Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Binnenlandse competities » PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 66 pagina's: 1 2 3 4 ... 61 62 63 64 65 66

Zo, het Ajax record blijft na de 1-1 van PSV in tact, gelukkig. Dit seizoen is PSV duidelijk de sterktste, maar is natuurlijk met het grote Ajax van 1972 niet te vergelijken. Populistische kreten als "Dit is het beste PSV ooit" zijn eveneens lachwekkend! Het PSV van 1988 zou gehakt maken van dit PSV. Lerby zou wel raad weten met bijvoorbeeld De Jong

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

klaaschat schreef op 12 mei 2024 om 21:29:

Zo, het Ajax record blijft na de 1-1 van PSV in tact, gelukkig. Dit seizoen is PSV duidelijk de sterktste, maar is natuurlijk met het grote Ajax van 1972 niet te vergelijken. Populistische kreten als "Dit is het beste PSV ooit" zijn eveneens lachwekkend! Het PSV van 1988 zou gehakt maken van dit PSV. Lerby zou wel raad weten met bijvoorbeeld De Jong


Exact, en even serieus: zouden wij nu bijvoorbeeld geïnteresseerd zijn in basisspelers als Til, Junior, Ramalho, Boscagli, Benitez en Teze?

PSV heeft ver boven zijn kunnen gepresteerd dit seizoen en dat zie ik als de verdienste van Bosz. Dat Ajax zo'n off-seizoen had, helpt natuurlijk ook. Wat je nu mogelijk gaat zien, is dat de betere spelers (Veerman en zo) weggekocht worden en dat vervolgens niet meer dan redelijke spelers belangrijk worden gemaakt. Beetje wat Ajax had in 2017/2018. Ik denk niet dat PSV potten gaat breken in de CL met deze selectie, maar ik laat me graag verrassen.

Dat zo'n spits als De Jong in het buitenland overal mislukt en er hier prompt weer 30 in knalt, zegt wel genoeg. Goed voor de Eredivisie, vooral niet mee de CL in gaan.

 

+1/-0

Wij klagen over Pasveer, maar ik zag gisteren die keeper van PSV weer in actie, man man man... die denkt dat ie op volleybal zit of zo.

Sowieso is de PSV-selectie behoorlijk uit balans. Aanvallend is het uitstekend, maar achterin echt heel erg mager, zeker als Teze daar nog vertrekt. Eigenlijk hebben ze, mede gezien de blessure van Dest, gewoon nog 2-3 nieuwe verdedigers nodig.

Ze hebben nu 7 verdedigers in de selectie, waarvan Dest zeker tot de jaarwisseling eruit ligt en Teze waarschijnlijk nog vertrekt. Ze zetten Schouten er nu vaak neer, maar dat zie ik toch meer als noodoplossing. Beetje vergelijkbaar met De Jong die toen bij ons achterin speelde een tijdje.

Oppegard en Flamingo hebben alles nog te bewijzen. Gisteren stond Ledezma rechtsback, wat leuk is tegen een ploeg als RKC (wat waren die trouwens aan het doen? Je mag ook afbellen he, als je geen zin hebt), maar wat geen langetermijnoplossing is. Zeker niet als Schouten voorlopig achterin staat.

Alle andere verdedigers zijn momenteel ook geblesseerd. Je kunt je nog afvragen in hoeverre Mauro überhaupt een verdediger is. Van zo'n Obispo word je uiteindelijk ook niet beter. Ik begrijp niet waarom ze niet investeren in 2, 3 goede verdedigers.

Als dit ze gaat opbreken, hebben ze het volledig aan zichzelf te wijten. Er moet daar toch wel budget zijn voor een versterking achterin, zou je zeggen.

 

+1/-0

Oh, ik vond Benitez prima keepen gisteren. Hij kan zeker zijn clown-momenten hebben, net als Rulli, maar PSV heeft wel een goede aan hem.

Dat middenveld en die aanval...

Lang, De Jong, Bakayoko
Tillman
Veerman, Schouten

Héérlijk! (Voor de PSV-fans.)

Dan heb je ook nog Saibari. Valt Lozano in; Til en Pepi ook.

Die Ledezma deed het nog vrij aardig, maar die Oppegard en Flamingo zie ik iedere wedstrijd klungelen. Boscagli nu ook geblesseerd uit gevallen; de enige goede verdediger die PSV nog had, naast Teze die weggaat.

PSV moet zo'n drie verdedigers halen en als dan de nieuwe verdediging staat, zijn ze er weer klaar voor en topfavoriet in de Eredivisie. Met deze verdediging winnen ze natuurlijk geen prijzen. Dat bleek vorige week al.

 

+1/-0

Ik ben er niet zo van om naar anderen te kijken. Maar ik vond Pisjevee gister vrij sterk ogen. Hoe makkelijk ze die 5 (6 eigenlijk) maken. Jagen hard bij balverlies, zijn snel in de omschakeling.

Verdediging is waardeloos, maar dat weten ze zelf ook. Maar het middenveld en aanval is prima. Ook de wissels zijm goed. Til is vaak waardevol, Pepi, Drioech en dan kunnen ze Babadi ook nog brengen. En Saibari was er niet bij.

In mijn ogen een stuk verder dan wij en Feyenoord. Wij moeten ons eerst focussen op onszelf voordat we naar anderen kijken.

 

+1/-0

PSV maakt even 12 miljoen van hun bijna 25-jarige rechtsback met nog 1 jaar contract die niet goed genoeg was voor de Nederlandse EK-selectie.

Zoiets zie ik onze Kroes nog niet één, twee, drie presteren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 20 augustus 2024 om 15:27:

PSV maakt even 12 miljoen van hun bijna 25-jarige rechtsback met nog 1 jaar contract die niet goed genoeg was voor de Nederlandse EK-selectie.

Zoiets zie ik onze Kroes nog niet één, twee, drie presteren.



Ja bizar...heeft eigenlijk nooit wat gepresteerd. Was 15 jaar ofzo bij de club, maar ik heb het nooit iets bijzonders gevonden. Snap niks van die 12 miljoen.....

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 20 augustus 2024 om 15:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 20 augustus 2024 om 15:27:

PSV maakt even 12 miljoen van hun bijna 25-jarige rechtsback met nog 1 jaar contract die niet goed genoeg was voor de Nederlandse EK-selectie.

Zoiets zie ik onze Kroes nog niet één, twee, drie presteren.



Ja bizar...heeft eigenlijk nooit wat gepresteerd. Was 15 jaar ofzo bij de club, maar ik heb het nooit iets bijzonders gevonden. Snap niks van die 12 miljoen.....


Tja... dat zeiden supporters van andere clubs nog niet zo lang geleden bij uitgaande Ajax-transfers zoals die van Scherpen en Daramy...

Mooi was die tijd.

 

+1/-0

Boscagli én Benitez schijnen nog te willen vertrekken, en Napoli heeft zich nu gemeld voor Schouten.

Als dat allemaal rondkomt, heeft PSV straks een week voor de transferdeadline geen eerste keeper meer en nog maar 5 verdedigers in de selectie, waarvan 3 voor langere tijd geblesseerd. Volgens de verhalen is het chaos in de bestuurskamer.

Zou - en ik bedoel dit serieus - Rensch niet iets zijn voor PSV? Redelijk betaalbaar, want nog maar 1 jaar contract, Nederlands, jong, tweebenig. Wij 'moeten' verkopen, komen geen nieuw contract overeen, hebben met Gaaei een prima alternatief in de selectie.

Zou wellicht voor alle partijen een oplossing kunnen zijn. Behalve misschien voor Rensch zelf, die kennelijk verwacht dat hij ergens 3 miljoen kan gaan harken. Maar dan kan ik 'm uit de droom helpen.

Verder heeft PSV natuurlijk een dik probleem als al die deals doorgaan. Dan moet je voor de hoofdprijs nog 3, 4 verdedigers incl. keeper gaan aantrekken. Terwijl je dit in juni al zag aankomen en eigenlijk vorig jaar ook al een verdediger tekortkwam. Kan ze zomaar het kampioenschap kosten, dit wanbeleid.

 

+1/-0

PSV gaat zeer waarschijnlijk Schouten niet verkopen, want dat is hun belangrijkste speler en ondanks zijn goede EK verwacht ik geen biedingen van 40M+. Benitez en Boscagli verkopen (net zoals Teze) met een eenjarig contract ben je financieel bijna verplicht (bij PSV ook wanbeleid dat je in een situatie komt waar drie bepalende spelers in je achterste linie uit hun contract lopen). Benitez en Boscagli samen zal wel 20 miljoen op moeten leveren. Plus de inkomsten van Teze (totaal ~ 30M). En als PSV dan Ramaj, Rensch, Kaplan en Wijndal zou binnenhalen voor pakweg 35 miljoen zijn ze uit de brand.

Ramaj/Drommel; Dest/Ledezma, Rensch/Flamingo, Kaplan/Obispo, Mauro/Wijndal;

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 23 augustus 2024 om 11:26:

PSV gaat zeer waarschijnlijk Schouten niet verkopen, want dat is hun belangrijkste speler en ondanks zijn goede EK verwacht ik geen biedingen van 40M+. Benitez en Boscagli verkopen (net zoals Teze) met een eenjarig contract ben je financieel bijna verplicht (bij PSV ook wanbeleid dat je in een situatie komt waar drie bepalende spelers in je achterste linie uit hun contract lopen). Benitez en Boscagli samen zal wel 20 miljoen op moeten leveren. Plus de inkomsten van Teze (totaal ~ 30M). En als PSV dan Ramaj, Rensch, Kaplan en Wijndal zou binnenhalen voor pakweg 35 miljoen zijn ze uit de brand.

Ramaj/Drommel; Dest/Ledezma, Rensch/Flamingo, Kaplan/Obispo, Mauro/Wijndal;


Ugh. Dat is een Ajacied op iedere positie. Wat ben je aan het doen?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 23 augustus 2024 om 11:33:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 23 augustus 2024 om 11:26:

PSV gaat zeer waarschijnlijk Schouten niet verkopen, want dat is hun belangrijkste speler en ondanks zijn goede EK verwacht ik geen biedingen van 40M+. Benitez en Boscagli verkopen (net zoals Teze) met een eenjarig contract ben je financieel bijna verplicht (bij PSV ook wanbeleid dat je in een situatie komt waar drie bepalende spelers in je achterste linie uit hun contract lopen). Benitez en Boscagli samen zal wel 20 miljoen op moeten leveren. Plus de inkomsten van Teze (totaal ~ 30M). En als PSV dan Ramaj, Rensch, Kaplan en Wijndal zou binnenhalen voor pakweg 35 miljoen zijn ze uit de brand.

Ramaj/Drommel; Dest/Ledezma, Rensch/Flamingo, Kaplan/Obispo, Mauro/Wijndal;


Ugh. Dat is een Ajacied op iedere positie. Wat ben je aan het doen?



Idioterie laten zien van de geruchten/informatie over de beoogde of mogelijke uitgaande transfers bij Ajax.

Dan kan Ajax verder met: Pasveer, Gorter(?), Gaaei, Aankoop, Sutalo, Rugani, Baas, Hato en Janse.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 23 augustus 2024 om 11:26:

PSV gaat zeer waarschijnlijk Schouten niet verkopen, want dat is hun belangrijkste speler en ondanks zijn goede EK verwacht ik geen biedingen van 40M+. Benitez en Boscagli verkopen (net zoals Teze) met een eenjarig contract ben je financieel bijna verplicht (bij PSV ook wanbeleid dat je in een situatie komt waar drie bepalende spelers in je achterste linie uit hun contract lopen). Benitez en Boscagli samen zal wel 20 miljoen op moeten leveren. Plus de inkomsten van Teze (totaal ~ 30M). En als PSV dan Ramaj, Rensch, Kaplan en Wijndal zou binnenhalen voor pakweg 35 miljoen zijn ze uit de brand.

Ramaj/Drommel; Dest/Ledezma, Rensch/Flamingo, Kaplan/Obispo, Mauro/Wijndal;



Er gaan een hoop geruchten, maar uiteindelijk is alleen Teze nog maar verkocht. Logisch dat er bij een kampioen een hoop geruchten rond gaan, maar ik geloof er niks van dat ze Boscagli laten gaan voordat er een vervanger is.

Ze krijgen 12 miljoen voor een zeer beperkte speler... dat maakt me meer zorgen.

 

+1/-0

Als PSV daadwerkelijk biedingen van meer dan 30 miljoen op Schouten naast zich neer gaat leggen, zijn ze helemaal gek geworden. Die gozer is 27 en op het EK hebben we allemaal kunnen zien dat nog een stapje hogerop er echt niet inzit. Je hebt 'm vorig jaar voor 15 miljoen opgehaald, als je daar binnen een jaar meer dan 100% winst op kunt maken... Zo'n kans krijg je nooit meer. Vanaf z'n 28e wordt ie alleen maar weer minder waard.

Ze hebben bovendien nog een stuk of 4, 5 basiswaardige middenvelders in de selectie. Ga je lekker met Veerman, Tillman en Saibari spelen. Til en Babadi nog op de bank, Land voor de toekomst. Ik had die centen altijd gepakt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 27 augustus 2024 om 09:21:

Als PSV daadwerkelijk biedingen van meer dan 30 miljoen op Schouten naast zich neer gaat leggen, zijn ze helemaal gek geworden. Die gozer is 27 en op het EK hebben we allemaal kunnen zien dat nog een stapje hogerop er echt niet inzit. Je hebt 'm vorig jaar voor 15 miljoen opgehaald, als je daar binnen een jaar meer dan 100% winst op kunt maken... Zo'n kans krijg je nooit meer. Vanaf z'n 28e wordt ie alleen maar weer minder waard.

Ze hebben bovendien nog een stuk of 4, 5 basiswaardige middenvelders in de selectie. Ga je lekker met Veerman, Tillman en Saibari spelen. Til en Babadi nog op de bank, Land voor de toekomst. Ik had die centen altijd gepakt.


Ik ook. Hij is vanuit Italië terug naar Nederland gekomen midden 20. Dat doe je niet als je mooiere opties had.

Nu wordt hij op basis van een EK door de media naast Frenkie gezet, maar diens veters mag hij nog geeneens strikken.

Verkopen zolang de hype aanhoudt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 27 augustus 2024 om 13:18:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 27 augustus 2024 om 09:21:

Als PSV daadwerkelijk biedingen van meer dan 30 miljoen op Schouten naast zich neer gaat leggen, zijn ze helemaal gek geworden. Die gozer is 27 en op het EK hebben we allemaal kunnen zien dat nog een stapje hogerop er echt niet inzit. Je hebt 'm vorig jaar voor 15 miljoen opgehaald, als je daar binnen een jaar meer dan 100% winst op kunt maken... Zo'n kans krijg je nooit meer. Vanaf z'n 28e wordt ie alleen maar weer minder waard.

Ze hebben bovendien nog een stuk of 4, 5 basiswaardige middenvelders in de selectie. Ga je lekker met Veerman, Tillman en Saibari spelen. Til en Babadi nog op de bank, Land voor de toekomst. Ik had die centen altijd gepakt.


Ik ook. Hij is vanuit Italië terug naar Nederland gekomen midden 20. Dat doe je niet als je mooiere opties had.

Nu wordt hij op basis van een EK door de media naast Frenkie gezet, maar diens veters mag hij nog geeneens strikken.

Verkopen zolang de hype aanhoudt.



Schouten is een beetje gehypet. Ook mede doordat een aantal spelers door het ijs zakten op het EK. Aan de andere kant hebben we al vaak gezien dat spelers moeite hebben om hun verwachte niveau te halen in Oranje en dan vind ik dat Schouten het ook gewoon naar behoren heeft gedaan.

Vanuit PSV zou ik ook wel het onderste uit de kan willen halen (35-40 miljoen), omdat hij mijns inziens momenteel hun belangrijkste speler is. Zo'n Veerman is in de Eredivisie heel creatief, maar op CL-niveau is de handelingssnelheid en de durf van Schouten om tussen de linies door te spelen cruciaal. Met een Til zet je op het middenveld een je grote stap achteruit.

Aangezien PSV nog weinig versterkingen heeft gehaald voor de defensie zou ik als ik Bosz was gewoon met vier middenvelders gaan spelen, waarbij Schouten de link is voor de verdediging. Eigenlijk zou het verkopen van Veerman beter zijn als daar interesse voor kwam.

 

+1/-0

PSV gaat het transferrecord verbreken voor die 27-jarige Japanner.

Doen die Duitsers goed. Haalden 'm twee jaar geleden voor 5 miljoen op, nu voor (incl. bonussen) iets van 20 miljoen doorverkopen met nog 2 jaar resterende contracttermijn en op 27-jarige leeftijd. Echt de sweet spot voor verkoop.

Voor PSV financieel gezien natuurlijk een slechte deal. Hier ga je nooit meer winst op maken. Ze kopen resultaat.

Ik ken Itakura niet zo goed - bij Groningen viel hij me toen niet zo op - maar een basisspeler van Borussia Mönchengladbach zal wel wat kunnen. Kan ongetwijfeld zo mee in de Eredivisie. Voor hemzelf wel een bijzondere stap op die leeftijd. Zal wel graag een keer CL willen spelen.

Kennelijk was hij tot 30 juni vanwege een contractuele bepaling voor 15 miljoen vaste prijs op te halen, maar is er geen club voor 'm gekomen. Nu betaalt PSV iets meer.

Betekent dat Flamingo naar het bankje gaat. Rechtsback hebben ze nog altijd een uitdaging, zolang Dest er nog uitligt (en dat is nog wel even). Ik had sowieso nog een rechtsback gekocht, en een toekomstige vervanger van Boscagli, die zijn laatste seizoen ingaat.

Trouwens wel slecht management dat ze Boscagli nu noodgedwongen aan zijn contract moeten houden. Laatste kans om er geld van te maken, en er zijn ook aanbiedingen, maar puur omdat ze nauwelijks verdedigers overhouden, laten ze 'm zijn contract maar uitdienen. Zit je straks met een matig gemotiveerde speler die vanaf januari met z'n hoofd bij een nieuwe club zit. Dit kon je al maanden geleden zien aankomen allemaal.

 

+2/-0

Het zit deze club ook niet tegen hoor. Nu al vroeg een penalty én tegen 10 man. Tsjonge jonge, de tegenstanders bukken net niet voorover als ze tegen PSV moeten.

 

+2/-0

Veerman schuldig aan meerdere tegendoelpunten bij Juventus tegen PSV, momenteel 67 minuten gespeeld bij een 3-0 stand. Net als bij Oranje op het EK. Mentaal komt hij tekort voor de top.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 66 pagina's: 1 2 3 4 ... 61 62 63 64 65 66

Ajax Forum » Binnenlandse competities » PSV