Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.537
Reg.: 14 mei 2024
Favoriete opstelling: 4-3-3
Voorspel nu Heracles Almelo-Ajax
Man van de Wedstrijd Ajax-FC Twente: -
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 23 januari 2025 om 23:17:
open/sluit de onderstaande quote:tackle schreef op 23 januari 2025 om 23:07:
Weghorst is ook een drama. Alleen maar gezeik waar hij in de buurt is. Kan aardig koppen en dan houdt het ver op. Totaal Ajax onwaardig.
Ajax heeft het slechtste spitsen duo van de Eredivisie.
Hij is wel een redelijke spits. In elk geval een veel betere optie dan Brobbey in deze wedstrijd. Het werd gelijk wat gevaarlijker en hij won een stuk meer duels. Wat bedoel je met gezeik?
Vak: -
Forumreacties: 4.024
Reg.: 14 december 2005
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 5.476
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: geen
Vind het wel wat makkelijk om te roepen dat Alders maar even moest debuteren in deze wedstrijd. Op het moment dat Fitz-Jim rechts achterin kwam te staan speelden ze ook niet meer hetzelfde systeem. Vond het wel jammer dat Godts niet gewoon voor een buitenspeler wordt gewisseld, en misschien had ik nog iemand als Hlysson gebracht, die nog gevaarlijk kan zijn om de spits heen.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 4.112
Reg.: 16 augustus 2007
Uit: Hilversum
Forumreacties: 1.830
Reg.: 19 november 2001
Dat laatste was inderdaad doorslaggevend: op dit veld valt niet te voetballen en dat veroorzaakte veel balverlies. Wat je de spelers en staf vooral kunt verwijten is dat ze hier niet op geanticipeerd hebben.
Maar laten we het ook niet te dramatisch maken, we verliezen dit soort potjes vaker. Januari, uitwedstrijd ergens in Oost-Europa, kutveld, koud, onderschatting misschien ook, etc. Die shit gebeurd nu eenmaal.
Forumreacties: 730
Reg.: 22 september 2023
Forumreacties: 1.537
Reg.: 14 mei 2024
Forumreacties: 730
Reg.: 22 september 2023
Forumreacties: 5.228
Reg.: 3 juli 2017
Farioli is extreem professioneel. Het ligt niet voor de hand dat hij zijn huiswerk niet heeft gedaan. Ik denk dat veel betere teams dan Ajax het onder deze omstandigheden ook best lastig hadden kunnen hebben. Dit is zo'n typische wedstrijd die we wel vaker hebben gezien over de jaren. Nederlandse ploegen spelen bijna nooit zo. Het is dan zaak dat je in de eerste plaats heel vast aan de bal bent en de ruimtes tussen de linies en achter de verdediging zoekt. De aanvallers maakten alleen te weinig loopacties en de middenvelders (en backs) verloren te vaak de bal. Ligt dat dan echt aan de trainer?
We kunnen wel roepen dat hij dan demonstratief wat spelers die weigerden te lopen had moeten wisselen, maar wie had hij dan in godsnaam in moeten brengen? Op Hlynsson na had je geen lopers. Alleen wat betreft de buitenspelers die op de bank zaten had het wel beter gekund. Verder waren er nauwelijks opties wat betreft de spelers die ingebracht konden worden.
Forumreacties: 4.024
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 24 januari 2025 om 15:29:
Alleen wat betreft de buitenspelers die op de bank zaten had het wel beter gekund. Verder waren er nauwelijks opties wat betreft de spelers die ingebracht konden worden.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 24 januari 2025, 15:53:47.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 24 januari 2025 om 15:29:
Farioli is extreem professioneel. Het ligt niet voor de hand dat hij zijn huiswerk niet heeft gedaan. Ik denk dat veel betere teams dan Ajax het onder deze omstandigheden ook best lastig hadden kunnen hebben. Dit is zo'n typische wedstrijd die we wel vaker hebben gezien over de jaren. Nederlandse ploegen spelen bijna nooit zo. Het is dan zaak dat je in de eerste plaats heel vast aan de bal bent en de ruimtes tussen de linies en achter de verdediging zoekt. De aanvallers maakten alleen te weinig loopacties en de middenvelders (en backs) verloren te vaak de bal. Ligt dat dan echt aan de trainer?
We kunnen wel roepen dat hij dan demonstratief wat spelers die weigerden te lopen had moeten wisselen, maar wie had hij dan in godsnaam in moeten brengen? Op Hlynsson na had je geen lopers. Alleen wat betreft de buitenspelers die op de bank zaten had het wel beter gekund. Verder waren er nauwelijks opties wat betreft de spelers die ingebracht konden worden.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 24 januari 2025 om 16:42:
Ik vind Farioli een prima kerel hoor, maar hoe je hem nu van alle blaam wil zuiveren na een nederlaag tegen een ploeg waar volgens mij niemand hier eerder ooit van gehoord had vind ik ongekend. Dit was simpelweg weer een performance van hetzelfde kaliber als het echec in Alkmaar van vorige week.
Heb het idee dat hij ook wat nerveus begint te worden. Volgens mij begint hij zelf ook wel zijn twijfels te krijgen. Deels volledig terecht met zo'n incompetente blaaskaak als TD, maar als je lekker staat te presteren zou dat je niet zoveel moeten doen.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 24 januari 2025 om 16:58:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 24 januari 2025 om 16:42:
Ik vind Farioli een prima kerel hoor, maar hoe je hem nu van alle blaam wil zuiveren na een nederlaag tegen een ploeg waar volgens mij niemand hier eerder ooit van gehoord had vind ik ongekend. Dit was simpelweg weer een performance van hetzelfde kaliber als het echec in Alkmaar van vorige week.
Heb het idee dat hij ook wat nerveus begint te worden. Volgens mij begint hij zelf ook wel zijn twijfels te krijgen. Deels volledig terecht met zo'n incompetente blaaskaak als TD, maar als je lekker staat te presteren zou dat je niet zoveel moeten doen.
Van alle blaam wil zuiveren maar liefst, toe maar. We moeten als supporters ook beseffen dat achteraf praten heel makkelijk is. Ik had zeker wat dingen anders gedaan, maar het idee dat bijvoorbeeld een back voor een back wisselen zo'n verschil zou hebben gemaakt in deze wedstrijd is schromelijk overdreven. Fitz-Jim moet gewoon niet zulke domme breedtepasses geven. Rugiani en Pasveer zagen er ook niet heel lekker uit bij die tegengoal.
Als er al in een vroeg stadium hoge ballen waren gegeven dan was er weer geklaagd dat het geen Ajaxvoetbal is. Feit blijft is dat Farioli behoorlijk beperkt wordt als er gewisseld moet worden. En ook met de huidige spelers had het minimaal een gelijkspel moeten worden.
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2024/2025] R?gas Futbola Skola - AFC Ajax