Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Binnenlandse competities » Feyenoord

Deze normale topic is open en bestaat uit 19 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 24 mei 2022 om 14:18:

Van mij mag Feyenoord gewoon winnen, is op alle fronten beter voor onze competitie en wij zijn geen calimero's toch? Heb gemerkt dat door de jaren heen, ik inmiddels meer een afkeer heb gekregen van Psv dan van Feyenoord, maar dat terzijde.


Voor de club is het leuk. Maar de supporters gun ik helemaal niks. Ik ben niet vergeten hoe ze elke keer reageren op iets wat met Ajax te maken heeft. Zelfs als iconen van de club komen te overlijden of een jeugdspeler iets ergs overkomt. Nee... dat vergeet je niet. Net zoals het k woord en joden. Daar hoeft Ajax niet eens voor te spelen... het is diep triest. En je kan niet zeggen dat slechts een klein groepje er zo over denkt. Want het zijn nogal wat tokkies daar.

Verder valt dat hele toernooi niet serieus te nemen. Het is oprecht leuk voor de kleinere clubs dat ze internationaal op deze manier tegen elkaar kunnen strijden, want met de financiële verschillen is het gat met de topclubs nou eenmaal te groot. Maar laten we niet doen alsof het een wereldprestatie is als je ver komt in dat toernooi. Marseille was de eerste serieuze tegenstander? En dat is dan de halve finale. Zo geweldig is Marseille niet. Dat was Lille ook niet toen ze kampioen werden en daarna in de CL kwamen.

 

+6/-1

Een sympathieke club is het niet, maar de instelling van de spelers is zeker te prijzen. Dat PSV in Rotterdam punten laat liggen is niks nieuws, maar hoe ze na die 0-2 zich terugvochten terwijl er niks meer voor ze op het spel stond, ze nog moe waren van Marseille en in de wetenschap dat het Ajax bijna zeker kampioen zou maken is toch wel iets om je petje voor af te nemen.

Hoop desalniettemin op een overwinning van Mourinho, maar dat terzijde.

 

+1/-1

Ik ben opgegroeid in de jaren 90. PSV werd veel te vaak kampioen, dus haatte ik PSV het meeste.

Nu doe ik niet zozeer meer aan haten.

Door de jaren heen is mijn beeld over Feyenoord wel echt negatief geworden. Hoe ze omgaan met Berghuis wie naar Ajax vertrekt en over het algemeen hoe een deel van de supporters van Feyenoord zich uitspreken en gedragen...

PSV is dé concurrent.
Feyenoord dé rivaal.

Voor Nederlands voetbal is het goed dat Nederlandse clubs ver komen in Europa, maar of daadwerkelijk een prijs wordt gepakt... dat gun ik Ajax! 😀

Ik verwacht dat Roma morgen wint van Feyenoord. Het is leuk dat een Nederlandse club weer eens een finaleplek heeft behaald, maar wie er morgen wint, boeit mij vrij weinig.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 24 mei 2022 om 15:46:

(...)

Verder valt dat hele toernooi niet serieus te nemen. (...)



Wat wel serieus is zijn de gevolgen van deelname (en de oorzaak!).

Welke (gerenomeerde) club wil er nu in de Conference League spelen?
En vooral: deze winnen?!

Dat je als (top?)club bent terug gezakt naar dit belabberde niveau van onvermogen, wordt middels zo'n cup een tastbaar bewijs en wordt zwart op wit bevestigt in de boeken.
Je moet er niet aan denken dat Ajax op dit niveau 'gelauwerd' wordt.

Alsof Verstappen anno nu een kartoverwinning behaald. Of dat Van der Poel de Acht van Chaam wint.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 24 mei 2022 om 15:46:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 24 mei 2022 om 14:18:

Van mij mag Feyenoord gewoon winnen, is op alle fronten beter voor onze competitie en wij zijn geen calimero's toch? Heb gemerkt dat door de jaren heen, ik inmiddels meer een afkeer heb gekregen van Psv dan van Feyenoord, maar dat terzijde.


Voor de club is het leuk. Maar de supporters gun ik helemaal niks. Ik ben niet vergeten hoe ze elke keer reageren op iets wat met Ajax te maken heeft. Zelfs als iconen van de club komen te overlijden of een jeugdspeler iets ergs overkomt. Nee... dat vergeet je niet. Net zoals het k woord en joden. Daar hoeft Ajax niet eens voor te spelen... het is diep triest. En je kan niet zeggen dat slechts een klein groepje er zo over denkt. Want het zijn nogal wat tokkies daar.

Verder valt dat hele toernooi niet serieus te nemen. Het is oprecht leuk voor de kleinere clubs dat ze internationaal op deze manier tegen elkaar kunnen strijden, want met de financiële verschillen is het gat met de topclubs nou eenmaal te groot. Maar laten we niet doen alsof het een wereldprestatie is als je ver komt in dat toernooi. Marseille was de eerste serieuze tegenstander? En dat is dan de halve finale. Zo geweldig is Marseille niet. Dat was Lille ook niet toen ze kampioen werden en daarna in de CL kwamen.




Al die rivaliteit, Ajax en Feyenoord...Dit is een mooi moment waar een Feyenoord icoon huilt voor een overleden groot Ajacied

https://www.youtube.com/watch?v=irAORXplfQA&ab_channel=ZiggoSportlink

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

klaaschat schreef op 24 mei 2022 om 21:55:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 24 mei 2022 om 15:46:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 24 mei 2022 om 14:18:

Van mij mag Feyenoord gewoon winnen, is op alle fronten beter voor onze competitie en wij zijn geen calimero's toch? Heb gemerkt dat door de jaren heen, ik inmiddels meer een afkeer heb gekregen van Psv dan van Feyenoord, maar dat terzijde.


Voor de club is het leuk. Maar de supporters gun ik helemaal niks. Ik ben niet vergeten hoe ze elke keer reageren op iets wat met Ajax te maken heeft. Zelfs als iconen van de club komen te overlijden of een jeugdspeler iets ergs overkomt. Nee... dat vergeet je niet. Net zoals het k woord en joden. Daar hoeft Ajax niet eens voor te spelen... het is diep triest. En je kan niet zeggen dat slechts een klein groepje er zo over denkt. Want het zijn nogal wat tokkies daar.

Verder valt dat hele toernooi niet serieus te nemen. Het is oprecht leuk voor de kleinere clubs dat ze internationaal op deze manier tegen elkaar kunnen strijden, want met de financiële verschillen is het gat met de topclubs nou eenmaal te groot. Maar laten we niet doen alsof het een wereldprestatie is als je ver komt in dat toernooi. Marseille was de eerste serieuze tegenstander? En dat is dan de halve finale. Zo geweldig is Marseille niet. Dat was Lille ook niet toen ze kampioen werden en daarna in de CL kwamen.




Al die rivaliteit, Ajax en Feyenoord...Dit is een mooi moment waar een Feyenoord icoon huilt voor een overleden groot Ajacied

https://www.youtube.com/watch?v=irAORXplfQA&ab_channel=ZiggoSportlink



Een prachtige vlag op een modderschuit.

 

+2/-0

Ik wens ze veel succes vanavond. Hopelijk winnen ze van Mourinho. Ben niet vergeten hoe zijn laffe United van ons won in 2017.

 

+2/-0

Tis toch vooral een deja vu tot nu toe...

 

+4/-0

Deja vu inderdaad. Tegen Mourinho's ploegen wil je geen finale spelen. Tweede helft was Feyenoord wel sterker, maar dat kwam vooral omdat Roma dat toeliet. Je krijgt dan het gevoel dat er meer in zit, maar dat is schijn. Kansloze wedstrijd, een resultaat heeft er vanaf minuut 1 niet in gezeten.

 

+4/-0

Het niveau was van beide kanten dramatisch. Zoveel mislukte passes, voorzetten, lange ballen. Hebben ze de bal 10x naar elkaar toegespeeld zonder dat de tegenstander er tussen kwam? En waar was het gegroepeerde drukzetten?

Lange ballen spelen op Dessers die het moet winnen van Smalling, Mancini etc.? Niet echt slim.

Wel weer typisch dat zo'n ploegje van Mourinho met 1 kans direct scoort, terwijl ze zelf ook geen indruk maken.

Aan de kant van Feyenoord vond ik alleen Malacia goed spelen. Die wist nog een aantal keren aanvallend door te komen, de juiste keuzes te maken. Maar ze waren heel slordig, onwennig, angstig. Het lukte daarnaast totaal niet om uit de duels te blijven.

 

+3/-0

Ik had het idee dat ik hier iets zou schrijven in de trant van:

"Weet Feyenoord ook hoe het is om te spelen tegen Mourinho. Alom complimenten voor het spel, verreweg de beste kansen, maar wel gewoon verloren."

Maar zelfs dat is ze nog niet gelukt.

 

+2/-0

Vind het helemaal niet erg dat ze verloren hebben.
Gelukkig is die hype weer over.
Kijken of ze volgend jaar weer wat kunnen betekenen in Europa.

 

+3/-0

Iedereen gisteren ook zo genoten van de absolute nummer één keeper van het Nederlands elftal? :D

Hopen dat hij tegen die tijd weer geblesseerd is of anders maar van Dijk, de Ligt, de Vrij, Timber en Aké opstellen met Blind en Dumfries op de back posities, twee gestoorde houthakkers ervoor en maar hopen dat het genoeg is om de bal volledig weg te houden uit de zestien ...

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 09 september 2022 om 16:23:

Iedereen gisteren ook zo genoten van de absolute nummer één keeper van het Nederlands elftal? :D

Hopen dat hij tegen die tijd weer geblesseerd is of anders maar van Dijk, de Ligt, de Vrij, Timber en Aké opstellen met Blind en Dumfries op de back posities, twee gestoorde houthakkers ervoor en maar hopen dat het genoeg is om de bal volledig weg te houden uit de zestien ...



We hebben in Nederland een structureel keepers probleem. Al heel lang geen topkeeper meer gehad. Bijlow is een leuke keeper en ook niet meer dan dat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 09 september 2022 om 16:23:

Iedereen gisteren ook zo genoten van de absolute nummer één keeper van het Nederlands elftal? :D

Hopen dat hij tegen die tijd weer geblesseerd is of anders maar van Dijk, de Ligt, de Vrij, Timber en Aké opstellen met Blind en Dumfries op de back posities, twee gestoorde houthakkers ervoor en maar hopen dat het genoeg is om de bal volledig weg te houden uit de zestien ...


N.E.C. speelde gisteren een wedstrijd? Ah, je bedoelt Bijlow...

 

+2/-0

Op deze dag precies 39 jaar geleden, met een fantastische Jesper Olsen, het weer is in ieder geval hetzelfde.....

https://www.youtube.com/watch?v=mQmXSqbtWBc&t=407slink

 

+1/-0

Het is een groot komisch foutenfestival.
Het gaat in een behoorlijk tempo en veel kansen, dus wel leuk om naar te kijken.
Gelijkspelletje (2-2 ruststand) zou goed zijn voor ons.
Geen van beiden zou een concurrent voor de titel moeten zijn, maar ik zie PSV al helemaal geen kampioen worden.
Wat is die verdediging van de Eindhovenaren slecht!

 

+1/-0

Vermakelijk, veel fouten en een goede arbiter, dat is wat opvalt. Chaotische wedstrijd!

Wel jammer van de corner waar de 4-3 uit kwam wat geen corner was.

Dit bericht is gewijzigd op 18 september 2022, 16:13:21.

 

+1/-0

Feyenoord had 2-3 spelers in het veld die niks konden uitrichten o.a. Paxiao, Johanbaks en Dilrosun en die keeper was heel matig weer. En de 4-3 had nooit mogen tellen. Jammer 3-3 was beter geweest voor Ajax.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 18 september 2022 om 13:14:

Op deze dag precies 39 jaar geleden, met een fantastische Jesper Olsen, het weer is in ieder geval hetzelfde.....

https://www.youtube.com/watch?v=mQmXSqbtWBc&t=407slink



Die wedstrijd is voor mij ook altijd een voorbeeld voor wat het beheersen en het effect van eenvoudige lichaamschijnbewegingen kan hebben.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 19 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19

Ajax Forum » Binnenlandse competities » Feyenoord