Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Conference League voorronde 2026/2027] Ajax - FC Sion

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Straks om 20:00 uur.

+3/-0

Opstelling straks begint ergens op te lijken nog 3 erbij en 3 weg ofzo en dan ben je ook in de breedte best sterk.

Opstelling Ajax:
Ter Stegen; Rosa, Bouwman, Baas, Henrique; Klaassen, Regeer, Brandt; Berghuis, Tolu, Ouazane.

Wissels Ajax:
Heerkens, Paes, Gaaei, Wijndal, Dolberg, Gloukh, Edvardsen, Torrents, Mokio, Janse, Leonardo, Abdalla.

+2/-0

Wat gaat het worden mensen?

We maken gemiddeld 3,25 doelpunten in de (Play-off van de) Conference League en dat met zoveel kansen. Ik zeg 6-2 o.i.d.

+2/-0

kan iemand de wedstrijd wel zien via ziggo zonder abonnement?

+2/-0

---> ajax tv, gelukkig.. echt sinds ziggo het heeft overgenomen is er geen wedstrijd geweest dat het geen gezeik was om te kijken..

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Calavaro schreef op 27 augustus 2026 om 20:07:

kan iemand de wedstrijd wel zien via ziggo zonder abonnement?

Ziggo go en dan inloggen kan je het kijken via het open kanaal

+1/-0

Regeer en Berghuis echt weer beneden elk peil.

+1/-0

Wat een schande. Het is ook nog steeds een zwakke selectie ondanks enkele aankopen.

Moet je nagaan hoeveel goals Shelbourne, Vojvodina en Sion nu tegen Ajax gemaakt hebben. Tegen PSV binnenkort wordt het grabbelen voor Ter Stegen als er niet snel iets veranderd.

+2/-0

We zijn bijna twee maanden onderweg en niets wijst erop dat Ajax vooruit kan voetballen en tegelijk ook de verdediging op orde hebben. Nog steeds is het over de flanken een speeltuin voor de tegenstander en mis je een balansbewaker op het middenveld.

Gelukkig kunnen ze bij Sion ook niet verdedigen, dus het zal wel 4-4 of 5-4 worden.

+2/-0

Totale disbalans in de selectie en ik kan ook niet bepaald zeggen dat het wedstrijd-plan er wekelijks duidelijk uit ziet (zowel met als zonder bal). Het blijft ongeorganiseerd ren-je-rot voetbal met weinig onderlinge afstemming. Had toch al meer verwacht van Michel.

Het staat 3-2, maar had ook net zo goed 4-5 kunnen zijn.

+1/-0

Quido schreef op 27 augustus 2026 om 20:48:

Totale disbalans in de selectie en ik kan ook niet bepaald zeggen dat het wedstrijd-plan er wekelijks duidelijk uit ziet (zowel met als zonder bal). Het blijft ongeorganiseerd ren-je-rot voetbal met weinig onderlinge afstemming. Had toch al meer verwacht van Michel.

Het staat 3-2, maar had ook net zo goed 4-5 kunnen zijn.

Yip.

+1/-0

Berghuis, Bouwman, Baas en Regeer doorselecteren. Klaassen raakt ook maar één bal echt goed en verder teveel eenvoudige balletjes die te zacht worden gegeven.

+2/-1

Ewige-Blumenkraft schreef op 27 augustus 2026 om 20:38:

Wat een schande. Het is ook nog steeds een zwakke selectie ondanks enkele aankopen.

Moet je nagaan hoeveel goals Shelbourne, Vojvodina en Sion nu tegen Ajax gemaakt hebben. Tegen PSV binnenkort wordt het grabbelen voor Ter Stegen als er niet snel iets veranderd.

Te veel pannekoeken in de laatste linie, misschien wel 4.

+3/-0

Opmerkelijke wedstrijd.

Om wat spelers uit te lichten, zal beginnen met de negatieve punten, want er is nog voldoende werk aan de winkel.

Berghuis; 1 brok frustratie nu, lijkt niet meer oke te worden.
Regeer; tsja. Valt nu ook geblesseerde uit. Misschien is de noodzaak nu groter ´een zes´ te kopen.

Mokio brengt altijd meer dan Regeer.

Verder mis ik Godts eigenlijk gek genoeg niet, Ouazane is echt een groei diamandje en zit al (dicht) tegen een basisplaats aan. Hij vangt dit prima op (bij gebrek aan nieuwe aankoop)

Klaassen heeft zijn 'drive' wel weer te pakken zoals vanouds en krijgt van mij het voordeel van de twijfel.

Henrique is een verademing qua aanvallende intensiteit i.v.m. de backs die we de afgelopen seizoen hebben zien opdraven.

Brandt is natuurlijk altijd aanwezig en kan spelers gemakkelijk meeliften naar een hoger platform.

Ter Stegen, kan gebeuren, daarvoor had hij een magnifique redding. Aub eens in de 10 wedstrijden ofzo.

Tolu is wel een baas laat die maar hevig concurreren met Leonardo, dat zal ze beiden beter maken.

+4/-1

Koeltjes uitgespeeld de 5-2.

+1/-0

Zonder slapjanussen Regeer en Berghuis in ieder geval wat meer dynamiek. Let wel; tegen FC Sion.

+3/-0

Heerlijke verse krachten nu Janse, Leonardo en Gloukh. Pittig bankje hoor.

+1/-1

Als ik Tolu was deed ik een Vangaaltje in de kleedkamer als ik de komende wedstrijden werd gepasseerd.

+2/-0

Minuut 50 tot en met 85 waren zoals je een ondergrens mag verwachten. Het afkeuren van de 6-2 haalde veel energie uit de wedstrijd. Baas deed het goed op 6.

Drie tegengoals tegen moet echt een enorme spiegel zijn voor Jordi om meteen een betrouwbare organisator en gif-brenger te halen op 6 en centraal achterin.

+3/-0

-Baas is beter op 6 dan Regeer (ik vermoed dat een zandzak dat ook zou zijn, maar goed);
-Janse is de betere vervanger van Blind en niet Baas;
-Berghuis alleen nog in Lucky Ajax. Zelfs Edvardsen is vele malen beter;
-Mokio is veel beter op 8 dan op 6.

+4/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Conference League voorronde 2026/2027] Ajax - FC Sion