Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Voorbereiding 2024/2025] Oefenwedstrijden

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ik vond het haast jammer dat al die wissels doorgevoerd moesten worden. Ze speelden in die fase de tegenstander aardig van de mat. Niet dat ze het per se nog heel lang vol hadden gehouden. Deze eerste potjes staan vooral ook in het teken van iedereen zijn speeltijd opbouwen, dus die wissels waren ook wel noodzakelijk.

Forbs was best aardig en had heel veel rendement, ook al probeerde Sierd de Vos zijn prestaties wat raar omlaag te praten. Je ziet dat onder Farioli de buitenspelers veel meer aan de bal komen daar waar het er toe doet. Ze kunnen echt snel 1 op 1 gezet worden. Jammer dat Van Axel Dongen er weer eens niet bij is. Banel is echt geen Ajax 1-materiaal.

Medic speelde gewoon een behoorlijke wedstrijd. Ik zou niet weten wat hij nou echt verkeerd heeft gedaan. Janse vond ik juist matig ten opzichte van zijn vorige wedstrijd.

 

+2/-0

Er is zo weinig van te zeggen in die oefenwedstrijden. Zowel de tegenstander als wij zijn dingen aan het uitproberen. Het feit blijft in mijn ogen wel dat de selectie veel te kwetsbaar is om het op te nemen tegen Feyenoord, PSV (en wellicht Twente, AZ, etc) en de Europese top.

Hopelijk komt er op zeer korte termijn een kwaliteitsimpuls op alle linies.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 09 juli 2024 om 22:15:

Ik vond het haast jammer dat al die wissels doorgevoerd moesten worden. Ze speelden in die fase de tegenstander aardig van de mat. Niet dat ze het per se nog heel lang vol hadden gehouden. Deze eerste potjes staan vooral ook in het teken van iedereen zijn speeltijd opbouwen, dus die wissels waren ook wel noodzakelijk.

Forbs was best aardig en had heel veel rendement, ook al probeerde Sierd de Vos zijn prestaties wat raar omlaag te praten. Je ziet dat onder Farioli de buitenspelers veel meer aan de bal komen daar waar het er toe doet. Ze kunnen echt snel 1 op 1 gezet worden. Jammer dat Van Axel Dongen er weer eens niet bij is. Banel is echt geen Ajax 1-materiaal.

Medic speelde gewoon een behoorlijke wedstrijd. Ik zou niet weten wat hij nou echt verkeerd heeft gedaan. Janse vond ik juist matig ten opzichte van zijn vorige wedstrijd.


Banel en Rasmussen vind ik ook niet goed genoeg, ondanks een goal en assist respectievelijk. De rechtsbuiten positie is een probleem.

Stel je verkoopt de dure spelers, waaronder Bergwijn, Henderson, Rulli, Berghuis en Van den Boomen:

Godts en Forbs, goede linksbuitens. Van Axel Dongen als hij een ander lichaam had ook.

Brobbey en Akpom, goede spitsen. Rijkhoff mooi 1-2tje gisteren met Hato overigens.

Rasmussen heeft natuurlijk niks in Ajax 1 te zoeken en ook Banel komt tekort. Hlynsson is beter als middenvelder. Als Berghuis vertrekt, samen met de andere dure spelers, kan je een nieuwe rechtsbuiten halen.

Medic deed goede kopballen tijdens het verdedigen enzo, maar ook zag hij er een keer slecht uit bij positiespel en/of reageren op een aanval van de tegenpartij. Hij heeft een draaicirkel van een kermistrein en reageert niet op tijd. Dit zag ik ook in de Eredivisie toen hij speelde. Hij veroorzaakte veel tegengoals en dat verwacht ik ook komend seizoen als hij blijft en gaat spelen. Ik zou hem verkopen. Met Sutalo, Kaplan, Hato, Gooijer, Rensch en Janse heb je zes opties centraal achterin, waarvan de helft ook als back kan spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 10 juli 2024 om 10:49:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 09 juli 2024 om 22:15:

Ik vond het haast jammer dat al die wissels doorgevoerd moesten worden. Ze speelden in die fase de tegenstander aardig van de mat. Niet dat ze het per se nog heel lang vol hadden gehouden. Deze eerste potjes staan vooral ook in het teken van iedereen zijn speeltijd opbouwen, dus die wissels waren ook wel noodzakelijk.

Forbs was best aardig en had heel veel rendement, ook al probeerde Sierd de Vos zijn prestaties wat raar omlaag te praten. Je ziet dat onder Farioli de buitenspelers veel meer aan de bal komen daar waar het er toe doet. Ze kunnen echt snel 1 op 1 gezet worden. Jammer dat Van Axel Dongen er weer eens niet bij is. Banel is echt geen Ajax 1-materiaal.

Medic speelde gewoon een behoorlijke wedstrijd. Ik zou niet weten wat hij nou echt verkeerd heeft gedaan. Janse vond ik juist matig ten opzichte van zijn vorige wedstrijd.


Banel en Rasmussen vind ik ook niet goed genoeg, ondanks een goal en assist respectievelijk. De rechtsbuiten positie is een probleem.

Stel je verkoopt de dure spelers, waaronder Bergwijn, Henderson, Rulli, Berghuis en Van den Boomen:

Godts en Forbs, goede linksbuitens. Van Axel Dongen als hij een ander lichaam had ook.

Brobbey en Akpom, goede spitsen. Rijkhoff mooi 1-2tje gisteren met Hato overigens.

Rasmussen heeft natuurlijk niks in Ajax 1 te zoeken en ook Banel komt tekort. Hlynsson is beter als middenvelder. Als Berghuis vertrekt, samen met de andere dure spelers, kan je een nieuwe rechtsbuiten halen.

Medic deed goede kopballen tijdens het verdedigen enzo, maar ook zag hij er een keer slecht uit bij positiespel en/of reageren op een aanval van de tegenpartij. Hij heeft een draaicirkel van een kermistrein en reageert niet op tijd. Dit zag ik ook in de Eredivisie toen hij speelde. Hij veroorzaakte veel tegengoals en dat verwacht ik ook komend seizoen als hij blijft en gaat spelen. Ik zou hem verkopen. Met Sutalo, Kaplan, Hato, Gooijer, Rensch en Janse heb je zes opties centraal achterin, waarvan de helft ook als back kan spelen.


Centraal achterin hebben ze ook die jonge Belg gehaald vorige week (Mokio). Gooi inderdaad gewoon Medic eruit en ga dan het seizoen in met de verdere namen die jij noemt.

Als je een goede rechtsbuiten haalt, ben je voorin direct klaar, vind ik. Met Godts en Forbs erbij heb je dan drie goede opties voor twee posities. Van Axel Dongen vind ik ook nog altijd een groot talent om achter de hand te hebben en Ünüvar is er straks ook nog, in geval van nood.

Spelers als Banel en Rasmussen moet je gewoon tegen ieder bod verkopen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 10 juli 2024 om 10:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 10 juli 2024 om 10:49:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 09 juli 2024 om 22:15:

Ik vond het haast jammer dat al die wissels doorgevoerd moesten worden. Ze speelden in die fase de tegenstander aardig van de mat. Niet dat ze het per se nog heel lang vol hadden gehouden. Deze eerste potjes staan vooral ook in het teken van iedereen zijn speeltijd opbouwen, dus die wissels waren ook wel noodzakelijk.

Forbs was best aardig en had heel veel rendement, ook al probeerde Sierd de Vos zijn prestaties wat raar omlaag te praten. Je ziet dat onder Farioli de buitenspelers veel meer aan de bal komen daar waar het er toe doet. Ze kunnen echt snel 1 op 1 gezet worden. Jammer dat Van Axel Dongen er weer eens niet bij is. Banel is echt geen Ajax 1-materiaal.

Medic speelde gewoon een behoorlijke wedstrijd. Ik zou niet weten wat hij nou echt verkeerd heeft gedaan. Janse vond ik juist matig ten opzichte van zijn vorige wedstrijd.


Banel en Rasmussen vind ik ook niet goed genoeg, ondanks een goal en assist respectievelijk. De rechtsbuiten positie is een probleem.

Stel je verkoopt de dure spelers, waaronder Bergwijn, Henderson, Rulli, Berghuis en Van den Boomen:

Godts en Forbs, goede linksbuitens. Van Axel Dongen als hij een ander lichaam had ook.

Brobbey en Akpom, goede spitsen. Rijkhoff mooi 1-2tje gisteren met Hato overigens.

Rasmussen heeft natuurlijk niks in Ajax 1 te zoeken en ook Banel komt tekort. Hlynsson is beter als middenvelder. Als Berghuis vertrekt, samen met de andere dure spelers, kan je een nieuwe rechtsbuiten halen.

Medic deed goede kopballen tijdens het verdedigen enzo, maar ook zag hij er een keer slecht uit bij positiespel en/of reageren op een aanval van de tegenpartij. Hij heeft een draaicirkel van een kermistrein en reageert niet op tijd. Dit zag ik ook in de Eredivisie toen hij speelde. Hij veroorzaakte veel tegengoals en dat verwacht ik ook komend seizoen als hij blijft en gaat spelen. Ik zou hem verkopen. Met Sutalo, Kaplan, Hato, Gooijer, Rensch en Janse heb je zes opties centraal achterin, waarvan de helft ook als back kan spelen.


Centraal achterin hebben ze ook die jonge Belg gehaald vorige week (Mokio). Gooi inderdaad gewoon Medic eruit en ga dan het seizoen in met de verdere namen die jij noemt.

Als je een goede rechtsbuiten haalt, ben je voorin direct klaar, vind ik. Met Godts en Forbs erbij heb je dan drie goede opties voor twee posities. Van Axel Dongen vind ik ook nog altijd een groot talent om achter de hand te hebben en Ünüvar is er straks ook nog, in geval van nood.

Spelers als Banel en Rasmussen moet je gewoon tegen ieder bod verkopen.


Ja, Mokio. Ik ben benieuwd hoe snel hij zich gaat laten zien. Het zou toch zonde zijn om een speler als Medic in de weg te hebben staan als je grote talenten achterin hebt? Butera komt er natuurlijk ook nog aan!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 10 juli 2024 om 10:49:

Medic deed goede kopballen tijdens het verdedigen enzo, maar ook zag hij er een keer slecht uit bij positiespel en/of reageren op een aanval van de tegenpartij. Hij heeft een draaicirkel van een kermistrein en reageert niet op tijd. Dit zag ik ook in de Eredivisie toen hij speelde. Hij veroorzaakte veel tegengoals en dat verwacht ik ook komend seizoen als hij blijft en gaat spelen. Ik zou hem verkopen. Met Sutalo, Kaplan, Hato, Gooijer, Rensch en Janse heb je zes opties centraal achterin, waarvan de helft ook als back kan spelen.



In welke specifieke situaties zag hij er zo slecht uit dan? Hij speelde gewoon een verdienstelijke wedstrijd. Ik heb geen Alvarez van zijn eerste seizoenen-achtige situaties gezien waarin hij een pass naar voren niet gaf als dat niet kon of zo.

Dat hij veel tegengoals veroorzaakte afgelopen seizoen is ook schromelijk overdreven. We kregen afgelopen seizoen sowieso al veel goals tegen, met of zonder hem. Als we op basis van dat handjevol potjes dat hij mee mocht doen al voorbarige conclusies mogen trekken dan is dat eerder dat het aantal tegengoals onder het gemiddelde lag als hij meedeed.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 10 juli 2024 om 15:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 10 juli 2024 om 10:49:

Medic deed goede kopballen tijdens het verdedigen enzo, maar ook zag hij er een keer slecht uit bij positiespel en/of reageren op een aanval van de tegenpartij. Hij heeft een draaicirkel van een kermistrein en reageert niet op tijd. Dit zag ik ook in de Eredivisie toen hij speelde. Hij veroorzaakte veel tegengoals en dat verwacht ik ook komend seizoen als hij blijft en gaat spelen. Ik zou hem verkopen. Met Sutalo, Kaplan, Hato, Gooijer, Rensch en Janse heb je zes opties centraal achterin, waarvan de helft ook als back kan spelen.



In welke specifieke situaties zag hij er zo slecht uit dan? Hij speelde gewoon een verdienstelijke wedstrijd. Ik heb geen Alvarez van zijn eerste seizoenen-achtige situaties gezien waarin hij een pass naar voren niet gaf als dat niet kon of zo.

Dat hij veel tegengoals veroorzaakte afgelopen seizoen is ook schromelijk overdreven. We kregen afgelopen seizoen sowieso al veel goals tegen, met of zonder hem. Als we op basis van dat handjevol potjes dat hij mee mocht doen al voorbarige conclusies mogen trekken dan is dat eerder dat het aantal tegengoals onder het gemiddelde lag als hij meedeed.


Leuk geprobeerd.

We wonnen 4-1 tegen Heracles. Medic was geweldig en scoorde.

2-2 tegen Excelsior. Medic speelde wederom hele wedstrijd, maar was erg slecht.

1-2 tegen AZ verloren. Medic speelde 89 minuten. Wederom twee tegengoals.

2-3 gewonnen bij Go Ahead. Medic viel bij rust in. Een tegengoal per helft.

Dan nog een paar erg korte invalbeurten.

Dus gemiddeld bijna twee goals tegen met Medic op het veld. En Medic zag er bij veel van die goals er heel slecht uit. Nooit de 0. Verloren van AZ en gelijk tegen Excelsior. Goede overwinning tegen Heracles. Halve wedstrijd bij een moeizame overwinning tegen GAE. Nou, als je daar Medic voor moet gaan verdedigen...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 09 juli 2024 om 22:15:

Medic speelde gewoon een behoorlijke wedstrijd. Ik zou niet weten wat hij nou echt verkeerd heeft gedaan. Janse vond ik juist matig ten opzichte van zijn vorige wedstrijd.


Medic en Janse staan er allebei alleen maar in omdat Sutalo en Kaplan nog vrij hebben na het EK en Mokio nog niet is aangesloten. Zodra dat trio aansluit, gaat Janse weer lekker naar Jong Ajax (is er echt nog niet aan toe) en gaat Medic hopelijk z.s.m. een transfer maken. Totaal overbodige speler die niets wezenlijks toevoegt vergeleken met goedkopere jeugdspelers als Gooijer, Butera en Ugwu. Het is ook niet zo dat hij het gaat overnemen als Sutalo vertrekt - dan halen ze namelijk gewoon een vervanger.

Weg ermee.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 10 juli 2024 om 15:37:

Leuk geprobeerd.

We wonnen 4-1 tegen Heracles. Medic was geweldig en scoorde.

2-2 tegen Excelsior. Medic speelde wederom hele wedstrijd, maar was erg slecht.

1-2 tegen AZ verloren. Medic speelde 89 minuten. Wederom twee tegengoals.

2-3 gewonnen bij Go Ahead. Medic viel bij rust in. Een tegengoal per helft.

Dan nog een paar erg korte invalbeurten.

Dus gemiddeld bijna twee goals tegen met Medic op het veld. En Medic zag er bij veel van die goals er heel slecht uit. Nooit de 0. Verloren van AZ en gelijk tegen Excelsior. Goede overwinning tegen Heracles. Halve wedstrijd bij een moeizame overwinning tegen GAE. Nou, als je daar Medic voor moet gaan verdedigen...



Je vergeet zijn wedstrijden tegen Ludogorets met een tegengoal in beide wedstrijden. Maar zelfs als je alleen naar de Eredivisie kijkt ligt het aantal tegengoals onder het gemiddelde in wedstrijden waarin hij serieuze speeltijd kreeg. Zes tegengoals in drieënhalf wedstrijd met hem op het veld levert een lager gemiddelde op dan de 61 tegengoals die we in de Eredivisie kregen.

Ik vind dat je wel erg vaag blijft over waarom zijn prestaties gister en in die andere wedstrijden slecht vond. Het lijkt wel alsof je hem alleen maar goed noemt tegen Heracles en slecht tegen Excelsior vanwege die goal en blunder.

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 09 juli 2024 om 22:15:

Medic en Janse staan er allebei alleen maar in omdat Sutalo en Kaplan nog vrij hebben na het EK en Mokio nog niet is aangesloten. Zodra dat trio aansluit, gaat Janse weer lekker naar Jong Ajax (is er echt nog niet aan toe) en gaat Medic hopelijk z.s.m. een transfer maken. Totaal overbodige speler die niets wezenlijks toevoegt vergeleken met goedkopere jeugdspelers als Gooijer, Butera en Ugwu. Het is ook niet zo dat hij het gaat overnemen als Sutalo vertrekt - dan halen ze namelijk gewoon een vervanger.

Weg ermee.



Ik vraag me af of Mokio wel direct een hogere status dan Janse zal hebben. Dat weten we misschien pas als Farioli een directe keuze tussen die twee zou maken over wie er mee mag op trainingskamp. Hoe dan ook zal Jong Ajax waarschijnlijk hun vaste ploeg worden voorlopig. Wie weten spelen ze wel naast elkaar daar.

Ugwu heeft er bij Jong Ajax pas net aan mogen ruiken. Die is echt nog niet beter dan Medic. Butera is een linkspoot die ook eerst maar eens fit moet worden na een zeer langdurige blessure. Gooijer maakt een goede indruk in de oefenpotjes centraal achterin. Of Farioli hem echt als centrumverdediger ziet moet nog blijken. Op dit moment speelt Baas daar ook zijn potjes. Ik denk wel dat Gooijer op zich een prima breedtespeler voor meerdere posities kan zijn. Aan de andere kant is Medic geen dure speler.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 10 juli 2024 om 17:20:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 10 juli 2024 om 15:37:

Leuk geprobeerd.

We wonnen 4-1 tegen Heracles. Medic was geweldig en scoorde.

2-2 tegen Excelsior. Medic speelde wederom hele wedstrijd, maar was erg slecht.

1-2 tegen AZ verloren. Medic speelde 89 minuten. Wederom twee tegengoals.

2-3 gewonnen bij Go Ahead. Medic viel bij rust in. Een tegengoal per helft.

Dan nog een paar erg korte invalbeurten.

Dus gemiddeld bijna twee goals tegen met Medic op het veld. En Medic zag er bij veel van die goals er heel slecht uit. Nooit de 0. Verloren van AZ en gelijk tegen Excelsior. Goede overwinning tegen Heracles. Halve wedstrijd bij een moeizame overwinning tegen GAE. Nou, als je daar Medic voor moet gaan verdedigen...



Je vergeet zijn wedstrijden tegen Ludogorets met een tegengoal in beide wedstrijden. Maar zelfs als je alleen naar de Eredivisie kijkt ligt het aantal tegengoals onder het gemiddelde in wedstrijden waarin hij serieuze speeltijd kreeg. Zes tegengoals in drieënhalf wedstrijd met hem op het veld levert een lager gemiddelde op dan de 61 tegengoals die we in de Eredivisie kregen.

Ik vind dat je wel erg vaag blijft over waarom zijn prestaties gister en in die andere wedstrijden slecht vond. Het lijkt wel alsof je hem alleen maar goed noemt tegen Heracles en slecht tegen Excelsior vanwege die goal en blunder.


Het was aan aanval van Sint-Truiden zonder dat daar een doelpunt uitkwam. Je hebt het gezien of niet gezien. Ik heb geen GIFje of YT-link voor je die perfect in beeld voor jou brengt wat ik heb opgemerkt. Medic wordt gewoon makkelijk voorbij gespeeld over de grond, net als in de Eredivisie.

En oh, 1,7 vs 1,8 tegengoals. Wow, de statistieken spreken duidelijk in jouw/Medic's voordeel. Als we de beelden erbij kunnen pakken van de tegengoals kan ik uitstippelen waar Medic de fout ingaat, maar ja. Die heb ik niet bij de hand voor je.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 10 juli 2024 om 17:40:

Het was aan aanval van Sint-Truiden zonder dat daar een doelpunt uitkwam. Je hebt het gezien of niet gezien. Ik heb geen GIFje of YT-link voor je die perfect in beeld voor jou brengt wat ik heb opgemerkt. Medic wordt gewoon makkelijk voorbij gespeeld over de grond, net als in de Eredivisie.



Dus je vond hem slecht gister op basis van 1 tegenaanval? Volgens mij is Sint-Truiden maar amper gevaarlijk geweest na rust. De enige aanval die ik me kan bedenken was die in de 75ste minuut die je in de samenvatting terug kan vinden. Ik zie geen fout van Medic daar. Volgens mij stond hij deze wedstrijd gewoon goed zijn mannetje in de duels en aan de bal.

open/sluit de onderstaande quote:

En oh, 1,7 vs 1,8 tegengoals. Wow, de statistieken spreken duidelijk in jouw/Medic's voordeel. Als we de beelden erbij kunnen pakken van de tegengoals kan ik uitstippelen waar Medic de fout ingaat, maar ja. Die heb ik niet bij de hand voor je.



Ik maakte ook niet het argument dat we minder tegengoals krijgen. Wat ik zei is dat als we voorbarige conclusies gaan trekken op basis van de cijfers, dat het dan eerder zo is dat we er minder tegen krijgen met hem erbij en niet meer. Het is dus niet fair om hem er zo specifiek uit te pikken. Dan kan je net zo goed ook naar alle andere verdedigers wijzen.

 

+1/-0

Het is al eerder gezegd: Fitz-Jim speelde erg goed, vond ik. Sterker nog ik vond hem de beste van het veld (met Hato).
Wat is dat voor speler? Ik ken hem eigenlijk niet. Mijn zoon vertelde me dat hij bij Excelsior er niets van heeft gebakken. Klopt dat?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Camus schreef op 12 juli 2024 om 14:01:

Het is al eerder gezegd: Fitz-Jim speelde erg goed, vond ik. Sterker nog ik vond hem de beste van het veld (met Hato).
Wat is dat voor speler? Ik ken hem eigenlijk niet. Mijn zoon vertelde me dat hij bij Excelsior er niets van heeft gebakken. Klopt dat?


Fitz-Jim lijkt mij baat te hebben om in een team te spelen waarbij zijn ploeggenoten een bepaald niveau bereiken. Hij is een speler met veel voetbalintelligentie, inzicht, gevoel voor verdedigen (intercepties) en aanvallen (spelverdelen en goed in de combinatie; waaronder snelle 1 touch passes). Bij Excelsior kreeg hij amper speeltijd en lijkt mij niet een ploeg die past bij Kian.

 

+3/-0

Dat is niet helemaal hoe ik hem zou beschrijven. Hij is in de eerste plaats een goede opbouwer die met mooie passes medespelers kan bereiken en redelijk kan dribbelen over kortere afstanden. Hij is daarnaast vrij wendbaar en sierlijk, en inderdaad ook best een intelligente speler.

Hij mist alleen wel snelheid en power, en echte een goede verdediger is hij niet, noch is hij iemand die bij veel doelpunten betrokken is. In de eerste plaats is hij dus vooral een verbindingsspeler. Jong Ajax is hij nu ontgroeid, maar op Eredivisieniveau zal hij zich nog meer moeten bewijzen. Dat hij amper speeltijd kreeg bij Excelsior klopt overigens niet helemaal. Hij heeft bijna altijd wel minuten gekregen, en dat werden er steeds meer tot hij geblesseerd raakte en daarna al snel werd teruggehaald door Ajax.

 

+2/-0

Vd Boomen op 10 en Fitz-Jim op 11, nu heb ik echt alles gezien ... :I

Rasmussen haalt ook weer zijn gebruikelijke (gebrek aan) niveau en Wijndal ... staat ook op het veld.

 

+1/-0

Saaie tweede helft. Vond het team wel weer goed in elkaar steken. Je geeft wat te veel kansen weg, maar je speelt natuurlijk ook wel tegen een betere tegenstander nu. Als je met je beste opstelling speelt en niet je spelers over verschillende blokken van een uur of halfuur hoeft te verdelen dan krijg je al een aanzienlijk beter team. Nu miste je vooral voorin spelers die het verschil konden maken. Forbs was je enige basiswaardige buitenspeler. Wat meer snelheid en wendbaarheid op het middenveld zou het ook wat makkelijker maken. Rasmussen deed werkelijk alles fout en had zeker een jaar geleden al verkocht moeten worden. Hij mist het gewoon mentaal.

 

+2/-0

Hato blijft linksback spelen en Baas lcv. Dat is opvallend. Gaan we het seizoen in met Hato als 1e linksback en Baas als backup voor Kaplan? Ook Janse speelt veel op lcv, dus dan heeft Kaplan twee backups als het ware.

 

+2/-0

Het is normaal dat in de voorbereiding spelers soms op andere posities komen te spelen. Het gaat vooral om minuten maken. Hato en Baas hebben in de laatste drie wedstrijden nooit tegelijk op het veld gestaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 13 juli 2024 om 19:24:

Het is normaal dat in de voorbereiding spelers soms op andere posities komen te spelen. Het gaat vooral om minuten maken. Hato en Baas hebben in de laatste drie wedstrijden nooit tegelijk op het veld gestaan.


Het lijkt of dat bewust zo is om ze juist op die posities te zien spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 13 juli 2024 om 19:32:

Het lijkt of dat bewust zo is om ze juist op die posities te zien spelen.



Er is denk ik wel een goede kans dat hij in Hato vooral een back ziet. Daar ligt zijn toekomst ook waarschijnlijk. In het buitenland hebben ze liever grotere centrumverdedigers die ook wat in de lucht kunnen. Baas als centrumverdediger of Fitz-Jim als linksbuiten zie ik niet zo snel gebeuren.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Voorbereiding 2024/2025] Oefenwedstrijden