben gedaan kijk je er ook weer meer naar uit.

PSV heeft met de aankopen van Sano en Kostic ook wel weer goede zaken gedaan. Ondanks de grote veranderingen bij Ajax, was PSV voor mij sowieso nog de favoriet. Dat gevoel wordt door deze aankopen ook wel versterkt. Feyenoord ben ik niet zo van onder de indruk. Niet qua spelersmateriaal en met de aanstelling van Van Bronckhorst boezemen ze ook niet echt angst in. Vooralsnog denk ik 1. PSV, 2. Ajax, 3. Feyenoord, 4. AZ.

Ik ben benieuwd naar Utrecht onder Correia. Altijd een moeilijke club Utrecht. Correia heeft bij Telstar wel echt indruk gemaakt. Zonder Europees voetbal kan Utrecht zomaar eens 'best of the rest' worden.

Voor Twente vrees ik een beetje daarentegen. Ik denk dat Ten Hag een inschattingsfout heeft gemaakt met Weghorst. Natuurlijk brengt hij wel die winnaarsmentaliteit die ze misschien niet hadden. Hij is wel duidelijk een ander type ten opzichte van Lammers en het werkte best goed met Lammers. Je ziet nu al dat ze moeizamer spelen. Dat kan wel eens in tranen eindigen.

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

NW86 schreef op 06 augustus 2026 om 12:26:

Voor Twente vrees ik een beetje daarentegen. Ik denk dat Ten Hag een inschattingsfout heeft gemaakt met Weghorst. Natuurlijk brengt hij wel die winnaarsmentaliteit die ze misschien niet hadden. Hij is wel duidelijk een ander type ten opzichte van Lammers en het werkte best goed met Lammers. Je ziet nu al dat ze moeizamer spelen. Dat kan wel eens in tranen eindigen.

Bij Twente kunnen ze hem ook eigenlijk onmogelijk laten banken wat bij Ajax nog wel kon. Status van de club is minder en financieel zal Weghorst nog steeds zwaar wegen.

+3/-0

Mike1976 schreef op 06 augustus 2026 om 15:54:

Bij Twente kunnen ze hem ook eigenlijk onmogelijk laten banken wat bij Ajax nog wel kon. Status van de club is minder en financieel zal Weghorst nog steeds zwaar wegen.

Ja, helemaal eens. Beginnersfout van Ten Hag. Te veel gefocust op 'winnaarsmentaliteit' en niet op de impact die dit op het team zou hebben. Ten Hag had beter Tadic naar Twente kunnen halen voor die winnaarsmentaliteit. Past veel beter in het voetbal van Twente dan Weghorst.

+2/-0

NW86 schreef op 06 augustus 2026 om 17:01:

Ja, helemaal eens. Beginnersfout van Ten Hag. Te veel gefocust op 'winnaarsmentaliteit' en niet op de impact die dit op het team zou hebben. Ten Hag had beter Tadic naar Twente kunnen halen voor die winnaarsmentaliteit. Past veel beter in het voetbal van Twente dan Weghorst.

Ik denk ook dat NEC meer plezier gaat beleven aan Tadic dan Twente aan Weghorst.

+1/-0

Wacht, keept Pasveer voor Twente nu? Ik geloof dat ze een moeizaam seizoen tegemoet gaan.

+1/-1

Kiki schreef op 06 augustus 2026 om 17:06:

Ik denk ook dat NEC meer plezier gaat beleven aan Tadic dan Twente aan Weghorst.

Dat vraag ik me ook af. Het probleem met Tadic bij NEC is dat hij als spits eigenlijk niet in dat systeem past, want daar hebben ze dus een speler nodig die veel energie, loopvermogen, strijd in duels levert en druk zet op de achterhoede. Voor die twee posities erachter is hij precies hetzelfde type als Chery. Maar met hun allebei wordt het weer te statisch. Denk dus eigenlijk ook dat NEC een beetje te veel de status gehaald heeft en op zijn leiderschap / werkethiek gefocust waren. Tadic een heel jaar op de bank is ook niet lekker en Chery eruit halen moet je ook niet willen. Ben benieuwd hoe dit gaat lopen ook. Gun het Tadic om daar te slagen. Ik weet alleen niet of het de juiste keuze is.

Weghorst bij NEC en Tadic bij Twente had veel beter gepast bij de speelstijlen van beide teams. Zij hadden dan allebei gewoon als spits in de speelstijl van die ploeg gepast. Waarbij Tadic bij Twente ook nog naar de vleugel of 10 had kunnen uitwijken, zonder dat dit de speelstijl heel erg aantast.

+1/-1

NW86 schreef op 06 augustus 2026 om 17:26:

Kiki schreef op 06 augustus 2026 om 17:06:

Dat vraag ik me ook af. Het probleem met Tadic bij NEC is dat hij als spits eigenlijk niet in dat systeem past, want daar hebben ze dus een speler nodig die veel energie, loopvermogen, strijd in duels levert en druk zet op de achterhoede. Voor die twee posities erachter is hij precies hetzelfde type als Chery. Maar met hun allebei wordt het weer te statisch. Denk dus eigenlijk ook dat NEC een beetje te veel de status gehaald heeft en op zijn leiderschap / werkethiek gefocust waren. Tadic een heel jaar op de bank is ook niet lekker en Chery eruit halen moet je ook niet willen. Ben benieuwd hoe dit gaat lopen ook. Gun het Tadic om daar te slagen. Ik weet alleen niet of het de juiste keuze is.

Weghorst bij NEC en Tadic bij Twente had veel beter gepast bij de speelstijlen van beide teams. Zij hadden dan allebei gewoon als spits in de speelstijl van die ploeg gepast. Waarbij Tadic bij Twente ook nog naar de vleugel of 10 had kunnen uitwijken, zonder dat dit de speelstijl heel erg aantast.

Tadic gaat spelen. Zijn naam staat als eerste op het papiertje. Hij wordt gelijk de leider én beste speler van de ploeg. Weghorst zal ook spelen. Ik denk dat hij goede wedstrijden met mindere gaat afwisselen.

+1/-0

Er zijn 6 ploegen met 4 punten: Ajax, PSV, Feyenoord en de 3 clubs waartegen zij hebben gelijkgespeeld. Dat klinkt bijna als een Trivia-vraag. De 3 promovendi zijn de bottom 3. Gaat AZ meedoen om de titel? Zij staan momenteel 1e en het zou mij niks verbazen als de volledige traditionele top 3 vrij matig is dit seizoen.

+1/-0

Kiki schreef op 17 augustus 2026 om 09:25:

Er zijn 6 ploegen met 4 punten: Ajax, PSV, Feyenoord en de 3 clubs waartegen zij hebben gelijkgespeeld. Dat klinkt bijna als een Trivia-vraag. De 3 promovendi zijn de bottom 3. Gaat AZ meedoen om de titel? Zij staan momenteel 1e en het zou mij niks verbazen als de volledige traditionele top 3 vrij matig is dit seizoen.

Ik denk niet dat AZ gaat meedoen om de titel. Maar ook mij zou het niets verbazen als de top 3 allemaal vrij matig gaat zijn dit seizoen. Ik verwacht daarom wel een spannende titelrace.

AZ valt altijd vanzelf weg. Ik zie niet in waarom dat bij dit elftal anders zou zijn. Peer Koopmeiners of all people is aanvoerder. Typisch een AZ aanvoerder. Nette jongen, maar veel te lief. Zit geen geur of kleur aan. Ook als speler niet. Er zijn zelfs mensen die vinden dat hij bij Ajax de nieuwe 6 moeten worden. Good lord, alsjeblieft niet. Als je het over grijze muizen hebt, dan komt Peer Koopmeiners heel snel in het vizier. Die moet nu de meubelen bij elkaar houden als Clasie niet kan spelen (wat minimaal de helft van de wedstrijden is). AZ gaat vanzelf weer wedstrijden verliezen als ze tegen Sparta, Telstar, Go Ahead en dat soort ploegen moeten spelen. Zeker in de periode dat ze vaker Europees moeten spelen. Moet wel zeggen dat Patati een stuk betere indruk maakt dan vorig seizoen en dat Daal ook in ontwikkeling is. Toch verwacht ik AZ maximaal op de 3e plaats (als één van de traditionele echt in elkaar zakt).

+1/-0

Volgens Teun de Boer komt ADO Den Haag uit de hoofdstad van Nederland.

+1/-0

Kiki schreef op 23 augustus 2026 om 13:07:

Volgens Teun de Boer komt ADO Den Haag uit de hoofdstad van Nederland.

Boerenverstand.

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18

Ajax Forum » Binnenlandse competities » Eredivisie