Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [CL - 2020/2021] FC Liverpool - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ten Hag had het over meer durven. Maar zelf gooit hij zijn basis overhoop en komt kluns Alvarez weer op het middenveld. Waardoor de opbouw een stuk moeizamer verliep. En bij alle gevaarlijke tegenaanvallen wist Alvarez maar 1x in de weg te lopen. Dus wat had het voor zin in verdedigend opzicht? Echt een tactische blunder van jewelste. Ja Klaassen nog meer naar voren kan werken in combinatie met Tadic als spits.

Dan moet je wel een geschikt alternatief hebben in de opbouw en die was er niet.

2x tegen Liverpool doe je weinig voor ze onder. 2x een individuele fout die het verschil maakt. En zelf ga je wederom slordig met de kansen om.

Tagliafico niet best. Zonder bal langzamer dan Salah en aanvallend niks gebracht. Blind vreemde keuzes met en zonder bal, niet best. Schuurs deze keer aardig goed. Mazraoui vond ik ook sterk spelen. 2x een belangrijke ingreep toen het centrum weg was. En aanvallend meer laten zien dan Neres en Antony bij elkaar.

Tadic amper gezien. Wist de ballen niet vast te houden. Klaassen had 2x kunnen scoren. Speelde prima maar had op de plek van Alvarez meer kunnen brengen.

Neres en inzet? Niet gezien. Niks gaat op volle snelheid. Haalt telkens de vaart uit de aanval. Antony idem dito. Wat ik al vaker heb gezegd: probeert zo min mogelijk fouten te maken. Het levert je zodoende ook te weinig op in aanvallend opzicht. Doe mij 10x liever een Ziyech die gewoon ALLES eruit haalt en hier en daar een fout maakt. Want de keren dat het goed gaat levert het direct grote kansen of goals op. Dit risicoloze gedoe van Antony komt mij de strot uit. Je verwacht van zo'n Braziliaan dat hij onbevangen speelt en veel acties maakt. Zeker met zijn snelheid, techniek, acceleratie en actie.

Ten Hag had de basis intact moeten laten of hoogstens Labyad kunnen wisselen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 01 december 2020 om 23:02:

(...)
Neres en inzet? Niet gezien. Niks gaat op volle snelheid. (...)



Het lijkt er op dat 'de snelheid' er voorlopig ook weer uit is.
De gevolgen van het verdraaien van de knie zagen er niet best uit ... :\(

 

+1/-0

Ik miste overtuiging bij de aanvallers inderdaad. Speel wat sneller en direct als het kan. Antony was echt hopeloos. Het helpt misschien ook niet dat ze nog weinig in deze samenstelling hebben samengespeeld. Ook zo idioot hoe Onana die goal weggeeft. Schuurs en Mazraoui vielen me niet tegen.

 

+1/-0

Als Ajax volgende week in vorm is en scherp kunnen ze Atalanta volgende week verslaan. Ze zullen echter wel een top game op de mat moeten leggen. Maar indien ze niet doorgaan, is het ook niet verdiend. En kunnen ze mooi voor de titel spelen in de Uefacup.

Wel verdiend Ajax en de coach weer ons respect. Ze hebben het gewoon goede gedaan.
Ik ben vooral blij met hoe Mazaroui terug is! Aanvallend en verdedigend!
Beter dan Dest.

 

+1/-0

Frustrerende avond. Eigenlijk doe je het niet eens zo slecht (Mazraoui, Schuurs heel goed, Gravenberch prima, Neres +- 20 minuten op dreef (rond de 1-0)), maar de manier waarop je een doelpunt tegen krijgt en hoe tandeloos je de laatste +- 25 minuten was (typerend ook dat tegenstanders Ajax altijd ongevaarlijk weten te maken in de eindfase als het moet), maken het tot een kansloos verhaal. Uit beide wedstrijden tegen Liverpool kun je veel positiefs halen, maar ook heel veel negatiefs. Dat laatste zorgt ervoor dat je het uiteindelijk niet redt.

 

+1/-0

Het was tactisch gezien een interessant schaakspelletje, maar voor de neutrale kijker was het denk ik niet echt leuk om te zien. Het begin ging nog wel aardig op en neer met de betere kansen voor Liverpool. Een zelfde soort fase had je even in de tweede helft.

Echter als je ziet hoe Liverpool gisteren speelde had je hier nooit een goal mogen weggeven. De verdedigende organisatie stond als een huis bij hun, maar voetballen deden ze nauwelijks. Helaas dat Onana zo'n flater begaat. Dit kan weleens veel geld kosten, maar boos op hem zijn kan ik ook niet. Daarvoor heeft hij al zoveel goede dingen laten zien. Het is misschien wel de reden, denk ik, dat de topclubs het niet met hem aandurven.

Liverpool sloot de weg door het centrum goed af, waardoor het lastig voetballen was voor Ajax. We hebben het echt wel op diverse manieren geprobeerd, maar de ruimtes achter de verdeding waren te klein of de ruimtes in het centrum waren er niet. Dat resulteerde in kansloze ballen of levensgevaarlijke counters van Liverpool.

Al met al had je 2x 0-0 moeten spelen ipv 2x verliezen. Je weet alleen dat Ajax altijd wel iets weggeeft. Zelf hebben we dan net niet de kwaliteit om die goal te forceren en te voorkomen (Klaassen, Onana en thuis Tadic, Tagliafico) en daar ben ik dan, ondanks dat er niks is verloren, knap chagrijnig van.

 

+1/-0

Je zag meteen toen Onana de bal liet gaan dat het fout zou gaan.
Van hem kan ik het hebben, hij heeft ons vaak genoeg gered en voorkwam ook een paar keer de 2-0.
We laten gewoon goede kansen liggen en dat kost ons Europees vaak de kop.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 02 december 2020 om 08:53:

(...) typerend ook dat tegenstanders Ajax altijd ongevaarlijk weten te maken in de eindfase als het moet (...)



Ik vind het typerend dat Ajax zichzelf ongevaarlijk maakt.

Er zijn voldoende spelers met bepaalde kwaliteiten om iets verassends, onvoorspelbaars te doen. Ze doen het niet en blijven spelen 'in het harnas dat de trainer ze aantrekt.'

Leuk tegen VVV, Heracles, Emmen etc.

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 02 december 2020 om 08:53:

(...) Uit beide wedstrijden tegen Liverpool kun je veel positiefs halen, maar ook heel veel negatiefs. Dat laatste zorgt ervoor dat je het uiteindelijk niet redt.



Ik ga ook uit van dat laatste. En de stand is inmiddels zo dat Atalanta de bus kan parkeren. Daar zijn Italianen doorgaans zeer goed in ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 02 december 2020 om 10:25:

(...) Helaas dat Onana zo'n flater begaat. Dit kan weleens veel geld kosten, maar boos op hem zijn kan ik ook niet. Daarvoor heeft hij al zoveel goede dingen laten zien. Het is misschien wel de reden, denk ik, dat de topclubs het niet met hem aandurven. (...)



Real trekt anders gewoon Courtois aan ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 02 december 2020 om 11:28:

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 02 december 2020 om 10:25:

(...) Helaas dat Onana zo'n flater begaat. Dit kan weleens veel geld kosten, maar boos op hem zijn kan ik ook niet. Daarvoor heeft hij al zoveel goede dingen laten zien. Het is misschien wel de reden, denk ik, dat de topclubs het niet met hem aandurven. (...)



Real trekt anders gewoon Courtois aan ...


Sowieso, alsof clubs zich laten leiden door 1 inschattingsfoutje.

Moet wel gezegd worden dat ik hem sowieso onzeker vond gisteren. Dat eerste afstandsschot had ie met moeite (stuiterde bijna over hem heen) en later had ie een redelijk makkelijke hoge bal ook pas in 2 instanties. Maar goed, ook een keeper heeft wel eens een wedstrijd dat het niet wil.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 01 december 2020 om 23:02:
Antony idem dito. Wat ik al vaker heb gezegd: probeert zo min mogelijk fouten te maken. Het levert je zodoende ook te weinig op in aanvallend opzicht. Doe mij 10x liever een Ziyech die gewoon ALLES eruit haalt en hier en daar een fout maakt. Want de keren dat het goed gaat levert het direct grote kansen of goals op. Dit risicoloze gedoe van Antony komt mij de strot uit. Je verwacht van zo'n Braziliaan dat hij onbevangen speelt en veel acties maakt.



In zijn eerste wedstrijden had hij die dreiging wel, zal dus wel het tactische stramien van de trainer zijn om zoveel mogelijk risico uit te sluiten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 02 december 2020 om 14:25:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 01 december 2020 om 23:02:
Antony idem dito. Wat ik al vaker heb gezegd: probeert zo min mogelijk fouten te maken. Het levert je zodoende ook te weinig op in aanvallend opzicht. Doe mij 10x liever een Ziyech die gewoon ALLES eruit haalt en hier en daar een fout maakt. Want de keren dat het goed gaat levert het direct grote kansen of goals op. Dit risicoloze gedoe van Antony komt mij de strot uit. Je verwacht van zo'n Braziliaan dat hij onbevangen speelt en veel acties maakt.



In zijn eerste wedstrijden had hij die dreiging wel, zal dus wel het tactische stramien van de trainer zijn om zoveel mogelijk risico uit te sluiten.



Hij moet het gewoon op een rennen zetten, zeker tegen een aangeslagen Robertson.

 

+1/-0

Het is echt een zegen dat Ajax deze laatste game moet winnen.
Als coach en als speler. De opdracht is gewoon heel simpel. Winnen.
Met hoeveel boeit niet. 5-4. 1-0. 4-2. 6-5.

Het is hetzelfde wat Tottenham had in de rust toen ze 0-2 achter stonden.
Ze hadden alles al verloren(uit 0-1, nu 0-2 achter), ze hadden alleen nog te winnen. Iedereen achten hun kansloos. Ze wisten dat ze alleen nog door konden gaan door simpelweg te winnen. En winnen doe je door te scoren.
2-3 was genoeg voor hun. Harry Kane heeft ze dit in de kleedkamer ingepeperd bleek. " IT IS STILL POSSIBLE, SCORE AS FAST AS YOU CAN". Die kwam namelijk in de rust naar beneden van de tribune, als een echte capitano betaamd.

Het op 2 gedachten hinken geldt nu in ieder geval niet voor Ajax.
Bij 0-0 in de 80e minuut waant Atalanta zich save, waar Ajax gewoon weet het enige wat geldt is winst. Ajax waande zich tegen Tottenham in de 93e save, 2-2 was genoeg en Tottenham had er nog steeds niks aan en vocht tot de laatste seconde.

Laat het feit dat Ajax NU moet winnen de laatste wedstrijd in het voordeel zijn van Ajax, trainers en de fans. En als ze dit oprecht niet kunnen, thuis winnen van Atalanta Bergamo - do or die wedstrijd heb je niets te zoeken in de knock out van de CL. Dan heeft dit team in opbouw gewoon nog wat meer tijd nodig. Want iedereen ziet dat het team met de week beter gaat voetballen. Ze worden steeds constanter en spelers van het basisteam zijn terug van blessures en raken meer en meer in vorm.

Als je nou in 'deze' samenstelling nog 10 wedstrijden verder bent, zal je zien hoe meer automatismen en tikki takki in dit team gaat komen en hoe betere resultaten het team gaat boeken. Spelers als Antony, Gravenbergh, Traore, Schuurs, Mazraoui, Neres worden namelijk nog beter en dat zal ook zijn vruchten gaan afwerpen...

Op naar weer een FINALE game voor het team en Ten Hag. Deze boys willen CL spelen, nou dit is CL op en top.
Win je dan ben je weer bij de beste 16 van Europa.

Jaar in jaar uit zagen we tussen 2010-2015 dat Ajax een beetje voor spek en bonen speelde in de CL, nu doen ze al 3 jaar echt mee en kunnen ze zich op de laatste speeldag gewoon plaatsen voor de laatste 16. Het gaat dus al veel beter met de club.

Mooie beloning voor Marc, Ten Hag, Edwin als ze nu weer bij de laatste 16 komen met dit nieuwe team en anders kunnen ze voor de Uefa cup gaan om die in de prijzenkast te krijgen. Wat ook een hele mooie prijs is voor dit Ajax en gasten zoals Tadic, Tagliafico, Klaassen, Huntelaar die nog nooit wat Europees hebben gewonnen. En een Europese beker verdienen die gasten zeker.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 02 december 2020 om 14:25:

In zijn eerste wedstrijden had hij die dreiging wel, zal dus wel het tactische stramien van de trainer zijn om zoveel mogelijk risico uit te sluiten.



Dat denk ik ook.

Zeer frustrerend dat die trainer niet het beste uit zijn spelers haalt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 02 december 2020 om 14:28:

Hij moet het gewoon op een rennen zetten, zeker tegen een aangeslagen Robertson.



Ik begrijp het nooit dat spelers dat zelf niet inzien.

Maar dan nog, een intelligente coach moet dat ook zien en aangeven.

 

+1/-0

Kijk die wedstrijd nog eens terug... Hoe vaak zijn Neres en Antony nou echt in de 1 tegen 1 gezet? Ajax heeft dat wel geprobeerd, maar dat ging enerzijds in een te laag tempo of Liverpool stond heel compact met dubbele dekking. Dan kan je het wel op een rennen zetten, maar is het alsnog vrij kansloos. Het is met name jammer dat Tadic lastig te bereiken was en minder balvast was dan we gewend zijn, want dan kunnen Antony en Neres wel hun snelheid gebruiken, maar in die situatie zijn we helaas ook niet of nauwelijks geweest.

open/sluit de onderstaande quote:

Sowieso, alsof clubs zich laten leiden door 1 inschattingsfoutje.



Nee natuurlijk niet, maar heeft toch een vrij nonchalante uitstraling. Neem bijvoorbeeld die halve lobjes die hij vaak speelt. Ik denk dat menig trainer en supporter van andere clubs daar behoorlijk zenuwachtig van wordt. Wij accepteren het omdat we het gewend zijn van hem en ook relatief spectaculair is, maar kan me voorstellen dat ze niet overal even blij worden van dat soort acties...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 02 december 2020 om 08:53:

Frustrerende avond. Eigenlijk doe je het niet eens zo slecht (Mazraoui, Schuurs heel goed, Gravenberch prima, Neres +- 20 minuten op dreef (rond de 1-0)), maar de manier waarop je een doelpunt tegen krijgt en hoe tandeloos je de laatste +- 25 minuten was (typerend ook dat tegenstanders Ajax altijd ongevaarlijk weten te maken in de eindfase als het moet), maken het tot een kansloos verhaal. Uit beide wedstrijden tegen Liverpool kun je veel positiefs halen, maar ook heel veel negatiefs. Dat laatste zorgt ervoor dat je het uiteindelijk niet redt.



Nou ja tandeloos....je krijgt wel een 100% kans nog

Ik heb het idee dat we vergeten dat Ajax een paar jaar terug nog standaard door Molde, Rosenborg en Dnjepr werd verslagen. Als wij ons team vanaf 2019 bij elkaar hadden kunnen houden dan was het nu code red geweest voor de gehele Europese top.
En dan doen we nog best goed mee nu. Ik vind het echt superknap hoe een Schuurs en Gravenberch nu weer de volgende briljantjes lijken te worden. En een fitte Noussair is ook gewoon Europese top.
En dan hebben we nog de ultra-pech dat Kudus geblesseerd is. Was hij erbij dan had die glazurige Klopp een vet Probleem gehad.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 03 december 2020 om 11:56:

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 02 december 2020 om 08:53:

Frustrerende avond. Eigenlijk doe je het niet eens zo slecht (Mazraoui, Schuurs heel goed, Gravenberch prima, Neres +- 20 minuten op dreef (rond de 1-0)), maar de manier waarop je een doelpunt tegen krijgt en hoe tandeloos je de laatste +- 25 minuten was (typerend ook dat tegenstanders Ajax altijd ongevaarlijk weten te maken in de eindfase als het moet), maken het tot een kansloos verhaal. Uit beide wedstrijden tegen Liverpool kun je veel positiefs halen, maar ook heel veel negatiefs. Dat laatste zorgt ervoor dat je het uiteindelijk niet redt.



Nou ja tandeloos....je krijgt wel een 100% kans nog

Ik heb het idee dat we vergeten dat Ajax een paar jaar terug nog standaard door Molde, Rosenborg en Dnjepr werd verslagen. Als wij ons team vanaf 2019 bij elkaar hadden kunnen houden dan was het nu code red geweest voor de gehele Europese top.
En dan doen we nog best goed mee nu. Ik vind het echt superknap hoe een Schuurs en Gravenberch nu weer de volgende briljantjes lijken te worden. En een fitte Noussair is ook gewoon Europese top.
En dan hebben we nog de ultra-pech dat Kudus geblesseerd is. Was hij erbij dan had die glazurige Klopp een vet Probleem gehad.



Ik denk dat het wel zou meevallen, wij traden met ons sterkst beschikbare selectie aan tegen een zwaar gehavend Liverpool.
Ook al hebben ze zoveel blessures de spelers laten zich niet snel gek maken zijn vrij rustig aan de bal en ze zijn meer door de wol geverfd dan onze spelers, denk dat dat komt omdat ze in een sterkere competitie spelen dan wij.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 03 december 2020 om 10:21:
Nee natuurlijk niet, maar heeft toch een vrij nonchalante uitstraling. Neem bijvoorbeeld die halve lobjes die hij vaak speelt. Ik denk dat menig trainer en supporter van andere clubs daar behoorlijk zenuwachtig van wordt. Wij accepteren het omdat we het gewend zijn van hem en ook relatief spectaculair is, maar kan me voorstellen dat ze niet overal even blij worden van dat soort acties...

Dat zou kunnen, ik denk dat dat ook misschien wel een soort van verveling is. Ik heb het eerder ergens anders ook geschreven, dat Onana het allemaal wel best lijkt te vinden. Nonchalant is ook het woord dat ik toen gebruikte. Ik denk gewoon echt dat ie toe is aan een volgende stap, hoe jammer dat ook voor Ajax is.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [CL - 2020/2021] FC Liverpool - Ajax