Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2020/2021] Ajax - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Zondag 10 januari 2021, 16.45u:

Ajax - PSV

 

+1/-0

Op 10 januari 2021 zou ik met het volgende team op de proppen komen om meteen PSV weer een tik uit te delen.
Hopelijk zijn de volgende spelers erbij gehaald - huur/ koop.



----------------Onana------------------------
Mazraoui--TF Mensah---Blind----Tagliafico

Klaassen------ Eriksen--------Gravenbergh

Antony --------Tadic------------Neres



bank: Kudus, Brenner, Traore, KJ, Brobbey, Taylor, Schuurs, Martinez, Labyad

Hopelijk verkocht: Promes, Scherpen

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 1 januari 2021, 20:14:18.

 

+1/-1

Het is afwachten hoe Ajax uit deze kleine winterstop zal komen, maar als het niveau niet veel hoger is als vlak voor de winterstop, dan verlies je gelijk 3 punten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 01 januari 2021 om 16:17:

Het is afwachten hoe Ajax uit deze kleine winterstop zal komen, maar als het niveau niet veel hoger is als vlak voor de winterstop, dan verlies je gelijk 3 punten.



Als Sar, Marc , Ten hag, staf zou ik juist niet afwachten maar even heel concreet 3 uur met elkaar sparren wat er nu echt beter moet in het team. Kijk het is geen schande; in het voorjaar 2019 had Ajax 1 van de mooiste en beste teams van de wereld. 1,5 jaar later zijn ze veel kwijt geraakt en het is weer zoeken, bouwen, doorselecteren. Waar Liverpool, Bayern tot prachtige teams komen eens in de zoveel tijd en daarna door mogen bouwen met die spelers is Ajax in 1,5 jaar tijd ontzettend veel spelers kwijt geraakt. Maar goed. Dat weten we nu.

Over 9 dagen is Ajax-PSV en het team heeft gewoon versterking nodig. Iedereen ziet het. Schuurs is niet goed genoeg en complementair aan Daley. En Daley is een geweldige LCV als hij een snelle RCV naast zich heeft.Die heeft Ajax niet dus moet je die halen asp. Tevens waar Overmars last minute ook schakelde naar een Babel(huur) of Ziyech heel laat, zou ik dat nu ook weer doen.

2/3 spelers erbij en je zit als Ten Hag toch weer wat lekkerder.

Ajax moet juist niet afwachten nu.

 

+4/-0

Deze wesstrijd is bepalend voor de rest van het seizoen. En dan met name hoe is het spel. Is het spel van niveaau voor de winterstop en je verliest dan zal de neerwaartse spiraal zich definitief doorzetten.
Ik heb mijn hoop gevestigd op met name een terugkeer van Kudus. Deze speler brengt rust in het elftal en zorgt voor vechtlust en creativiteit. Mazraoui zal ook moeten terugkeren, want op rechts achter is het een gatenkaas. En hopelijk vindt Tagliafico zijn oude niveau terug. Dan zal de druk op Schuurs ook afnemen. Blind mag voor mij verlopig vervangen worden door Martinez.

Ben ook groot voorstander van het huren van Sanchez voor een half jaar.

Vrees met grote vrezen voor de aanvalslinie van PSV.

 

+1/-0

Hoop alleen dat ze fris uit deze rustperiode zijn gekomen, je zag dat de Boys vermoeid waren de laatste wedstrijden.
Zondag effe een tikkie uidelen aan die lampen en dan komt het goed.

 

+1/-0

Ik denk dat we eraf gaan. Het lijkt of Ajax tegen psv nooit de drive heeft als zij. Ze moeten dit benaderen als een Champions League wedstrijd, dan zou het moeten lukken. Ik heb alleen soms het idee dat de selectie is gaan geloven dat Ajax met 'dit materiaal makkelijk kampioen moet worden' en denken dat ze het op halve kracht kunnen.

 

+3/-0

Hebben jullie de wedstrijden van PSV gezien? Ik een groot aantal (vriendin is PSV-supporter...) en ik snap de paniek niet zo. Nee Ajax is op dit moment zeker niet goed, maar PSV is werkelijk waar nog slechter. Ja de voorhoede is sterk, maar daarmee is alles gezegd. PSV heeft nog geen enkel duel overtuigend gewonnen. Als ik e.e.a. lees is de wedstrijd al met 3-0 verloren. Geloof me: Ajax gaat dit varkentje wassen... en goed ook!

 

+2/-0

Dit is DE game om weer in je modjo te komen als Ajax en Ten Hag. Heeft het gewicht van een echte topper weer!
Inderdaad benaderen als een CL game. Als je als speler nu faalt, kan het wel eens einde oefening gaan worden bij Ajax.


Tot en met Ajax PSV - AZ - Ajax, 21 dagen 7 wedstrijden! Er zitten wat knallers tussen! PSV, FEY, 2 x tegen AZ...




Zo 10/01/2021
16:45
competitie: Ajax - PSV
Do 14/01/2021
20:00
competitie: FC Twente - Ajax
Zo 17/01/2021
16:45
competitie: Ajax - Feyenoord
Wo 20/01/2021
21:00
beker: AZ - Ajax
Zo 24/01/2021
12:15
competitie: Fortuna Sittard - Ajax
Do 28/01/2021
21:00
competitie: Ajax - Willem II
Zo 31/01/2021
16:45
competitie: AZ - Ajax
Zo 07/02/2021
12:15
competitie: Ajax - FC Utrecht

 

+1/-0

De fysieke gesteldheid van de selectie is momenteel zo breekbaar dat ik niet zie hoe we deze weken goed moeten doorkomen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 04 januari 2021 om 13:19:

(...)

Vrees met grote vrezen voor de aanvalslinie van PSV.



Volgens de statistieken functioneren die maar één helft ... B)

Om te beginnen maar eens de "0" houden tot de rust.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 04 januari 2021 om 18:34:

(...) Als je als speler nu faalt, kan het wel eens einde oefening gaan worden bij Ajax. (...)



Dat geldt ook voor Ten Hag.

Als hij beweert dat de selectie op orde is en hij pretendeert een 'topcoach' te zijn, zorgt hij (behoudens pech) dat Ajax van PSV (en Feijenoord, Twente en AZ!) wint.

Als Ajax halverwege februari geen eerste staat zou dat consequenties voor Ten Hag moeten hebben, vind ik.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

AjaciedKevin schreef op 04 januari 2021 om 16:24:

Hebben jullie de wedstrijden van PSV gezien? Ik een groot aantal (vriendin is PSV-supporter...) en ik snap de paniek niet zo. Nee Ajax is op dit moment zeker niet goed, maar PSV is werkelijk waar nog slechter. Ja de voorhoede is sterk, maar daarmee is alles gezegd. PSV heeft nog geen enkel duel overtuigend gewonnen. Als ik e.e.a. lees is de wedstrijd al met 3-0 verloren. Geloof me: Ajax gaat dit varkentje wassen... en goed ook!

Ik kijk niet zo naar psv, ik ga uit van wat ik bij Ajax zie en dan maak ik me zorgen. Zeker als het gaat om instelling, dat Ajax vaak het idee lijkt te hebben dat het wel goed komt, dat die goals wel vallen. Zonder zich te realiseren dat dat niet vanzelfsprekend is.

Daarbij weet psv zich tegen Ajax altijd op te laden, het zou me niets verbazen als je na de wedstrijd leest dat de opmerking van van der Gijp dat "Ajax fluitend kampioen wordt" uitgeprint op de kleedkamerdeur hing bij psv.

 

+1/-0

Laten we eerlijk zijn: Kudus traint weer mee maar zal zondag hooguit in de slotfase invallen. Mazraoui zal misschien kunnen starten maar met hem moeten we ook voorzichtig zijn, voor je het weet ligt hij er weer maanden uit. En Neres zal voorlopig niet meedoen. Dus tel uit je winst.

Dan moeten we dus met een halfbakken opstelling aantreden en het ergste is dat uit die groep ook spelers snel kunnen wegvallen want we hebben niets achter de hand, kunnen amper wisselen. En dat met al die zware wedstrijden achter elkaar. Call me een zwartkijker maar het ziet er echt niet goed uit.
Daarom hadden we juist Willem II moeten verslaan, ik snap niet dat dit besef er niet was bij de spelers.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

AjaciedKevin schreef op 04 januari 2021 om 16:24:

Hebben jullie de wedstrijden van PSV gezien? Ik een groot aantal (vriendin is PSV-supporter...) en ik snap de paniek niet zo. Nee Ajax is op dit moment zeker niet goed, maar PSV is werkelijk waar nog slechter. Ja de voorhoede is sterk, maar daarmee is alles gezegd. PSV heeft nog geen enkel duel overtuigend gewonnen. Als ik e.e.a. lees is de wedstrijd al met 3-0 verloren. Geloof me: Ajax gaat dit varkentje wassen... en goed ook!



Maar echt slechte wedstrijden hebben ze ook niet gespeeld, de wedstrijden waarin ze punten morste hadden ze ook zo kunnen winnen.
Uit me hoofd Vitesse, Heracles, Twente, Heerenveen.
Allemaal lastige uitwedstrijden die ze al gehad hebben en Ajax nog moet krijgen.
Er hangt altijd een soort nare dreiging dat ze uit het niets toeslaan, helemaal juist als een tegenstander iets beter in de wedstrijd komt en wat risico neemt dan slachten ze het vaak meteen af.
Als Ajax naar 80 min niet voor staat dan kan je net zo goed de tv uitzetten, dan bloeit het standaard dood met nog een halve kans en dat is het,zoals laatst weer tegen Willem 2.
Bij Psv zet ik de tv ook uit als ze na 80 min gelijk staan, hun kunnen dan vaak nog wel een stormvloed aan kansen creëren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 05 januari 2021 om 10:42:

Maar echt slechte wedstrijden hebben ze ook niet gespeeld, de wedstrijden waarin ze punten morste hadden ze ook zo kunnen winnen.



En de eerste helft speelt psv vaak best goed hoor en in hoog tempo. Als ze dan voorkomen is er no way dat Ajax terugkomt, dat komt echt heel weinig voor.

Dit bericht is gewijzigd op 5 januari 2021, 13:35:47.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 05 januari 2021 om 09:55:

(...) Daarom hadden we juist Willem II moeten verslaan, ik snap niet dat dit besef er niet was bij de spelers.



En hij de trainer ...

 

+1/-0

Al met al was het weer een matige eerste seizoenshelft die niet veel vertrouwen geeft voor de topwedstrijden. Er was een reeks van zes wedstrijden die makkelijk gewonnen werden, maar verder was het vaak erg matig en in de topwedstrijden (Liverpool, Atalanta, Vitesse) is er ook niet veel overgebleven om aan vast te houden. Positief is dat Kudus er weer is, maar die zal nog 90 minuten meedoen. Hoe is het met Traoré?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 05 januari 2021 om 10:42:

open/sluit de onderstaande quote:

AjaciedKevin schreef op 04 januari 2021 om 16:24:

Hebben jullie de wedstrijden van PSV gezien? Ik een groot aantal (vriendin is PSV-supporter...) en ik snap de paniek niet zo. Nee Ajax is op dit moment zeker niet goed, maar PSV is werkelijk waar nog slechter. Ja de voorhoede is sterk, maar daarmee is alles gezegd. PSV heeft nog geen enkel duel overtuigend gewonnen. Als ik e.e.a. lees is de wedstrijd al met 3-0 verloren. Geloof me: Ajax gaat dit varkentje wassen... en goed ook!



Maar echt slechte wedstrijden hebben ze ook niet gespeeld, de wedstrijden waarin ze punten morste hadden ze ook zo kunnen winnen.
Uit me hoofd Vitesse, Heracles, Twente, Heerenveen.
Allemaal lastige uitwedstrijden die ze al gehad hebben en Ajax nog moet krijgen.
Er hangt altijd een soort nare dreiging dat ze uit het niets toeslaan, helemaal juist als een tegenstander iets beter in de wedstrijd komt en wat risico neemt dan slachten ze het vaak meteen af.
Als Ajax naar 80 min niet voor staat dan kan je net zo goed de tv uitzetten, dan bloeit het standaard dood met nog een halve kans en dat is het,zoals laatst weer tegen Willem 2.
Bij Psv zet ik de tv ook uit als ze na 80 min gelijk staan, hun kunnen dan vaak nog wel een stormvloed aan kansen creëren.



Dit klopt, bij Ajax weet je bijna zeker dat er niet meer gescoord wordt in de slotfase hoewel het een klein wonder was dat de 1-2 niet viel bij Willem II. Wat een klungels zijn we op dat gebied toch ook he?

Bij PSV valt die goal 8 van de 10 keer wel, daar word je gek van.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 05 januari 2021 om 15:05:

(...) Bij PSV valt die goal 8 van de 10 keer wel, daar word je gek van.



Nee, je wordt er gek van dat Ajax dat niet lukt. En vooral van de voorspelbaarheid.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2020/2021] Ajax - PSV