Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [CL - 2020/2021] Ajax - Atalanta Bergamo

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Woensdag 9 december, 18.55u:

Ajax - Atalanta Bergamo

 

+1/-0

Als Neres niet kan spelen dan zou ik het zo doen:

Antony- Traore - Tadic (links)

 

+1/-0

Nou, ze weten wat ze moeten doen. Ze hoeven geen rekening te houden met de andere wedstrijd in de poule, dus verstand op nul en er bovenop klappen. Vooral niet te voorzichtig zijn. Zorg dat je net zoals in Italië in de eerste helft op voorsprong komt en die voorsprong ook meteen uitbreid. In Italië gaven ze na rust een 0-2 voorsprong weg. Dat was gewoon slecht en kan nu niet weer gebeuren.

 

+1/-0

Ik hoop echt dat Ajax Atalanta gaat verslaan; dit is weer zo'n sleutel moment voor Ajax en het team. Kunnen ze het aan of niet. Ik hoop gewoon puur voor de club en de fans dat ze weer door komen.

Ik moet eerlijk zijn, indien ze door gaan naar de laatste 16 van de CL geef ik ze heel weinig kans om een ronde verder te komen dit jaar. Simpelweg doordat het nieuwe team nog te weinig ingespeeld is en Kudus er niet is waardoor je al heel lang niet met je sterkste team kan spelen en ingespeeld kan raken zoals het 2018-2019 team wat al een langere tijd elkaar kende (de meesten) en waar Tadic, Blind heel snel zich het team en voetbal eigen hadden gemaakt. Ze pasten precies in het team, net als nu Klaassen.

Stel, en STEL dat Ajax doorgaat in de CL, dan moet Ajax echt tussen de 1 en 3 speler erbij halen om de basiskwaliteit te verhogen.
Bijvoorbeeld:

* Eriksen huren
* Stengs kopen
* Milik ?
* Een centrale verdediger (update: Kale en kokkie noemden Sanchez van Spurs aangezien die op een zijspoor is beland en hem terugkrijgen zou natuurlijk heel lastig zijn maar wel fantastisch, wat dat betreft eens met hun)

Tevens zie ik liever in dit Ajax een Berghuis of Stengs ipv een Promes.

Promes is niet goed genoeg voor het niveau wat Ajax nastreeft. Kerk van Utrecht heeft puur vanuit zijn basiskwaliteit (snelheid, aktie) meer te bieden.

Als het eindelijk blijft bij bv een Eriksen huren dan is het ook goed. Hem 6 maanden huren heeft voor iedereen alleen maar voordeel en heeft totaal geen risico. Zijn aanwezigheid net als Davy, maakt direct meteen verschil in het team en het voetbal.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 8 december 2020, 16:57:46.

 

+2/-0

Ik zag in de wedstrijd tegen Liverpool dezelfde fout als bij de 2-1 tegen Tottenham. Een centrale verdediger (deze keer Blind) die tot aan de 16 van de tegenstander druk gaat zetten en een gapend gat achter laat. Nu wist Schuurs dat nog net en ten koste van een gele kaart dicht te lopen, maar het zijn nog steeds dezelfde fouten die gemaakt worden zoals ook de mentaliteit tegen Groningen en Twente weer ruk was. Voor Valencia werd er ook verloren in de competitie door gebrek aan inzet en scherpte. Steeds weer hetzelfde liedje.

En zo zie ik het dus tegen Atalanta ook hetzelfde verlopen als tegen Tottenham, Valencia en Getafe. Gefrustreerd en gehaast rondrennen zonder gewoon zelf te voetballen, maar meegaan in het fysieke en gemene spel van de tegenstander en jezelf in de problemen brengen door domme fouten te maken. Of we komen op voorsprong en lopen in de slotfase tegen een onnodige tegentreffer aan "out of the blue" of we komen op achterstand en vergeten te voetballen/gaan te gehaast ballen er in pompen terwijl we daar de lengte niet voor hebben.

 

+1/-0

Morgen moet Ajax slim spelen en rustig blijven. En wanneer ze scoren weer in de rust blijven en organisatie en weer wachten op een kans. Rustig Atalanta wegspelen. Geconcentreerd. Is het 1-1 in de 85e minuut, gewoon rustig eigen spel blijven spelen.

Als je nu ook kijkt naar Barca - Juve. Juve staat 0-3 voor, maar ze blijven heel erg vanuit de organisatie spelen en compact wanneer Barcelona aanvalt.
Zo moet Ajax het morgen ook doen. Bij balbezit van Atalanta compact en georganiseerd verdedigen en afwachten als een sluwe vos. Bij 1 van de goals van Juventus verliest Barca de bal helemaal op de helft van Juventus en Dest staat als rechtsbuiten, in de tegenstoot scoort Juventus. Hier moet Ajax heel erg voor waken.

Dit bericht is gewijzigd op 8 december 2020, 22:37:12.

 

+1/-1

verder vrij kort maar krachtig punt betreft de spitsen van Ajax door Derksen:

https://www.ajaxshowtime.com/article/opinie/136354/kieft-makkelijk-te-roepen-dat-ajax-doorgaat-je-moet-reeel-zijnlink

 

+1/-0

Ik geef niets om de kansen van Ajax vanavond. Dit soort cruciale wedstrijden, zeker tegen een geslepen Italiaanse ploeg, loopt meestal niet goed af. Ik heb 't héél graag verkeerd trouwens...
Als Ajax uitgeschakeld wordt, is 't ook echt wel schrijnend.
Kijk je naar hoe ze 't weggaven in Atalanta en 2x grotendeels tegen een B-elftal van Liverpool eigenlijk niets klaarspeelden (ja, wat kansen maar welgeteld 0 goals in 180 minuten), dan doet dat toch wel pijn.

 

+1/-1

Do or die wedstrijd, ze hebben een tik gekregen van Twente, ben benieuwd hoe ze hiervan herstellen.
Gelukkig hebben we het vangnet wat EL heet al binnen, maar doorgaan in de CL zou heel mooi zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Dan heeft hij er dus ook verstand van.
Dat punt werd hier afgelopen zomer al benoemd door diverse posters.

 

+2/-0

Johan Derksen die er verstand van heeft, geloof je het zelf? :D

Het zijn wel erg veel twijfelgevallen vanavond, dat is niet best. Bij Atalanta is het echter ook onrustig, dus afwachten hoe dat doorspeelt. Mits fit gewoon weer de Braziliaanse flanken opstellen en Tadic in de punt. Wie je dan op 10 moet zetten weet ik eerlijk gezegd even niet. Labyad, Ekkelenkamp en Promes zijn allemaal niet goed genoeg.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 09 december 2020 om 13:23:

Johan Derksen die er verstand van heeft, geloof je het zelf? :D

Het zijn wel erg veel twijfelgevallen vanavond, dat is niet best. Bij Atalanta is het echter ook onrustig, dus afwachten hoe dat doorspeelt. Mits fit gewoon weer de Braziliaanse flanken opstellen en Tadic in de punt. Wie je dan op 10 moet zetten weet ik eerlijk gezegd even niet. Labyad, Ekkelenkamp en Promes zijn allemaal niet goed genoeg.



Blind op 6 en Martinez LCV. Of Gravenberg op 6 en Martinez linkshalf.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Freakshow schreef op 09 december 2020 om 07:52:

Ik geef niets om de kansen van Ajax vanavond. Dit soort cruciale wedstrijden, zeker tegen een geslepen Italiaanse ploeg, loopt meestal niet goed af. Ik heb 't héél graag verkeerd trouwens...
Als Ajax uitgeschakeld wordt, is 't ook echt wel schrijnend.
Kijk je naar hoe ze 't weggaven in Atalanta en 2x grotendeels tegen een B-elftal van Liverpool eigenlijk niets klaarspeelden (ja, wat kansen maar welgeteld 0 goals in 180 minuten), dan doet dat toch wel pijn.



Zelfde gevoel bij mij. Tot nu toe is de europese campagne als je heel eerlijk bent niet groots. We hebben leuk meegedaan met Liverpool maar aan het einde van de rit heb je nul punten overgehouden aan die wedstrijden waarbij ik niet het idee had dat Liverpool zich heel druk maakte.

We zijn niet kansloos natuurlijk maar met vier net opgelapte spelers en de bekende december dip schat ik onze kansen niet superhoog in. Schuurs is geen zekerheidje europees en op "10" is er geen overtuigende optie.
Gekke gedachte: Misschien Taylor eens een kans geven op het middenveld. Ben fan van deze jongen sinds de voorbereiding :)

Go for it Ajax!!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 09 december 2020 om 13:33:

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 09 december 2020 om 13:23:

Johan Derksen die er verstand van heeft, geloof je het zelf? :D

Het zijn wel erg veel twijfelgevallen vanavond, dat is niet best. Bij Atalanta is het echter ook onrustig, dus afwachten hoe dat doorspeelt. Mits fit gewoon weer de Braziliaanse flanken opstellen en Tadic in de punt. Wie je dan op 10 moet zetten weet ik eerlijk gezegd even niet. Labyad, Ekkelenkamp en Promes zijn allemaal niet goed genoeg.



Blind op 6 en Martinez LCV. Of Gravenberg op 6 en Martinez linkshalf.



Dit kan inderdaad een optie zijn. Maar Martinez wordt schijnbaar totaal niet meer als middenvelder gezien door Ten Hag en bij de dynamiek van Blind kan je ook steeds meer vraagtekens zetten. Hoewel hij zijn beste wedstrijd i.m.o. inderdaad op het middenveld speelde dit seizoen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 09 december 2020 om 14:38:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 09 december 2020 om 13:33:

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 09 december 2020 om 13:23:

Johan Derksen die er verstand van heeft, geloof je het zelf? :D

Het zijn wel erg veel twijfelgevallen vanavond, dat is niet best. Bij Atalanta is het echter ook onrustig, dus afwachten hoe dat doorspeelt. Mits fit gewoon weer de Braziliaanse flanken opstellen en Tadic in de punt. Wie je dan op 10 moet zetten weet ik eerlijk gezegd even niet. Labyad, Ekkelenkamp en Promes zijn allemaal niet goed genoeg.



Blind op 6 en Martinez LCV. Of Gravenberg op 6 en Martinez linkshalf.



Dit kan inderdaad een optie zijn. Maar Martinez wordt schijnbaar totaal niet meer als middenvelder gezien door Ten Hag en bij de dynamiek van Blind kan je ook steeds meer vraagtekens zetten. Hoewel hij zijn beste wedstrijd i.m.o. inderdaad op het middenveld speelde dit seizoen.



Blind er niet bij dus dan gaan onze theorie niet op.

 

+1/-0

Geen Neres en Blind + Brobbey in de spits. Het AD zat er traditiegetrouw weer eens volledig naast met hun verwachte opstelling :D (hadden Neres en Blind erbij en Tadic in de spits)

 

+1/-0

Neres was nog degene die een aktie maakt, diep ging en de bal voor gaf op Traore waardoor de goal kwam. Zonder hem en met een Tadic die gewoon niet zijn man meer voorbij komt op CL niveau wordt het heel lastig.

 

+1/-0

1 van de slechtste wedstrijden van Ajax in de afgelopen jaren. Vrijwel niks gecreëerd. 1 grote kans voor Klaassen en dat was het dan. Maak je die dan ben je door. Typisch dat je hem ook nog verliest. En de tweede gele kaart voor Gravenberch vind ik nergens op slaan maar goed het zij zo.

De opbouw leek nergens op. Zo tergend langzaam. En niemand durfde risico's te nemen. Allemaal veilig breed, terug..
Blind mis je dan heel erg want die kan met zijn passing het verschil maken en kan ook het middenveld indribbelen.

Schuurs schoof alles op Martinez af.. terwijl Martinez geen geweldige speler is aan de bal. Tagliafico brengt ook al een jaar lang niks aanvallend.

Op rechts kreeg Antony vaak de bal met de tegenstander al in zijn nek. Als hij dan een keer goed aangespeeld werd deed hij er niks mee want hij was te bang om zijn tegenstander op te zoeken. 1x deed hij dit wel in de eerste helft en dat leverde de kopbal van Brobbey op.

Brobbey als aanspeelpunt deed het goed. Jammer dat er niemand onder kwam. Labyad was nergens als nummer 10. Hij had moeten helpen als ze voorin werden aangespeeld. Bijvoorbeeld in combinatie met Antony, Mazraoui.

Tadic op links heeft geen snelheid.. als Labyad dan niks brengt.. kun je Tadic op de 10 zetten en snelheid op de flanken met Promes en Antony. Maar goed bij Promes gaat ook alles fout de laatste maanden.

Klaassen leek een beetje vermoeid? Net zoals Gravenberch in de tweede helft.

Nee... er zat deze keer geen enkele overtuiging in. Dit gaat weer de verkeerde kant op.

 

+4/-0

Promes valt echt heel sterk in.wat een klasse speler

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [CL - 2020/2021] Ajax - Atalanta Bergamo