Forumreacties: 3.535
Reg.: 3 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd Eintracht Frankfurt-Ajax: -
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 13 maart 2025 om 21:14:
Ik kan hier eigenlijk prima mee leven en begrijp de keuze van Farioli heel goed. Als je hier tot het gaatje gaat en dan alsnog verliest, heb je richting zondag ook een gigantisch probleem. Onze ziekenboeg zit al redelijk 'goed' gevuld.
Nee, prima om dit een keer te laten lopen. We hebben dit tweeluik vorige week al verloren met een dramatische uitgangspositie. Kijkend naar je materiaal en de omstandigheden moet je dan soms ook realistisch zijn.
We moeten kampioen worden. Zondag hopelijk een stuk fitter dan die AZ'ers die zich mogelijk stuk gaan lopen op Tottenham. Als we die winnen, is dat een reuzenstap richting het Museumplein.
Trouwens wel schandalig hoe Berghuis deze wedstrijd speelt. Nog steeds onbegrijpelijk dat die een nieuw contract krijgt. Hopeloos werkelijk.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 522
Reg.: 14 mei 2024
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 13 maart 2025 om 22:17:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 13 maart 2025 om 21:14:
Ik kan hier eigenlijk prima mee leven en begrijp de keuze van Farioli heel goed. Als je hier tot het gaatje gaat en dan alsnog verliest, heb je richting zondag ook een gigantisch probleem. Onze ziekenboeg zit al redelijk 'goed' gevuld.
Nee, prima om dit een keer te laten lopen. We hebben dit tweeluik vorige week al verloren met een dramatische uitgangspositie. Kijkend naar je materiaal en de omstandigheden moet je dan soms ook realistisch zijn.
We moeten kampioen worden. Zondag hopelijk een stuk fitter dan die AZ'ers die zich mogelijk stuk gaan lopen op Tottenham. Als we die winnen, is dat een reuzenstap richting het Museumplein.
Trouwens wel schandalig hoe Berghuis deze wedstrijd speelt. Nog steeds onbegrijpelijk dat die een nieuw contract krijgt. Hopeloos werkelijk.
In mijn achting is Farioli alleen maar gestegen na de wedstrijd van vandaag.
Het is een keuze tussen realisme en naief idealisme. Ongeacht wat er zondag gebeurt ben ik van mening dat dit de juiste beslissing geweest is.
Uit: Hilversum
Forumreacties: 1.763
Reg.: 19 november 2001
Forumreacties: 347
Reg.: 22 september 2023
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 2.072
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 14 maart 2025 om 10:21:
Berghuis was beste man van Ajax, dat zegt denk ik genoeg. Op naar de volgende wedstrijd!
Forumreacties: 347
Reg.: 22 september 2023
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 14 maart 2025 om 10:26:
Berghuis was beste man van Ajax, dat zegt denk ik genoeg. Op naar de volgende wedstrijd!
Heb jij met je rug naar de TV gezeten of zo?
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 2.072
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 14 maart 2025 om 10:36:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 14 maart 2025 om 10:26:
Heb jij met je rug naar de TV gezeten of zo?
Nee hoor, zeker niet. Maar dat is mijn mening. En ik ben niet de enige, er zijn meer die er zo over denken:
https://www.voetbalzone.nl/nieuws/ajax-op-rapport-in-europa-league-slechts-een-voldoende-na-afgang-tegen-eintracht-frankfurt/bltdca185465bf8cccblink
Forumreacties: 522
Reg.: 14 mei 2024
Er is wel genoeg duidelijk geworden gisteren. V.d. Boomen komt tekort, contract Berghuis verlengen was een fout, Matheus is een goeie backup, maar met zijn fratsen niet geschikt als eerste keeper, Sutalo is onmisbaar, Traore brengt niet wat van hem wordt verwacht, dus nog steeds een goeie rechtsbuiten nodig. En we hebben ceatieve speler(s) nodig op het middenveld.
Er is veel werk aan de winkel voor Kroes; zowel in- als verkoop. Met de huidige selectie heb je niets te zoeken in de CL. En ook in de ED wordt het nog lastiger na vertrek van enkele dragende spelers.
Forumreacties: 3.056
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 14 maart 2025 om 12:49:
Er is wel genoeg duidelijk geworden gisteren. V.d. Boomen komt tekort, contract Berghuis verlengen was een fout, Matheus is een goeie backup, maar met zijn fratsen niet geschikt als eerste keeper, Sutalo is onmisbaar, Traore brengt niet wat van hem wordt verwacht, dus nog steeds een goeie rechtsbuiten nodig. En we hebben ceatieve speler(s) nodig op het middenveld.
Er is veel werk aan de winkel voor Kroes; zowel in- als verkoop. Met de huidige selectie heb je niets te zoeken in de CL. En ook in de ED wordt het nog lastiger na vertrek van enkele dragende spelers.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.752
Reg.: 25 april 2004
Het zag er vooral achterin nogal onwennig uit met al die nieuwe spelers. Geen verwijt naar Farioli overigens, want die moest weer echt roeien met de riemen die hij had. Als het aan de club had gelegen dan hadden we zondag niet gespeeld, en het blijft belachelijk dat we al weken niet met een echte verdedigende middenvelder spelen. Het is ook lastig om tegen een team met veel fysiek en snelheid aan te treden met Berghuis, Van den Boomen en Klaassen. Voorin had je ook totaal geen snelheid rondom de nog heel verdienstelijk spelende Konadu (die het als aanspeelpunt beter deed dan Brobbey), terwijl Frankfurt eigenlijk weer best veel ruimte op hun eigen helft weggaf. De keren dat je in die ruimtes kwam was de aansluiting van de backs en middenvelders er vaak ook niet. Pas nadat Taylor en Hato erin kwamen ging dat een stuk beter.
De commentator merkte nog op dat het aan het inbrengen van de "A-ploeg" lag, maar dat echt met de invulling van de posities te maken. Kaplan is natuurlijk niet iemand die heel geschikt is om in de overlap te gebruiken, net zoals Van den Boomen niet de dynamiek van Taylor of Fitz-Jim heeft. Wel jammer dat Matheus nog zo blundert op een moment dat het evengoed met wat meer geluk ook 3-2 had kunnen worden. Uiteindelijk vond ik deze wedstrijd ook wel vooral weer een lesje in effectiviteit. Voorin heeft deze ploeg dat totaal niet, en dat is ook de belangrijkste reden waarom de prestaties Europees een stuk minder zijn. Daar worden wedstrijden nog meer dan in de competitie op momenten beslist. Frankfurt zag er voorin heel ingespeeld uit, waar bij ons aanvallen heel doorzichtig waren.
Forumreacties: 3.464
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 14 maart 2025 om 20:02:
Frankfurt zag er voorin heel ingespeeld uit, waar bij ons aanvallen heel doorzichtig waren.
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2024/2025] Eintracht Frankfurt - Ajax