open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 30 mei 2026 om 11:52:
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 29 mei 2026 om 21:13:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 29 mei 2026 om 00:23:
Je moet Steur en Mokio dan ook niet voor een verdedigende middenvelder zetten, maar achter een aanvallende. Hint: Gloukh of Bounida.
Dat zou al een stuk logischer zijn ja. Maar ook met zo'n middenveld heb je niet per se heel veel goals en zal bijna alles van Gloukh of Bounida moeten komen. En Bounida is dan nog niet eens iemand die echt regelmatig scoort op Eredivisieniveau.
open/sluit de onderstaande quote:Als je beste afmaker de bal niet krijgt, kan het liggen aan a. degene die 'm moet geven, maar dat niet (goed) doet, of b. de spits zelf, die dus kennelijk niet op de juiste plek staat.
Aangezien Klaassen volgens jou een geweldig betrouwbare speler is die simpel voetbalt maar ook genoeg creëert en prima is in de passing, moet het bijna wel aan dat tweede liggen.
De goede afmakers waar ik het over had zijn Klaassen en Dolberg. Dus nee, het ligt eigenlijk altijd aan het eerste. Daardoor krijgt vooral Dolberg de bal niet. Klaassen is als hij daadwerkelijk voorin is nog dus bij veel goals betrokken.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 29 mei 2026 om 00:24:
Ik heb kritiek op Dolberg maar nog meer op het feit dat het team veel te weinig in staat is om hem goed te bereiken. Klaassen heeft daar in mijn ogen een groot aandeel in. Los van individuele wedstrijden of het "mooie hakje" waar je kennelijk graag over wil praten brengt hij voetballend te weinig. Hij is te weinig aanwezig in de opbouw en heeft daar ook te weinig kwaliteiten in. Niet voor niks heeft hij nauwelijks assists de laatste jaren en zijn de assists die hij geeft of heel simpel of per ongeluk.
Ajax heeft niet zo weinig gescoord in de competitie sinds 96/97. Toen had je nog de Davilex Competitie Manager. Als middenvelder die bijna altijd speelt vind ik Klaassen hier een van de hoofdschuldigen voor. Hij is niet de enige, zo'n Regeer is ook niet de nieuwe Zidane, maar mede gezien zijn aantal speelminuten vind ik hem de grootste dissonant.
Wie dan de goals moet maken? Nou, als je gewoon een beter voetballend elfal neerzet verwacht ik dat alle andere spelers meer gaan scoren.
Hoe groot kan het aandeel van Klaassen in de gebrekkige aanvoer voor Dolberg nou helemaal zijn als hij zo weinig voorin heeft gespeeld? Ik vind je een erg nauwe definitie hebben van wat "voetballen" is. Ik kan uit mijn hoofd ook zo wat andere recente voorbeelden noemen waarbij hij voetballend wat bijdroeg in het creëren van een kans. Zo stuurde hij Godts weg met een steekpass bij die kans waarbij Carrizo op de paal schoot en was er in een van de twee wedstrijden hiervoor ook dat schotkansje voor Rosa nadat Klaassen Dolberg in de hoek wist te vinden met een slim passje.
Dat je als loper vaak eerder zelf de doelpuntenmaker bent dan de aangever is niet zo gek. Een goede afmaker moet als hij de schotkans krijgt vaak voor eigen succes gaan. En per ongeluk assists geven? Alsjeblieft zeg.
open/sluit de onderstaande quote:
Je denkt dat hij het per ongeluk doet?
open/sluit de onderstaande quote:Dus in jouw ogen speelt Klaassen het ,volgens Cruijff, ultieme voetbal in balbezit?
Je maakt er wel weer gelijk een beste hyperbool van he. Klaassen zijn voetbal kon erg op de goedkeuring van Cruijff rekenen. Moet ik zijn oude column weer van stal halen?
https://www.parool.nl/sport/cruijff-plaatst-klaassen-in-rijtje-met-xavi-en-kroos~bdd60175/link
Deze is ook wel aardig:
https://www.vi.nl/pro/toen-de-piepjonge-davy-klaassen-de-oogappel-was-van-johan-cruijfflink
En nee, hij is nu niet een totaal andere speler.
Als Klaassen zo'n slimme, betrouwbare, effectieve en Cruijffiaans voetballende speler is, waarom heeft hij er dan in de PL niets van gebakken en waarom heeft Inter 'm dan na één jaar weggestuurd ondanks een doorlopend contract?
Ik zet vast de mogelijke antwoorden op een rij:
A. Ze speelden daar een tactiek die niet bij Klaassen past.
B. Er zaten trainers die het niet in hem zagen zitten.
C. Hij speelde daar met de verkeerde spelers om 'm heen, die hem niet bedienden.
D. De wind stond telkens verkeerd.
E. Waar heb je het over, hij speelde daar prima, de media hebben er alleen een misleidend beeld over geschetst.
F. Omdat hij er niet zoveel van kan?
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie Play-Offs 2025/2026] Ajax - FC Utrecht