Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Heracles Almelo - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Over vijf dagen al op het programma. Bij de aanstelling van Garcia gaf ik al vaker aan dat we ons maximaal moeten richten op de 3e plaats, dit seizoen.

Het is te hopen dat Itakura of Tomiyasu fit is.

Er bestaat nog steeds een sprankje hoop omdat Feyenoord het wederom heeft laten liggen.

We spelen tegen de hekkesluiter, als je het dan niet kan waarmaken verdien je het gewoon niet. Nog vijf wedstrijden Ajax moet dit als absoluut laatste kans zien en dat moet zichtbaar zijn op het veld a.s. zaterdag.

Het voordeel is dat wanneer het lukt deze wedstrijd je op minimaal 1 van de 3 concurrenten gaat inlopen. Het resultaat tussen NEC - Feyenoord maakt voor nu eigenlijk niet uit. Vijf wedstrijden (15 punten) is nog best een hoop. Twente treft NEC later in de competitie.

A fijn in de Arena was het eenrichtingsverkeer en won Ajax uiteindelijk (gemakkelijk) met 2-0. Heracles had toen 0 schoten op doel. De verdediging heeft het altijd moeilijk van hun ze krijgen vaak 3 of 4 goals tegen. Ik verwacht niet dat ze het Ajax lastig kunnen maken.

Spelers die ik graag in de basis zou willen zien zijn:

Paes
Baas
Itakura/Tomiyasu (indien ze alle twee fit zijn, beiden laten beginnen)
(Gaaei)
Steur

Jorthy Mokio
Berghuis
Godts
Dolberg
Oscar Gloukh
Maher Carrizo

Behoorlijk aanvallend maar goed dat zou tactisch wel neergezet kunnen worden wellicht dat een tweetal spelers een vrije rol krijgt op het veld.

We moeten alles op alles zetten dit seizoen en zien te voorkomen dat we achteraf moeten concluderen dat Heitinga het nog het beste had gedaan dat zou een flinke deceptie zijn.

Dit moeten we zelfs in deze vorm 'gewoon kunnen winnen' voorspel iets van 1-3 voor Ajax.

+2/-0

Wij moeten nog tegen PSV en Utrecht. Ook van Heerenveen gaan we niet zomaar winnen. Het is klaar.

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 06 april 2026 om 10:58:

Wij moeten nog tegen PSV en Utrecht. Ook van Heerenveen gaan we niet zomaar winnen. Het is klaar.

Ik snap het. PSV is wel al kampioen, zullen die niet een beetje gaan freewheelen? Utrecht is pas over een maand en treffen we thuis.

+2/-0

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 06 april 2026 om 11:04:

Ik snap het. PSV is wel al kampioen, zullen die niet een beetje gaan freewheelen? Utrecht is pas over een maand en treffen we thuis.

PSV die gaat freewheelen tegen Ajax? Nee, die gaan juist willen laten zien dat ze terecht kampioen zijn. Het blijft natuurlijk een wedstrijd op zich waar beide ploegen normaal gesproken 100% voor gaan.

Maar ja, voor plek 2 of 3 vind ik ons programma te zwaar om 5-6 punten goed te maken. Ik zie eerder Twente profiteren bij misstappen van Feyenoord en/of NEC.

+2/-0

s0lido schreef op 06 april 2026 om 11:16:

PSV die gaat freewheelen tegen Ajax? Nee, die gaan juist willen laten zien dat ze terecht kampioen zijn. Het blijft natuurlijk een wedstrijd op zich waar beide ploegen normaal gesproken 100% voor gaan.

Maar ja, voor plek 2 of 3 vind ik ons programma te zwaar om 5-6 punten goed te maken. Ik zie eerder Twente profiteren bij misstappen van Feyenoord en/of NEC.

Is lastig in te schatten hoe PSV dan voor de dag komt een aantal spelers zal al met een schuin hoofd in de vakantie modus zitten terwijl een aantal spelers zich zal focussen op het WK.

Twente zal 26 april volle bak gaan tegen NEC maar heeft vervolgens nog een zwaarder programma tegen AZ, Sparta & PSV.

Maar goed eerst maar eens naar ons zelf kijken. De druk wordt groter. Je moet alles winnen.

+2/-0

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 06 april 2026 om 11:24:

s0lido schreef op 06 april 2026 om 11:16:

Maar goed eerst maar eens naar ons zelf kijken. De druk wordt groter. Je moet alles winnen.

Dat is nou juist het probleem dit seizoen. Wij kunnen geen goede reeks neerzetten.

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Heracles Almelo - Ajax