Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Binnenlandse competities » PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 65 pagina's: 1 2 3 4 ... 58 59 60 61 62 63 64 65

open/sluit de onderstaande quote:

Rommel schreef op 11 februari 2023 om 13:17:

Tsja, daar zijn de financieel experts t niet mee eens dus.

https://www.businessinsider.nl/hoeveel-gemeenschapsgeld-zit-er-in-voetbalclubs-en-stadions/link

Sorry, maar ik blijf graag bij de feiten



Dat je graag bij de feiten blijft is te prijzen, maar doe dat dan ook.

Je quote een artikel uit 2010 terwijl de gronddeal van PSV in 2011 plaats vond.

Lees dit artikel eens als je meer wil weten over de gronddeal van PSV:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/831232/psv-krijgt-48-miljoen-van-gemeente-voor-stadion-en-herdgang

Dat je als gemeente bijna 50M investeert om een voetbalclub te redden die een financieel wanbeleid heeft gevoerd vind ik dubieus. Of de deal zelf dubieus was, daarover verschillen de meningen. De Europese Commissie heeft de deal 3 jaar onderzocht en geconcludeerd dat het legaal was. Jij en ik begrijpen dat bij een "normale" vastgoed transactie geen onderzoek van 3 jaar door de EC volgt.

Rapport EC over gronddeal PSV: [url]https://ec.europa.eu/competition/state_aid/cases/258188/258188_1768847_58_2.pdflink

Als onderdeel van de gronddeal werden een aantal afspraken gemaakt (waaronder volgens mij een salarisplafond, maar dat terzijde). Een van die afspraken was dat "De grond werd vervolgens voor 40 jaar in erfpacht uitgegeven waarbij PSV de gemeente jaarlijks €2,5 miljoen aan canon zou betalen met een herziening over 20 jaar. "

Daarom is dit artikel ook interessant:
https://www.ed.nl/eindhoven/psv-treft-regeling-met-gemeente-over-onbetaalde-erfpacht~ab6812a9/


Je vergelijking met Ajax en de Arena gaat overigens ook niet op. Ajax had het financieel zwaar in de jaren 80, toen is er gesaneerd. In de jaren 90 ging het zowel financieel als sportief zeer goed met Ajax (CL95). Ajax wilde daarom een nieuw groter stadion, de gemeente wilde het gebied rondom stadion De Meer ontwikkelen. Toen is een deal gemaakt. De Arena is overigens een private onderneming waarvan zowel de gemeente als Ajax aandeelhouder is. Er zijn nog andere aandeelhouders waarvan Philips! er een is.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 12 februari 2023, 20:56:56.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bergkamp10 schreef op 12 februari 2023 om 20:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Rommel schreef op 11 februari 2023 om 13:17:

Tsja, daar zijn de financieel experts t niet mee eens dus.

https://www.businessinsider.nl/hoeveel-gemeenschapsgeld-zit-er-in-voetbalclubs-en-stadions/link

Sorry, maar ik blijf graag bij de feiten



Dat je graag bij de feiten blijft is te prijzen, maar doe dat dan ook.

Je quote een artikel uit 2010 terwijl de gronddeal van PSV in 2011 plaats vond.

Lees dit artikel eens als je meer wil weten over de gronddeal van PSV:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/831232/psv-krijgt-48-miljoen-van-gemeente-voor-stadion-en-herdgang

Dat je als gemeente bijna 50M investeert om een voetbalclub te redden die een financieel wanbeleid heeft gevoerd vind ik dubieus. Of de deal zelf dubieus was, daarover verschillen de meningen. De Europese Commissie heeft de deal 3 jaar onderzocht en geconcludeerd dat het legaal was. Jij en ik begrijpen dat bij een "normale" vastgoed transactie geen onderzoek van 3 jaar door de EC volgt.

Rapport EC over gronddeal PSV: [url]https://ec.europa.eu/competition/state_aid/cases/258188/258188_1768847_58_2.pdflink

Als onderdeel van de gronddeal werden een aantal afspraken gemaakt (waaronder volgens mij een salarisplafond, maar dat terzijde). Een van die afspraken was dat "De grond werd vervolgens voor 40 jaar in erfpacht uitgegeven waarbij PSV de gemeente jaarlijks €2,5 miljoen aan canon zou betalen met een herziening over 20 jaar. "

Daarom is dit artikel ook interessant:
https://www.ed.nl/eindhoven/psv-treft-regeling-met-gemeente-over-onbetaalde-erfpacht~ab6812a9/


Je vergelijking met Ajax en de Arena gaat overigens ook niet op. Ajax had het financieel zwaar in de jaren 80, toen is er gesaneerd. In de jaren 90 ging het zowel financieel als sportief zeer goed met Ajax (CL95). Ajax wilde daarom een nieuw groter stadion, de gemeente wilde het gebied rondom stadion De Meer ontwikkelen. Toen is een deal gemaakt. De Arena is overigens een private onderneming waarvan zowel de gemeente als Ajax aandeelhouder is. Er zijn nog andere aandeelhouders waarvan Philips! er een is.



PSV is er een meester in om de financiële ratrace met Ajax vol te houden. Super creatief, dat moet je ze nageven. Alleen lijkt het dat ze nu toch echt op de laatste benen lopen wat dat betreft. Tot voor een jaar of vijf terug waren ze de meest kapitaalkrachtige club van Nederland. Al kwam dat tussen 2012 en 2018 vooral omdat Ajax weigerde iets uit te geven.

Ze moeten de twee beste spelers verkopen om geen negatief eigen vermogen te krijgen, en dat terwijl ze al jarenlang gesponsord worden door gemeente, kapitaalinjecties (lees: langdurige leningen tegen een redelijk %). Om de gaten in de selectie op te vangen huren ze twee dure oudere spelers zonder restwaarde. Dat kun je geen goed beleid noemen.

Het lijkt dat ze nu echt de eigen broek moeten gaan ophouden, ben benieuwd hoe dat gaat. Als ze echter nu wel geld genereren uit de Champions League dan kan dat alsnog goed aflopen. Dat kan zomaar. Alleen op de langere termijn lijkt het toch lastig voor de club die qua achterland te vergelijken is met FC Twente.

Even over die seizoenkaarten: 60% erbij om alle wedstrijden te mogen zien. Bij een kaart van 500 euro komt er dan 300 euro bij. Dat is bezopen natuurlijk.

 

+3/-0

Dat Psv een pleuris hekel heeft aan Europees voetbal en zich veel liever richt op de competitie dat is al jaren bekend.
Maar geeft dit gewoon een keer aan zodat we een andere club Europa in kunnen sturen die dit wel leuk vind.
Nr 13 van Spanje pffff

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 16 februari 2023 om 22:40:

Dat Psv een pleuris hekel heeft aan Europees voetbal en zich veel liever richt op de competitie dat is al jaren bekend.
Maar geeft dit gewoon een keer aan zodat we een andere club Europa in kunnen sturen die dit wel leuk vind.
Nr 13 van Spanje pffff


Start premie van de CL is het enige waar ze om geven.

 

+1/-0

Stijn Spierings lijkt transfervrij naar PSV te gaan. Toulouse raakt dus twee Nederlanders transfervrij kwijt aan Ajax en PSV. Van den Boomen en Spierings draaien een goed seizoen bij de Franse club, dus dat komt vast hard aan daar.

 

+2/-0

PSV is Chotard aan het binnenhalen van Montpellier. Hij zou €10m kosten. Ik weet niet of het al rond is en of Simons en Veerman blijven, maar als dat zo is, dan heeft PSV een goed elftal in balbezit.

De Jong
Lang, Simons, Bakayoko
Veerman, Chatord
Van Aanholt, Boscagli, Teze, Sambo
Benítez

Ik weet niet hoe de verdediging er uiteindelijk uit gaat zien, maar middenveld en aanval begint ergens op te lijken. Met Bosz een ervaren trainer. Ik denk dat we weer rekening met PSV moeten gaan houden.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 09 juli 2023 om 11:23:

PSV is Chotard aan het binnenhalen van Montpellier. Hij zou €10m kosten. Ik weet niet of het al rond is en of Simons en Veerman blijven, maar als dat zo is, dan heeft PSV een goed elftal in balbezit.

De Jong
Lang, Simons, Bakayoko
Veerman, Chatord
Van Aanholt, Boscagli, Teze, Sambo
Benítez

Ik weet niet hoe de verdediging er uiteindelijk uit gaat zien, maar middenveld en aanval begint ergens op te lijken. Met Bosz een ervaren trainer. Ik denk dat we weer rekening met PSV moeten gaan houden.



Je moet altijd rekening houden met PSV.

Ik denk alleen dat dit nooit goed gaat met Veerman, Simons. de Jong en Lang in één team.

 

+1/-0

Het bericht dat je al weken verwachtte: PSV heeft interesse in Davinson Sanchez.

 

+2/-0

Psv lijkt weer op een koers te varen die ze in het verleden nogal wat ellende heeft opgeleverd. Als Ajax met 200+ miljoen meer op de bank pas op de plaats lijkt te maken, terecht omdat die 200 anders ook zo verdampt zijn, dan zou je verwachten dat Psv, waar ook een tekort is op de begroting, iig voorzichtig zou handelen. Echter het tegengestelde lijkt te gebeuren, men is weer aan het gokken in Eindhoven. Dat kan, echter is er nu geen grond meer naast het stadion om te verkopen, geen grond meer onder het stadion om te verkopen, geen Herdgang om nog te verkopen, geen Frits Philips die wat toeschuift en geen gemeente die nog een keer zo'n reddingsboei kan aanreiken. In de wetenschap dat Feyenoord weer meedoet, Twente en AZ die dichter zijn gekomen, is het zeker geen garantie dat je wel ff bij de eerste 2 eindigt komend seizoen. Psv is zeker niet aan het bezuinigen op het salarishuis wat werd gesteld dat dat noodzakelijk was en dat soort onzin. De Psv supporter weet zelf inmiddels ook heel goed dat het bestuur daar met Brands voorop ,liegen dat het gedrukt staat.

Nee, ook bij Ajax is er een hoop niet goed, maar zo gokken als ze bij Psv wederom doen , dat is een heel ander verhaal. Wij zouden het nog kunnen veroorloven bij wijze van spreken....

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 11 juli 2023 om 11:30:

Psv lijkt weer op een koers te varen die ze in het verleden nogal wat ellende heeft opgeleverd. Als Ajax met 200+ miljoen meer op de bank pas op de plaats lijkt te maken, terecht omdat die 200 anders ook zo verdampt zijn, dan zou je verwachten dat Psv, waar ook een tekort is op de begroting, iig voorzichtig zou handelen. Echter het tegengestelde lijkt te gebeuren, men is weer aan het gokken in Eindhoven. Dat kan, echter is er nu geen grond meer naast het stadion om te verkopen, geen grond meer onder het stadion om te verkopen, geen Herdgang om nog te verkopen, geen Frits Philips die wat toeschuift en geen gemeente die nog een keer zo'n reddingsboei kan aanreiken. In de wetenschap dat Feyenoord weer meedoet, Twente en AZ die dichter zijn gekomen, is het zeker geen garantie dat je wel ff bij de eerste 2 eindigt komend seizoen. Psv is zeker niet aan het bezuinigen op het salarishuis wat werd gesteld dat dat noodzakelijk was en dat soort onzin. De Psv supporter weet zelf inmiddels ook heel goed dat het bestuur daar met Brands voorop ,liegen dat het gedrukt staat.

Nee, ook bij Ajax is er een hoop niet goed, maar zo gokken als ze bij Psv wederom doen , dat is een heel ander verhaal. Wij zouden het nog kunnen veroorloven bij wijze van spreken....

Deels mee eens, maar ik zie zo'n bericht voor elk seizoen wel voorbij komen. Dat het nu ècht gokken is, dat dit ècht het laatste seizoen is dat ze dit kunnen doen en toch doen ze het elke keer en gaat het "goed".

Ik denk dat het voor elke top4 club enorm belangrijk wordt om minimaal 2e te worden en dat is echt niet onmogelijk. Feyenoord lijkt voort te borduren op het ingezette beleid; Eredivisiespelers kopen en spelers huren. PSV investeert nadrukkelijk. AZ weet ik eigenlijk niet goed. Bij Ajax is het nog stil, maar ga er toch vanuit dat iedereen begrijpt dat komend jaar enorm belangrijk is in wie (financieel) de dienst gaan uitmaken de komende jaren.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Gabriel_Batistuta schreef op 12 juli 2023 om 12:02:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 11 juli 2023 om 11:30:

Psv lijkt weer op een koers te varen die ze in het verleden nogal wat ellende heeft opgeleverd. Als Ajax met 200+ miljoen meer op de bank pas op de plaats lijkt te maken, terecht omdat die 200 anders ook zo verdampt zijn, dan zou je verwachten dat Psv, waar ook een tekort is op de begroting, iig voorzichtig zou handelen. Echter het tegengestelde lijkt te gebeuren, men is weer aan het gokken in Eindhoven. Dat kan, echter is er nu geen grond meer naast het stadion om te verkopen, geen grond meer onder het stadion om te verkopen, geen Herdgang om nog te verkopen, geen Frits Philips die wat toeschuift en geen gemeente die nog een keer zo'n reddingsboei kan aanreiken. In de wetenschap dat Feyenoord weer meedoet, Twente en AZ die dichter zijn gekomen, is het zeker geen garantie dat je wel ff bij de eerste 2 eindigt komend seizoen. Psv is zeker niet aan het bezuinigen op het salarishuis wat werd gesteld dat dat noodzakelijk was en dat soort onzin. De Psv supporter weet zelf inmiddels ook heel goed dat het bestuur daar met Brands voorop ,liegen dat het gedrukt staat.

Nee, ook bij Ajax is er een hoop niet goed, maar zo gokken als ze bij Psv wederom doen , dat is een heel ander verhaal. Wij zouden het nog kunnen veroorloven bij wijze van spreken....

Deels mee eens, maar ik zie zo'n bericht voor elk seizoen wel voorbij komen. Dat het nu ècht gokken is, dat dit ècht het laatste seizoen is dat ze dit kunnen doen en toch doen ze het elke keer en gaat het "goed".

Ik denk dat het voor elke top4 club enorm belangrijk wordt om minimaal 2e te worden en dat is echt niet onmogelijk. Feyenoord lijkt voort te borduren op het ingezette beleid; Eredivisiespelers kopen en spelers huren. PSV investeert nadrukkelijk. AZ weet ik eigenlijk niet goed. Bij Ajax is het nog stil, maar ga er toch vanuit dat iedereen begrijpt dat komend jaar enorm belangrijk is in wie (financieel) de dienst gaan uitmaken de komende jaren.



Klopt, PSV zeilt altijd scherp aan de wind maar altijd volgt er wel weer een creatieve oplossing om alsnog aan centjes te komen. Hoe dan ook, linksom of rechtsom, blijven de Eindhovenaren altijd een geduchte binnenlandse concurrent van ons. En sinds een jaar is Feyenoord daar dus ook weer bijgekomen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Gabriel_Batistuta schreef op 12 juli 2023 om 12:02:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 11 juli 2023 om 11:30:

Psv lijkt weer op een koers te varen die ze in het verleden nogal wat ellende heeft opgeleverd. Als Ajax met 200+ miljoen meer op de bank pas op de plaats lijkt te maken, terecht omdat die 200 anders ook zo verdampt zijn, dan zou je verwachten dat Psv, waar ook een tekort is op de begroting, iig voorzichtig zou handelen. Echter het tegengestelde lijkt te gebeuren, men is weer aan het gokken in Eindhoven. Dat kan, echter is er nu geen grond meer naast het stadion om te verkopen, geen grond meer onder het stadion om te verkopen, geen Herdgang om nog te verkopen, geen Frits Philips die wat toeschuift en geen gemeente die nog een keer zo'n reddingsboei kan aanreiken. In de wetenschap dat Feyenoord weer meedoet, Twente en AZ die dichter zijn gekomen, is het zeker geen garantie dat je wel ff bij de eerste 2 eindigt komend seizoen. Psv is zeker niet aan het bezuinigen op het salarishuis wat werd gesteld dat dat noodzakelijk was en dat soort onzin. De Psv supporter weet zelf inmiddels ook heel goed dat het bestuur daar met Brands voorop ,liegen dat het gedrukt staat.

Nee, ook bij Ajax is er een hoop niet goed, maar zo gokken als ze bij Psv wederom doen , dat is een heel ander verhaal. Wij zouden het nog kunnen veroorloven bij wijze van spreken....

Deels mee eens, maar ik zie zo'n bericht voor elk seizoen wel voorbij komen. Dat het nu ècht gokken is, dat dit ècht het laatste seizoen is dat ze dit kunnen doen en toch doen ze het elke keer en gaat het "goed".

Ik denk dat het voor elke top4 club enorm belangrijk wordt om minimaal 2e te worden en dat is echt niet onmogelijk. Feyenoord lijkt voort te borduren op het ingezette beleid; Eredivisiespelers kopen en spelers huren. PSV investeert nadrukkelijk. AZ weet ik eigenlijk niet goed. Bij Ajax is het nog stil, maar ga er toch vanuit dat iedereen begrijpt dat komend jaar enorm belangrijk is in wie (financieel) de dienst gaan uitmaken de komende jaren.



Dat is maar net wat je verstaat dat het elke keer 'goed' gaat. Er is totaal geen back-up meer over , precies daar zit het dus in. Gokken zonder back-up ,dat is het verschil. Er is dus zeker niet iets ' goed' gegaan B)

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 12 juli 2023 om 16:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Gabriel_Batistuta schreef op 12 juli 2023 om 12:02:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 11 juli 2023 om 11:30:

Psv lijkt weer op een koers te varen die ze in het verleden nogal wat ellende heeft opgeleverd. Als Ajax met 200+ miljoen meer op de bank pas op de plaats lijkt te maken, terecht omdat die 200 anders ook zo verdampt zijn, dan zou je verwachten dat Psv, waar ook een tekort is op de begroting, iig voorzichtig zou handelen. Echter het tegengestelde lijkt te gebeuren, men is weer aan het gokken in Eindhoven. Dat kan, echter is er nu geen grond meer naast het stadion om te verkopen, geen grond meer onder het stadion om te verkopen, geen Herdgang om nog te verkopen, geen Frits Philips die wat toeschuift en geen gemeente die nog een keer zo'n reddingsboei kan aanreiken. In de wetenschap dat Feyenoord weer meedoet, Twente en AZ die dichter zijn gekomen, is het zeker geen garantie dat je wel ff bij de eerste 2 eindigt komend seizoen. Psv is zeker niet aan het bezuinigen op het salarishuis wat werd gesteld dat dat noodzakelijk was en dat soort onzin. De Psv supporter weet zelf inmiddels ook heel goed dat het bestuur daar met Brands voorop ,liegen dat het gedrukt staat.

Nee, ook bij Ajax is er een hoop niet goed, maar zo gokken als ze bij Psv wederom doen , dat is een heel ander verhaal. Wij zouden het nog kunnen veroorloven bij wijze van spreken....

Deels mee eens, maar ik zie zo'n bericht voor elk seizoen wel voorbij komen. Dat het nu ècht gokken is, dat dit ècht het laatste seizoen is dat ze dit kunnen doen en toch doen ze het elke keer en gaat het "goed".

Ik denk dat het voor elke top4 club enorm belangrijk wordt om minimaal 2e te worden en dat is echt niet onmogelijk. Feyenoord lijkt voort te borduren op het ingezette beleid; Eredivisiespelers kopen en spelers huren. PSV investeert nadrukkelijk. AZ weet ik eigenlijk niet goed. Bij Ajax is het nog stil, maar ga er toch vanuit dat iedereen begrijpt dat komend jaar enorm belangrijk is in wie (financieel) de dienst gaan uitmaken de komende jaren.



Dat is maar net wat je verstaat dat het elke keer 'goed' gaat. Er is totaal geen back-up meer over , precies daar zit het dus in. Gokken zonder back-up ,dat is het verschil. Er is dus zeker niet iets ' goed' gegaan B)

Nou ja, wat ik bedoel is dat er ieder jaar voor aanvang van het seizoen wel berichten zijn (met name hier) dat het nu toch echt fout moet gaan en dat als ze geen kampioen worden ze niet meer kunnen investeren, salarissen moeten terugschroeven, ze hun top-3 plek definitief kwijtraken en vooralsnog is dat allemaal niet het geval en doen ze nog 'gewoon' mee. Het zal vast een keer misgaan, maar als ze dit jaar 'gewoon' bij de eerste 2 eindigen, maken ze financieel veel goed.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 12 juli 2023 om 16:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Gabriel_Batistuta schreef op 12 juli 2023 om 12:02:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 11 juli 2023 om 11:30:

Psv lijkt weer op een koers te varen die ze in het verleden nogal wat ellende heeft opgeleverd. Als Ajax met 200+ miljoen meer op de bank pas op de plaats lijkt te maken, terecht omdat die 200 anders ook zo verdampt zijn, dan zou je verwachten dat Psv, waar ook een tekort is op de begroting, iig voorzichtig zou handelen. Echter het tegengestelde lijkt te gebeuren, men is weer aan het gokken in Eindhoven. Dat kan, echter is er nu geen grond meer naast het stadion om te verkopen, geen grond meer onder het stadion om te verkopen, geen Herdgang om nog te verkopen, geen Frits Philips die wat toeschuift en geen gemeente die nog een keer zo'n reddingsboei kan aanreiken. In de wetenschap dat Feyenoord weer meedoet, Twente en AZ die dichter zijn gekomen, is het zeker geen garantie dat je wel ff bij de eerste 2 eindigt komend seizoen. Psv is zeker niet aan het bezuinigen op het salarishuis wat werd gesteld dat dat noodzakelijk was en dat soort onzin. De Psv supporter weet zelf inmiddels ook heel goed dat het bestuur daar met Brands voorop ,liegen dat het gedrukt staat.

Nee, ook bij Ajax is er een hoop niet goed, maar zo gokken als ze bij Psv wederom doen , dat is een heel ander verhaal. Wij zouden het nog kunnen veroorloven bij wijze van spreken....

Deels mee eens, maar ik zie zo'n bericht voor elk seizoen wel voorbij komen. Dat het nu ècht gokken is, dat dit ècht het laatste seizoen is dat ze dit kunnen doen en toch doen ze het elke keer en gaat het "goed".

Ik denk dat het voor elke top4 club enorm belangrijk wordt om minimaal 2e te worden en dat is echt niet onmogelijk. Feyenoord lijkt voort te borduren op het ingezette beleid; Eredivisiespelers kopen en spelers huren. PSV investeert nadrukkelijk. AZ weet ik eigenlijk niet goed. Bij Ajax is het nog stil, maar ga er toch vanuit dat iedereen begrijpt dat komend jaar enorm belangrijk is in wie (financieel) de dienst gaan uitmaken de komende jaren.



Dat is maar net wat je verstaat dat het elke keer 'goed' gaat. Er is totaal geen back-up meer over , precies daar zit het dus in. Gokken zonder back-up ,dat is het verschil. Er is dus zeker niet iets ' goed' gegaan B)



Ja klopt maar ze vinden altijd wel weer sponsoren of overheidsinstellingen die bijlappen.

 

+2/-0

Ik vind het op zich mooi dat PSV zich goed aan het versterken is. Ze halen mooie spelers binnen met potentie en ze hebben echt een sterke, brede selectie. Tegelijkertijd denk ik dan terug Ajax onder Overmars/Ten Hag, waarin we zulke mooie spelers hadden en financieel zo'n kloof hadden geslagen met Feyenoord en PSV, dat ik echt dacht dat we de komende 10 jaar 10 keer kampioen zouden worden. Helaas is bijna alles nu weggegooid, zit er weinig talent meer in de ploeg en is het geld op. Belachelijk dat dat in 1 jaar kan gebeuren, puur omdat de sleutels uit handen waren gegeven. Droevig.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 13 juli 2023 om 09:09:
... ik echt dacht dat we de komende 10 jaar 10 keer kampioen zouden worden. Helaas is bijna alles nu weggegooid, zit er weinig talent meer in de ploeg en is het geld op. Belachelijk dat dat in 1 jaar kan gebeuren, puur omdat de sleutels uit handen waren gegeven. Droevig.

Dat werd vooral door de media gezegd, maar dat kan bijna niet in Nederland. PSV, Feyenoord en AZ winnen over het algemeen hun wedstrijden ook wel en tegen Ajax zijn ze vaak op hun best. Elke misstap van Ajax kan dan beslissend zijn in het kampioenschap.

Ja, Ajax betaalt goed, maar echte topspelers komen nog steeds niet naar Nederland. Kijk naar zo'n Arda. Buiten dat ie al belachelijk veel kost om hem te halen, gaat zo'n gast meteen naar Real Madrid. Odegaard eerder ook. Dan worden ze wel uitgeleend, maar wel met 5 miljoen per jaar. En dan zo'n zomer als afgelopen jaar, waar 7 basisspelers ofzo vertrekken en er voor veel geld middelmaat gehaald wordt, geeft andere clubs de kans om je bij te halen. Nu geen CL, dus ben je nóg minder aantrekkelijk. Zo'n beetje het enige pluspunt waar je nog spelers die ook in de Premier League ofzo kunnen tekenen mee over de streep kon halen heb je nu niet en sta je praktisch weer op 0.

Overigens heeft Ajax nog geld zat, maar snap (en hoop) dat ze daar nu iets voorzichtiger mee omgaan.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Gabriel_Batistuta schreef op 13 juli 2023 om 10:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 13 juli 2023 om 09:09:
... ik echt dacht dat we de komende 10 jaar 10 keer kampioen zouden worden. Helaas is bijna alles nu weggegooid, zit er weinig talent meer in de ploeg en is het geld op. Belachelijk dat dat in 1 jaar kan gebeuren, puur omdat de sleutels uit handen waren gegeven. Droevig.

Dat werd vooral door de media gezegd, maar dat kan bijna niet in Nederland. PSV, Feyenoord en AZ winnen over het algemeen hun wedstrijden ook wel en tegen Ajax zijn ze vaak op hun best. Elke misstap van Ajax kan dan beslissend zijn in het kampioenschap.

Ja, Ajax betaalt goed, maar echte topspelers komen nog steeds niet naar Nederland. Kijk naar zo'n Arda. Buiten dat ie al belachelijk veel kost om hem te halen, gaat zo'n gast meteen naar Real Madrid. Odegaard eerder ook. Dan worden ze wel uitgeleend, maar wel met 5 miljoen per jaar. En dan zo'n zomer als afgelopen jaar, waar 7 basisspelers ofzo vertrekken en er voor veel geld middelmaat gehaald wordt, geeft andere clubs de kans om je bij te halen. Nu geen CL, dus ben je nóg minder aantrekkelijk. Zo'n beetje het enige pluspunt waar je nog spelers die ook in de Premier League ofzo kunnen tekenen mee over de streep kon halen heb je nu niet en sta je praktisch weer op 0.

Overigens heeft Ajax nog geld zat, maar snap (en hoop) dat ze daar nu iets voorzichtiger mee omgaan.



In 2020/2021 werden we met 16 punten verschil kampioen en verloren we slechts 2 wedstrijden. Als je dat soort seizoenen kunt draaien, word je 100% kampioen.
Talenten als Arda Güler zijn te halen, maar in het geval van Güler zelf hadden we een beetje pech dat zijn vader idiote eisen ging stellen. De echte toptalenten zijn niet meer te halen, en daarbij denk ik aan de categrorie Endrick en Vitor Roque, die op 16-17 jarige leeftijd al voor idiote bedragen naar topclubs gaan. De categorie daaronder (en daaronder) kan Ajax echt nog wel toeslaan en bevat zeer interessante spelers, maar dan moet je goed scouten, agressief zijn en proactief toeslaan. Denk aan Antonio Nusa die naar Brugge ging bijvoorbeeld. Het is niet makkelijk, maar er zijn echt nog wel goede spelers te vinden in de leeftijdscategorie 16-19 die niet meteen voor het grote geld kiezen.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

In 2020/2021 werden we met 16 punten verschil kampioen en verloren we slechts 2 wedstrijden. Als je dat soort seizoenen kunt draaien, word je 100% kampioen.

Natuurlijk, maar daarna ging meer dan het halve elftal weg en de concurrentie zit ook niet stil. Die concurrentie hoefde daardoor niet sterker te worden dan Ajax, maar sterker dan de clubs die onder hen zijn geëindigd, om dat gat van 16+ punten te dichten. Tegen elke club kun je max 6 punten verliezen, dus stap 1 was het gat dichten en stap 2 was hopen dat Ajax steken laat vallen. Dat is dus gebeurd (door het elftal te laten gaan, minder goede vervangers aan te trekken, keuze voor een coach wat niet goed uitpakte) en dan kan het hard gaan.

open/sluit de onderstaande quote:

Talenten als Arda Güler zijn te halen, maar in het geval van Güler zelf hadden we een beetje pech dat zijn vader idiote eisen ging stellen.

Dus niet te halen. Zelfde als met Odegaard.

open/sluit de onderstaande quote:

Het is niet makkelijk, maar er zijn echt nog wel goede spelers te vinden in de leeftijdscategorie 16-19 die niet meteen voor het grote geld kiezen.

Ik weet niet of het alleen het geld is. Geen Champions League bij Ajax, maar ook bij 'grotere' clubs als Real krijgen jonge talenten nu de kans.

Je hebt gelijk hoor, Ajax is te afwachtend. Wat PSV nu doet met Lang en Pepi (en Xavi eerder, waarom heeft Ajax dat niet geprobeerd?) is misschien niet voldoende om een aanval te doen op de Europese (sub)top, maar is waarschijnlijk goed genoeg om bij de eerste 2 te eindigen. Dat wordt komend jaar cruciaal. Als Ajax daar niet bij zit, komen er 2 concurrenten heel snel, heel dichtbij (qua financieën en qua aantrekkingskracht, want gegarandeerd CL). Terwijl als Ajax bij de eerste 2 eindigt loopt er niet alleen 1 concurrent niet uit, maar loop je zelf uit op 1 concurrent. Dat besef lijkt er niet te zijn.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 13 juli 2023, 11:39:41.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Gabriel_Batistuta schreef op 13 juli 2023 om 11:27:

open/sluit de onderstaande quote:

In 2020/2021 werden we met 16 punten verschil kampioen en verloren we slechts 2 wedstrijden. Als je dat soort seizoenen kunt draaien, word je 100% kampioen.

Natuurlijk, maar daarna ging meer dan het halve elftal weg en de concurrentie zit ook niet stil. Die concurrentie hoefde daardoor niet sterker te worden dan Ajax, maar sterker dan de clubs die onder hen zijn geëindigd, om dat gat van 16+ punten te dichten. Tegen elke club kun je max 6 punten verliezen, dus stap 1 was het gat dichten en stap 2 was hopen dat Ajax steken laat vallen. Dat is dus gebeurd (door het elftal te laten gaan, minder goede vervangers aan te trekken, keuze voor een coach wat niet goed uitpakte) en dan kan het hard gaan.

open/sluit de onderstaande quote:

Talenten als Arda Güler zijn te halen, maar in het geval van Güler zelf hadden we een beetje pech dat zijn vader idiote eisen ging stellen.

Dus niet te halen. Zelfde als met Odegaard.

open/sluit de onderstaande quote:

Het is niet makkelijk, maar er zijn echt nog wel goede spelers te vinden in de leeftijdscategorie 16-19 die niet meteen voor het grote geld kiezen.


Terwijl als Ajax bij de eerste 2 eindigt loopt er niet alleen 1 concurrent niet uit, maar loop je zelf uit op 1 concurrent. Dat besef lijkt er niet te zijn.



Als je veel supporters hoort dan moet Ajax kanonnen kopen om een plek bij de eerste twee veilig te stellen. Zijn alweer vergeten dat dit vorig seizoen faliekant is mislukt met de huidige afwachtende houding op de transfermarkt tot gevolg en dat om de door jou genoemde redenen je die garantie ook nooit kan hebben.

Garantie op de titel kun je aannemelijk noemen als de spelers die je haalt in de categorie 23-30jr vallen en nu al basisspeler zijn bij minimaal een vaste Europese subtopper. Die spelers komen dus never nooit naar Ajax en al helemaal niet zonder CL voetbal.

De enige manier om die spelers wel te halen is om de club aan een miljardair te verkopen en salarissen tot €10-15m te gaan betalen en we zien nu al aan de huidige salarissen tot €4m dat spelers verzadigd raken en de echte honger verdwijnt. Dat wordt met megasalarissen en de compleet onaantrekkelijke Eredivisie nog veel erger want die spelers worden niet genoeg uitgedaagd om het maximale uit zichzelf te halen.

Zoals nu ook al gebeurd met onze prima donnas.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 65 pagina's: 1 2 3 4 ... 58 59 60 61 62 63 64 65

Ajax Forum » Binnenlandse competities » PSV