Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Go Ahead Eagles - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

12:15 uur a.s. zondag mogen we tegen Go Ahead spelen in Deventer.

Vermoedelijke opstelling: Jaros; Regeer, Itakura, Baas, Wijndal; Klaassen, Taylor, Gloukh; Berghuis, Weghorst, Moro.

Itakura en Gloukh beginnen in de basis, terwijl Sutalo twijfelachtig is. Het schijnt dat Regeer wederom de voorkeur krijgt boven Gaaei en Rosa. Hopelijk is dat incorrect. Andersom zou logischer zijn. Gaaei viel juist verfrissend in! Klaassen zou op 6 beginnen en Berghuis wijkt uit naar rechtsbuiten, omdat ze allebei kennelijk moeten starten. Ik kijk daar anders naar.

Mijn opstelling:
Godts Weghorst Moro
Gloukh Taylor
Mokio
Wijndal Baas Itakura Gaaei
Jaros

Aangezien Sutalo niet klaar is om te beginnen, Baas en Itakura als koppeltje. Mannsverk zou ik een kans willen geven op 6 als gevolg daarvan, maar heeft geen ritme opgedaan (schandalig beleid), dus stel ik Mokio op. Klaassen bevalt me niet op 6. Berghuis maakte veel balverlies toen hij op een gegeven moment rechtsbuiten speelde tegen Telstar. Godts en Moro zijn onze beste vleugelaanvallers.

+3/-0

Gewoon zorgen dat we de 3 punten meenemen naar Amsterdam.
De nieuwe aankopen kunnen starten dus ga ik er van uit dat het een stuk stabieler is dan tegen Telstar.

+1/-0

De spelersbus is aangekomen in Deventer! Godts, Brobbey, Sutalo en Traoré ontbreken/zitten niet op de bank.

Moro Weghorst Berghuis
Taylor Klaassen
Mokio
Wijndal Baas Itakura Gaaei
Jaros

Gloukh helaas op de bank, ondanks de geruchten dat hij kon beginnen. Aanvoerder Davy en Berghuis moeten weer in de basis hoor! Ik haat het wanneer Mike gelijk krijgt, als het om dit tweetal en Heitinga gaat. Gelukkig wel de juiste defensie neergezet.

+2/-0

Go ahead is een muur om doorheen te komen. Benieuwd of er genoeg creatieviteit en snelheid in het middenveld/ aanval zit zo.

+1/-0

Bank: Heerkens Pasveer Rosa Regeer Janse Kaplan Steur Bounida Fitz-Jim Edvardsen Konadu Gloukh

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 17 augustus 2025 om 11:09:

Bank: Heerkens Pasveer Rosa Regeer Janse Kaplan Steur Bounida Fitz-Jim Edvardsen Konadu Gloukh

Zet deze maar niet langs elkaar, want mijn ogen doen pijn van het zien van deze bank...

+1/-0

Op Berghuis na zit alle creativiteit op de bank. Geen idee hoe die nieuwe coach van GAE wil voetballen, maar compact inzakken en ons kapot counteren is met deze opstelling prima mogelijk.

+2/-0

Mike1976 schreef op 17 augustus 2025 om 11:40:

Op Berghuis na zit alle creativiteit op de bank. Geen idee hoe die nieuwe coach van GAE wil voetballen, maar compact inzakken en ons kapot counteren is met deze opstelling prima mogelijk.

Berghuis zorgt wel voor het balverlies.

+3/-0

BertjeK schreef op 17 augustus 2025 om 11:13:

Zet deze maar niet langs elkaar, want mijn ogen doen pijn van het zien van deze bank...

Met Gloukh, Edvardsen en eventueel Fitz-Jim kun je Klaassen, Berghuis en eventueel Mokio (als hij niet zijn dag heeft) vervangen en erop vooruitgaan. Verder kan je nog wat talentjes invallen of Kaplan, als het nodig is.

+1/-0

Mooi dat Heitinga direct ingrijpt en niet koppig vasthoudt aan Regeer als rechtsback. Wel onbegrijpelijk dat Gloukh niet start. Is 100% wedstrijdfit (hele voorbereiding + volledige wedstrijden meegedraaid bij Salzburg) en naar het zich laat aanzien onze beste middenvelder. Zal volgens Sjon nog wel eerst moeten wennen aan het "Ajax-spel". Alsof we de enige club ter wereld zijn die voetbal van Mars spelen ofzo.

+6/-0

Sevic schreef op 17 augustus 2025 om 12:12:

Mooi dat Heitinga direct ingrijpt en niet koppig vasthoudt aan Regeer als rechtsback. Wel onbegrijpelijk dat Gloukh niet start. Is 100% wedstrijdfit (hele voorbereiding + volledige wedstrijden meegedraaid bij Salzburg) en naar het zich laat aanzien onze beste middenvelder. Zal volgens Sjon nog wel eerst moeten wennen aan het "Ajax-spel". Alsof we de enige club ter wereld zijn die voetbal van Mars spelen ofzo.

Klaassen en Berghuis staan erin. De enige 2 die niet in mijn opstelling staan. Zou dat de verklaring zijn? Net als met Kudus (en waardoor QT vertrok)? Klaassen moet altijd spelen en Berghuis ook!

+1/-0

Sevic schreef op 17 augustus 2025 om 12:12:

Inderdaad. En treurige is dat Sjon niet eens het Ajax spel speelt, maar het onnavolgbare Sjon voetbal (hard werken, “hoog” druk zetten a.k.a. met z’n allen blind naar voren rennen en daarna verdedigend iedereen doorlaten, en dan met name zijn belangrijkste levensles die hij heeft geleerd onder slot: het simpel houden). 🤷

We gaan het zien, maar zal niet verbaasd zijn als dit een 3-1/4-1 pot gaat worden.

+1/-0

Tactisch is het zo ontzettend slecht. GAE kan de hele tijd linies overslaan alsof ze er niet staan en door simpel (no pun intended) het spel van links naar rechts te verplaatsen ontstaan er zeeën van ruimte. Dat zie je na 10 minuten al, maar niemand die ingrijpt.

Dat GAE voetbalt makkelijker, staat beter en heeft een normale structuur, terwijl wij op elke positie een betere speler (zouden moeten) hebben.

+3/-0

Sinds de 1-1 worden we gedomineerd en weggespeeld. Breng die Gloukh! En haal Berghuis eraf voor Edvardsen.

+3/-0

Gloukh toont tenminste wat kwaliteit.

+2/-0

Wat ploeteren wij met voetbal. Iedereen staat stil, stoeit met de bal, blik naar achteren gericht … Fitz-Jim en Gloukh de positieve uitzonderingen. Weten wat dynamiek is en hoe je met en zonder bal moet bewegen. Ik had Moro laten staan overigens.

Zeer onnodig puntverlies, door domme keuzes en belabberd tactisch plan. Dit Ajax kan nog veel leren van hoe GAE ruimtes bespeelt, hoe spelers bewegen als ze de bal niet hebben, etc. Desalniettemin geef je gewoon twee doelpunten weg en speel je zelf gewoon te belabberd om aanspraak te maken op de winst.

+4/-0

Quido schreef op 17 augustus 2025 om 14:15:

Wat ploeteren wij met voetbal. Iedereen staat stil, stoeit met de bal, blik naar achteren gericht … Fitz-Jim en Gloukh de positieve uitzonderingen. Weten wat dynamiek is en hoe je met en zonder bal moet bewegen. Ik had Moro laten staan overigens.

Zeer onnodig puntverlies, door domme keuzes en belabberd tactisch plan. Dit Ajax kan nog veel leren van hoe GAE ruimtes bespeelt, hoe spelers bewegen als ze de bal niet hebben, etc. Desalniettemin geef je gewoon twee doelpunten weg en speel je zelf gewoon te belabberd om aanspraak te maken op de winst.

2e helft wat beter, maar eigenlijk geeft GAE 2 doelpunten weg. Verdedigende fout en een klutsbal in de 16. Die goals van GAE waren dan nog uitgespeelde veldgoals.

Imo geef je geen 2 punten weg, maar pak je 1 punt. GAE stond gewoon beter en (vooral 1e helft) waren ze gewoon beter....

+1/-0

Quido schreef op 17 augustus 2025 om 14:15:

GAE heeft slechts één ding en dat is een standaard trainer die een spelsysteem, opdrachten en discipline oplegt. Standaard dingen voor elke trainer, maar wij hebben dan ook geen trainer maar een poser die zelf wellicht ook niet kan geloven dat hij een baan heeft gekregen waarvoor hij zo ondergekwalificeerd voor is en dat zelfs twee keer. Al twijfel ik zelfs daaraan met de "intelligentie" die Sjon uitstraalt.

Wij stellen clowns aan die denken dat het allemaal niet belangrijk is en we door het betere spelers materiaal toch wel winnen. En als ze al een keer een helder moment hebben dan hebben ze toch niet de kwaliteiten om daar iets aan te veranderen.

+3/-0

Go Ahead kwam volledig terecht op voorsprong en we maakten nog een magische gelijkmaker. Richting einde wedstrijd werden we wat beter, maar als iemand zegt dat we een puntje hebben gestolen, dan is dat tot zekere hoogte zeer zeker het geval. 4 punten na Telstar en Go Ahead zonder goed te spelen: we zitten op schema om te strijden voor een (voorronde) EL-plekje.

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Go Ahead Eagles - Ajax