Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Heracles Almelo - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Door de winst op Heracles en het gelijkspel in Nijmegen doet Ajax nog volop mee om plek 2. Tegen NAC moet je winnen. Thuis tegen PSV en Utrecht ook. Tegen Heerenveen ook.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 12 april 2026 om 19:47:

Door de winst op Heracles en het gelijkspel in Nijmegen doet Ajax nog volop mee om plek 2. Tegen NAC moet je winnen. Thuis tegen PSV en Utrecht ook. Tegen Heerenveen ook.

Tegen PSV en Utrecht met 5 man verdedigen en vol op de counter.

+2/-0

s0lido schreef op 12 april 2026 om 21:11:

Nee, dan krijg je de Saibari-Til-show. PSV heeft een zwakke defensie. Vol drukzetten daarop. Volledige pressie!

+1/-0

Kiki schreef op 12 april 2026 om 21:22:

s0lido schreef op 12 april 2026 om 21:11:

Nee, dan krijg je de Saibari-Til-show. PSV heeft een zwakke defensie. Vol drukzetten daarop. Volledige pressie!

Goed punt. Hopelijk 3.

PSV kun je inderdaad flink laten wankelen. De nul houden we sowieso niet, dus dan maar meer scoren :)

+2/-0

Sevic schreef op 12 april 2026 om 19:19:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 12 april 2026 om 18:41:

ElSimao2 schreef op 12 april 2026 om 17:59:

Sevic schreef op 12 april 2026 om 17:51:

BertjeK schreef op 12 april 2026 om 17:49:

Ewige-Blumenkraft schreef op 12 april 2026 om 14:49:

BertjeK schreef op 12 april 2026 om 08:37:

We kunnen hier weinig over zeggen. Heracles staat verreweg laatste, ik denk dat ze in de KKD rond de 8e-12e plek hadden gestaan. Daar zijn vele clubs sterker.

Dit team is gewoon ondermaats. Pas 5 gewonnen wedstrijden van de 30, dat is bar en boos.

NAC is de volgende. Die zijn thuis al wat gevaarlijker, maar moet je wel winnen. De 3 daarna weet ik niet...moeilijk voor dit Ajax.

Succes vanmiddag Bertje, NEC is een pittige tegenstander.

Gefeliciteerd met de 0-1 Bert.

Perfecte uitslag. Feyenoord weer waardeloos, zit echt helemaal niks in dat team. RvP snapt er ook weinig van. NEC en Twente gaan nog wel voorbij.

Mooi dat die goal er in de 97e minuut inging. Heerlijk.

Hoe zeer ik Feyenoord ook dat deksel op de neus gunde, weet ik niet zo blij ik ben met dat gelijkspel. De tweede plaats is nagenoeg onhaalbaar voor ons, dan is het beter als één van de kanshebbers voor die plek gewoon uitloopt zodat de derde plek voor ons binnen bereik komt. Je zult zien dat we straks op 1 puntje vierde worden. Daar ben je dan lekker mee.

Die 3e plaats is op papier leuk, omdat je de CL kunt bereiken. Die kwalificatieronde is echter wel een schot in de voorbereiding en extra belasting. En dat terwijl de kans denk ik niet zo heel hoog is dat we het gaan redden.

Wordt liever 3e dan 4e, maar het is toch eeen beetje een paard van Troje.

Van waar Ajax vandaan komt is een 3e positie nog geen eens zo heel gek. Je krijgt dan meer tijd een team te kneden en doet al vroeg in het seizoen wat wedstrijdritme op. Tuurlijk bij een 2e plek ben je gegarandeerd van miljoenen maar je moet er dan gelijk staan.

Dit is de andere kant inderdaad. In dat seizoen onder Farioli hadden we bij de start van de competitie ook wel voordeel van het feit dat we al 6 serieuze wedstrijden tegen Europese tegenstanders in de benen hadden. Dat waren overwegend de lammen en de blinden, maar we waren toen toch fitter dan veel andere teams die alleen nog maar friendlies hadden gespeeld, was mijn indruk.

Het doel van de voorbereiding is om zo goed mogelijk aan het seizoen te beginnen. Als je stelt dat het spelen van serieuze wedstrijden daar beter aan bijdraagt dan niet-serieuze wedstrijden, dan zou daarop moeten volgen dat we gewoon ieder jaar dat we geen kwalificaties spelen tweeluiken met teams organiseren en iets op het spel moeten zetten voor de winnaar. Niet zozeer om te winnen maar omdat dat de fitheid aan het begin van het seizoen zou verbeteren.

Ik geloof er zelf niet in. De beruchte wedstrijd tegen NAC uit hebben wij zo ongeveer de gehele basis vervangen omdat de rest aan het uithijgen was van de wedstrijd tegen Pan-Athinaikos (voor heel Athene, is de vertaling). Ook andere Eredivisieduels hebben we onze krachten moeten rantsoeneren voor de kwalificatieduels, dus ik zie er voornamelijk een nadeel in.

Zeker als een trainer zoveel fysieke arbeid verlangt als Farioli hakt dat er echt in. Ik denk dat de vermoeidheid ernstiger is dan de conditieopbouw die je er eventueel door krijgt.

+3/-0

De voorbereiding wordt sowieso lastiger dan normaal met zo'n lange WK deze zomer..

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Heracles Almelo - Ajax