Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Buitenlandse competities » Manchester United

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Manchester United Football Club (van oorsprong Newton Heath L&YR FC of afgekort MUFC) is een Engelse voetbalclub uit Manchester. De club is opgericht in 1878 en heeft sinds 1902 de naam Manchester United.

De club is de meest succesvolle ploeg uit de geschiedenis van het Engelse voetbal en de succesvolste van dit moment met twintig belangrijke bekers sinds Ferguson in november 1986 bij Manchester United kwam. Ze wonnen reeds twintig keer het Engels landskampioenschap. De club won in 1968, 1999 en 2008 de Europacup I/UEFA Champions League en was in zowel 2009 als in 2011 de verliezend finalist. Beide finales werden verloren van FC Barcelona. Manchester United speelt zijn thuiswedstrijden op Old Trafford, een stadion met een capaciteit van 76.312 plaatsen. De laatste uitbreiding van 7900 plaatsen werd verkregen door de noordoost- en noordwesthoeken van het stadion te verhogen. Zelfs na deze uitbreiding is het stadion bijna elke wedstrijd uitverkocht. De club haalt dan ook de hoogste gemiddelde toeschouwersaantallen van de Premier League. De thuiswedstrijden van de club worden gespeeld in een rood-wit-zwart tenue.

 

+1/-0

United speelt tegen een taaie tegenstander in de EL finale die amper ruimte weggaf en de coach maakt een volkomen machteloze, gefrustreerde indruk, waarna United de finale verliest.

Karma bestaat B)

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 27 mei 2021 om 20:27:

United speelt tegen een taaie tegenstander in de EL finale die amper ruimte weggaf en de coach maakt een volkomen machteloze, gefrustreerde indruk, waarna United de finale verliest. (...)



Maar we hebben wel een lesje penalty schieten gehad.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 27 mei 2021 om 21:01:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 27 mei 2021 om 20:27:

United speelt tegen een taaie tegenstander in de EL finale die amper ruimte weggaf en de coach maakt een volkomen machteloze, gefrustreerde indruk, waarna United de finale verliest. (...)



Maar we hebben wel een lesje penalty schieten gehad.


Adembenemend.

 

+1/-0

Ten hag toont iig ballen en laat Ronaldo gewoon pas invallen in de 85ste minuut. Martinez bewijst tot nu toe het ongelijk van de criticasters en speelt als we hem kennen. Hopelijk trekt Man United dit over de streep en voor United een hele belangrijke zege, daar Liverpool het ook zwaar nodig had eigenlijk. Gewoon knap dan

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 22 augustus 2022 om 22:47:

Ten hag toont iig ballen en laat Ronaldo gewoon pas invallen in de 85ste minuut. Martinez bewijst tot nu toe het ongelijk van de criticasters en speelt als we hem kennen. Hopelijk trekt Man United dit over de streep en voor United een hele belangrijke zege, daar Liverpool het ook zwaar nodig had eigenlijk. Gewoon knap dan



Ik heb het niet gezien. Ligt het aan een goed spelend MU of aan een door blessures verzwakt Liverpool?

 

+1/-0

Ik heb geen idee naar wat ik heb zitten kijken. Beide teams zijn zo lachwekkend slecht, ongelooflijk. Dit moet dan de top van Engeland voorstellen, lol. Ze krijgen amper een bal naar dezelfde kleur gespeeld en als het dan eens een keertje lukt, heeft die geen flauw idee wat hij ermee moet aanvangen.

Ik hoop dat Ajax Liverpool loot in de CL, dat zijn al 6 punten die we rustig kunnen bijschrijven.

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 22 augustus 2022 om 22:54:

Ik heb geen idee naar wat ik heb zitten kijken. Beide teams zijn zo lachwekkend slecht, ongelooflijk. Dit moet dan de top van Engeland voorstellen, lol. Ze krijgen amper een bal naar dezelfde kleur gespeeld en als het dan eens een keertje lukt, heeft die geen flauw idee wat hij ermee moet aanvangen.

Ik hoop dat Ajax Liverpool loot in de CL, dat zijn al 6 punten die we rustig kunnen bijschrijven.




Lekker voorbarig eh.. Als Liverpool eenmaal begint te draaien, is het andere koek. Zelf hebben we het zo ontzettend moeilijk tegen Fortuna en Sparta.

 

+2/-0

Beide teams zijn niet goed begonnen dus spanning zat er vol op, dat lijkt mij de belangrijkste reden. Niks nieuws, zie je wel vaker. Ajax heeft ook tegen dit Liverpool weinig in te brengen denk ik zo. Tis allemaal nog te vroeg voor echte conclusies eigenlijk. Eerst maar eens afwachten hoe de selecties zijn na 1 september.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 22 augustus 2022 om 23:34:

(...) Ajax heeft ook tegen dit Liverpool weinig in te brengen denk ik zo. (...)



Ik denk dat iedere Europese ploeg liever niet tegen Ajax loot.
Omdat ze allemaal van Ajax kunnen verliezen.
Van 'dit Ajax' en ook van 'het Ajax na 1 september'

 

+4/-0

Liverpool had veel afwezigen.. dat speelt ook mee. Zoals Thiago op het middenveld. Maar na de openingsgoal van United zag je Liverpool steeds makkelijker voetballen. Die vinden elkaar zo eenvoudig. United had meerdere keren geluk met kleine momenten voor de eigen goal. Bijna een eigen goal, bal van de lijn gehaald, wat schoten net naast.. het scheelde niet veel.

Nee ik zou Liverpool niet graag tegen Ajax zien. Ajax geeft veel ruimte weg en Liverpool heeft spelers die een uitstekende lange bal in de benen hebben. En aanvallers als Luis Diaz en Salah in de 1 op 1 zijn levensgevaarlijk.

Dat ze het seizoen slecht begonnen zijn zegt niet veel. Die staan straks gewoon weer bovenin samen met City.

United was de bal telkens veel te snel kwijt. Ze waren wel gevaarlijk met snelheid in de omschakeling. Rashford, Elanga, Sancho, Fernandes en dan de passing van o.a. Eriksen. Ik vond Malacia en Martinez zeer sterk spelen. Deze pot zegt alleen weinig, want de motivatie tegen Liverpool is makkelijk te vinden. Straks mogen ze het spel zelf gaan maken tegen kleinere clubs en dan krijgen ze zelf counters om de oren.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 22 augustus 2022 om 23:15:

Lekker voorbarig eh.. Als Liverpool eenmaal begint te draaien, is het andere koek. Zelf hebben we het zo ontzettend moeilijk tegen Fortuna en Sparta.



Als ja. Altijd grappig dat alleen de tegenstander kan beginnen draaien, maar Ajax blijkbaar niet.

Liverpool bengelt met 2/9 stijf onderaan in de PL, na wedstrijden tegen Fulham (uit), Crystal Palace (thuis) en United (uit). United draait vierkant en hadden gisteren een doelsaldo van -6. Dan mag je nog wat blessures hebben, die 2/6 in de eerste 2 wedstrijden mag nooit gebeuren.

United had 2 counters in de eerste helft en 1 daarvan was raak, na belachelijk slecht verdedigen van o.a. Van Dijk. Daarna beperkten ze zich tot counters en het gevaarlijkste dat Liverpool liet noteren was een bijna own goal van Fernandez. Voor de rest tandeloos, met ~80% balbezit in de eerste helft.

2e helft was bijna een kopie van de eerste, met een snelle counter aan het begin van de wedstrijd (wat die Trent Arnold daar achteraan loopt te doen mag Joost weten) en daarna alles achteraan dicht gooien (het beproefde PSV recept, zeg maar).

En daar zou Ajax schrik van moeten hebben? Lol. Heeft iemand Firmino gezien bvb? Hij werd in beeld genomen ergens in de 2e helft en ik wist niet eens dat hij meedeed. Heeft geen pepernoot geraakt. Salah, buiten die goal bijna onzichtbaar. Malacia speelde aardig, maar het is niet dat hij regelmatig op de proef werd gesteld ook.

Wat wij Ajax regelmatig verwijten (gebrek aan creativiteit en snelheid om een tegenstander uit elkaar te spelen), is wat gisteren Liverpool ook had. Op eigen helft de bal omdat United tegen de eigen 16 geplakt stond en toen ze op het laatste kwart van het speelveld kwamen wisten ze het ook niet meer en ging de bal terug, buiten of aan de tegenstander.

Nee, ik zou echt niet weten waarom we van dit Liverpool schrik voor moeten hebben. Zelfde geldt voor United, maar die mogen straks in de EL aan de slag.

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 22 augustus 2022 om 23:49:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 22 augustus 2022 om 23:34:

(...) Ajax heeft ook tegen dit Liverpool weinig in te brengen denk ik zo. (...)



Ik denk dat iedere Europese ploeg liever niet tegen Ajax loot.
Omdat ze allemaal van Ajax kunnen verliezen.
Van 'dit Ajax' en ook van 'het Ajax na 1 september'



Waar komt dit optimisme opeens vandaan?

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 23 augustus 2022 om 10:50:

Waar komt dit optimisme opeens vandaan?



"Resultaten uit het verleden zijn een garantie voor de toekomst".

 

+1/-0

De Engelse pers leeft bij de waan van de dag. Ze heffen TH op een sokkel en eisen al bijna een standbeeld voor hem. Eergisteren stond hij nog op het schavot waar hij door diezelfde pers opgeheven was.

Ik kan niet oordelen, want ik heb de wedstrijd niet gezien, maar ik moet hier echt om lachen.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 23 augustus 2022 om 11:17:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 23 augustus 2022 om 10:50:

Waar komt dit optimisme opeens vandaan?



"Resultaten uit het verleden zijn een garantie voor de toekomst".



Dan hoop ik niet dat we Benfica loten om maar eens een club te noemen.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 23 augustus 2022 om 11:17:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 23 augustus 2022 om 10:50:

Waar komt dit optimisme opeens vandaan?



"Resultaten uit het verleden zijn een garantie voor de toekomst".


Mij staat vooral bij dat Ajax het op belangrijke momenten de laatste jaren heeft laten afweten.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 23 augustus 2022 om 11:20:

Mij staat vooral bij dat Ajax het op belangrijke momenten de laatste jaren heeft laten afweten.



Dat kan ik wel snel los laten gelukkig.

Ze kunnen niet elk jaar 'de triple' winnen, de Europese supercup, de werelbbeker en de Johan Cruijff Schaal.

 

+1/-0

We konden ook niet winnen van een B-elftal van Liverpool.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 23 augustus 2022 om 11:29:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 23 augustus 2022 om 11:20:

Mij staat vooral bij dat Ajax het op belangrijke momenten de laatste jaren heeft laten afweten.



Dat kan ik wel snel los laten gelukkig.

Ze kunnen niet elk jaar 'de triple' winnen, de Europese supercup, de werelbbeker en de Johan Cruijff Schaal.


Beetje rare opmerking, het ging over Europees, zeker Valencia, Roma, Getafe et cetera vergeten.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Buitenlandse competities » Manchester United