Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Voorronde Europa League 2024/25] Vojvodina - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:

FK Vojvodina (Servië) - AFC Ajax
Donderdag 1 augustus om 20.00 uur
TSC Arena, Bačka Topola, Servië



De return in de tweede voorronde van de EL staat voor donderdag 1 augustus op de planning. Zoals bekend is de thuiswedstrijd met een magere 1-0 gewonnen. Daarom moeten we in Servië nog vol aan de bak.

Mannsverk keert terug van een schorsing, Brobbey en Bergwijn zouden ook weer moeten aansluiten. Farioli gaf eerder aan dat zij alleen de eerste wedstrijd tegen Vojvodina zouden missen wegens vakantie. Afwachten of ze ook al minuten kunnen maken. Dat geldt ook voor Traoré.

Als we deze ronde doorkomen, wacht in de derde voorronde Panathinaikos of Botev Plovdiv uit Bulgarije. Panathinaikos won zijn thuiswedstrijd met 2-1, dus ook daar is nog niets beslist.

We zullen in totaal drie voorrondes moeten doorkomen om daadwerkelijk aan de EL te mogen meedoen. Maar zover is het nog lang niet. Eerst maar eens die Serviërs.

 

+2/-0

Traoré zit morgen bij de wedstrijdselectie.

Brobbey en Bergwijn zijn 'nog niet wedstrijdfit'.

Het is echt helemaal niks waard he, die Europese voorrondes eind juli. Kunnen die nu echt niet een week of 2 naar achteren? Je organiseert als UEFA nota bene zowel dat EK als de Europese voorrondes.

 

+1/-0

Het hele speelschema is zo verrot als wat, dat is al zo lang het geval. Voetbal is veel te veel om geld gaan draaien. Maar goed, je hebt kan er alleen maar mee proberen om te gaan. Als Farioli zegt dat Traoré morgen al minuten kan maken, dan heeft hij in elk geval niet stilgezeten en hoef je er niet bang voor te zijn dat hij weken niet inzetbaar is, zoals we de afgelopen twee jaar nog wel eens bij late instromers hebben gezien. Mocht Traoré al een kwartiertje of zo in kunnen vallen dan kan hij een week later wellicht al een minuut of 45 aan, of op zijn minst een lange invalbeurt.

 

+2/-0

Turkse scheidsrechter met in 21 wedstrijden 96 kaarten. Mag hopen dat de spelers gewaarschuwd worden over zaniken tegen de scheidsrechter, maar zal wel weer niet.

 

+2/-0

Zelfde opstelling als vorige week:


Pasveer; Rensch, Sutalo, Baas, Hato; Henderson, Taylor, Fitz-Jim; Rasmussen, Akpom, Forbs.


Weet je, Farioli vraagt erom. Ik ben fervent Ajacied maar gun die gozer een gigantische blunder van Pasveer en weer een draak van een pot van Rasmussen. Elke blinde kon zien dat die twee er vorige week he-le-maal niets van bakten, en dat gold overigens ook voor Akpom.

Er waren wat mensen op dit forum die toen de keuze voor Rasmussen nog logisch vonden, want Berghuis was pas net aangesloten en Godts niet helemaal fit, etc...

Nou, zijn die twee nog steeds 'net aangesloten' en 'niet helemaal fit'?

Had gewoon met Traoré in de punt gespeeld en Berghuis vanaf rechts. Dan had je Godts en Rijkhoff kunnen brengen op het moment dat die twee niet verder konden en had je Banel nog als noodwissel gehad.

Farioli solliciteert naar de eerste gigantische kater van het seizoen, nog voordat je goed en wel begonnen bent - en daar heeft hij het dan helemaal zelf naar gemaakt.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 01 augustus 2024 om 19:26:

Zelfde opstelling als vorige week:


Pasveer; Rensch, Sutalo, Baas, Hato; Henderson, Taylor, Fitz-Jim; Rasmussen, Akpom, Forbs.


Weet je, Farioli vraagt erom. Ik ben fervent Ajacied maar gun die gozer een gigantische blunder van Pasveer en weer een draak van een pot van Rasmussen. Elke blinde kon zien dat die twee er vorige week he-le-maal niets van bakten, en dat gold overigens ook voor Akpom.

Er waren wat mensen op dit forum die toen de keuze voor Rasmussen nog logisch vonden, want Berghuis was pas net aangesloten en Godts niet helemaal fit, etc...

Nou, zijn die twee nog steeds 'net aangesloten' en 'niet helemaal fit'?

Had gewoon met Traoré in de punt gespeeld en Berghuis vanaf rechts. Dan had je Godts en Rijkhoff kunnen brengen op het moment dat die twee niet verder konden en had je Banel nog als noodwissel gehad.

Farioli solliciteert naar de eerste gigantische kater van het seizoen, nog voordat je goed en wel begonnen bent - en daar heeft hij het dan helemaal zelf naar gemaakt.


Ik ben blij dat jij het zegt, want ik zal wel weer anti-Farioli zijn. Indrukwekkend hoe Rasmussen wederom in de basis mag starten, net als meer dingen die je zei, maar deze speler heeft nooit een dag in zijn leven laten zien goed genoeg voor Ajax te zijn.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 01 augustus 2024 om 19:32:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 01 augustus 2024 om 19:26:

Zelfde opstelling als vorige week:


Pasveer; Rensch, Sutalo, Baas, Hato; Henderson, Taylor, Fitz-Jim; Rasmussen, Akpom, Forbs.


Weet je, Farioli vraagt erom. Ik ben fervent Ajacied maar gun die gozer een gigantische blunder van Pasveer en weer een draak van een pot van Rasmussen. Elke blinde kon zien dat die twee er vorige week he-le-maal niets van bakten, en dat gold overigens ook voor Akpom.

Er waren wat mensen op dit forum die toen de keuze voor Rasmussen nog logisch vonden, want Berghuis was pas net aangesloten en Godts niet helemaal fit, etc...

Nou, zijn die twee nog steeds 'net aangesloten' en 'niet helemaal fit'?

Had gewoon met Traoré in de punt gespeeld en Berghuis vanaf rechts. Dan had je Godts en Rijkhoff kunnen brengen op het moment dat die twee niet verder konden en had je Banel nog als noodwissel gehad.

Farioli solliciteert naar de eerste gigantische kater van het seizoen, nog voordat je goed en wel begonnen bent - en daar heeft hij het dan helemaal zelf naar gemaakt.


Ik ben blij dat jij het zegt, want ik zal wel weer anti-Farioli zijn. Indrukwekkend hoe Rasmussen wederom in de basis mag starten, net als meer dingen die je zei, maar deze speler heeft nooit een dag in zijn leven laten zien goed genoeg voor Ajax te zijn.


Onbegrijpelijk. Echt onbegrijpelijk.

Je kunt van Berghuis vinden wat je wil, maar dat is in alles natuurlijk een betere voetballer dan Rasmussen - véél beter. En hij is gewoon fit.

Schiet mij maar lek.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 01 augustus 2024 om 19:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 01 augustus 2024 om 19:32:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 01 augustus 2024 om 19:26:

Zelfde opstelling als vorige week:


Pasveer; Rensch, Sutalo, Baas, Hato; Henderson, Taylor, Fitz-Jim; Rasmussen, Akpom, Forbs.


Weet je, Farioli vraagt erom. Ik ben fervent Ajacied maar gun die gozer een gigantische blunder van Pasveer en weer een draak van een pot van Rasmussen. Elke blinde kon zien dat die twee er vorige week he-le-maal niets van bakten, en dat gold overigens ook voor Akpom.

Er waren wat mensen op dit forum die toen de keuze voor Rasmussen nog logisch vonden, want Berghuis was pas net aangesloten en Godts niet helemaal fit, etc...

Nou, zijn die twee nog steeds 'net aangesloten' en 'niet helemaal fit'?

Had gewoon met Traoré in de punt gespeeld en Berghuis vanaf rechts. Dan had je Godts en Rijkhoff kunnen brengen op het moment dat die twee niet verder konden en had je Banel nog als noodwissel gehad.

Farioli solliciteert naar de eerste gigantische kater van het seizoen, nog voordat je goed en wel begonnen bent - en daar heeft hij het dan helemaal zelf naar gemaakt.


Ik ben blij dat jij het zegt, want ik zal wel weer anti-Farioli zijn. Indrukwekkend hoe Rasmussen wederom in de basis mag starten, net als meer dingen die je zei, maar deze speler heeft nooit een dag in zijn leven laten zien goed genoeg voor Ajax te zijn.


Onbegrijpelijk. Echt onbegrijpelijk.

Je kunt van Berghuis vinden wat je wil, maar dat is in alles natuurlijk een betere voetballer dan Rasmussen - véél beter. En hij is gewoon fit.

Schiet mij maar lek.


Zelfs Banel vind ik beter dan Rasmussen.

Ik hoop dat Ajax wint, doorgaat. Ook het liefste met de 0. Ik gun Pasveer zelf gewoon een goede wedstrijd. Op hem ben ik niet boos.

 

+1/-0

Het is niet echt veel. Die Serviers krijgen gewoon twee 100% kansen.

 

+1/-0

Het is wederom om te janken....

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 01 augustus 2024 om 20:48:

Het is niet echt veel. Die Serviers krijgen gewoon twee 100% kansen.


Baas, wie ik vorige week nog de beste speler vond van de basiself, ziet er vandaag wel slecht uit. Sutalo speelt een prima pot. Rensch speelt een beetje raar.

 

+1/-0

Rensch, Taylor, Rasmussen en Akpom aub achterlaten in Servië.

 

+1/-0

Billenknijpen tegen de lamme en de blinde.

 

+1/-0

Traoré laat in zijn invalbeurt meer zien dan Akpom, wie volledig onzichtbaar was. Misschien een momentopname, maar gebaseerd op dit is Bertrand allicht tóch beter dan Chuba.

Ik genoot van Sutalo vandaag. Alsjeblieft, behoud hem hier.

Oh ja! Vier spelers die invielen hebben allemaal ervaring op rechtsbuiten, maar toch Rasmussen in de basis. Einde trivia.

 

+4/-0

Op de tweede 20 minuten eerste helft vorige week na, lijkt het toch verdacht veel op Steijn-voetbal nog. Hoop echt dat het met wat meer spelers die terugkomen beter wordt, want dit was echt drie keer niks en belooft weinig goeds.

 

+1/-0

Zeer matige wedstrijd. Gek genoeg ging het met elke wissel iets beter draaien. Farioli kan lullen tot ie een ons weegt over 'ervaring in het veld' willen hebben in de eindfase, maar zullen we voortaan gewoon met de sterkste opstelling starten?

Rasmussen kan absoluut het niveau niet aan. Traag en geen actie.

Rensch zat totaal niet in de wedstrijd in de eerste helft, rare afzwaaiers. Ging later in de tandem met Berghuis een stuk beter spelen.

Taylor vond ik de slechtste man op het veld. Volkomen terecht dat die eraf ging. Continu balverlies, stond te stuntelen met de bal, maakte onnodige overtredingen en stond als klap op de vuurpijl te zeiken om een penalty terwijl hem de bal werd aangespeeld. Wat een treurigheid. Ik had 'm voorlopig op de bank gezet.

Akpom moet echt z.s.m. vertrekken. Heeft in meer dan een uur speeltijd tegen een stel Servische koekenbakkers werkelijk niets bijgedragen. Gaat 'm echt niet meer worden bij Ajax. Leuk hoor, die intikkers vorig seizoen, maar dit kan niet meer. Het verschil met Traoré in de punt van de aanval was gigantisch.

Sowieso leuk voor Traoré dat hij zijn rentree maakt met een goal. Knap afgemaakt nog. Viel goed in, wilde zich echt bewijzen. Heb hem in 15 minuten 3 acties zien maken die Akpom nooit had gemaakt. En met rendement.

Wat me nog opviel was dat Berghuis de aanvoerdersband overnam van Henderson toen hij erin kwam. Die staat dus hoger in de captain-pikorde. Bijzonder. Ik had die keuze niet gemaakt, laat ik het zo zeggen.

Verder een tweeluik om gauw te vergeten. Tegen Panathinaikos moet het echt beter. Ik zou op basis van wat ik tot nu toe in de voorbereiding en dit tweeluik heb gezien voor het volgende gaan:

Ramaj
Rensch, Sutalo, Hato, Baas
Fitz-Jim, Mannsverk, Henderson
Traoré, Brobbey, Godts

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 01 augustus 2024 om 22:02:

Op de tweede 20 minuten eerste helft vorige week na, lijkt het toch verdacht veel op Steijn-voetbal nog. Hoop echt dat het met wat meer spelers die terugkomen beter wordt, want dit was echt drie keer niks en belooft weinig goeds.


We winnen wel tweemaal op rij. Dát is dan weer géén Steijn-voetbal. Maar het moet inderdaad veel beter willen we van betekenis in Europa zijn en in de Eredivisie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 01 augustus 2024 om 22:02:

Op de tweede 20 minuten eerste helft vorige week na, lijkt het toch verdacht veel op Steijn-voetbal nog. Hoop echt dat het met wat meer spelers die terugkomen beter wordt, want dit was echt drie keer niks en belooft weinig goeds.



Mij kan het ook niet bekoren. We winnen 2x van een campingteam met veel moeite. 2x moeten we het forceren na de 85e minuut.

Gelukkig hebben die Seeviers maar energie tot de 85e minuut.

Nee, het staat nog niet. Ik vind het geen team. Rare keuzes van Farioli.

 

+1/-0

Akpom, Forbs en Rasmussen waren niet best, dat is je hele voorhoede dus. Akpom kan gewoon totaal niet voetballen, Forbs was onzichtbaar en Rasmussen was weliswaar beter dan vorige week, maar daarvoor hoefde hij nou niet bepaald zijn best te doen. Taylor is totaal uit vorm, die heb ik echt wel het Ajax niveau zien halen in het verleden, maar vandaag was het verschrikkelijk. Ik blijf Henderson niet best vinden, hij brengt ook niet de rust die ik verwacht van hem. Hato was ook niet heel goed, maakt wel een prachtig doelpunt. Traoré heeft, wat Kiki ook al zei, meer laten zien in dat kwartier dan Akpom in 80 minuten, daar wordt ik dan wel weer blij van.

Alle respect trouwens naar de 400 meegereisde supporters, ze waren goed hoorbaar.

Tip tenslotte voor Kroes, verkoop Akpom, Forbs en Rasmussen voordat hun waarde nog verder keldert. De vervangers speelden in die paar minuten een stuk beter dan zij in meer dan 60.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Voorronde Europa League 2024/25] Vojvodina - Ajax