Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] sc Heerenveen - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Zondag 11 februari 2024 op bezoek in Heerenveen. Aftrap om half 3.

Ajax heeft de afgelopen vijf wedstrijden tegen Heerenveen iedere keer met minstens twee goals meer gewonnen. Een makkie of worden we verrast? We gaan het zien.

Berghuis lijkt een rugblessure te hebben. De afgelopen drie wedstrijden gescoord en de wedstrijd daarvoor twee assists gegeven, geloof ik. Hij is in goede vorm. Misschien is hij op tijd hersteld voor Heerenveen. Brobbey is ook in goede doen. Iemand enig idee hoe het met Rensch afgaat?

Ik hoop dat Tahirovic naast Henderson speelt, maar ik vrees weer voor Taylor. Gooijer en Sosa mogen wat mijn betreft starten op de fullback posities. Zeker als Rensch nog herstellende is.

 

+4/-0

Taylor heeft, net als Bergwijn, eindeloos krediet bij Van 't Schip. Het lijkt erop alsof het ook niet uitmaakt hoe slecht ze spelen, ze staan een week later gewoon weer in de basis. Doet me denken aan Sigthorsson in de tijd van De Boer, met het verschil dat hij geen serieus alternatief had.

Bij Bergwijn snap ik het nog enigszins, je wilt een enorme investering beschermen en je haalt je aanvoerder er niet zomaar af. Had je overigens kunnen oplossen door Henderson tot aanvoerder te benoemen - wat nog steeds gewoon kan, vind ik - maar dat is niet gebeurd. Toch zou ik hem nu gewoon eens passeren. Je kunt wanprestaties niet blijven belonen met basisplaatsen.

Ik vind ook dat hier te weinig naar wordt gevraagd door kritische journalisten. Tahirovic, en niet Taylor, naar de bank verwijzen om ruimte te maken voor Henderson vind ik bijvoorbeeld niet te onderbouwen. Dan krijg je waarschijnlijk één of ander lulverhaal over 'balans op het middenveld' of 'complementaire types' of van dat trainersgelul. Volgens mij is het vooral van belang dat je spelers opstelt die goed voetballen. Een basisplaats moet je verdienen met prestaties, niet met vage beschrijvingen van je speelstijl.

Met de blessure van Berghuis hoop ik op:
Ramaj
Gooijer, Sutalo (laatste kans), Hato, Sosa
Henderson, Hlynsson, Tahirovic
Forbs, Brobbey, Van Axel Dongen

Van Axel Dongen is bij mijn weten gewoon fit. Gooi 'm er maar eens in. Kanslozer dan hoe Bergwijn staat te ploeteren kan toch niet. Als Berghuis fit is, dan Forbs naar links en Berghuis op z'n vertrouwde plek.

Ik vind dit een cruciale fase in het seizoen, want je moet nu een volgende stap gaan maken. Je moet structureel beter gaan voetballen en vastigheid gaan creëren. Spelers die daar niet aan bijdragen, die niet aanhaken, moet je dan laten afhaken. Als je nu weer een paar keer een wanprestatie levert, ben je terug bij af en is het seizoen niet alleen niet geslaagd qua eindnotering, maar ben je ook voetbalinhoudelijk niets opgeschoten. Ben heel benieuwd naar de komende weken.

 

+4/-0

Gaat dus niks worden vandaag. 2-0 achter en het is bijna rust.

Je zou een beter Ajax verwachten na vorige week en met het feit dat je de vierde plek kunt overnemen, maar niet dus. Het is weer eens kak.

 

+1/-0

Top 5 is het hoogst haalbare dit seizoen. Ze hadden een verdediger moeten aantrekken, maar dat kostte wellicht teveel geld. Wonden likken, afscheid nemen van een dozijn spelers komende zomer en dan maar weer eens een opbouwjaar.

Het gaat ons jaren kosten om de afgelopen 2 seizoenen recht te trekken.

 

+1/-0

Het is verdedigend gewoon te kwetsbaar, bijna elke tegenaanval is gevaarlijk. Jammer dat Hato buitenspel voorkwam bij de eerste goal en ook bij de 2e goal werd er geslapen in de verdediging. Ik hoop dat Brobby in de 2e helft wat opvliegingen heeft anders zou ik niet moeten weten wie er zou moeten scoren.

 

+1/-0

Was het weer te koud voor de prima-donna's?

 

+1/-0

Tsjah...

Waarschijnlijk PSV 1, Feyenoord 2, Twente 3, Ajax 4, AZ 5... ik verwacht dat we AZ nog wel inhalen, maar Twente niet op deze manier.

Sutalo.... misschien Gooijer op zijn plek wanneer Rensch weer fit is.

Tahirovic ipv Taylor. Ik zeg dit vaker.

Forbs valt tegen helaas. Hoe zit het met Van Axel Dongen?

 

+3/-0

Wat heeft Van 't Schip precies uitgevoerd in al die maanden? Hij heeft wat zalvende woorden gesproken, maar is het voetbal ook echt vooruitgegaan? Ik zie haast wekelijks hetzelfde probleem met de pressing, waarbij de tegenstander altijd wel een mannetje over weet te houden. Onder druk vandaan spelen gaat sinds de blessure van Van den Boomen vaak ook heel stroef, en aanvalspatronen zijn er nauwelijks bijgekomen, behalve dat Brobbey nog wel eens de hoek in duikt tegenwoordig.

Als Ajax tegen Heerenveen speelt verwacht je dat de spelers van Ajax sneller denken en handelen. Zelfs al gaat het in de uitvoering mis, je ziet dan een idee achter het spel. Dat zie ik ook onder Van 't Schip gewoon totaal niet. Ik vind hem een heel middelmatige trainer die allang weg had moeten zijn.

Schandalig ook hoe Forbs weer meteen na 1 slechte helft wordt geslachtofferd, terwijl Berghuis onzichtbaar was en steeds weer een stapje te laat was. Als Forbs nou door een andere vleugelspeler wordt afgewisseld kan je er misschien nog wat van zeggen, maar het was een wissel ten faveure van een gekunsteld aanvallend experiment dat de duidelijkheid voor de spelers niet vergroot zal hebben.

 

+3/-3

Schip is niets beter dan Steijn. Alleen is in dit geval niet Gorter zijn oogappeltje, maar Taylor. Ajax heeft een control freak als trainer nodig, Schip is te soft.

@thomas83: door welke vleugelspeler had Forbs vervangen moeten worden? En waarom speelt dit Ajax überhaupt met vleugelspelers? Het is al 100x geroepen, maar het blijft vloeken in de kerk: als je geen fatsoenlijke vleugelspelers hebt, speel er dan ook niet mee. We hebben backs die aanvallend meer kunnen brengen dan verdedigend, speel er dan ook naar.

 

+4/-2

Volgende week tegen NEC kunnen we de 40e tegengoal verwachten en de competitie is net over de helft. Dit is beschamend. Gemiddeld twee tegengoals per wedstrijd. In 21 competitiewedstrijden pas drie wedstijden zonder tegendoelpunten: tegen Fortuna, Volendam en Vitesse. De laatste keer de nul was op 25 nov 2023 tegen Vitesse. Er zijn slechts vijf ploegen in de Eredivisie met meer goals tegen. Ik wijt dit zowel aan de technische staf, als matige selectie. Als de selectie op orde was, had je zelfs met matige trainers als Steijn en Schip niet zo slecht gepresteerd. Maar een trainer als Bosz of Slot had hier denk ik wel meer uit kunnen halen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 11 februari 2024 om 17:17:

Volgende week tegen NEC kunnen we de 40e tegengoal verwachten en de competitie is net over de helft. Dit is beschamend. Gemiddeld twee tegengoals per wedstrijd. In 21 competitiewedstrijden pas drie wedstijden zonder tegendoelpunten: tegen Fortuna, Volendam en Vitesse. De laatste keer de nul was op 25 nov 2023 tegen Vitesse. Er zijn slechts vijf ploegen in de Eredivisie met meer goals tegen. Ik wijt dit zowel aan de technische staf, als matige selectie. Als de selectie op orde was, had je zelfs met matige trainers als Steijn en Schip niet zo slecht gepresteerd. Maar een trainer als Bosz of Slot had hier denk ik wel meer uit kunnen halen.



Ook die hadden het niet gekund. Of denk je dat een Sutalo of Sosa plots wel weten wat verdedigen is, omdat er een andere coach aan de lijn staat? Die 2 kunnen er werkelijk geen flikker van, maar bij gebrek aan beter mogen ze blijven aankloten.

Gooijer en Hato zijn lichtpuntjes, maar het zijn ook jeugdspelers dus je kan niet verwachten dat ze de dragende krachten zijn en zelden fouten maken. Een Hato speelt ook alles, omdat er gewoon geen betere alternatieven zijn.

Er staat veel te weinig ervaring en kunde achterin, daardoor blijf je maar tegendoelpunten slikken. Je kan wel een poging wagen om het achterin dicht te timmeren, maar dan moet je ook wel de kwaliteit daarvoor hebben. En die is er gewoon niet.

 

+1/-0

Gezien de afgelopen wedstrijden is dit geen verrassing. We spelen wel vaker erg slecht, maar komen er nog vaak mee weg. Vandaag dus niet.

Sutalo gaat weer meerdere malen ernstig in de fout. Naar mijn mening heeft hij nu lang genoeg de tijd gehad. Wat mij betreft kan Kaplan erin.

Tahirovic voor Taylor heb ik al vaker voor gepleit.

Mensen beginnen nu over Forbs, maar naar mijn mening kun je hem nauwelijks beoordelen in een wedstrijd al deze. Ik zou hem minimaal de tijd geven totdat Bergwijn terug is en dan kijken wie het het minst slecht doet. Bergwijn bakt er ook heel weinig van, dus de lat ligt niet heel hoog.

Het valt me ook vaak op dat Hato defensief ook niet overhoudt. Wellicht komt het nog, maar ik zie het ook wel gebeuren dat hij zich op linksback moet richten om echt in de wereldtop aan de slag te kunnen.

Akpom scoort toch maar weer. Heerlijke supersub, aangezien ook die eigen goal onder zijn druk gemaakt werd. Te duur wellicht, maar voor wat het is, helemaal niet slecht.

Toch lichtelijk teleurgesteld in het spel van Henderson en de orgaisatie die hij zou moeten brengen. Achteraf ook janken over die bal op / over de doellijn die niet gegeven werd. Wat een provinciaal.

 

+3/-0

Hato krijgt inderdaad veel te weinig kritiek. Ik denk dat hij en Sutalo misschien ook geen goede match zijn, want twee centrumverdedigers horen echt veel met elkaar en de spelers om hen heen te communiceren, en dat zie ik eigenlijk veel te weinig. Bij Sutalo is het omdat hij een nieuwe speler uit het buitenland is (met ook een wat introverte persoonlijkheid volgens mij), bij Hato omdat hij nog zo jong is.

Henderson verwijt ik helemaal niets. Dit was pas zijn tweede wedstrijd, we moeten wel realistisch zijn. Hij is ook geen Frenkie de Jong, die alle gaten voor je dicht kan lopen en haast eigenhandig de opbouw op zich neemt. Ik vond hem individueel weer een solide wedstrijd spelen. Heb een aantal goede passes gezien waarmee hij gevaar wist te stichten. Ook was hij weer vast aan de bal en naar behoren in de duels, en hij liet nooit zijn schouders hangen. Hij gaat je op de lange termijn zeker verder helpen.

open/sluit de onderstaande quote:

Kroepoek schreef op 11 februari 2024 om 17:11:


@thomas83: door welke vleugelspeler had Forbs vervangen moeten worden? En waarom speelt dit Ajax überhaupt met vleugelspelers? Het is al 100x geroepen, maar het blijft vloeken in de kerk: als je geen fatsoenlijke vleugelspelers hebt, speel er dan ook niet mee. We hebben backs die aanvallend meer kunnen brengen dan verdedigend, speel er dan ook naar.



Ik had hem gewoon laten staan. Iemand kan natuurlijk een slechte helft spelen. Een speler moet wel heel erg een dissonant of een gevaar voor eigen ploeg vormen om hem direct eraf te halen in de rust, zeker als je hem niet 1 op 1 kan vervangen zonder het speelplan om te gooien.

Anders gaan spelen lijkt me onverstandig als je ziet hoe vaak de spelers onder de normale speelwijze al twijfelen dit seizoen. Als je als trainer iets moet doen dan is het duidelijkheid verschaffen aan je spelers. Wanneer iedereen fit is hebben we genoeg buitenspelers. En anders schuif je een speler door uit een lager team.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kroepoek schreef op 11 februari 2024 om 17:11:

Schip is niets beter dan Steijn. Alleen is in dit geval niet Gorter zijn oogappeltje, maar Taylor. Ajax heeft een control freak als trainer nodig, Schip is te soft.

@thomas83: door welke vleugelspeler had Forbs vervangen moeten worden? En waarom speelt dit Ajax überhaupt met vleugelspelers? Het is al 100x geroepen, maar het blijft vloeken in de kerk: als je geen fatsoenlijke vleugelspelers hebt, speel er dan ook niet mee. We hebben backs die aanvallend meer kunnen brengen dan verdedigend, speel er dan ook naar.



Qua people-management zou het een prestatie zijn om net zo slecht als Steijn te zijn, dus daar zijn we met Schip op vooruit gegaan. Dat het taktisch niet zoveel is, was eigenlijk al bekend bij zijn aanstelling. Overall en qua spel zijn we er, ondanks de nederlaag vandaag, wel iets op vooruit gegaan vind ik. Dat ook Schip het niet is ben ik met je eens. Je zult aan het einde van het seizoen wel gedoe hebben dat mensen vinden dat ie moet blijven want het is een echte Ajacied. Vorig seizoen all-over again.

De meest effectieve speelwijze zou nu denk ik 352 zijn, vleugels eraf en een centrale aanvaller en verdediger erbij. Het zorgt voor wat meer stootkracht en is wat meer rechttoe-rechtaan, met zo'n zwak team als dit moet je het niet te complex maken.

Wel schandalig natuurlijk dat we als Ajax zijnde in deze situatie terecht gekomen zijn. 4e zie ik ons nog wel worden gezien de vorm van AZ, maar Twente is denk ik geen haalbare kaart meer.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 11 februari 2024 om 16:44:

Tsjah...

Waarschijnlijk PSV 1, Feyenoord 2, Twente 3, Ajax 4, AZ 5... ik verwacht dat we AZ nog wel inhalen, maar Twente niet op deze manier.

Sutalo.... misschien Gooijer op zijn plek wanneer Rensch weer fit is.

Tahirovic ipv Taylor. Ik zeg dit vaker.

Forbs valt tegen helaas. Hoe zit het met Van Axel Dongen?


Van Axel Dongen is bij mijn weten gewoon fit. Er is althans niet gecommuniceerd dat hij (nog) geblesseerd is. Voor mij een serieuze optie voor op linksbuiten, maar ik vind het wel belangrijk dat Schip nu een keuze maakt gedurende de afwezigheid van Bergwijn: ófwel Forbs, ófwel iemand anders. Maar niet elke week weer een andere opstelling. Je moet nu een vaste basis hebben.

Ik zou Gooijer rechtsback laten staan. Die presteert redelijk tot goed. Laat spelers die enigszins presteren in vredesnaam op hun positie staan, zeker in de achterhoede. Zelfde geldt voor Hato: niet naar linksback gaan schuiven nu.

Tahirovic voor Taylor lijkt me een no-brainer. Taylor is echt klaar nu. Hij verkloot ook bijna nog de aanval die tot de eerste Ajax-goal leidt, alle geluk van de wereld dat dat nog goed kwam. Jaar verhuren aan een club als Twente/Heerenveen en anders verkopen.

Ik zou nu ook Kaplan gaan brengen voor Sutalo. Ik zie hem vaak uit positie lopen op rare plekken waardoor er verwarring en instabiliteit ontstaat in de verdediging. Hij wil graag druk uitoefenen naar voren en doordekken, wat ongetwijfeld instructies van Schip zijn, maar het pakt elke wedstrijd verkeerd uit. De tegengoal tegen PSV kwam daar ook uit voort.

Enige pluspunt van deze wedstrijd: ik vond Brobbey gewoon weer lekker voetballen. Legt die bal goed neer voor Hlynsson (is 9 vd 10 keer een goal) en dat die kopbal naast gaat is voornamelijk pech. Blij dat we een functionerende spits hebben die je zowel kunt inspelen, in de diepte kunt wegsturen als voorzetten vanaf de zijkant kunt geven.

Volgende wedstrijd:

Ramaj
Gooijer, Kaplan, Hato, Sosa (geen alternatief)
Henderson, Hlynsson, Tahirovic
Berghuis, Brobbey, Forbs

 

+2/-0

Voor mij was het geen verrassing. In mijn ogen spelen we al weken niet goed, maar komen er telkens net mee weg. Mensen doen net alsof er heel veel verbetering in het spel zit, sinds van 't Schip aan het roer staat, maar als je kritisch naar het geheel kijkt valt dat mee. Echter kwamen we steeds weg met het zwakke spel, en gister, tegen Heerenveen, een keer niet.

We spelen tegen de nr. 14 van de competitie. Heerenveen wint slechts 7 vd 21 wedstrijden (dat is 33%).

De laatste wedstrijden:
PSV - Heerenveen 2-0
Heerenveen - Volendam 1-2
Vitesse - Heerenveen 1-0
PEC - Heerenveen 2-2
Excelsior - Heerenveen 3-0
Heerenveen - AZ 2-2
Fortuna - Heerenveen 3-3

En dan wij... wij staan gewoon na 50 minuten met 0-3 achter... Kijk even naar bovenstaande. Ze verliezen van de nr 17 en de nr 18 in de competitie...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 12 februari 2024 om 09:57:

Voor mij was het geen verrassing. In mijn ogen spelen we al weken niet goed, maar komen er telkens net mee weg. Mensen doen net alsof er heel veel verbetering in het spel zit, sinds van 't Schip aan het roer staat, maar als je kritisch naar het geheel kijkt valt dat mee. Echter kwamen we steeds weg met het zwakke spel, en gister, tegen Heerenveen, een keer niet.

We spelen tegen de nr. 14 van de competitie. Heerenveen wint slechts 7 vd 21 wedstrijden (dat is 33%).

De laatste wedstrijden:
PSV - Heerenveen 2-0
Heerenveen - Volendam 1-2
Vitesse - Heerenveen 1-0
PEC - Heerenveen 2-2
Excelsior - Heerenveen 3-0
Heerenveen - AZ 2-2
Fortuna - Heerenveen 3-3

En dan wij... wij staan gewoon na 50 minuten met 0-3 achter... Kijk even naar bovenstaande. Ze verliezen van de nr 17 en de nr 18 in de competitie...



Toen ik die opstelling zag van Heerenveen vreesde ik toch vooraf al voor moelijkheden.

Haye is gewoon een prima voetballer, Sahaoui.....en dan een gedrogeerde Brouwers.

En dat tegen onze zomeravond spelers als Sosa en Taylor.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 12 februari 2024 om 10:14:

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 12 februari 2024 om 09:57:

Voor mij was het geen verrassing. In mijn ogen spelen we al weken niet goed, maar komen er telkens net mee weg. Mensen doen net alsof er heel veel verbetering in het spel zit, sinds van 't Schip aan het roer staat, maar als je kritisch naar het geheel kijkt valt dat mee. Echter kwamen we steeds weg met het zwakke spel, en gister, tegen Heerenveen, een keer niet.

We spelen tegen de nr. 14 van de competitie. Heerenveen wint slechts 7 vd 21 wedstrijden (dat is 33%).

De laatste wedstrijden:
PSV - Heerenveen 2-0
Heerenveen - Volendam 1-2
Vitesse - Heerenveen 1-0
PEC - Heerenveen 2-2
Excelsior - Heerenveen 3-0
Heerenveen - AZ 2-2
Fortuna - Heerenveen 3-3

En dan wij... wij staan gewoon na 50 minuten met 0-3 achter... Kijk even naar bovenstaande. Ze verliezen van de nr 17 en de nr 18 in de competitie...



Toen ik die opstelling zag van Heerenveen vreesde ik toch vooraf al voor moelijkheden.

Haye is gewoon een prima voetballer, Sahaoui.....en dan een gedrogeerde Brouwers.

En dat tegen onze zomeravond spelers als Sosa en Taylor.



We praten wel over de nummer 14 van de eredivisie. Dit Heerenveen is niet het Heerenveen dat we van andere jaren kennen. Ze winnen al 7 wedstrijden op rij niet en verliezen van Vitesse en Volendam (17 & 18). Dan mag je toch hopen dat je daar met 0-3 of 0-4 wint....

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 12 februari 2024 om 11:11:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 12 februari 2024 om 10:14:

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 12 februari 2024 om 09:57:

Voor mij was het geen verrassing. In mijn ogen spelen we al weken niet goed, maar komen er telkens net mee weg. Mensen doen net alsof er heel veel verbetering in het spel zit, sinds van 't Schip aan het roer staat, maar als je kritisch naar het geheel kijkt valt dat mee. Echter kwamen we steeds weg met het zwakke spel, en gister, tegen Heerenveen, een keer niet.

We spelen tegen de nr. 14 van de competitie. Heerenveen wint slechts 7 vd 21 wedstrijden (dat is 33%).

De laatste wedstrijden:
PSV - Heerenveen 2-0
Heerenveen - Volendam 1-2
Vitesse - Heerenveen 1-0
PEC - Heerenveen 2-2
Excelsior - Heerenveen 3-0
Heerenveen - AZ 2-2
Fortuna - Heerenveen 3-3

En dan wij... wij staan gewoon na 50 minuten met 0-3 achter... Kijk even naar bovenstaande. Ze verliezen van de nr 17 en de nr 18 in de competitie...



Toen ik die opstelling zag van Heerenveen vreesde ik toch vooraf al voor moelijkheden.

Haye is gewoon een prima voetballer, Sahaoui.....en dan een gedrogeerde Brouwers.

En dat tegen onze zomeravond spelers als Sosa en Taylor.



We praten wel over de nummer 14 van de eredivisie. Dit Heerenveen is niet het Heerenveen dat we van andere jaren kennen. Ze winnen al 7 wedstrijden op rij niet en verliezen van Vitesse en Volendam (17 & 18). Dan mag je toch hopen dat je daar met 0-3 of 0-4 wint....



Dat is zo maar een Haye deed bijvoorbeeld al weken niet mee, hij is toch hun beste speler in principe.

Je ziet dat als je ze ruimte geeft dat ze best kunnen voetballen. En ja dat lag aan Ajax dat als een stelletje dwazen voor de dag kwam. Zoveel ruimte als ze weggaven, absurd.

Er was nul eerste druk, dan kan iedereeen opbouwen.

En als zo'n 1-0 dan nog eens op extreem gelukkige wijze uit de lucht komt vallen dan weet je dat het lastig wordt voor dit Ajax.
Maar als ik dan zie hoe makkelijk we nog bijna op 3-3 komen....dan realiseer je jezelf wel dat je inderdaad makkelijk had moeten winnen van dit team.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kroepoek schreef op 11 februari 2024 om 17:11:

Schip is niets beter dan Steijn. Alleen is in dit geval niet Gorter zijn oogappeltje, maar Taylor. Ajax heeft een control freak als trainer nodig, Schip is te soft.

@thomas83: door welke vleugelspeler had Forbs vervangen moeten worden? En waarom speelt dit Ajax überhaupt met vleugelspelers? Het is al 100x geroepen, maar het blijft vloeken in de kerk: als je geen fatsoenlijke vleugelspelers hebt, speel er dan ook niet mee. We hebben backs die aanvallend meer kunnen brengen dan verdedigend, speel er dan ook naar.



Wat een paniekreactie! Van 't Schip snapt het Ajaxspel veeel beter als Steyn. Ajax heeft stappen gemaakt; vorige week tegen psv waren we gewoon beter. Hier had Ajax een echte offday. Dat mag niet, maar het gebeurt soms toch.
Ik verwacht donderdag weer een hele andere wedstrijd. Ik heb veel bewondering voor John; hij komt echt uit de school van Cruyff!

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] sc Heerenveen - Ajax