Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Voorronde Europa League 2024/25] Ajax - Vojvodina

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

De eerste serieuze wedstrijd van het seizoen staat voor de deur:

open/sluit de onderstaande quote:

AFC Ajax - FK Vojvodina (Servië)
Donderdag 25 juli om 20.30 uur
Johan Cruijff ArenA, Amsterdam



Vojvodina werd vorig jaar op doelsaldo 4e in de Servische competitie. 14 punten achter op de nummer 3, en liefst 35 punten achter op de kampioen (inclusief play-off wedstrijden, 7 stuks aan het eind van het seizoen). De eerste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen hebben ze al gespeeld en overtuigend met 1-3 gewonnen.

Tot nu toe zijn er in de transferwindow meer dan 10 spelers vertrokken bij Vojvodina, maar ook meer dan 10 nieuwe aanwinsten gepresenteerd. Alle transfersommen lagen onder de 1 miljoen euro. Hun belangrijkste aanwinst is Petrovic, een 24-jarige controleur die van Granada overkwam. Die is ook direct aanvoerder geworden. Eén van hun sterkhouders van vorig jaar, Zukic, zijn ze kwijtgeraakt aan Wolfsberger.

Ze hebben twee sterke, lange spitsen in de selectie: één van boven de dertig, die doorgaans in de basis staat, en een bijna 2 meter lang talent dat vaak invalt. Sowieso hebben ze veel lengte in de selectie, waarmee ze bij dode spelsituaties voor problemen kunnen zorgen tegen ons. Daaruit scoorden ze ook afgelopen weekend.

Verder is het geen ploeg om echt bang van te worden. Wat nog opvalt is het grote aantal buitenlanders (11) voor een ploeg met beperkte financiële middelen. Afgelopen zomer hebben ze onder meer spelers opgehaald met de Nigeriaanse, Braziliaanse en Keniaanse nationaliteit. Voorlopig zitten die allemaal op de bank, overigens. Ze hebben vier internationals, maar die komen voor nietszeggende landjes uit: Luxemburg, Montenegro en Kenia. Hun Servische linksback is jeugdinternational, maar is geblesseerd.

Vojvodina speelde afgelopen weekend in een 4-3-3 opstelling met een nummer 10. Ze zetten graag druk en in aanvallend opzicht zoeken ze snel de diepte met veel lopende mensen. Er zit evenwel weinig snelheid in de ploeg en de meeste spelers zijn technisch erg beperkt. De vleugelspelers komen over het algemeen nog geen lantaarnpaal voorbij en proberen de bal vaak gewoon simpel voor te geven, zonder actie vooraf.

Beelden, voor de liefhebbers (let op: niveautje Spakenburg):
https://youtu.be/3-BjuJuHsO4?si=AAlvjC59fP_yoVSalink

Heel eerlijk: als je hier niet met 5-0 van wint, heb je het slecht gedaan. Gewoon zorgen dat je dit tweeluik thuis al beslist, dan kun je volgende week wat reservespelers opstellen.

 

+3/-0

Ik ga er wel vanuit dat hier met 5-0 of hoger van gewonnen gaat worden. Ik ben het met Sevic eens, dat als je dat niet doet, je het slecht gedaan hebt. Een kleine club.

Vojvodina heeft een selectie van totaal 18m. Dat is te vergelijken met Go Ahead Eagles of Fortuna Sittard.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 24 juli 2024 om 12:47:

Vojvodina heeft een selectie van totaal 18m. Dat is te vergelijken met Go Ahead Eagles of Fortuna Sittard.


Zoek anders ook even op wat we vorig seizoen hebben gedaan tegen die clubs :P

 

+2/-0

Ik moest bij het inlezen over Vojvodina denken aan dat tweeluik tegen Jablonec een jaar of 8 geleden.

Thuis 1-0, uit 0-0 met hangen en wurgen. Tegen een Tsjechische middenmoter. Ging echt nergens over.

Cillessen die keihard stond te juichen omdat die Tsjechen een penalty misten. Dat was één van de dieptepunten uit alle jaren dat ik Ajax nu volg.

Laten we hopen dat het tweeluik tegen Vojvodina soepeler verloopt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 24 juli 2024 om 16:08:

Ik moest bij het inlezen over Vojvodina denken aan dat tweeluik tegen Jablonec een jaar of 8 geleden.

Thuis 1-0, uit 0-0 met hangen en wurgen. Tegen een Tsjechische middenmoter. Ging echt nergens over.

Cillessen die keihard stond te juichen omdat die Tsjechen een penalty misten. Dat was één van de dieptepunten uit alle jaren dat ik Ajax nu volg.

Laten we hopen dat het tweeluik tegen Vojvodina soepeler verloopt.


Cillessen zal die penalty wel niet zelf tegen gehouden hebben.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 24 juli 2024 om 16:11:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 24 juli 2024 om 16:08:

Ik moest bij het inlezen over Vojvodina denken aan dat tweeluik tegen Jablonec een jaar of 8 geleden.

Thuis 1-0, uit 0-0 met hangen en wurgen. Tegen een Tsjechische middenmoter. Ging echt nergens over.

Cillessen die keihard stond te juichen omdat die Tsjechen een penalty misten. Dat was één van de dieptepunten uit alle jaren dat ik Ajax nu volg.

Laten we hopen dat het tweeluik tegen Vojvodina soepeler verloopt.


Cillessen zal die penalty wel niet zelf tegen gehouden hebben.


Hoe raad je het zo. :D

 

+1/-0

Ik vermoed dat Farioli een beetje in de oude Italiaanse traditie voor deze do-or-die wedstrijden gaat kiezen voor zoveel mogelijk ervaring.

Bij Ajax pakt dat doorgaans niet goed uit.

 

+1/-0

Een dikke overwinning verwachten lijkt me niet per se heel realistisch. Ik ga ervan uit dat deze tegenstander vooral naar Amsterdam komt om de pot dicht te houden, en dan win je niet zo makkelijk met ruime cijfers. Ze hebben ook aardig wat lengte in de ploeg. Wel jammer dat je deze voorbereiding niet hebt kunnen oefenen tegen een teruggetrokken tegenstander. Hoe dan ook heb ik er enorm veel zin in.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 25 juli 2024 om 14:11:

Een dikke overwinning verwachten lijkt me niet per se heel realistisch. Ik ga ervan uit dat deze tegenstander vooral naar Amsterdam komt om de pot dicht te houden, en dan win je niet zo makkelijk met ruime cijfers. Ze hebben ook aardig wat lengte in de ploeg. Wel jammer dat je deze voorbereiding niet hebt kunnen oefenen tegen een teruggetrokken tegenstander. Hoe dan ook heb ik er enorm veel zin in.


Verwachten is misschien een groot woord, maar je moet daar wel voor gaan. Niet rustig aan doen als het 2-0 staat, bijvoorbeeld.

Heb je die lui zien verdedigen? Traag als stront in een nauwe trechter en continu ruimte tussen de linies. Die zitten echt niet kort of zo.

Nee, hier moet je met enigszins verzorgd positiespel echt een paar keer per helft tegen scoren.

 

+1/-0

Onder de nieuwe trainer verwacht ik wel dat ze de hele wedstrijd vol gas zullen geven. Ik ken de tegenstander alleen maar van naam eigenlijk, maar je kan niet per se een competitiewedstrijd vergelijken met hoe ze voor de dag komen in een Europese wedstrijd. Dit is voor hen misschien al de wedstrijd van het seizoen, en ze zijn nu echt de underdog. Als je ze elf man gaan verdedigen dan kan dat ook met matige spelers nog best een stugge tegenstander opleveren, zeker met hoe fel ze in dat soort landen kunnen zijn in vergelijking met in Nederland.

Ik ben voor vanavond en komend seizoen vooral heel benieuwd hoe het zal gaan als tegenstanders niet happen als je ze tot druk zetten probeert te verleiden. Er valt genoeg te lezen over hoe Farioli zijn teams dan laat spelen, maar Ajax is nog niet in die situatie gekomen.

 

+1/-0

Opstelling Ajax: Pasveer; Rensch, Sutalo, Baas, Hato; Henderson, Fitz-Jim, Taylor; Rasmussen, Akpom, Forbs.


Rasmussen?! I.p.v. Godts?

Dat vind ik misschien nog wel een grotere gotspe dan Pasveer voor Ramaj.

Fitz-Jim in de basis: dat is dan wel weer leuk, en zeer verdiend.

 

+2/-0

Mijn hemel, wat speelt die Rasmussen slecht. Levert echt alles in.

Ik snap dat Berghuis niet helemaal wedstrijdfit is, maar dit kan niet. Deze man moet er in de rust af.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 25 juli 2024 om 20:45:

Mijn hemel, wat speelt die Rasmussen slecht. Levert echt alles in.

Ik snap dat Berghuis niet helemaal wedstrijdfit is, maar dit kan niet. Deze man moet er in de rust af.



Ja, inderdaad! Waarom speelt Godts niet? Rasmussen is ook helemaal geen buitenspeler (en komt heel veel kwaliteit tekort)

Pasveer ook lekker bezig trouwens 😂

 

+1/-0

Waarom zijn trainers toch altijd onnavolgbaar eigenwijs? Rasmussen, Pasveer … iedere idioot ziet toch dat je daar gewoon niet meer aan moet beginnen?

We zitten er nog niet echt lekker in, to put it mildly.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 25 juli 2024 om 20:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 25 juli 2024 om 20:45:

Mijn hemel, wat speelt die Rasmussen slecht. Levert echt alles in.

Ik snap dat Berghuis niet helemaal wedstrijdfit is, maar dit kan niet. Deze man moet er in de rust af.



Ja, inderdaad! Waarom speelt Godts niet? Rasmussen is ook helemaal geen buitenspeler (en komt heel veel kwaliteit tekort)

Pasveer ook lekker bezig trouwens 😂


Pasveer is solidair met Ramaj, lijkt het... :D

 

+1/-0

De plaat blijft hangen, maar echt 0,0 creativiteit.

Farioli heeft schijnbaar nog niet verteld dat het doel van voetbal is om dat ronde ding in dat grote ding met net te leggen ...

Fitz-Jim en Rasmussen solliciteren voor een transfer naar NAC.

Met Hlynsson en Banel nog meer grijze systeemmuizen op de bank. Gatverdamme.

 

+1/-0

Tweede helft is wederom van erbarmelijk niveau. Steijn-voetbal.

 

+3/-0

Pffff wat een slechte tweede helft. Hoezo kan je van deze klanten niet winnen?

 

+2/-0

Be-droe-vend

Bij de wissel kwam ik er achter dat Fitz-Jim en Rasmussen in de tweede helft nog op het veld hebben gestaan.

Berghuis is schijnbaar ingevallen?

 

+2/-0

We hebben nog een hele lange weg te gaan. Eerste helft had de ploeg al afstand moeten nemen. Tweede helft was slecht, maar hopelijk is dat opgelost bij aanvang van de ED. Ach, we hebben gewonnen en de nul gehouden. Dat kan alleen maar vertrouwen geven. Nu is het leven van wedstrijd tot wedstrijd.

We moeten geen wonderen verwachten.. Vergeet niet hoe slecht afgelopen seizoen was. Dat ik deze wedstrijd al als vooruitgang zie, zegt genoeg.

 

+3/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Voorronde Europa League 2024/25] Ajax - Vojvodina