Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] Ajax - NEC

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 11 mei 2025 om 17:50:

Mag hopen dat Sutalo geblesseerd is want anders is de wissel echt compleet bizar. Had altijd Rugani moeten zijn die eruit gaat.

Hoeveel ballen Rugani al heeft ingeleverd :denk . Totaal ongeschikt om bij Ajax te spelen ondanks zijn verdedigende kwaliteiten en routine.

+2/-0

We hebben ons vorig jaar voor heel Europa belachelijk gemaakt en we gaan erin slagen om het dit jaar nog erger te maken, door de titel te mislopen met een voorsprong van 9 punten.

+3/-0

Kluivert_beste_9_ooit schreef op 11 mei 2025 om 17:39:

Schande dekt totaal de lading niet. Unheimisch gevoel krijg ik er bij. Heel het seizoen al.
Hopend op een extreem groot wonder zodat er toch nog gewonnen wordt.

Of ze moeten leuk voetbal(?) laten zien, ballen op lat en paal. Dan maakt verlies niet uit, zolang Brobbey erbij zit. Right?

+1/-0

s0lido schreef op 11 mei 2025 om 18:10:

Schande dekt totaal de lading niet. Unheimisch gevoel krijg ik er bij. Heel het seizoen al.

Of ze moeten leuk voetbal(?) laten zien, ballen op lat en paal. Dan maakt verlies niet uit, zolang Brobbey erbij zit. Right?

Leuk voetbal is aanvallend voetbal en dat is de basis geweest voor alle grote successen van Ajax.

Dit angsthazenvoetbal met een selectie vol non-voetballers heeft niks met Ajax te maken

+2/-0

Als je de tackles zag van NEC en hoeveel energie ze erin gooiden dan heb ik het vermoeden dat er vanuit Brainport aanmoedigingspremies zijn belooft.

+2/-0

Dit ging vandaag allemaal wat minder dan gehoopt. Geen enkele positieve ontwikkeling.

+1/-0

Bjorn121 schreef op 11 mei 2025 om 18:09:

We hebben ons vorig jaar voor heel Europa belachelijk gemaakt en we gaan erin slagen om het dit jaar nog erger te maken, door de titel te mislopen met een voorsprong van 9 punten.

Dit voelt inderdaad als een nog grotere fail dan het hele vorige seizoen bij elkaar.

Het is uitermate knap hoe dit Ajax iedere tegenstander sterk maakt en zelf niks weet te creëren. Nul urgentie, nul tempo, nul automatismen en sinds Utrecht-uit - waar je de doelpunten opeens weg begon te geven alsof je snoep uitdeelt aan arme kinderen - ook nul organisatie. NEC heeft zich niet eens in hoeven te spannen, zo weinig moeite werd er door onze individuele spelers - laat staan collectief - gedaan.

Dit seizoen had ook alles in zich om alsnog de titel te verspelen, maar dat je het ook daadwerkelijk doet is echt schrijnend en beneden alle peil.

+2/-0

Het lijkt me duidelijk dat we geen kampioen gaan worden. Seizoen duurt gewoon te lang.

Blij dat ik de tweede helft niet gekeken heb. Het is mooi weer en 1 helft me kapot ergeren vond ik wel genoeg.

+5/-0

De eerste helft was slecht, maar tenminste kregen we nog iets van kansen terwijl zij vrijwel niks kregen. Uiteindelijk vertrouwden we weer teveel op "ervaring" en gedisciplineerde maar weinig creatieve spelers. Zo'n Klaassen is een prima kerel maar kan er voetballend niks van. Rugani achterin maakt het spel er ook niet bepaald beter op. Farioli probeerde te forceren maar dat pakte totaal verkeerd uit.

Hoe dramatisch het ook lijkt, we staan nog altijd op nummer 1. Laten we hopen dat men zich herpakt zodat we van Groningen kunnen winnen en dat het hopelijk tegen Twente alsnog lukt. Al geloof ik er zelf ook niet meer in.

+4/-0

ElSimao2 schreef op 11 mei 2025 om 19:01:

De eerste helft was slecht, maar tenminste kregen we nog iets van kansen terwijl zij vrijwel niks kregen. Uiteindelijk vertrouwden we weer teveel op "ervaring" en gedisciplineerde maar weinig creatieve spelers. Zo'n Klaassen is een prima kerel maar kan er voetballend niks van. Rugani achterin maakt het spel er ook niet bepaald beter op. Farioli probeerde te forceren maar dat pakte totaal verkeerd uit.

Hoe dramatisch het ook lijkt, we staan nog altijd op nummer 1. Laten we hopen dat men zich herpakt zodat we van Groningen kunnen winnen en dat het hopelijk tegen Twente alsnog lukt. Al geloof ik er zelf ook niet meer in.

Als je ziet wat het automatisme is van Farioli onder druk -als echte Italiaan vertrouwen op leeftijd- dan kun je al nagaan dat hij helemaal niks weet om te keren.

Tenzij Groningen in de eerste vijf minuten ons een penalty en rood cadeau doet en twee keer in eigen doel schiet wordt dat gewoon meer van hetzelfde. Max ervaring erin, totaal gebrek aan voetballend vermogen, angsthazenvoetbal, afgang.

Heel de selectie moet met de botte bijl schoongeveegd worden. Driekwart moet weg en dan heb ik het alleen nog maar over de momenteel aanwezig e spelers.

+3/-0

Brobbey kon blijkbaar echt niet spelen aldus Farioli, maar waarom neem je hem dan wel mee? Nam gewoon de plek op de bank in van een Konadu. Nu stond onze enige beschikbare spits in de basis met de absurd onregelmatige soort van reservespits naast hem.

Rasmussen en Regeer zijn ook totaal geen optie voor ook maar enige speeltijd?

+2/-0

Sutalo eruit en je verdediging stort in.
Wat is die kerel belangrijk.
Taylor wisselen en Berghuis laten staan….
Slechte wedstrijd, slecht wissels, het seizoen duurt ook voor Farioli te lang
Volgende keer weer gewoon met Brobbey starten.

+1/-0

Je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk. Prima als je dat wil, maar ik hou me er verre van.

+1/-0

Farioli legt uit waarom hij Brobbey niet bracht in jacht op goals tegen NEC

Bij VI zijn het ook grapjassen.

+2/-0

Mike1976 schreef op 11 mei 2025 om 18:16:

Leuk voetbal is aanvallend voetbal en dat is de basis geweest voor alle grote successen van Ajax.

Dit angsthazenvoetbal met een selectie vol non-voetballers heeft niks met Ajax te maken

Ja, maar ik geloof dat ook met de huidige spelersgroep het gewoon beter kan. Verdedigend denken, heel laf voetballen keer op keer. Het is een keuze, er wordt niet eens geprobeerd om aanvallend te denken en in de praktijk te brengen.
Elke wedstrijd dezelfde rotzooi. Nog los van het resultaat, daar gaat het me niet om. Natuurlijk doet het dat wel, maar als er zo door gevoetbald blijft worden, roepen we het onheil over ons af. Goed voetbal ( te beginnen met voorwaarts gericht voetbal •durf de pass te geven en dóór te bewegen•zal al een heel ander beeld geven, dat continu sjokken is verregaand belachelijk en totaal nergens voor nodig. Kap nou toch eens met balletje breed en tikkie terug) en resultaat is mogelijk, ook met deze selectie.
Er wordt waarschijnlijk ook niet op getraind. Vanmiddag tegen Nec was er een moment waar Henderson de bal kreeg vrij ver van achteren, hij had veel ruimte en schrok daar blijkbaar van. Met speelsgemak had er gecounterd kunnen worden, maar nee alles op zn dooie akkertje.
Tegen Groningen zal er toch echt anders moeten worden gevoetbald.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 11 mei 2025, 23:31:46.

+2/-0

Nou goed, het zou nog kunnen dat kampioenschap, maar ik heb er weinig vertrouwen meer in. Wat een wanvertoning was dit zeg, niet te geloven. Zo weinig tempo, zoveel slechte passes, zoveel vrije spelers die overgeslagen worden... Ik kan bijna niet geloven dat dit elftal 2 keer van psv heeft gewonnen, bizar.

+2/-0

Mike1976 schreef op 11 mei 2025 om 19:05:

ElSimao2 schreef op 11 mei 2025 om 19:01:

Als je ziet wat het automatisme is van Farioli onder druk -als echte Italiaan vertrouwen op leeftijd- dan kun je al nagaan dat hij helemaal niks weet om te keren.

Tenzij Groningen in de eerste vijf minuten ons een penalty en rood cadeau doet en twee keer in eigen doel schiet wordt dat gewoon meer van hetzelfde. Max ervaring erin, totaal gebrek aan voetballend vermogen, angsthazenvoetbal, afgang.

Heel de selectie moet met de botte bijl schoongeveegd worden. Driekwart moet weg en dan heb ik het alleen nog maar over de momenteel aanwezig e spelers.

Ik hoop erop dat Groningen bloed ruikt en net iets te fanatiek aan gaat vallen, daar weet deze ploeg vaak wel raad mee.

Farioli heeft 1 speelwijze die hij goed beheerst, maar iedereen heeft daar al lang en breed een antwoord op. Meijer zette vandaag die Ouwejan op Gaaei en dan komt er niet heel veel meer. Farioli had iets verrassends moeten doen als Wijndal links, maar daar komt ie pas mee als het kalf al verdronken is.

Eea heeft inderdaad ook te maken met de kwaliteit van de selectie inderdaad, maar dat is niks nieuws. Er moeten inderdaad een heleboel weg maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik denk niet dat Real zich gaat melden voor mispunt Berghuis bijvoorbeeld.

+3/-0

Zelden zo'n schandalige ineenstorting gezien als vandaag. Ik vind deze wedstrijd beschamender dan Utrecht-uit. Thuis tegen NEC even met 0-3 op je broek krijgen, kom op zeg. Die gasten hadden nog nooit gewonnen in Amsterdam.

Ik vind het echt de nederlaag van Farioli. De man heeft het bewonderingswaardig gedaan dit seizoen, maar is het spoor nu al een tijdje bijster. Voor deze wedstrijd greep hij nadrukkelijk terug op ervaring (en dat doet hij eigenlijk al een tijdje), maar het moge duidelijk zijn dat daar niet de oplossing ligt. We stonden vandaag met de oudste basiself ooit op het veld. En dat was te zien.

Concreet vind ik dat Farioli drie ingrijpende fouten heeft gemaakt:

1. Het duo Rugani-Sutalo wéér centraal achterin opstellen. Die twee samen werkt niet en heeft nog nooit gewerkt. Zeker als je het spel moet maken heb je naast Sutalo een CV nodig die kan voetballen. Hato was een oplossing geweest, of anders Kaplan of Janse. Rugani speelde er ook walgelijk slecht en kreeg zijn passing niet onder controle. Had Farioli kunnen weten want het is zeker niet de eerste keer dit seizoen. Echt een onnodige fout.

2. Klaassen als VM. Klaassen zonder scorend vermogen is een middenvelder van het niveau... NEC. En dat zagen we dus ook. Het is verder een prima kerel en hij werkt hard, maar met zijn scorend vermogen heeft hij iets onderscheidends waarmee hij (soms) meekan bij Ajax. Als VM zakte hij onder De Boer al eens door het ijs, en eerder dit seizoen werkte het ook al niet. Regeer, Henderson, Mokio, Taylor, het waren allemaal betere opties geweest. Ook een onnodige fout.

3. Henderson als rechtshalf. Heeft het loopvermogen niet meer en heb je in mijn ogen juist kort voor de verdediging nodig voor de organisatie en de opbouw. Onbegrijpelijk waarom je hem nu, drie potjes voor het einde, ineens op een andere plek gaat neerzetten. Speelde ook een tamelijk onzichtbare pot.

Het idee dat Berghuis nog prima meekan op linksbuiten en dat starten met Weghorst een goed plan is, kan wat mij betreft ook de prullenmand in. Weghorst brengt nog geen 50% van wat hij brengt als pinchhitter en Berghuis heb ik in de eerste helft niets goed zien doen.

Godts bakte er overigens ook weinig van. De opties raken een beetje op. Konadu als centrumspits begint een te overwegen optie te worden. Fitz-Jim linksbuiten?

+3/-0

Nou de wedstrijd live gekeken. Wat een deceptie. Een schandalige vertoning die z'n weerga niet kent.

Het begint bij Pasveer. Haal hem er maar weer gelijk uit. Lekker met pensioen sturen. Werd terecht een paar keer uitgefloten. De discussie over
Gaaei kan ook beëindigd worden. Heeft niets bij Ajax te zoeken. Ontbeert elke vorm van techniek.
Sutalo deed het heel behoorlijk.
Rugani nu gelijk terugsturen richting Turijn
Hato bleef als een van de weinigen overeind.
Het hele middenveld gaf niet thuis. Totaal geen creativiteit.
Berghuis gaf niet thuis.
Weghorst heeft vandaag laten zien totaal geen basis materiaal te zijn. Leuke invaller.
Traoré ga ik geen woorden meer aan vuil maken.
Farioli krijgt een 3 voor de moeite. Bedankt dat je ons CL hebt bezorgd maar ga lekker naar Italië toe.
Invallers gaven ook niet echt thuis.

Als ze niet oppassen worden ze woensdag door Groningen van de mat geveegd.

+3/-0

Tegen Groningen deze opstelling

Fitz-Jim ———————————————————-Konadu————————————————————Traoré——⠀”——

Taylor—————————————————————Henderson†”—————————————————Mokio—————

Hato—————————Kaplan——————————————⠀”———-Sutalo———————————Rosa—————

————————————————————————Mattheus ——————————————————————————†”

Invallers: Brobbey, Godts, Regeer, Berghuis

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] Ajax - NEC