Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] Ajax - Fortuna Sittard

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Eindelijk weer een wedstrijd gespeeld, heerlijk. En op wat raar slordig balverlies in de opbouw in het eerste kwart na was er geen vuiltje aan de lucht. Vooral de omschakeling begint er de laatste drie wedstrijden echt beter uit te zien. Die was echt van een hoog niveau deze wedstrijd. Ook de cornervarianten konden me wel bekoren. Aanvallend begin je de laatste twee of drie potjes voorzichtig ook meer patronen te zien, vooral in de samenwerking tussen de backs en buitenspelers. Dat is echt iets wat vrij typisch is voor onder Farioli. Het gaat de goede kant op onder zijn leiding.

Ik vond het ook knap hoe ze het tegen tien man uitspeelden na rust. Het is dan vaak makkelijker dan het lijkt om veel kansen te creëren. Een tegenstander gaat zich helemaal ingraven, en dan is het heel belangrijk dat je slim en zuinig speelt en goede keuzes maakt. Klaassen was daar met zijn invalbeurt toch een beetje de belichaming van. Als je echt diep op de helft van de tegenstander kan spelen dan heb je veel aan hem. Hij weet heel goed waar hij moet lopen om tot een kans te komen of om ruimte voor een ander te creëren. Hij kan ook als geen ander tempo in een aanval houden met simpel een of twee keer raken en goede keuzes. Ook is hij goed in het openen van passlijnen en het creëren van overloads. Als hij in het veld staat scoren we vaak opvallend meer uit combinaties. We zullen niet iedere wedstrijd voortdurend op de helft van de tegenstander kunnen spelen, maar in de wedstrijden waarin dat lukt zie ik hem nog echt wel zijn meerwaarde tonen.

 

+1/-0

Hlynsson, Mannsverk, Avila, Brobbey en Berghuis waren tijdens deze wedstrijd geblesseerd. Zo was er genoeg ruimte op de bank voor spelers als Wijndal, Tahirovic, Banel en dus ook Rasmussen.

Geen idee wat Hlynsson heeft, maar wanneer hij weer kan spelen; liever hij dan Rasmussen erin.

Mannsverk zijn blessure zou een vrij serieuze enkelblessure zijn. Hopelijk betekent dit dat in diens afwezigheid Tahirovic een kans gaat krijgen als Henderson's backup.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] Ajax - Fortuna Sittard