Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] SC Heerenveen - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

SC Heerenveen - Ajax
Zondag 19 januari 14.30 uur
Abe Lenstra Stadion, Heerenveen

Kan een hele zware wedstrijd worden, maar sinds vorig seizoen (en het seizoen daarvoor eigenlijk al) lijkt vrijwel elke wedstrijd lastig. Vorig seizoen van verloren, maar daarvoor volgens mij een lange serie met alleen maar overwinningen.

+1/-0

Helaas al een paar seizoenen geen makkelijke uitwedstrijden meer, dus deze zal ook wel lastig worden als je niet op tijd afstand neemt.
Hopen op de 3 punten.

+2/-0

Heerenveen begint nu ook in vorm te raken. Robin's aanvallend spelletje begint vorm te krijgen. Farioli's afbreukvoetbal is echter het ultieme wapen om dan juist resultaat te boeken tegen zo'n ploeg.

+1/-0

Psv verliest met 3-1 van PEC.
Win je van Heerenveen dan sta je nog 1 punt achter.
Als dat geen motivatie is om morgen als de brandweer te gaan dan weet ik het ook niet meer.

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ons Aller Ajax schreef op 18 januari 2025 om 18:28:

Als dat geen motivatie is om morgen als de brandweer te gaan dan weet ik het ook niet meer.

Ja, die heb ik vaker gehoord, heel wat vaker, al veel langer en in heel veel verschillende varianten met hetzelfde resultaat.

Lamlendigheid.

+4/-0

Wat speelde die Krastev een goede pot tegen PEC en ook Monteiro. Ook gewoon uitstekend verdedigd, gevochten en gestreden door PEC. Geen moment in paniek geraakt. Dik verdiend! Dat de VAR die pingel gaf, sloeg nergens op. Was hooguit gevaarlijk spel. Pure gerechtigheid dat Luuk hem ernaast schiet. Hij mist ze sowieso 1 op de 3 keer. Waarom blijft hij ze nemen? Die 3-1 die werd afgekeurd... ik weet het niet, maar terughoudend was de VAR in ieder geval niet vandaag. Gelukkig is alsnog de 3-1 gevallen.

Oh ja, ja. Na deze uitslag des te meer reden om morgen van Heerenveen te winnen en tevens het vleugelprobleem op te lossen deze maand nog.

+3/-0

Pff.. Weet je wat frustrerend is, je weet bijna zeker dat ze het morgen verkloten door ongeinspireerd de wedstrijd in te gaan tegen een Heerenveen die er vol voor gaat. Hopelijk heb ik het mis. We zullen zien.

+4/-0

Laten we ook niet gek doen als Ajax morgen de 3 punten binnen weet te slepen. PSV naderen op 1 punt is mooi, maar we zijn natuurlijk nog lang niet de oude.

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 18 januari 2025 om 18:56:

Laten we ook niet gek doen als Ajax morgen de 3 punten binnen weet te slepen. PSV naderen op 1 punt is mooi, maar we zijn natuurlijk nog lang niet de oude.

Ik geloof ook niet in de titel met de huidige selectie, maar als je als clubleiding ziet dat het verschil zo ontzettend klein is, ga je toch wat forceren op de transfermarkt? Ze hadden een halfjaar de tijd om te kijken naar de mogelijkheden (was toen al duidelijk dat we versterking nodig hadden).

+3/-0

Het kon weleens een heel belangrijk weekendje worden. PSV verloren bij PEC, en momenteel stevenen AZ en Utrecht op een gelijkspel af. Dat betekent dat we bij een overwinning op Heerenveen niet alleen op 1 punt van PSV komen, maar ook een gat van 5 punten met de nummer 3 slaan.

We zijn nu bovendien de ploeg met de minste nederlagen in de competitie, zolang we niet van Heerenveen verliezen. Ik verwacht wel een goed resultaat, want ondanks dat Heerenveen rond plek 9 bungelt, hebben ze het op 3 na slechtste doelsaldo van de competitie. Komt grotendeels door die belachelijke 9-1 tegen AZ in september, maar toch. Ze zijn bovendien net door Quick Boys uit de beker gekegeld, dus we kunnen nu niet zeggen dat we hier met een ploeg in vorm te maken hebben.

Ik verwacht, gezien de aanstaande transfer van Rensch, de volgende elf aan de aftrap:

Pasveer
Gaaei, Sutalo, Baas, Hato
Fitz-Jim, Henderson, Taylor
Traoré, Brobbey, Godts

De tandem Gaaei - Traoré vind ik altijd wel een interessante. Gaaei heeft de drive om 90 minuten lang diep te gaan aan de zijkant en Traoré zoekt dan vaak de combinatie met hem. Ik zou daarom wel Fitz-Jim opstellen in plaats van Klaassen, omdat laatstgenoemde vaak diep staat en de spits opzoekt, terwijl je daar nu juist iemand wilt die aanspeelbaar is op het middenveld om ruimte te laten voor een opkomende back.

Ik hoop verder dat we nu eens niet de 'vaste wissels' (Akpom voor Godts, Van den Boomen voor Henderson, et cetera) gaan zien, maar dat bijvoorbeeld eens voor een Mannsverk wordt gekozen. Zal wel ijdele hoop zijn, maar toch...

+1/-0

Plek 2 kan je steviger in handen hebben nu ook Utrecht gelijk heeft gespeeld tegen AZ

+3/-0

Als we morgen deze cadeautjes niet uitpakken, weet ik het ook niet meer..

+2/-0

Feyenoord nu ook punten verspeeld. Dit moet je echt afstraffen morgen.

+3/-0

Een verlate pakjesavond...

+2/-0

Leuke verjaardag zo. Een hongerig Ajax dat Heerenveen morgen van de mat veegt zou de kers op de taart zijn, maar dat zal wel niet gebeuren. Het zal een zeer moeizame wedstrijd worden, laat daar geen misverstand over bestaan.

+3/-0

Ajax kennende laten we het nu liggen en verspelen we zelf ook onnodig punten.

+6/-0

Go Ahead en PEC zijn de enige twee met drie punten uit vier gespeelde wedstrijden met onder andere PSV, Feyenoord, AZ en Utrecht. Twente moet op bezoek bij NAC, wie thuis erg succesvol zijn. Ik ben benieuwd of dat nog steeds zo is, want laatst ging het mis. Zo te zien is er verder veel pessimisme omtrent onze kansen in en tegen Heerenveen, maar laten we positief zijn! Of gaat de hele top 6 punten verspillen? De uitslagen van gisteren hadden mij niet verrast overigens. PSV kent een enorme valse start sinds de winterstop en Feyenoord verspeelt vaker punten tegen ploegen als Willem II. AZ en Utrecht leken mij ook aan elkaar gewaagd.

+1/-0

Twente verliest ook nog even van NAC. Echt álle concurrenten laten het liggen...

+2/-0

Traoré de grote dissonant in een verder niet verkeerde eerste helft. Loopt continu buitenspel, mist zijn kansen en speelt in wandeltempo. Met Berghuis totaal uit vorm hebben we helaas geen alternatief. Ja, Faberski, maar die zit niet bij de selectie...

+2/-0

Weer een horde genomen. Eerste helft was eigenlijk prima, maar nog altijd niet waar we naar streven. Drie punten in de pocket, volle druk op PSV met deze ploeg haha... Ik hoop dat dit de ploeg vleugels geeft.

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] SC Heerenveen - Ajax