Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] SC Heerenveen - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ging makkelijker dan ik had gedacht.
Er is nog veel werk aan de winkel maar 1e half uur was hoopvol, doordat het lang 0-1 is dan geloven die boertjes er nog in.
Maar missie geslaagd, 3 punten meegenomen naar Amsterdam.

+2/-0

Had het niet verwacht eerlijk gezegd. Zelfs het spel was best aardig, vooral in de eerste helft uiteraard. Hopelijk trekken we deze lijn door, want een hele reeks wedstrijden daarvoor waren niet best. Eerstvolgende wedstrijd in de Eredivisie is thuis tegen Feyenoord. Win je deze, dan sta je gewoon 12 punten boven de Rotterdammers. Normaal gesproken ben je ze dan zo goed als kwijt. Alleen Utrecht vormt dan nog een probleem.

Plek 2 lijkt nu heel realistisch, en dat is erg knap met deze ploeg. Hopelijk vind Kroes nog wat op de markt dat de selectie echt zal versterken. Een vervanger voor Rensch vind ik niet eens zo nodig, een creatieve middenvelder en een buitenspeler zijn veel belangrijker. Nog even kijken of we een Trésor kunnen huren?

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 januari 2025, 19:00:09.

+2/-0

Tresor heeft vorige week zijn eerste wedstrijd in bijna 8 maanden tijd gespeeld. Invalbeurt aan het einde van de wedstrijd in de FA Cup. Volgens supporters van Burnley was hij na een kwartier compleet kapot.

Het gerucht gaat dat hij een parasitaire infectie heeft gehad.

Ik meen dat wij een speler zoeken die direct inzetbaar is en van waarde kan zijn? Lees het bovenstaande nog eens door en oordeel zelf.

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 19 januari 2025 om 18:24:

Had het niet verwacht eerlijk gezegd. Zelfs het spel was best aardig, vooral in de eerste helft uiteraard. Hopelijk trekken we deze lijn door, want een hele reeks wedstrijden daarvoor waren niet best. Eerstvolgende wedstrijd in de Eredivisie is thuis tegen Feyenoord. Win je deze, dan sta je gewoon 12 punten boven de Rotterdammers. Normaal gesproken ben je ze dan zo goed als kwijt. Alleen Utrecht vormt dan nog een probleem.

Plek 2 lijkt nu heel realistisch, en dat is erg knap met deze ploeg. Hopelijk vind Kroes nog wat op de markt dat de selectie echt zal versterken. Een vervanger voor Rensch vind ik niet eens zo nodig, een creatieve middenvelder en een buitenspeler zijn veel belangrijker. Nog even kijken of we een Trésor kunnen huren?

Bizar he, hoe het verloopt? Pure weelde, gezien de omstandigheden.

Je kunt zomaar tegen een koppositie aanlopen in de loop van februari. Feyenoord-thuis is een zware wedstrijd (maar we maken veel kans denk ik, gezien de vorm van Feyenoord), maar daarna volgen Fortuna (uit), Heracles (thuis), Go Ahead Eagles (thuis), Almere (uit) en PEC (uit). Als we spelen zoals tegen Heerenveen moet je die vijf potjes eigenlijk allemaal winnen, of minimaal 13 punten halen. We hebben bovendien steeds een week rust omdat we geen bekervoetbal meer spelen.

De kans is dus groot dat je begin maart nog steeds 2e staat met een significant gat naar de nummer 3. Of zelfs eerste, als PSV nogmaals tegen een onnodige nederlaag aanloopt (moeten in februari bijv. tegen Utrecht, dat hebben ze nog lang niet gewonnen). Dan is echt alles mogelijk.

+2/-0

Ja, en voor hetzelfde geld sta je medio maart weer op 6 punten van PSV en zijn de nummers 2-4 elkaar weer tot op drie punten genaderd.

+1/-0

Probleemloze wedstrijd. De eerste helft was echt prima. Al moet gezegd dat het wel 0-3 of zo moeten staan bij rust. In de tweede helft gebeurde er een stuk minder. Heerenveen leverde niet meer zo snel de bal in, en na de wissels geef je ineens ook een paar kansen weg. Dat kan je niet los zien van de wissels. Fitz-Jim is in creatief opzicht niet de beste speler, maar in defensief opzicht is hij eigenlijk onmisbaar, zeker als Berghuis er ook nog in wordt gebracht. Hoe nonchalant Traoré weer was in balbezit, hij steekt wel aanzienlijk meer energie in het meeverdedigen.

Ik vind ook dat hij wel wat meer de bal kan krijgen. Nu is het vaak zo dat Godts veel meer balcontacten heeft. Dat is zeker nu hij behoorlijk uit vorm is niet ideaal. Sutalo speelde na een maand geen wedstrijd uitstekend. Hij was echt de beste man wat mij betreft. Een mooi moment vond ik toen hij tien minuten voor tijd na succesvol doordekken direct naar voren sprintte. In dat soort situaties is hij vaak nog wat te voorzichtig.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] SC Heerenveen - Ajax