Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Vak: -
Forumreacties: 2.929
Reg.: 27 april 2004
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd sc Heerenveen-Ajax: -
SC Heerenveen - Ajax
Zondag 19 januari 14.30 uur
Abe Lenstra Stadion, Heerenveen
Kan een hele zware wedstrijd worden, maar sinds vorig seizoen (en het seizoen daarvoor eigenlijk al) lijkt vrijwel elke wedstrijd lastig. Vorig seizoen van verloren, maar daarvoor volgens mij een lange serie met alleen maar overwinningen.
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.246
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 3-4-3
Man van de Wedstrijd sc Heerenveen-Ajax: Jordan Henderson
Forumreacties: 2.819
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd sc Heerenveen-Ajax: Josip Šutalo
Ons Aller Ajax
Fan van Ajax
Uit: Aardenburg
Forumreacties: 1.277
Reg.: 17 april 2003
Forumreacties: 3.360
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:Ons Aller Ajax schreef op 18 januari 2025 om 18:28:
Als dat geen motivatie is om morgen als de brandweer te gaan dan weet ik het ook niet meer.
Wat speelde die Krastev een goede pot tegen PEC en ook Monteiro. Ook gewoon uitstekend verdedigd, gevochten en gestreden door PEC. Geen moment in paniek geraakt. Dik verdiend! Dat de VAR die pingel gaf, sloeg nergens op. Was hooguit gevaarlijk spel. Pure gerechtigheid dat Luuk hem ernaast schiet. Hij mist ze sowieso 1 op de 3 keer. Waarom blijft hij ze nemen? Die 3-1 die werd afgekeurd... ik weet het niet, maar terughoudend was de VAR in ieder geval niet vandaag. Gelukkig is alsnog de 3-1 gevallen.
Oh ja, ja. Na deze uitslag des te meer reden om morgen van Heerenveen te winnen en tevens het vleugelprobleem op te lossen deze maand nog.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 350
Reg.: 14 mei 2024
open/sluit de onderstaande quote:3xA schreef op 18 januari 2025 om 18:56:
Laten we ook niet gek doen als Ajax morgen de 3 punten binnen weet te slepen. PSV naderen op 1 punt is mooi, maar we zijn natuurlijk nog lang niet de oude.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 1.722
Reg.: 16 augustus 2007
Het kon weleens een heel belangrijk weekendje worden. PSV verloren bij PEC, en momenteel stevenen AZ en Utrecht op een gelijkspel af. Dat betekent dat we bij een overwinning op Heerenveen niet alleen op 1 punt van PSV komen, maar ook een gat van 5 punten met de nummer 3 slaan.
We zijn nu bovendien de ploeg met de minste nederlagen in de competitie, zolang we niet van Heerenveen verliezen. Ik verwacht wel een goed resultaat, want ondanks dat Heerenveen rond plek 9 bungelt, hebben ze het op 3 na slechtste doelsaldo van de competitie. Komt grotendeels door die belachelijke 9-1 tegen AZ in september, maar toch. Ze zijn bovendien net door Quick Boys uit de beker gekegeld, dus we kunnen nu niet zeggen dat we hier met een ploeg in vorm te maken hebben.
Ik verwacht, gezien de aanstaande transfer van Rensch, de volgende elf aan de aftrap:
Pasveer
Gaaei, Sutalo, Baas, Hato
Fitz-Jim, Henderson, Taylor
Traoré, Brobbey, Godts
De tandem Gaaei - Traoré vind ik altijd wel een interessante. Gaaei heeft de drive om 90 minuten lang diep te gaan aan de zijkant en Traoré zoekt dan vaak de combinatie met hem. Ik zou daarom wel Fitz-Jim opstellen in plaats van Klaassen, omdat laatstgenoemde vaak diep staat en de spits opzoekt, terwijl je daar nu juist iemand wilt die aanspeelbaar is op het middenveld om ruimte te laten voor een opkomende back.
Ik hoop verder dat we nu eens niet de 'vaste wissels' (Akpom voor Godts, Van den Boomen voor Henderson, et cetera) gaan zien, maar dat bijvoorbeeld eens voor een Mannsverk wordt gekozen. Zal wel ijdele hoop zijn, maar toch...
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.246
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 3-4-3
Man van de Wedstrijd sc Heerenveen-Ajax: Jordan Henderson
Uit: Antwerpen-Wilrijk
Forumreacties: 2.963
Reg.: 23 juli 2002
Go Ahead en PEC zijn de enige twee met drie punten uit vier gespeelde wedstrijden met onder andere PSV, Feyenoord, AZ en Utrecht. Twente moet op bezoek bij NAC, wie thuis erg succesvol zijn. Ik ben benieuwd of dat nog steeds zo is, want laatst ging het mis. Zo te zien is er verder veel pessimisme omtrent onze kansen in en tegen Heerenveen, maar laten we positief zijn! Of gaat de hele top 6 punten verspillen? De uitslagen van gisteren hadden mij niet verrast overigens. PSV kent een enorme valse start sinds de winterstop en Feyenoord verspeelt vaker punten tegen ploegen als Willem II. AZ en Utrecht leken mij ook aan elkaar gewaagd.