Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Binnenlandse competities » PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 65 pagina's: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 61 62 63 64 65

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 25 augustus 2021 om 17:26:

open/sluit de onderstaande quote:

twynestar schreef op 25 augustus 2021 om 02:05:

Is het niet enigszins sneu om hier te komen juichen om de uitschakeling van een andere club? Als in: dat is juist wat die calimeros zouden doen?




Well said.

Behandel elkaar zoals jezelf behandelt wil worden. Hoe triest was het dat Nederlanders blij waren dat AJAX niet de CL finale haalde in 2019.

Ik doe hier niet aan mee.
Ik ben altijd voor de Nederlandse clubs in Europa.



Tsja, als ze Vertonghen massaal gaan uitfluiten, kan ik moeilijk medelijden hebben met ze. Ik zie Nederlandse clubs ook graag winnen op Europees niveau, maar om echt voor ze te zijn? Nee, dank.

Altijd maar de prestaties van Ajax omlaag praten: geluk met de loting, tegenstander niet in vorm, spelen tegen de Europese subtop, bla bla.. Nou komen zij eens een subtop club (want dat was Benfica enkele jaren geleden ook volgens velen) tegen en worden ze uitgeschakeld.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 25 augustus 2021 om 17:31:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 25 augustus 2021 om 17:26:

open/sluit de onderstaande quote:

twynestar schreef op 25 augustus 2021 om 02:05:

Is het niet enigszins sneu om hier te komen juichen om de uitschakeling van een andere club? Als in: dat is juist wat die calimeros zouden doen?




Well said.

Behandel elkaar zoals jezelf behandelt wil worden. Hoe triest was het dat Nederlanders blij waren dat AJAX niet de CL finale haalde in 2019.

Ik doe hier niet aan mee.
Ik ben altijd voor de Nederlandse clubs in Europa.



Tsja, als ze Vertonghen massaal gaan uitfluiten, kan ik moeilijk medelijden hebben met ze. Ik zie Nederlandse clubs ook graag winnen op Europees niveau, maar om echt voor ze te zijn? Nee, dank.

Altijd maar de prestaties van Ajax omlaag praten: geluk met de loting, tegenstander niet in vorm, spelen tegen de Europese subtop, bla bla.. Nou komen zij eens een subtop club (want dat was Benfica enkele jaren geleden ook volgens velen) tegen en worden ze uitgeschakeld.



Ik ben altijd voor Nederlandse clubs in Europa omdat:

als Nederlandse clubs winnen dit goed is voor Nederland, Nederlandse eredivisie, Coefficientenlijsten, Nederlandse burgers, het Nederlands elftal en Ajax is gebaat bij een zo sterkst mogelijke eredivisie met allemaal echt gras, sterke clubs, sterke spelers en als je dan de beste wordt van die competitie, zoals bv in 1971,1972, 1973, 1994,1995 en 2018-2019 bv heb je wat te zoeken in Europa want je hebt gewonnen tegen andere sterke teams.

Daarnaast hoe sterker PSV, FEY, AZ bv zijn hoe meer Ajax wordt uitgedaagd om beter te zijn.

Uiteindelijk willen spelers in Nederland het liefste weer bij Ajax spelen, dus nu heb je ook een sterkere vijver om uit te vissen als Ajax als je spelers wil kopen.

Tevens als Nederland bv niet jarenlang zo matig had gepresteerd Europees dan had de eredivie er veel beter voor gestaan, want als je 2e wordt of 3e kan je bv als nog de CL halen en veel geld verdienen en prestige. En Ajax wordt ook weleens 2e of 3e.

Spaanse, Engelse, Italiaanse clubs bv hebben al jaren meerdere plekken en hoe langer dit duurt hoe grotere de verschillen groeien, maar stel nou dat Nederland boven Frankrijk en Portugal komt, zal dit een ontzettende boost geven aan de competitie, aan de spelers die komen en aan de waarde van spelers (ook die van Ajax) en de waarde van prijzen pakken in Nederland.


Mensen die niet willen dat PSV niet de CL haalt omdat ze dan meer geld krijgen snap ik in eerste instantie, aan de andere kant, op de langere termijn heeft Ajax er veel meer aan dat er meerdere clubs continue in de CL spelen, want als Ajax wil namelijk elk jaar in de CL spelen. En als je 2e of 3e wordt bv in een minder jaar heb je alsnog dan de mogelijkheid om erin te spelen. En dat is belangrijk.


Ajax won in 1994 en 1995 de competitie en moest spelen tegen een bv sterk PSV o.a. met Nilis en Ronaldo. Kijk dan wordt je getest als team.

Ajax heeft daar veel meer aan dat je alles maar makkelijk wint.
Spelers hebben er geen zin meer in, spelers worden gedemotiveerd, fans vinden er niks meer aan....kortom je hebt er geen biet aan.
Al wordt je kampioen? So what? Je bent niet getest in je eigen competitie je wordt elk jaar kampioen zoals Rangers of Celtic en Europees kan je nooit een deuk in een pakje boter schieten.

Kortom ik lach niet als PSV of Feyenoord eruit gaat. Denk aan het grotere plaatje.
Hoe beter de eredivisie en nederlandse clubs er op staan in het buitenland, hoe betere talenten, trainers en spelers naar Ajax willen komen.

Ik heb de laatste 15 jaar vooral me kapot geïrriteerd en schaamte gevoelt hoe Nederlandse clubs hun het kaas van het brood hebben laten eten Europees.

Check eens de lijst bv hieronder, hier zie je dat als Nederland het dit jaar heel goed doet het over Frankrijk kan gaan...

Frankrijk...ze hebben überhaupt maar 1 EC1/CL gewonnen ooit...versus 6
van Nederland.

Als je als Nederlandse clubs ambitie hebt dan ga je ervoor om plek 5 te krijgen.

Maar plek 6 geeft bv al:

Een enorme klapper zou Nederland kunnen slaan door van plek zeven naar plek zes te stijgen: dan liggen twee tickets voor de groepsfase van de Champions League klaar, plus een voorrondeticket.



Toekomstige coëfficiëntenlijst
(huidige stand van zaken aan het begin van het seizoen 2022/23)
Land Coëfficiëntentotaal
1. Engeland 67.855
2. Spanje 60.856
3. Duitsland 51.427
4. Italië 46.140
5. Portugal 32.800
6. Frankrijk 31.665
7. Nederland 29.200
8. Schotland 26.300
9. België 22.700
10. Oekraïne 20.800

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 25 augustus 2021 om 17:59:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 25 augustus 2021 om 17:31:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 25 augustus 2021 om 17:26:

open/sluit de onderstaande quote:

twynestar schreef op 25 augustus 2021 om 02:05:

Is het niet enigszins sneu om hier te komen juichen om de uitschakeling van een andere club? Als in: dat is juist wat die calimeros zouden doen?




Well said.

Behandel elkaar zoals jezelf behandelt wil worden. Hoe triest was het dat Nederlanders blij waren dat AJAX niet de CL finale haalde in 2019.

Ik doe hier niet aan mee.
Ik ben altijd voor de Nederlandse clubs in Europa.



Tsja, als ze Vertonghen massaal gaan uitfluiten, kan ik moeilijk medelijden hebben met ze. Ik zie Nederlandse clubs ook graag winnen op Europees niveau, maar om echt voor ze te zijn? Nee, dank.

Altijd maar de prestaties van Ajax omlaag praten: geluk met de loting, tegenstander niet in vorm, spelen tegen de Europese subtop, bla bla.. Nou komen zij eens een subtop club (want dat was Benfica enkele jaren geleden ook volgens velen) tegen en worden ze uitgeschakeld.



Ik ben altijd voor Nederlandse clubs in Europa omdat:

als Nederlandse clubs winnen dit goed is voor Nederland, Nederlandse eredivisie, Coefficientenlijsten, Nederlandse burgers, het Nederlands elftal en Ajax is gebaat bij een zo sterkst mogelijke eredivisie met allemaal echt gras, sterke clubs, sterke spelers en als je dan de beste wordt van die competitie, zoals bv in 1971,1972, 1973, 1994,1995 en 2018-2019 bv heb je wat te zoeken in Europa want je hebt gewonnen tegen andere sterke teams.

Daarnaast hoe sterker PSV, FEY, AZ bv zijn hoe meer Ajax wordt uitgedaagd om beter te zijn.

Uiteindelijk willen spelers in Nederland het liefste weer bij Ajax spelen, dus nu heb je ook een sterkere vijver om uit te vissen als Ajax als je spelers wil kopen.

Tevens als Nederland bv niet jarenlang zo matig had gepresteerd Europees dan had de eredivie er veel beter voor gestaan, want als je 2e wordt of 3e kan je bv als nog de CL halen en veel geld verdienen en prestige. En Ajax wordt ook weleens 2e of 3e.

Spaanse, Engelse, Italiaanse clubs bv hebben al jaren meerdere plekken en hoe langer dit duurt hoe grotere de verschillen groeien, maar stel nou dat Nederland boven Frankrijk en Portugal komt, zal dit een ontzettende boost geven aan de competitie, aan de spelers die komen en aan de waarde van spelers (ook die van Ajax) en de waarde van prijzen pakken in Nederland.


Mensen die niet willen dat PSV niet de CL haalt omdat ze dan meer geld krijgen snap ik in eerste instantie, aan de andere kant, op de langere termijn heeft Ajax er veel meer aan dat er meerdere clubs continue in de CL spelen, want als Ajax wil namelijk elk jaar in de CL spelen. En als je 2e of 3e wordt bv in een minder jaar heb je alsnog dan de mogelijkheid om erin te spelen. En dat is belangrijk.


Ajax won in 1994 en 1995 de competitie en moest spelen tegen een bv sterk PSV o.a. met Nilis en Ronaldo. Kijk dan wordt je getest als team.

Ajax heeft daar veel meer aan dat je alles maar makkelijk wint.
Spelers hebben er geen zin meer in, spelers worden gedemotiveerd, fans vinden er niks meer aan....kortom je hebt er geen biet aan.
Al wordt je kampioen? So what? Je bent niet getest in je eigen competitie je wordt elk jaar kampioen zoals Rangers of Celtic en Europees kan je nooit een deuk in een pakje boter schieten.

Kortom ik lach niet als PSV of Feyenoord eruit gaat. Denk aan het grotere plaatje.
Hoe beter de eredivisie en nederlandse clubs er op staan in het buitenland, hoe betere talenten, trainers en spelers naar Ajax willen komen.

Ik heb de laatste 15 jaar vooral me kapot geïrriteerd en schaamte gevoelt hoe Nederlandse clubs hun het kaas van het brood hebben laten eten Europees.

Check eens de lijst bv hieronder, hier zie je dat als Nederland het dit jaar heel goed doet het over Frankrijk kan gaan...

Frankrijk...ze hebben überhaupt maar 1 EC1/CL gewonnen ooit...versus 6
van Nederland.

Als je als Nederlandse clubs ambitie hebt dan ga je ervoor om plek 5 te krijgen.

Maar plek 6 geeft bv al:

Een enorme klapper zou Nederland kunnen slaan door van plek zeven naar plek zes te stijgen: dan liggen twee tickets voor de groepsfase van de Champions League klaar, plus een voorrondeticket.



Toekomstige coëfficiëntenlijst
(huidige stand van zaken aan het begin van het seizoen 2022/23)
Land Coëfficiëntentotaal
1. Engeland 67.855
2. Spanje 60.856
3. Duitsland 51.427
4. Italië 46.140
5. Portugal 32.800
6. Frankrijk 31.665
7. Nederland 29.200
8. Schotland 26.300
9. België 22.700
10. Oekraïne 20.800



Dan kan PSV toch mooi punten sprokkelen in de EL? In de CL hebben ze duidelijk niets te zoeken.

Verder heb ik niet gezegd dat ik tegen Nederlandse clubs ben op Europees niveau. Ik gun ze het beste, maar als ze falen laat ik ook van me horen, zonder medelijden.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 25 augustus 2021 om 18:03:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 25 augustus 2021 om 17:59:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 25 augustus 2021 om 17:31:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 25 augustus 2021 om 17:26:

open/sluit de onderstaande quote:

twynestar schreef op 25 augustus 2021 om 02:05:

Is het niet enigszins sneu om hier te komen juichen om de uitschakeling van een andere club? Als in: dat is juist wat die calimeros zouden doen?




Well said.

Behandel elkaar zoals jezelf behandelt wil worden. Hoe triest was het dat Nederlanders blij waren dat AJAX niet de CL finale haalde in 2019.

Ik doe hier niet aan mee.
Ik ben altijd voor de Nederlandse clubs in Europa.



Tsja, als ze Vertonghen massaal gaan uitfluiten, kan ik moeilijk medelijden hebben met ze. Ik zie Nederlandse clubs ook graag winnen op Europees niveau, maar om echt voor ze te zijn? Nee, dank.

Altijd maar de prestaties van Ajax omlaag praten: geluk met de loting, tegenstander niet in vorm, spelen tegen de Europese subtop, bla bla.. Nou komen zij eens een subtop club (want dat was Benfica enkele jaren geleden ook volgens velen) tegen en worden ze uitgeschakeld.



Ik ben altijd voor Nederlandse clubs in Europa omdat:

als Nederlandse clubs winnen dit goed is voor Nederland, Nederlandse eredivisie, Coefficientenlijsten, Nederlandse burgers, het Nederlands elftal en Ajax is gebaat bij een zo sterkst mogelijke eredivisie met allemaal echt gras, sterke clubs, sterke spelers en als je dan de beste wordt van die competitie, zoals bv in 1971,1972, 1973, 1994,1995 en 2018-2019 bv heb je wat te zoeken in Europa want je hebt gewonnen tegen andere sterke teams.

Daarnaast hoe sterker PSV, FEY, AZ bv zijn hoe meer Ajax wordt uitgedaagd om beter te zijn.

Uiteindelijk willen spelers in Nederland het liefste weer bij Ajax spelen, dus nu heb je ook een sterkere vijver om uit te vissen als Ajax als je spelers wil kopen.

Tevens als Nederland bv niet jarenlang zo matig had gepresteerd Europees dan had de eredivie er veel beter voor gestaan, want als je 2e wordt of 3e kan je bv als nog de CL halen en veel geld verdienen en prestige. En Ajax wordt ook weleens 2e of 3e.

Spaanse, Engelse, Italiaanse clubs bv hebben al jaren meerdere plekken en hoe langer dit duurt hoe grotere de verschillen groeien, maar stel nou dat Nederland boven Frankrijk en Portugal komt, zal dit een ontzettende boost geven aan de competitie, aan de spelers die komen en aan de waarde van spelers (ook die van Ajax) en de waarde van prijzen pakken in Nederland.


Mensen die niet willen dat PSV niet de CL haalt omdat ze dan meer geld krijgen snap ik in eerste instantie, aan de andere kant, op de langere termijn heeft Ajax er veel meer aan dat er meerdere clubs continue in de CL spelen, want als Ajax wil namelijk elk jaar in de CL spelen. En als je 2e of 3e wordt bv in een minder jaar heb je alsnog dan de mogelijkheid om erin te spelen. En dat is belangrijk.


Ajax won in 1994 en 1995 de competitie en moest spelen tegen een bv sterk PSV o.a. met Nilis en Ronaldo. Kijk dan wordt je getest als team.

Ajax heeft daar veel meer aan dat je alles maar makkelijk wint.
Spelers hebben er geen zin meer in, spelers worden gedemotiveerd, fans vinden er niks meer aan....kortom je hebt er geen biet aan.
Al wordt je kampioen? So what? Je bent niet getest in je eigen competitie je wordt elk jaar kampioen zoals Rangers of Celtic en Europees kan je nooit een deuk in een pakje boter schieten.

Kortom ik lach niet als PSV of Feyenoord eruit gaat. Denk aan het grotere plaatje.
Hoe beter de eredivisie en nederlandse clubs er op staan in het buitenland, hoe betere talenten, trainers en spelers naar Ajax willen komen.

Ik heb de laatste 15 jaar vooral me kapot geïrriteerd en schaamte gevoelt hoe Nederlandse clubs hun het kaas van het brood hebben laten eten Europees.

Check eens de lijst bv hieronder, hier zie je dat als Nederland het dit jaar heel goed doet het over Frankrijk kan gaan...

Frankrijk...ze hebben überhaupt maar 1 EC1/CL gewonnen ooit...versus 6
van Nederland.

Als je als Nederlandse clubs ambitie hebt dan ga je ervoor om plek 5 te krijgen.

Maar plek 6 geeft bv al:

Een enorme klapper zou Nederland kunnen slaan door van plek zeven naar plek zes te stijgen: dan liggen twee tickets voor de groepsfase van de Champions League klaar, plus een voorrondeticket.



Toekomstige coëfficiëntenlijst
(huidige stand van zaken aan het begin van het seizoen 2022/23)
Land Coëfficiëntentotaal
1. Engeland 67.855
2. Spanje 60.856
3. Duitsland 51.427
4. Italië 46.140
5. Portugal 32.800
6. Frankrijk 31.665
7. Nederland 29.200
8. Schotland 26.300
9. België 22.700
10. Oekraïne 20.800



Dan kan PSV toch mooi punten sprokkelen in de EL? In de CL hebben ze duidelijk niets te zoeken.

Verder heb ik niet gezegd dat ik tegen Nederlandse clubs ben op Europees niveau. Ik gun ze het beste, maar als ze falen laat ik ook van me horen, zonder medelijden.




Klopt, tuurlijk kunnen clubs ook punten pakken in de EL of conference league..
eerlijk als ik PSV zo zie en ze gaan beter spelen en meer ingespeeld kunnen ze denk ik zo de halve finale EL league halen. Maar het zal afhangen van veel dingen, vorm, blessures, fitheid...

Maar aan het einde van het verhaal is het beste dat Nederland binnenkort op plek 6 staat dat er meerdere clubs elk jaar kunnen meedoen aan de CL, ook voor Ajax is dit het beste als ze een x 2e worden of na een lang seizoen met WK, EK in de zomer bv dat je niet 2/3 voorrondes moet spelen.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 24 augustus 2021 om 23:30:

Forca Benfica!

Als je op 1 ding de klok gelijk kunt zetten in het voetbal, is dat de Nederlandse ploeg het als er erop aankomt tegen gehaaide Zuid-Europeanen, meestal niet redt. In dit geval gelukkig.



Ik dacht toch dat wij er van gewonnen hebben 2 jaar geleden ;)
En nee, Ajax kan beter ten koste van een sterk PSV kampioen worden dan dat we straks voor de 10e keer kampioen worden achter elkaar in een competitie waar alleen Ajax een club is die wat voorstelt. De nederlaag van PSV is niet in het voordeel van Ajax, zeker niet op de lange termijn.
PSV toont zich trouwens niet CL-waardig als ze een hele tweede helft tegen 10 man niet weten te scoren.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

klaaschat schreef op 25 augustus 2021 om 19:59:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 24 augustus 2021 om 23:30:

Forca Benfica!

Als je op 1 ding de klok gelijk kunt zetten in het voetbal, is dat de Nederlandse ploeg het als er erop aankomt tegen gehaaide Zuid-Europeanen, meestal niet redt. In dit geval gelukkig.



Ik dacht toch dat wij er van gewonnen hebben 2 jaar geleden ;)
En nee, Ajax kan beter ten koste van een sterk PSV kampioen worden dan dat we straks voor de 10e keer kampioen worden achter elkaar in een competitie waar alleen Ajax een club is die wat voorstelt. De nederlaag van PSV is niet in het voordeel van Ajax, zeker niet op de lange termijn.
PSV toont zich trouwens niet CL-waardig als ze een hele tweede helft tegen 10 man niet weten te scoren.



Niet CL waardig vind ik een beetje overdreven..
Ga maar eens tegen 10 van Benfica die alleen maar in de 16 staan die goal maken.

Ajax heeft het vaak genoeg lastig gehad met dat soort taaie ploegen.

Benfica had gister dik geluk. PSV verdiende gewoon om door te gaan, zeiden ze ook hier in Duitsland bij een sportzender.

Die Bruma...wauw..wat was hij slecht.
Vergelijk hem eens met Madueke.

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

twynestar schreef op 25 augustus 2021 om 02:05:

Is het niet enigszins sneu om hier te komen juichen om de uitschakeling van een andere club? Als in: dat is juist wat die calimeros zouden doen?



Bij Ajax lopen geen calimero's.

Het "Wij zijn klein en zij zijn groot" geldt bij ons niet.

Bij ons geldt: "Wij zijn Ajax, wij zijn groot, bijzonder en uniek".

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 25 augustus 2021 om 21:54:

open/sluit de onderstaande quote:

twynestar schreef op 25 augustus 2021 om 02:05:

Is het niet enigszins sneu om hier te komen juichen om de uitschakeling van een andere club? Als in: dat is juist wat die calimeros zouden doen?



Bij Ajax lopen geen calimero's.

Het "Wij zijn klein en zij zijn groot" geldt bij ons niet.

Bij ons geldt: "Wij zijn Ajax, wij zijn groot, bijzonder en uniek".




Niet iedere ajax fan heeft je memo gehad, helaas

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

twynestar schreef op 25 augustus 2021 om 22:30:

Niet iedere ajax fan heeft je memo gehad, helaas



Aan de zuidkant in de Arena, boven het scorebord, tegenover het 'doek van Cruijff', is nog ruimte voor een nieuw doek ... ;)

 

+4/-0

PSV werd erg in het zadel geholpen door die rode kaart; hoe dom kun je ze hebben? Daarna was het echter best teleurstellend wat men liet ziet. Het zit goed en degelijk in elkaar en een paar flitsen per wedstrijd hebben ze met alle klasse voorin altijd wel, maar over-all was het niveau deze wedstrijd niet vergelijkbaar met enkele potjes hiervoor. De wissels van Schmidt waren koren op de molen voor Benfica. Echt onnavolgbaar en onbegrijpelijk (dom). Prima voor Ajax dat ze in de EL zitten, en voor het Nederlandse voetbal ook lekker, als PSV daar teminste gewoon haar werk doet (winnen en punten sprokkelen voor de coëfficiëntenlijst.

 

+3/-0

Ik zit even teletekst te kijken, heb de wedstrijd gister niet gezien.
Goal 45+7 en 90+7 dat kan ook echt maar 1 club zijn.
Gelukkig dit keer niet de winnende al zal die voorsprong in de 52 ste minuut van de eerste helft wel behoorlijk geholpen hebben.
Iemand een idee waarom een scheids 7 minuten bijtrekt naar een helft zonder wissels?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 29 augustus 2021 om 10:05:

Ik zit even teletekst te kijken, heb de wedstrijd gister niet gezien.
Goal 45+7 en 90+7 dat kan ook echt maar 1 club zijn.
Gelukkig dit keer niet de winnende al zal die voorsprong in de 52 ste minuut van de eerste helft wel behoorlijk geholpen hebben.
Iemand een idee waarom een scheids 7 minuten bijtrekt naar een helft zonder wissels?




Door een lange blessurebehandeling bij Joosten aan zijn gezicht

 

+1/-0

Ik ben echt heel erg benieuwd hoe het daar financieel in de lampjes stad aan toe gaat. Nu draait het elftal wel lekker en er zitten er paar talenten bij i.c.m. wat oudere (zonder rest waarde) spelers bij. Alleen ik denk dat de selectie van PSV niet groot/breed genoeg is om zowel Europees, Eredivisie (kampioenschap) als NL beker mee te draaien. Tenzij PSV de komende uren nog meerdere versterkingen haalt.

Ik verwacht dat PSV lang om de kampioenschap mee zal draaien en dat het spannend gaat worden tussen Ajax en PSV, maar naarmate het seizoen zich ontwikkelt zullen er spelers geblaseerd raken en dat zal ten koste van de punten gaan. Dit geld ook voor ons, alleen denk ik dat wij een veel bredere selectie hebben en i.i.g. dit in de Eredivisie kunnen opvangen. Ook wedstrijden in de EL zullen een rol spelen en het is wachten wanneer ze daar in Eindhoven beginnen met janken dat KNVB Ajax bevoordeelt etc etc…

Maar wat mij het meeste verbaast is het volgende. Afgelopen 2-3jaar hebben ze aardig wat miskopen gedaan in Eindhoven:

- Baumgartl 12mil
- Boscagli 2mil
- Doan 7,5mil
- Gutierrez 10mil
- Thomas 4mil
- Bruma 12mil
- Romero 10mil

Dit is even snel bedacht en naar mijn mening zijn het allemaal miskopen. Miskopen t.w.v. €57,5 miljoen. Dat is niet nix zeker als je vanuit gaat dat dit lijst niet compleet is en dat PSV al jaren geen CL speelt en geen drol in EUropa league voorstelt…dat er best wat spelers bij PSV zitten zonder of met weinig restwaarde is ook een ding. Alleen die Madueke zou nog een aardig bedrag op kunnen leveren zolang die niet geblaseerd raakt wederom. En dan nog corona die roet in het eten gooit. Uiteraard maakt Ajax ook miskopen, maar zijn ze niet een beetje bezorgd daar in Eindhoven? Grond onder hun stadion hebben ze ook niet meer. What’s next? Of denken ze zolang die miljardair leeft is er nix om ons zorgen over te maken.

 

+4/-0

Je neemt 2017/2018 mee. Nou vooruit dan kijken we even naar Ajax vanaf 2017/2018:

Van leer 7 ton
S. de Jong 2,3 miljoen
Orejuela 3,65 miljoen
Kristensen 5,5 miljoen
Wober 8,1 miljoen
Labyad 6 miljoen
Magallan 9 miljoen
Bande 8,25 miljoen
Pierie 5 miljoen
Marin 12,5 miljoen
Alvarez 15 miljoen
Promes 15,7 miljoen
Klaiber 4,25 miljoen
Kudus 9 miljoen
Haller 22,5 miljoen

Bij de laatste 2 kun je nog hoop hebben. Maar ik ben er niet positief over.

Dan nog een aantal jeugdspelers die zijn aangetrokken:
Kuhn 2 miljoen
Dennis Johnsen 2,4 miljoen
Kotarski 2 miljoen
Giovanni 1,5 miljoen
Victor Jensen 3,5 miljoen
Danilo 2 miljoen
Alex Mendez transfersom onbekend

Het zijn geen kleine bedragen.

Ik wil niet zeggen dat PSV het beter doet. Ajax heeft nog altijd de meeste mogelijkheden. Het is alleen niet zo dat ze het bij Ajax nou zo geweldig doen. Als je vergeleken met de concurrentie zoveel meer uitgeeft aan transfersommen, salarissen, tekengelden dan moet dat ook op het veld terug te zien zijn. En dan is de conclusie simpel: het gat is niet groot genoeg en het is zeker geen definitief gat. Met de zware huishouding van Ajax MOETEN ze elk jaar CL spelen en een x aantal spelers voor goede bedragen verkopen.

Dan kunnen we wel stellen dat deze zomer dramatisch verloopt. Van de overbodige spelers zijn alleen Ekkelenkamp en Scherpen definitief vertrokken. Met het verliezen van Brobbey en Traore is Ajax niet beter geworden. De verkoop van Onana is mislukt. Het doorselecteren op Tagliafico, Neres, Stekelenburg is mislukt.

Contracten tot medio 2022:
Onana, Stekelenburg, Mazraoui, Labyad, Danilo. Zonder verlenging of verkoop in januari lopen zij allemaal transfervrij de deur uit.

Contracten tot medio 2023:
Pasveer, Blind, Tagliafico, Klaiber, Gravenberch, Neres, Jensen, Magallan, Bande

Een aantal van dit rijtje verkoop je met een 1-jarig contract waardoor je er minder voor krijgt en de rest zal transfervrij vertrekken of moeten verlengen. Dus het gaat nog best pittig worden voor Overmars.

Terug naar PSV: het is knap dat ze deze zomer met beperkte middelen toch de selectie hebben versterkt. Natuurlijk zijn ze een aantal spelers kwijtgeraakt. Maar het team staat er beter voor. Ze huren nu voor 2 seizoenen een spits van Benfica. Als die qua productie in de buurt komt van Haller of het zelfs beter doet dan lachen zij zich kapot.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 31 augustus 2021 om 22:28:

Je neemt 2017/2018 mee. Nou vooruit dan kijken we even naar Ajax vanaf 2017/2018:

Van leer 7 ton
S. de Jong 2,3 miljoen
Orejuela 3,65 miljoen
Kristensen 5,5 miljoen
Wober 8,1 miljoen
Labyad 6 miljoen
Magallan 9 miljoen
Bande 8,25 miljoen
Pierie 5 miljoen
Marin 12,5 miljoen
Alvarez 15 miljoen
Promes 15,7 miljoen
Klaiber 4,25 miljoen
Kudus 9 miljoen
Haller 22,5 miljoen

Bij de laatste 2 kun je nog hoop hebben. Maar ik ben er niet positief over.

Dan nog een aantal jeugdspelers die zijn aangetrokken:
Kuhn 2 miljoen
Dennis Johnsen 2,4 miljoen
Kotarski 2 miljoen
Giovanni 1,5 miljoen
Victor Jensen 3,5 miljoen
Danilo 2 miljoen
Alex Mendez transfersom onbekend

Het zijn geen kleine bedragen.

(...)



Opgeteld €140.850.000,-

 

+1/-0

Ik had verwacht dat PSV nog wel een stuk of vier versterkingen zou gaan halen. De selectie is namelijk best dun. Als een Madueke of Gakpo uitvalt zijn ze meteen afhankelijk van een Bruma of Vertessen.
Aangezien het seizoen erg lang duurt kan dat toch een dingetje worden.

Blijkbaar hebben ze die 50 miljoen toch nodig om gaten te dichten, er is uiteraard vorig jaar een gigantisch operationeel verlies geleden. Malen en Dumfries leverden netto waarschijnlijk een stuk minder op dan de bedragen welke in de media kwamen. Ome Mino heeft namelijk een groot deel in zijn overlopende pockets gestoken.

Al met al denk ik dat het niet plaatsen voor de CL een behoorlijke tik is geweest voor PSV. Kijk je nuchter naar het elftal dan zie je een team dat vooral sterk is in de omschakeling. Moeten ze zelf een muur slechten dan wordt het lastig, zeker als een Madueke en Gakpo dubbele dekking krijgen. Vanuit het middenveld komt weinig.
Götze is bij lange na niet meer de speler die hij vroeger in Dortmund was. Zijn tempo ligt vele malen lager dan toen. Natuurlijk kan hij nog een balletje geven en zal de techniek nooit verdwijnen, de dynamiek is echter compleet verdwenen.

Van Ginkel staat op een plek waar zijn kwaliteiten, bijsluiten en scoren, amper tot uiting komen. En Sangaré tja...is Sangaré. Een soort van langere broer van onze geliefde Eyong Enoh.
Tel daarbij op een onzekere keeper en matige backs.....en Ramalho is dan wel een topper maar moet zeker niet in sprintduels komen.

Als Ajax normaal doet wordt men gewoon kampioen met daarbij aangetekend dat PSV in deze frotleague sowieso 80% simpel wint dus spannend wordt het altijd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 01 september 2021 om 00:32:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 31 augustus 2021 om 22:28:

Je neemt 2017/2018 mee. Nou vooruit dan kijken we even naar Ajax vanaf 2017/2018:

Van leer 7 ton
S. de Jong 2,3 miljoen
Orejuela 3,65 miljoen
Kristensen 5,5 miljoen
Wober 8,1 miljoen
Labyad 6 miljoen
Magallan 9 miljoen
Bande 8,25 miljoen
Pierie 5 miljoen
Marin 12,5 miljoen
Alvarez 15 miljoen
Promes 15,7 miljoen
Klaiber 4,25 miljoen
Kudus 9 miljoen
Haller 22,5 miljoen

Bij de laatste 2 kun je nog hoop hebben. Maar ik ben er niet positief over.

Dan nog een aantal jeugdspelers die zijn aangetrokken:
Kuhn 2 miljoen
Dennis Johnsen 2,4 miljoen
Kotarski 2 miljoen
Giovanni 1,5 miljoen
Victor Jensen 3,5 miljoen
Danilo 2 miljoen
Alex Mendez transfersom onbekend

Het zijn geen kleine bedragen.

(...)



Opgeteld €140.850.000,-

Wat voor lijstje is dit dan? Niet alle aankopen toch? Of alleen wat jij/JeroenE beschouwt als miskopen?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ernie09 schreef op 01 september 2021 om 09:52:

Wat voor lijstje is dit dan? Niet alle aankopen toch? Of alleen wat jij/JeroenE beschouwt als miskopen?



Renemar heeft in het verleden (zo'n twee jaar geleden?) meerdere malen een lijst met namen gepost. Met miskopen in zijn ogen.

Behalve enkele namen die JeroenE noemt stonden o.a. deze namen er ook op: Gudelj, Westermann, Zimling, Sanogo, v.d Hoorn, Heitinga, Sana, Hoesen, Sivkovic, Cassiera.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 01 september 2021 om 11:41:

open/sluit de onderstaande quote:

ernie09 schreef op 01 september 2021 om 09:52:

Wat voor lijstje is dit dan? Niet alle aankopen toch? Of alleen wat jij/JeroenE beschouwt als miskopen?



Renemar heeft in het verleden (zo'n twee jaar geleden?) meerdere malen een lijst met namen gepost. Met miskopen in zijn ogen.

Behalve enkele namen die JeroenE noemt stonden o.a. deze namen er ook op: Gudelj, Westermann, Zimling, Sanogo, v.d Hoorn, Heitinga, Sana, Hoesen, Sivkovic, Cassiera.


Duidelijk, dank je wel. Ik kwam er niet helemaal uit, zeker omdat spelers als Haller, Kudus en Alvarez vanuit Ajax' oogpunt natuurlijk geen miskoop zijn. Even los wat we ervan vinden als supporters, zijn het in principe wel basisspelers en doen ze het (volgens Ajax) naar behoren. Spelers als Pirie, die niet doorbreken, zijn wat mij betreft een miskoop. En dan nog kun je zeggen dat de potentie er wel was. Een speler als Magallan had natuurlijk nooit gekocht moeten worden.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 65 pagina's: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 61 62 63 64 65

Ajax Forum » Binnenlandse competities » PSV