Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] sc Heerenveen - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

open/sluit de onderstaande quote:

Emmy schreef op 12 februari 2024 om 13:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Kroepoek schreef op 11 februari 2024 om 17:11:

Schip is niets beter dan Steijn. Alleen is in dit geval niet Gorter zijn oogappeltje, maar Taylor. Ajax heeft een control freak als trainer nodig, Schip is te soft.

@thomas83: door welke vleugelspeler had Forbs vervangen moeten worden? En waarom speelt dit Ajax überhaupt met vleugelspelers? Het is al 100x geroepen, maar het blijft vloeken in de kerk: als je geen fatsoenlijke vleugelspelers hebt, speel er dan ook niet mee. We hebben backs die aanvallend meer kunnen brengen dan verdedigend, speel er dan ook naar.



Wat een paniekreactie! Van 't Schip snapt het Ajaxspel veeel beter als Steyn. Ajax heeft stappen gemaakt; vorige week tegen psv waren we gewoon beter. Hier had Ajax een echte offday. Dat mag niet, maar het gebeurt soms toch.
Ik verwacht donderdag weer een hele andere wedstrijd. Ik heb veel bewondering voor John; hij komt echt uit de school van Cruyff!



Schippie zag er ook wat gedeprimeerd uit. Later vernam ik dat het gisteren de verjaardag van Daniëlle zou zijn geweest.
Zal zeker toch meespelen vermoed ik. Hij was echt niet zichzelf, zo leek het. Zo berustend, zo passief.

Allemaal heel begrijpelijk natuurlijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Emmy schreef op 12 februari 2024 om 13:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Kroepoek schreef op 11 februari 2024 om 17:11:

Schip is niets beter dan Steijn. Alleen is in dit geval niet Gorter zijn oogappeltje, maar Taylor. Ajax heeft een control freak als trainer nodig, Schip is te soft.

@thomas83: door welke vleugelspeler had Forbs vervangen moeten worden? En waarom speelt dit Ajax überhaupt met vleugelspelers? Het is al 100x geroepen, maar het blijft vloeken in de kerk: als je geen fatsoenlijke vleugelspelers hebt, speel er dan ook niet mee. We hebben backs die aanvallend meer kunnen brengen dan verdedigend, speel er dan ook naar.



Wat een paniekreactie! Van 't Schip snapt het Ajaxspel veeel beter als Steyn. Ajax heeft stappen gemaakt; vorige week tegen psv waren we gewoon beter. Hier had Ajax een echte offday. Dat mag niet, maar het gebeurt soms toch.
Ik verwacht donderdag weer een hele andere wedstrijd. Ik heb veel bewondering voor John; hij komt echt uit de school van Cruyff!



Ik deel Kroepoeks standpunt. Van 't Schip is niet veel beter, en naar mijn mening is Ajax ook niet veel verder gekomen. Het is echter minder opvallend geworden omdat we een tijdje wegkwamen met wat minder spel.

Wat betreft PSV, dit moeten we even in verhouding zien. PSV misten Veerman, Lang, Tillman, Pepi, Til en een zieke Schouten (die niet kon afzeggen omdat ze slechts 4 veldspelers op de bank hadden). Ondanks dat we thuis speelden, kreeg PSV nog steeds 18 schoten tegenover onze 12.

Ik had gehoopt dat we de sterkere ploeg zouden zijn, maar zelfs op ons eigen terrein moesten we terugvallen op countervoetbal. Het is niet ideaal om dat in je eigen stadion te moeten doen.

Op zich niet erg dat Ajax niet veel verder is gekomen onder van 't Schip. We weten tenslotte allemaal dat het een tussenoplossing is. Hopelijk contracteren ze snel een fatsoenlijke vervanger.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Emmy schreef op 12 februari 2024 om 13:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Kroepoek schreef op 11 februari 2024 om 17:11:

Schip is niets beter dan Steijn. Alleen is in dit geval niet Gorter zijn oogappeltje, maar Taylor. Ajax heeft een control freak als trainer nodig, Schip is te soft.

@thomas83: door welke vleugelspeler had Forbs vervangen moeten worden? En waarom speelt dit Ajax überhaupt met vleugelspelers? Het is al 100x geroepen, maar het blijft vloeken in de kerk: als je geen fatsoenlijke vleugelspelers hebt, speel er dan ook niet mee. We hebben backs die aanvallend meer kunnen brengen dan verdedigend, speel er dan ook naar.



Wat een paniekreactie! Van 't Schip snapt het Ajaxspel veeel beter als Steyn. Ajax heeft stappen gemaakt; vorige week tegen psv waren we gewoon beter. Hier had Ajax een echte offday. Dat mag niet, maar het gebeurt soms toch.
Ik verwacht donderdag weer een hele andere wedstrijd. Ik heb veel bewondering voor John; hij komt echt uit de school van Cruyff!



Vind je werkelijk dat Ajax echt stappen vooruit heeft gemaakt? Verdedigend is het nog even gatenkaas als voorheen en je vergeet gemakshalve dat Schip een relatief gemakkelijk programma (op PSV na) achter de rug heeft gehad. Overigens hield in genoeg wedstrijden daarvan het spel ook niet over. Schip heeft er wel voor gezorgd dat de sfeer binnen de selectie beter is geworden, maar dat is niet iets voetbaltechnisch. Daarbij was het proces van de rotte appels eruit werken al begonnen.

Verder is Schip gewoon een middelmatige, “ouderwetse” trainer. Vrij oppervlakkig en tactisch geen wonder. Verder moeten we eens stoppen met het begrip “Ajaxspel”. Wat is het Ajaxspel? Lopen we in 2024 nog steeds te pochen met “ons spel”, gebaseerd op waarden uit de jaren zeventig? Guardiola is een Cruijff-adept, speelt hij ook met City het “Ajax-spel”? Noemt hij het ook zo? Guardiola is iemand die met zijn selectie diverse systemen beheerst en naast 4-3-3 ook gewoon 3-4-2-1 speelt. Als het “Ajax-spel” per se 4-3-3 is en we altijd vanuit die conservatieve gedachte moeten spelen, dan hoop ik dat we snel van die bekrompen gedachte afkomen. Dat staat vooruitgang in de weg.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] sc Heerenveen - Ajax