Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Voorronde Europa League 2024/25] Jagiellonia Białystok - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Dit was de saaiste 1-4 overwinning ooit.

 

+1/-0

Begrijp niet dat een jongeling als Godts die tweede strafschop moet nemen, terwijl Berghuis, Van den Boomen en Henderson ook op het veld staan om hun verantwoordelijkheid te nemen. Kan mij niet voorstellen dat Farioli Godts heeft aangewezen als strafschopnemer.

Als je Van den Boomen niet eens meer een strafschop kunt laten nemen dan wordt zijn waarde wel heel beperkt. Klinkt misschien gek, maar als je ziet hoe traag hij is op het middenveld dan zou ik eerder Ünüvar of zo daar een kans geven.

Edit: Farioli had Godts dus wel bovenaan het lijstje, zelfs boven Akpom (Farioli is wel echt onbevooroordeeld en kijkt niet naar status of leeftijd)

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 23 augustus 2024, 11:53:08.

 

+2/-0

Al die media en 'experts' die van tevoren waarschuwden dat dit een 'stug' elftal zou zijn dat je 'niet moet onderschatten' en die 'niet voor niets kampioen van Polen' waren geworden: lekker gewerkt, pik.

Deze gasten kunnen er niets van, net als Vojvodina. We hebben met Panathinaikos onze zwaarste tegenstander echt al gehad.

Ik heb me kapot geërgerd aan het spel in de eerste minuten, met als dieptepunt dat hopeloze gegrabbel van Pasveer. Geeft eerst die corner weg en legt daarna een zwak schotje even lekker klaar om in te koppen. Dat je tegen dit bierelftal op zo'n manier tegen een tegengoal aanloopt, ongelooflijk.

Daarna ging Ajax eindelijk een beetje voetballen. Het gemak waarmee we ruimte konden creëren door heel eenvoudigweg gewoon 2, 3 keer op rij de bal snel te verplaatsen, was tekenend. Op het moment dat Baas en Sutalo gewoon heel even met 2 keer raken de bal achterin verplaatsten, stonden de vleugelspelers alweer vrij om ingespeeld te worden. Dat deden we het restant van de eerste helft prima. Hoge intensiteit was niet eens nodig.

Sutalo vond ik een heel sterke indruk maken. Heeft een nagenoeg foutloze wedstrijd gespeeld, en wat leuk voor die gozer dat het zo goed gaat. Ik gun het hem echt na een kutseizoen. Voor zover die Polen er al af en toe uit kwamen, stond Sutalo er om zijn duels te winnen en ons weer in balbezit te helpen. Heel soeverein. Ook niet bang om tot aan de middellijn door te dekken.

Ik moet zeggen dat Berghuis als 10 me ditmaal wel beviel. Nu is dat heel vertekenend, tegen zo'n zwakke tegenstander, maar er kwam wel eindelijk wat voetbal op het middenveld. Ik vind nog steeds Taylor een disonnant, die weer regelmatig veel te diep stond. Ik denk nog altijd dat het middenveld Mannsverk, Fitz-Jim en Henderson een goede optie is, met Berghuis rechtsbuiten, die zich kan laten zakken richting het middenveld. Dan zou je met Gaaei als rechtsback kunnen spelen die de ruimte op rechtsbuiten kan benutten zodra Berghuis naar het middenveld trekt.

Forbs heeft weer bevestigd dat hij geen rechtsbuiten is, maar een linksbuiten. Hele wedstrijd anoniem, totdat hij na een corner eventjes op links terechtkwam. Direct vloog hij zijn man voorbij en kwam hij met een goede trekbal voor het doel. Hato tikte een meter naast. Gewoon een kans die er in de helft van de gevallen ingaat. Zet Forbs tegen een tegenstander als deze 90 minuten op links en hij vliegt er 8 keer voorbij.

Na een minuut of 70 ben ik me weer gaan ergeren. Traag spel, met Traoré als tragisch dieptepunt. Ik snap niet waarom Farioli hier niet op ingrijpt. Als je met zóveel desinteresse staat te sjokken, had ik je er weer af gehaald. Dan spelen we wel met z'n tienen. Het gaat echt nergens over. Op deze manier is Berghuis gewoon onze rechtsbuiten de komende maanden.

Verder scoren we weliswaar 4 goals, maar had je er welbeschouwd een stuk of 8 moeten maken. Ze waren compleet rijp voor de slacht en we misten de ene na de andere kans. Hoe we omgaan met die penalty, vind ik ook niet sterk. Dan staan ze elkaar aan te kijken, zo van: "Nou wie heeft er zin in? Jij? Nee? Mika, jij dan?" Je hebt hier toch gewoon lijstjes voor? Als je iets scherper bent win je met 1-7 of zo en kun je in Amsterdam gewoon echt je reserves opstellen. Sowieso vind ik het een teken van professionaliteit om altijd voor het maximale te gaan en dat heb ik in de laatste 20 minuten enorm gemist. Ze vonden het allemaal wel prima. Brobbey en Gaaei waren twee van de weinigen die er nog iets van wilden maken.

Wat die scheids trouwens aan het doen was, ontgaat me ook volledig. Ik kwam er tegen het eind van de wedstrijd achter dat we een VAR hadden. Nou, die hadden wel wat eerder mogen ingrijpen. Volgens mij hebben ze dit jaar afgesproken: de VAR doet niets, tenzij het écht een hele erge aantoonbare blunder is. Speel dan maar zonder VAR, want daar heb je niets aan. Onbegrijpelijk dat dit soort clowns op Europees niveau fluiten. Wat dat betreft gerechtigheid dat we één van die penalty's missen.

 

+1/-0

Echt een lachertje die Polen

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 22 augustus 2024 om 23:13:

Begrijp niet dat een jongeling als Godts die tweede strafschop moet nemen, terwijl Berghuis, Van den Boomen en Henderson ook op het veld staan om hun verantwoordelijkheid te nemen. Kan mij niet voorstellen dat Farioli Godts heeft aangewezen als strafschopnemer.

Als je Van den Boomen niet eens meer een strafschop kunt laten nemen dan wordt zijn waarde wel heel beperkt. Klinkt misschien gek, maar als je ziet hoe traag hij is op het middenveld dan zou ik eerder Ünüvar of zo daar een kans geven.



Volgens mij bepaald Henderson dat en gaf hij de bal aan Godts. Hij schoot ze vorige ronde 2 maal voortreffelijk erin. Toen stond de druk er behoorlijk op. Nu totaal niet niet meer, het stond al 1-4

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 22 augustus 2024 om 23:00:

Dit was de saaiste 1-4 overwinning ooit.



Ik vond het de leukste wedstrijd in tijden met veel kansen. Ik vergelijk het dan wel met de wedstrijden van dit seizoen en vorig seizoen. Als ik aan 2018-2019 denk dan gaat elke vergelijking mank.

 

+3/-0

Oepsie, verkeerde topic.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Voorronde Europa League 2024/25] Jagiellonia Białystok - Ajax