Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Francesco Farioli

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 21 juni 2024 om 10:17:

Wat was de voertaal dan hiervoor? Arabisch? Als het iets is om figuren als Sutalo, Mikautadze etc. te dwingen om vanaf de start Engels te leren, kan ik er de voordelen nog wel van inzien. Al is dat iets waarvan het bizar is dat het er nog niet was. Gezien de figuren waar we mee te maken hebben ben ik allang blij dat de voertaal niet Nederlands wordt.

Onder Steijn was het Nederlands en hij is toen in september geswitched naar Engels ivm de "vele buitenlandse aankopen". Ideaal zou natuurlijk zijn dat nieuwe spelers Nederlands leren, maar dat blijkt lastig. Engels is praktischer, ook omdat bijna iedereen wel wat Engels kan, of het sneller oppikt. Sowieso spreken de Nederlandse spelers over het algemeen Engels. Daarbij, als een speler geen Engels of Nederlands spreekt/begrijpt moet je als club óf zorgen dat ie het leert óf zorgen dat er een tolk is. Als je dat niet bereid bent om te doen, moet je hem niet contracteren. Spelers investeer je in, daar vallen dit soort dingen ook onder (net als hulp om zich thuis te laten voelen, daar schiet Ajax ook vaak tekort in).

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 21 juni 2024 om 10:17:
Bedjes op de toekomst in een zaal om het groepsgevoel te verbeteren is echt een heel cringe idee. Alsof een speler denkt: "Ik had niet zoveel met deze groep, maar toen op bed naast Brobbey lag, werd dat even helemaal anders". Lachwekkend.


De bedden zijn er in de eerste plaats om tussen trainingen door verplicht te rusten. Ik weet niet of ze daar verplicht moeten slapen, maar als het alleen om rusten gaat is het prima om ze bij elkaar te zetten zodat er gepraat wordt oid. In dat licht moet je ook de maatregelen zien om samen te ontbijten en langer op de club zijn. Meer tijd op de club en met elkaar vergroot het teamgevoel. Dar kun je cringe vinden, maar past wel bij Farioli zijn 'strengere' beleid. Misschien mochten de spelers vorig seizoen tussen trainingen wel naar huis, ik heb geen idee, maar dat het vorig jaar weinig professioneel oogde was voor iedereen wel duidelijk toch?

Tot slot, het werkt beter om vanaf het begin (te) streng te zijn om later de teugels te laten vieren, dan om vrijblijvend te zijn in het begin en dan later de discipline aan te moeten halen. Dat werkt meestal averechts.

 

+7/-0

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1207249/ajax-doet-middenvelders-mogelijk-van-de-hand-voor-rosario-transfer.htmllink

Als dit allemaal uitkomt, dan weet ik niet hoe ik dat kan slikken. Kroes en Farioli maken Ajax (nog verder) kapot.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 21 juni 2024 om 16:15:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1207249/ajax-doet-middenvelders-mogelijk-van-de-hand-voor-rosario-transfer.htmllink

Als dit allemaal uitkomt, dan weet ik niet hoe ik dat kan slikken. Kroes en Farioli maken Ajax (nog verder) kapot.



Het is waar we al bang voor waren: Kroes wil, gedreven door antipathie tegen Mislintat en zijn eigen narcisme, vooral alles dat er al was wegwerken en er zijn eigen spelers neerzetten.

 

+1/-0

Valentijn Driessen is alvast begonnen. Zijn commentaar nadat Farioli zijn lof uitsprak over Kroes: "Werkelijk waar, een grotere slijmjurk is er niet. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat je zulke domme teksten eruit krijgt?"

Reken maar dat Farioli enorm veel van dit soort sh** over zich heen gaat krijgen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Camus schreef op 21 juni 2024 om 17:29:

Valentijn Driessen is alvast begonnen. Zijn commentaar nadat Farioli zijn lof uitsprak over Kroes: "Werkelijk waar, een grotere slijmjurk is er niet. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat je zulke domme teksten eruit krijgt?"

Reken maar dat Farioli enorm veel van dit soort sh** over zich heen gaat krijgen.

tja, al had je Pep voor de groep gezet dan had ie wel wat te zeiken.

Voordeel tov Steijn en van 't Schip is dat Fariola geen Nederlands verstaat/kan lezen.

 

+4/-0

Wat me wel opvalt bij Kroes is dat hij nu in een adem wordt genoemd met de positieve maatregelen die Farioli nu neemt om de topsportcultuur te herstellen. Ik kan me niet herinneren dat Overmars ooit werd genoemd toen Ten Hag op eenzelfde manier met zijn werk bezig was. En toen Mislintat langs het trainingsveld stond in de voorbereiding werd hij door De Telegraaf neergezet al een of andere mafkees waar de spelers zich aan ergerden.

 

+2/-0

Opvallend dat Van 't Schip gister zei dat hij niet precies weet hoe het er momenteel voor staat binnen de club, en dat hij zich op 1 juli meldt en het wel ziet allemaal. Dit soort teksten geven toch hoop dat ze hem niet al te actief gaan betrekken bij het technisch beleid. Het klinkt een beetje alsof hij op afstand wordt gehouden. Volgens mij heeft hij nog niet eens formeel een nieuwe functie op dit moment.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 24 juni 2024 om 21:10:

Opvallend dat Van 't Schip gister zei dat hij niet precies weet hoe het er momenteel voor staat binnen de club, en dat hij zich op 1 juli meldt en het wel ziet allemaal. Dit soort teksten geven toch hoop dat ze hem niet al te actief gaan betrekken bij het technisch beleid. Het klinkt een beetje alsof hij op afstand wordt gehouden. Volgens mij heeft hij nog niet eens formeel een nieuwe functie op dit moment.


Het klinkt ook alsof hij zich afgelopen driekwart jaar niet heel proactief heeft opgesteld en niet met buitengewone interesse heeft gadegeslagen wat er binnen de club speelt.

Wat een uitspraak weer van die clown, tjonge jonge.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 24 juni 2024 om 21:35:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 24 juni 2024 om 21:10:

Opvallend dat Van 't Schip gister zei dat hij niet precies weet hoe het er momenteel voor staat binnen de club, en dat hij zich op 1 juli meldt en het wel ziet allemaal. Dit soort teksten geven toch hoop dat ze hem niet al te actief gaan betrekken bij het technisch beleid. Het klinkt een beetje alsof hij op afstand wordt gehouden. Volgens mij heeft hij nog niet eens formeel een nieuwe functie op dit moment.


Het klinkt ook alsof hij zich afgelopen driekwart jaar niet heel proactief heeft opgesteld en niet met buitengewone interesse heeft gadegeslagen wat er binnen de club speelt.

Wat een uitspraak weer van die clown, tjonge jonge.



Het stuitende is dat hij kennelijk geen enkele gene voelt om dit soort teksten uit te spreken. Ze denken nog steeds allemaal dat ze de second coming of Christ zijn en dat ze dus ook niks verkeerd kunnen doen.

Of hij nou wel weet hoe het zit of niet, hij was 40 jaar geleden een degelijke rechtsbuiten dus hij heeft recht op deze functie. Niet alleen dat, we mogen blij zijn dat hij het doet.

 

+2/-0

Wel een lelijke verspreking zeg... ik weet niet of ik hem dat nog kan vergeven....

 

+1/-1

Rosario zou dus het verlengstuk van Farioli worden. Na alle ergenissen omtrent Bergwijn als aanvoerder, krijgen we straks ook op het middenveld iemand wie te veel krediet gaat ontvangen van de trainer.

Farioli speelt met de punt naar achteren, geloof ik. Dan krijg je Rosario op die positie normaal gesproken. Het klinkt echt als het oude PSV om met spelers als Rosario te gaan spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 25 juni 2024 om 15:18:

Rosario zou dus het verlengstuk van Farioli worden. Na alle ergenissen omtrent Bergwijn als aanvoerder, krijgen we straks ook op het middenveld iemand wie te veel krediet gaat ontvangen van de trainer.

Farioli speelt met de punt naar achteren, geloof ik. Dan krijg je Rosario op die positie normaal gesproken. Het klinkt echt als het oude PSV om met spelers als Rosario te gaan spelen.


Terwijl je met Tahirovic en Mannsverk eigenlijk twee ideale spelers hebt (qua type) voor die positie.

Ik ben sowieso meer van de voetballende 6 (type Pirlo) dan van de hardwerkende breker (Enoh). Rosario is geen van beide, maar neigt dan meer naar het laatste, hoofdzakelijk omdat hij er voetballend niet zoveel van kan.

 

+2/-0

https://www.ajax.nl/artikelen/beuker-over-de-nieuwe-kaders-in-de-opleiding-en-het-vernieuwde-ajax-programma/link

Echt een prima interview. Beuker blijft indruk maken. Vind het echt mooi dat veel van de belangrijkste technische posities nu zijn ingevuld door enthousiaste jonge mensen met een goed inhoudelijk voetbalverhaal dat ze ook goed over kunnen brengen. Willem Weijs lijkt daar nu ook bij te komen als de nieuwe trainer van O19. Ik ben daar echt heel blij mee, want hij was zo'n beetje mijn droomkandidaat als trainer voor Jong Ajax.

Ronald de Boer verdient trouwens wel een pluim door zich voorzichtig positief uit te spreken over Farioli. Volgens mij is hij daarmee de eerste oud-speler. Het is best waardevol dat oud-spelers dit doen. Dat beïnvloedt toch de publieke opinie en geeft Farioli meer rust om zijn werk te kunnen doen, zeker als de resultaten er misschien niet gelijk zijn. Dat lijkt me niet ondenkbaar.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Francesco Farioli