Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Historie » Erik ten Hag

Deze normale topic is open en bestaat uit 89 pagina's: 1 2 3 4 ... 85 86 87 88 89

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 21 oktober 2022 om 09:08:

Waardering komt altijd wanneer iemand weg is.




En let wel: hij moet het nu doen zonder mastermind Alfredje.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 21 oktober 2022 om 00:36:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 20 oktober 2022 om 19:55:

Eén van de grote kwaliteiten van Ten Hag is dat hij zijn selectie in de hand weet te houden. In al die jaren bij Ajax heb ik nooit onvrede gehoord vanuit de 'kleedkamer'. Zelfs de spelers die naar hun mening te weinig speelden hielden zich koest en dat waren soms niet de kleinste namen.

Nu bij United lijkt Ten Hag de boel opnieuw de boel in de smiezen te hebben. Enkele sterspelers die een paar keer op het bankje moesten zitten lopen met hem weg, omdat ze dus begrijpen dat Ten Hag hen waardeert als ze presteren. En dus kan Ten Hag nu ook gewoon een vedette als Ronaldo uit de selectie zetten als die niet in de pas loopt.

En dan kun je denken, wat zal het Ronaldo aan de kont roesten (hij was geen basiskracht meer), maar dan moet je even het weeksalaris opzoeken van Ronaldo. Als hij een volle week niet welkom is dan kost dat Ronaldo £500.000. Duur grapje om je eigen ego voorop te zetten. Benieuwd hoe snel onze megalomane Portugees tot inkeer komt.



Ik denk niet dat het uit de selectie zetten van Ronaldo Manchester United ontslaat van de verplichting om gewoon zn salaris te betalen. Anders had je ook nooit een geval als Bogarde gehad, moest zelfs met de jeugd meedoen maar kreeg gewoon doorbetaald.

Wel eens dat het opzienbarend is hoeveel positieve geluiden je hoort over hoe hij bij de spelers ligt. Had dat van tevoren nooit verwacht.




Ik kan het dan weer wel begrijpen dat hij goed ligt daar. Juist zijn nuchterheid en eerlijkheid zonder kapsones is wat ze amper kennen. Koppigheid kan zijn valkuil zijn, maar zijn volle overgave voor het vak en het streven naar altijd beter maken van het team en individu zal hem veel respect opleveren. Gewoon een vakhoer zoals wij dat zeggen hier. Laten ze hem zijn ding doen dan komt Man united wel weer bovendrijven. Het gat naar City is kwalitatief niet in 2 jaar te dichten dus mag je dat ook niet verwachten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 14 januari 2023 om 16:05:

Wat mis ik deze man eigenlijk, hij doet het daar echt buitengewoon goed als je bekijkt hoe MU eraan toe was toen ie instapte. Gegund ook!



Eerlijk is eerlijk, Ten Hag is stoïcijns gebleven en is doorgegaan met zijn visie waardoor MU opgekrabbeld is. Hij verdient de credits.

Mis ik Ten Hag? Niet echt. Het was goed dat er na 4 jaar een andere trainer voor de selectie komt te staan.

 

+1/-0

Stukje uit vi.nl geplukt (link onder het stukje)

'Ik blijf erbij dat ik het schandalig vind wat ze Overmars hebben aangedaan'

De afgelopen seizoenen deden de Amsterdammers geen moment mee om de landstitel en was er sprake van een ongekend aantal mutaties in de spelersgroep.

'Succes komt te voet en gaat te paard. Dat gaat zo snel. Waarbij veel terug te voeren is op het ontslag van Marc Overmars', vertelt Ten Hag. 'Het vertrek van hem was killing voor de club. Ik blijf erbij dat ik het schandalig vind wat ze Overmars hebben aangedaan. Vanuit clubperspectief was het ook zó dom hoe ze dat hebben aangevlogen, door hem direct voor de bus te gooien. Voor mij was dat toen al duidelijk, maar ik denk nu voor iedereen: Overmars was de cruciale en bindende factor in de clubleiding op voetbalvlak. Hij bepaalde de voetballijn van Ajax. Zijn slimmigheid, zijn strategisch inzicht. Hij schreef geen letter op papier, maar zette alle lijnen uit. Toen hij wegviel, donderde dat allemaal in elkaar en werd het één grote anarchie in de organisatie.'


Meer op: https://www.vi.nl/nieuws/ik-blijf-erbij-dat-ik-het-schandalig-vind-wat-ze-overmars-hebben-aangedaanlink

-

Wat een domme uitspraak van Ten Hag. Overmars had de baan van zijn leven en hij is als enige verantwoordelijk voor zijn daden, niemand heeft hem wat aangedaan. Verder was toen al duidelijk dat de structuur binnen de club heel slecht was; Overmars had te veel macht, waardoor je te afhankelijk was van één persoon. Dat in combinatie met een incapabele AD is dodelijk geweest voor de club.

 

+2/-0

Ten Hag lijkt me nu niet de man om kritiek te leveren op het beleid bij een andere club. Hij heeft het uitstekend gedaan bij Ajax, waarvoor niets dan lof, maar heeft de directie bij Man Utd zo ver gekregen om bizarre bedragen te betalen voor zijn lievelingetjes Martinez en Antony (100 miljoen, wtf) en wordt vervolgens 8e met vreselijk voetbal. Over schandalig gesproken.

 

+1/-0

Ten Hag is super loyaal naar de mensen met wie hij gewerkt heeft en zal het voor ze opnemen. Dat zag je bij Promes bijvoorbeeld ook. Dan komen er soms ook wat domme uitspraken uit, maar zijn loyaliteit kan ik wel respecteren.

Wat zijn werk bij Manchester United betreft, voor Antony is een miljoentje of 40 te veel betaald, maar Martinez is natuurlijk wel gewoon een goede aankoop geweest. Dat Ten Hag de club niet uit het slop heeft kunnen krijgen ligt zeker niet aan zijn kwaliteiten als trainer. Er wordt daar al tien jaar wanbeleid gevoerd. Daarnaast is de club nog erger dan Ajax wat betreft oud-spelers die meer onrust creëren dan dat ze de club helpen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 25 mei 2024 om 11:30:

Stukje uit vi.nl geplukt (link onder het stukje)

'Ik blijf erbij dat ik het schandalig vind wat ze Overmars hebben aangedaan'

De afgelopen seizoenen deden de Amsterdammers geen moment mee om de landstitel en was er sprake van een ongekend aantal mutaties in de spelersgroep.

'Succes komt te voet en gaat te paard. Dat gaat zo snel. Waarbij veel terug te voeren is op het ontslag van Marc Overmars', vertelt Ten Hag. 'Het vertrek van hem was killing voor de club. Ik blijf erbij dat ik het schandalig vind wat ze Overmars hebben aangedaan. Vanuit clubperspectief was het ook zó dom hoe ze dat hebben aangevlogen, door hem direct voor de bus te gooien. Voor mij was dat toen al duidelijk, maar ik denk nu voor iedereen: Overmars was de cruciale en bindende factor in de clubleiding op voetbalvlak. Hij bepaalde de voetballijn van Ajax. Zijn slimmigheid, zijn strategisch inzicht. Hij schreef geen letter op papier, maar zette alle lijnen uit. Toen hij wegviel, donderde dat allemaal in elkaar en werd het één grote anarchie in de organisatie.'


Meer op: https://www.vi.nl/nieuws/ik-blijf-erbij-dat-ik-het-schandalig-vind-wat-ze-overmars-hebben-aangedaanlink

-

Wat een domme uitspraak van Ten Hag. Overmars had de baan van zijn leven en hij is als enige verantwoordelijk voor zijn daden, niemand heeft hem wat aangedaan. Verder was toen al duidelijk dat de structuur binnen de club heel slecht was; Overmars had te veel macht, waardoor je te afhankelijk was van één persoon. Dat in combinatie met een incapabele AD is dodelijk geweest voor de club.



Feit blijft wel dat na het vertrek van Overmars zijn opvolgers er echt een puinhoop van hebben gemaakt en onverantwoord met geld zijn gaan strooien.

Niet alleen wat betreft Transfersommen (Bergwijn, Bassey, Brobbey). Maar ook wat betreft Salarissen, (Bergwijn 6 miljoen, Brobbey 3.5-4 miljoen, Tadic 6.5 miljoen omdat hij de bestbetaalde speler moest blijven).

Dan het Ocampos Fiasco dat miljoenen heeft gekost.

Contractverlenging van Timber.. Die konden ze na het WK voor 50 miljoen verkopen, in plaats daarvaan contract verlengd voor 1 jaar. Op zich prima maar ik geloof dat hij bij die verlenging naar 5 miljoen salaris ging en iets van 4 miljoen tekengeld heeft gekregen.Om vervolgens voor 40 miljoen verkocht te worden. Kostenplaatje is dus 15-20 miljoen voor dat extra jaar waarin hij niet bepaald sterk speelde.

Contractontbinding Blind, die heeft ook miljoenen meegekregen

Zaakwaarnemer van Schreuder de transfers laten regelen..

Dan vergeet ik vast nog vanalles


Die mannen hebben er nog een veel groter potje van gemaakt dan Mislintat maar hoor je niks over..

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 25 mei 2024 om 13:00:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 25 mei 2024 om 11:30:

Stukje uit vi.nl geplukt (link onder het stukje)

'Ik blijf erbij dat ik het schandalig vind wat ze Overmars hebben aangedaan'

De afgelopen seizoenen deden de Amsterdammers geen moment mee om de landstitel en was er sprake van een ongekend aantal mutaties in de spelersgroep.

'Succes komt te voet en gaat te paard. Dat gaat zo snel. Waarbij veel terug te voeren is op het ontslag van Marc Overmars', vertelt Ten Hag. 'Het vertrek van hem was killing voor de club. Ik blijf erbij dat ik het schandalig vind wat ze Overmars hebben aangedaan. Vanuit clubperspectief was het ook zó dom hoe ze dat hebben aangevlogen, door hem direct voor de bus te gooien. Voor mij was dat toen al duidelijk, maar ik denk nu voor iedereen: Overmars was de cruciale en bindende factor in de clubleiding op voetbalvlak. Hij bepaalde de voetballijn van Ajax. Zijn slimmigheid, zijn strategisch inzicht. Hij schreef geen letter op papier, maar zette alle lijnen uit. Toen hij wegviel, donderde dat allemaal in elkaar en werd het één grote anarchie in de organisatie.'


Meer op: https://www.vi.nl/nieuws/ik-blijf-erbij-dat-ik-het-schandalig-vind-wat-ze-overmars-hebben-aangedaanlink

-

Wat een domme uitspraak van Ten Hag. Overmars had de baan van zijn leven en hij is als enige verantwoordelijk voor zijn daden, niemand heeft hem wat aangedaan. Verder was toen al duidelijk dat de structuur binnen de club heel slecht was; Overmars had te veel macht, waardoor je te afhankelijk was van één persoon. Dat in combinatie met een incapabele AD is dodelijk geweest voor de club.



Die mannen hebben er nog een veel groter potje van gemaakt dan Mislintat maar hoor je niks over..


Ja maar dat benne echte Ajacieden die vergaderen met broodjes ossenworst! :denk

Oftewel vriendjes van vriendjes.

 

+1/-0

Ten Hag deed ook uitspraken omtrent Promes welke ik niet passend vond. Hij had natuurlijk een zeer prettige samenwerking met Overmars. Dat Ten Hag kritiek hierover uit past in de lijn van Promes verdedigen wanneer je eigenlijk het beste gewoon even stil kunt zijn. We weten allemaal dat Overmars samen met Ten Hag een goede periode heeft gekend bij ons.

 

+1/-0

Heeft met Man Utd vandaag de FA Cup gewonnen. Knappe prestatie, niemand had dit verwacht. Hij zal nu wel blijven, dus verstandig dat we niet hebben gewacht en dat Farioli al bij ons heeft getekend. Ik zag Ten Hag sowieso niet terugkomen, maar goed.

 

+1/-0

Ik denk dat Ten Hag zojuist een half jaar uitstel van executie heeft geregeld voor zichzelf. Ergens gun ik het hem ook wel om komend seizoen met een schone lei (lees: zonder tig blessures) aan de slag te kunnen. Denk wel dat het alsnog einde verhaal is als hij rond de kerst er weer belabberd voor staat.

Zou toch leuk zijn als hij er alsnog een succes van maakt en die lui ergens in de komende 2 jaar kampioen maakt. Ze wachten al meer dan 10 jaar inmiddels.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 25 mei 2024 om 23:51:

Ik denk dat Ten Hag zojuist een half jaar uitstel van executie heeft geregeld voor zichzelf. Ergens gun ik het hem ook wel om komend seizoen met een schone lei (lees: zonder tig blessures) aan de slag te kunnen. Denk wel dat het alsnog einde verhaal is als hij rond de kerst er weer belabberd voor staat.

Zou toch leuk zijn als hij er alsnog een succes van maakt en die lui ergens in de komende 2 jaar kampioen maakt. Ze wachten al meer dan 10 jaar inmiddels.



United heeft een TD nodig die eindelijk eens een goede (en vooral brede) selectie kan samenstellen. Als ze nog steeds te veel naar de trainer gaan luisteren, blijven ze maar bezig. Want bij elke nieuwe trainer wordt er weer met honderden miljoenen gesmeten. Zo lossen ze daar het probleem niet op. Ten Hag kan daar slagen als hij zich niet te veel met het aankoopbeleid bemoeit (qua namen).

 

+1/-0

Leuk voor hem de FA cup.
Los daarvan sowieso goed dat er niet gewacht is. Leek me geen goed idee, toch niet op dit moment.

Ten eerste stel ik me zeer de vraag of hij zelf had gewild en of het wenselijk is zo gelijk na zijn periode bij Man Utd en zou het onrealistische verwachtingen creeren.

Als hij er uit gaat bij Man Utd dan denk ik dat hij het beste gewoon een jaartje een sabbaticle kan nemen.

Sluit niet uit dat hij in de toekomst wel weer een goede kandidaat kan zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 26 mei 2024 om 00:16:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 25 mei 2024 om 23:51:

Ik denk dat Ten Hag zojuist een half jaar uitstel van executie heeft geregeld voor zichzelf. Ergens gun ik het hem ook wel om komend seizoen met een schone lei (lees: zonder tig blessures) aan de slag te kunnen. Denk wel dat het alsnog einde verhaal is als hij rond de kerst er weer belabberd voor staat.

Zou toch leuk zijn als hij er alsnog een succes van maakt en die lui ergens in de komende 2 jaar kampioen maakt. Ze wachten al meer dan 10 jaar inmiddels.



United heeft een TD nodig die eindelijk eens een goede (en vooral brede) selectie kan samenstellen. Als ze nog steeds te veel naar de trainer gaan luisteren, blijven ze maar bezig. Want bij elke nieuwe trainer wordt er weer met honderden miljoenen gesmeten. Zo lossen ze daar het probleem niet op. Ten Hag kan daar slagen als hij zich niet te veel met het aankoopbeleid bemoeit (qua namen).


Overmars!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 26 mei 2024 om 00:16:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 25 mei 2024 om 23:51:

Ik denk dat Ten Hag zojuist een half jaar uitstel van executie heeft geregeld voor zichzelf. Ergens gun ik het hem ook wel om komend seizoen met een schone lei (lees: zonder tig blessures) aan de slag te kunnen. Denk wel dat het alsnog einde verhaal is als hij rond de kerst er weer belabberd voor staat.

Zou toch leuk zijn als hij er alsnog een succes van maakt en die lui ergens in de komende 2 jaar kampioen maakt. Ze wachten al meer dan 10 jaar inmiddels.



United heeft een TD nodig die eindelijk eens een goede (en vooral brede) selectie kan samenstellen. Als ze nog steeds te veel naar de trainer gaan luisteren, blijven ze maar bezig. Want bij elke nieuwe trainer wordt er weer met honderden miljoenen gesmeten. Zo lossen ze daar het probleem niet op. Ten Hag kan daar slagen als hij zich niet te veel met het aankoopbeleid bemoeit (qua namen).


De hele technische leiding is er uit gegooid na de overname van Radcliff/INEOS. Zou minder invloed van de trainer op het selectiebeleid moeten opleveren.

Ik denk persoonlijk niet dat de FA cup verschil uit gaat maken tussen wel of niet ontslaan. Radcliff en co lijken fan te zijn van ten Hag, maar de Britse media weten de laatste zeker dat hij ontslagen gaat worden. Of dat wishful thinking, proberen te stoken of complete onzin is zal denk ik binnen een week duidelijk worden.

 

+1/-0

Ik lees dat Ten Hag nu Alvarez naar Man Utd wil halen.

Je moet de schaamte wel echt volkomen voorbij zijn als je na dat debacle met Antony nu nogmaals een speler 'uit je eigen netwerk' per se naar binnen wilt halen.

Geef Ten Hag vrij baan aangaande transferbeleid en je weet zeker dat de club helemaal kapot gaat.

 

+1/-0

De interesse is niet zo raar. Hij doet het echt heel goed bij West Ham en ze zoeken een verdedigende middenvelder. Onana was ook gewoon een goede aankoop voor ze. Persoonlijk zou ik wel liever eerder voor iemand als Frenkie gaan, alleen die zal wel niet haalbaar zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 20 juni 2024 om 20:36:

De interesse is niet zo raar. Hij doet het echt heel goed bij West Ham en ze zoeken een verdedigende middenvelder. Onana was ook gewoon een goede aankoop voor ze. Persoonlijk zou ik wel liever eerder voor iemand als Frenkie gaan, alleen die zal wel niet haalbaar zijn.


Je kunt je ook afvragen wat Alvarez moet gaan kosten. Transfer gemaakt van €40m vorig jaar en best een goed seizoen gehad bij West Ham. Zal al snel 70+ worden schat ik zo. En of je het spaarvarken direct stuk moet slaan voor één enkele speler in de situatie van United, hoe zeer één enkele positie ook versterkt moet worden, lijkt mij van niet.

Probleem is alleen dat ze van het brandhout in de selectie moeilijk af gaan komen door de hoge salarissen en spelers uit hun contract laten lopen doen ze ook amper. Dan verlengen ze het contract liever om een transfersom te kunnen vragen die ze niet krijgen omdat de salariseisen te hoog zijn waardoor het voor clubs te duur wordt.

Een vicieuze cirkel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 20 juni 2024 om 23:52:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 20 juni 2024 om 20:36:

De interesse is niet zo raar. Hij doet het echt heel goed bij West Ham en ze zoeken een verdedigende middenvelder. Onana was ook gewoon een goede aankoop voor ze. Persoonlijk zou ik wel liever eerder voor iemand als Frenkie gaan, alleen die zal wel niet haalbaar zijn.


Je kunt je ook afvragen wat Alvarez moet gaan kosten. Transfer gemaakt van €40m vorig jaar en best een goed seizoen gehad bij West Ham. Zal al snel 70+ worden schat ik zo. En of je het spaarvarken direct stuk moet slaan voor één enkele speler in de situatie van United, hoe zeer één enkele positie ook versterkt moet worden, lijkt mij van niet.

Probleem is alleen dat ze van het brandhout in de selectie moeilijk af gaan komen door de hoge salarissen en spelers uit hun contract laten lopen doen ze ook amper. Dan verlengen ze het contract liever om een transfersom te kunnen vragen die ze niet krijgen omdat de salariseisen te hoog zijn waardoor het voor clubs te duur wordt.

Een vicieuze cirkel.



Ik zou het om dat transferbedrag alleen al niet doen denk ik, ook al is het vrij normaal voor de Engelse topclubs om extreme bedragen uit te geven. Maar je steekt wel je nek uit door de hoofdprijs te betalen voor een speler die op voorspraak van jou komt. Of hij nou de juiste speler is of niet, ik kan me niet voorstellen dat je voor de helft van wat je voor hem moet betalen ook al een goede speler kan halen.

Die hoge salarisverschillen zijn wel een groot probleem om van spelers af te komen inderdaad, ook voor clubs als Ajax. Het zou een stuk eerlijker zijn als de salarissen en transfersommen wat dichter bij elkaar zouden liggen. Het moderne voetbal draait veel te veel om geld, en eigenlijk is dat niet helemaal een houdbaar model. Maar weinig clubs zijn financieel echt gezond volgens mij. Zoiets gaat alleen nooit gebeuren helaas.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 89 pagina's: 1 2 3 4 ... 85 86 87 88 89

Ajax Forum » Historie » Erik ten Hag