Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] Ajax - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Zaterdag 3 februari 2024, 20:00 uur:

Ajax - PSV.

Ben benieuwd. Het is te hopen dat Schip wat aan de verdediging doet. Martha op linksback is dodelijk, helemaal tegen dit PSV.

 

+1/-0

Van 't Schip zet vol in op de eigen jeugd met zes stuks (Gooijer, Hato, Rensch, Taylor, Hlynsson en Brobbey). Hierbij kwalificeer ik spelers die bij Ajax in de jeugdopleiding hebben gespeeld en van daaruit hun debuut hebben gemaakt. Bergwijn telt dus niet, maar Brobbey wel (Leipzig uitstapje een soort vreemde uitleenbeurt).

Opmerkelijk toch wel die nadruk en risicovol. Gooijer is ontzettend onervaren en bij Taylor en Hlynsson is er (nog) niet het gogme van balans tussen verdediging en aanval.

Ik vind Sosa en Tahirovic voorname slachtoffers van het "eigen jeugd eerst"-principe. Die zijn gewoon beter dan hun concurrenten.

Maar hopen op een leuke wedstrijd!

Opstelling Van 't Schip: Ramaj; Gooijer, Sutalo, Hato, Rensch; Hlynsson, Henderson, Taylor; Berghuis, Brobbey, Bergwijn.

 

+2/-0

Voor De Jong gelden weer andere spelregels blijkbaar.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 03 februari 2024 om 20:02:

Van 't Schip zet vol in op de eigen jeugd met zes stuks (Gooijer, Hato, Rensch, Taylor, Hlynsson en Brobbey). Hierbij kwalificeer ik spelers die bij Ajax in de jeugdopleiding hebben gespeeld en van daaruit hun debuut hebben gemaakt. Bergwijn telt dus niet, maar Brobbey wel (Leipzig uitstapje een soort vreemde uitleenbeurt).

Opmerkelijk toch wel die nadruk en risicovol. Gooijer is ontzettend onervaren en bij Taylor en Hlynsson is er (nog) niet het gogme van balans tussen verdediging en aanval.

Ik vind Sosa en Tahirovic voorname slachtoffers van het "eigen jeugd eerst"-principe. Die zijn gewoon beter dan hun concurrenten.

Maar hopen op een leuke wedstrijd!

Opstelling Van 't Schip: Ramaj; Gooijer, Sutalo, Hato, Rensch; Hlynsson, Henderson, Taylor; Berghuis, Brobbey, Bergwijn.


Gooijer doet het goed. Hij en Rensch zijn verdedigend de beste twee fullbacks. Jammer dat Rensch geblesseerd raakte, want Sosa zag er wederom niet goed uit.

Het voornaamste wat ik mij afvraag: wat als Tahirovic speelt i.p.v. Taylor...

 

+1/-0

Ik snap niet waarom Forbs niet wordt gebracht nu er toch vooral op de counter gespeeld wordt.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 03 februari 2024 om 20:52:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 03 februari 2024 om 20:02:

Van 't Schip zet vol in op de eigen jeugd met zes stuks (Gooijer, Hato, Rensch, Taylor, Hlynsson en Brobbey). Hierbij kwalificeer ik spelers die bij Ajax in de jeugdopleiding hebben gespeeld en van daaruit hun debuut hebben gemaakt. Bergwijn telt dus niet, maar Brobbey wel (Leipzig uitstapje een soort vreemde uitleenbeurt).

Opmerkelijk toch wel die nadruk en risicovol. Gooijer is ontzettend onervaren en bij Taylor en Hlynsson is er (nog) niet het gogme van balans tussen verdediging en aanval.

Ik vind Sosa en Tahirovic voorname slachtoffers van het "eigen jeugd eerst"-principe. Die zijn gewoon beter dan hun concurrenten.

Maar hopen op een leuke wedstrijd!

Opstelling Van 't Schip: Ramaj; Gooijer, Sutalo, Hato, Rensch; Hlynsson, Henderson, Taylor; Berghuis, Brobbey, Bergwijn.


Gooijer doet het goed. Hij en Rensch zijn verdedigend de beste twee fullbacks. Jammer dat Rensch geblesseerd raakte, want Sosa zag er wederom niet goed uit.

Het voornaamste wat ik mij afvraag: wat als Tahirovic speelt i.p.v. Taylor...



Sosa speelde heel degelijk.

Taylor moet er echt uit. Tahirovic moet gewoon spelen.

Uiteindelijk een goed resultaat. Heel veel mensen dachten dat psv Ajax van de mat zou spelen. Terechte uitslag.

Henderson viel niet op, maar was heel erg belangrijk. Continu aan het praten en met gebaren aan wijzigingen aan het geven. In de top 3 van de meeste kilometers gelopen. En dat terwijl hij geen wedstrijdritme heeft.

Ik geloof nog steeds in zeker de derde plaats en misschien wel tweede.

 

+2/-0

Viel nog wel mee. Beetje geluk dat er bij PSV een waslijst aan blessures was, maar bij Ajax draait het ook niet echt denderend, dus dat komt zowat op hetzelfde neer denk ik dan.

Taylor moet er echt uit. Die speelt 1 potje goed en dan zie je hem 10 wedstrijden niet. Geen idee of Tahirovic zoveel beter is, maar ik zou zeggen, laat het ons eens proberen. Verder zagen beide Kroaten er weer niet goed uit bij dat tegendoelpunt, dus verdedigend hebben we echt weinig opties.

Denk dat het al bij al een terechte uitslag was. PSV mss net iets betere kansen, al had Ajax er ook wel een paar kunnen maken. Hopelijk geeft dit wat rust in de tent en kunnen we een mooie reeks neerzetten. Met een gelijkspel schiet je weinig op, maar een paar maanden geleden werden we belachelijk gemaakt, dus beterschap zit er wel in.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 03 februari 2024 om 22:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 03 februari 2024 om 20:52:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 03 februari 2024 om 20:02:

Van 't Schip zet vol in op de eigen jeugd met zes stuks (Gooijer, Hato, Rensch, Taylor, Hlynsson en Brobbey). Hierbij kwalificeer ik spelers die bij Ajax in de jeugdopleiding hebben gespeeld en van daaruit hun debuut hebben gemaakt. Bergwijn telt dus niet, maar Brobbey wel (Leipzig uitstapje een soort vreemde uitleenbeurt).

Opmerkelijk toch wel die nadruk en risicovol. Gooijer is ontzettend onervaren en bij Taylor en Hlynsson is er (nog) niet het gogme van balans tussen verdediging en aanval.

Ik vind Sosa en Tahirovic voorname slachtoffers van het "eigen jeugd eerst"-principe. Die zijn gewoon beter dan hun concurrenten.

Maar hopen op een leuke wedstrijd!

Opstelling Van 't Schip: Ramaj; Gooijer, Sutalo, Hato, Rensch; Hlynsson, Henderson, Taylor; Berghuis, Brobbey, Bergwijn.


Gooijer doet het goed. Hij en Rensch zijn verdedigend de beste twee fullbacks. Jammer dat Rensch geblesseerd raakte, want Sosa zag er wederom niet goed uit.

Het voornaamste wat ik mij afvraag: wat als Tahirovic speelt i.p.v. Taylor...



Sosa speelde heel degelijk.

Taylor moet er echt uit. Tahirovic moet gewoon spelen.

Uiteindelijk een goed resultaat. Heel veel mensen dachten dat psv Ajax van de mat zou spelen. Terechte uitslag.

Henderson viel niet op, maar was heel erg belangrijk. Continu aan het praten en met gebaren aan wijzigingen aan het geven. In de top 3 van de meeste kilometers gelopen. En dat terwijl hij geen wedstrijdritme heeft.

Ik geloof nog steeds in zeker de derde plaats en misschien wel tweede.


Sosa begon stroef. Hij zag er niet goed uit bij de gelijkmaker. Tijdens de tweede helft zag Sosa er beter uit, maar mijn berichtgeving kwam tijdens de rust.

Taylor op 10 is pijnlijk. Zo typisch hem om zo'n grote kans te missen nadat Brobbey hem de bal op een presenteerblaadje schonk. Extra negatief dat hierdoor Hlynsson naar rechtsbuiten gaat, wie juist wél zo'n kans zou afmaken.

Dat Ajax op voorsprong kwam om uiteindelijk gelijk te spelen, was volledig binnen mijn verwachtingen. In Eindhoven hadden we dik voor moeten staan in de eerste helft als Brobbey toentertijd de vorm van 2024 zou hebben gehad.

Tenzij Taylor ineens betere vorm laat zien, dan zou ik hem op de bank willen zien. Toen hij nog net kwam kijken, was hij scherper dan dit. Tahirovic maakt meer indruk op mij dan dat Taylor dat doet.

Gooijer mag van mij blijven staan. Hij ontwikkelt zich goed. Rensch of Sosa op linksback; Rensch of Gooijer op rechtsback; lijken mij de twee beste opties per positie. Martha en Gaaei op de bank.

 

+2/-0

Het viel inderdaad nog best mee.

De wissels begreep ik niet helemaal. Hlynsson had gewoon op 10 moeten blijven staan. Tahirovic had je in moeten brengen voor Taylor en Forbs voor Berghuis. Al met al wel tevreden, zeker gezien waar we vandaan komen.

 

+3/-0

Toch pijnlijk om een Ajax te zien dat, zeker in de 2e helft, speelt om niet te verliezen. Het is ergens wel begrijpelijk gezien de situatie, maar pijnlijk blijft het alsnog.

Sutalo vond ik een paar aardige ingrepen hebben, maar ik vroeg me af waar ie was tijdens die tegengoal. Ook vond ik het zeer vreemd dat de Jong bij die twee momenten in de 2e helft steeds Hato tegenover zich had. Qua lengte zou dat toch gewoon Sutalo moeten zijn? Snapt de staf dat niet of lapt hij die instructie gewoon aan zijn laars?

Bergwijn vond ik zoals ie het hele seizoen al is. Qua inzet en defensieve arbeid is het best ok. Zijn balbehandeling, snelheid en fysieke kracht zijn ook behoorlijk, waardoor ie ook best lastige ballen onder controle krijgt en af kan schermen van (centrale) verdedigers. Het probleem is dat hij aanvallend compleet ongevaarlijk is. Dat naar binnen gaan is bekend bij iedereen en daarbij is hij te lomp geworden, vandaar dat het dit seizoen ook nauwelijks meer lukt. Qua passing en crossing houdt het ook niet over. Heb nog even zijn assists van dit seizoen nagekeken en het zijn bijna allemaal tikjes opzij die iemand anders er vervolgens inknalt.

Bij Brobbey zag je helaas dat hij qua rust, beheersing en techniek op volle snelheid nog iets tekort komt. Geen nood want dat is ook wel echt moeilijk, maar als ie door wil groeien naar een nog betere speler zal hij daarin stappen moeten maken. Vond hem vooral de eerste helft weer ijzersterk als aanspeelpunt. Had 1 assists maar dat hadden er meer kunnen zijn als Taylor niet zo slecht was.

Berghuis heeft in dit soort wedstrijden altijd 1 a 2 briljante momenten, in dit geval die pass op Brobbey bij die 1-0 en hij maakt het natuurlijk ook goed af. Verder was het weer ongeinspireerd en slap bij hem, kansen verprutsen en matig defensief werk.

 

+3/-0

Ik vond het een gezapige, saaie wedstrijd. Taylor viel in negatieve zin op. Henderson speelde prima, zeker voor een debuut in een kwakkelend team (geen idee wat Valentijn Driessen gesnoven heeft trouwens, waar slaat diens kritiek op Henderson nu weer op?). Bergwijn weer ineffectief ploeterend. Brobbey grootste lichtpunt - als die zo doorgaat, kan het nog een topspits worden. Gooijer bevalt me ook wel.

Drie dingen die mij opvielen:

1. Waarom haal je in vredesnaam Tahirovic eraf om ruimte te maken voor Henderson, in plaats van Taylor? Tahirovic begon net goed te spelen en heeft een aantal wedstrijden achtereenvolgens (voor)assists gegeven. Laat een speler die in z'n spel komt nu in godsnaam nou eens staan.

2. Sosa is toch echt onze beste linksback. Rensch op links vind ik niks en Hato weghalen uit het centrum zou ik ook vermijden (zie bovenstaand: laat spelers die relatief goed presteren nou in godsnaam eens gewoon staan). Van sommige mensen kreeg hij kritiek bij de 1-1 omdat hij te weinig zou doen. Ik vraag me eerder af hoe het kan dat zowel Sutalo als Hato weg zijn uit het centrum en waarom Taylor besluit om lucht te blijven dekken in plaats van een poging te doen om het Luuk de Jong lastig te maken. Dat Sosa er überhaupt nog bij komt, is al te prijzen.

3. Forbs niet brengen (of zelfs laten starten) als je op de counter wilt spelen. Op een gegeven moment komt zelfs Hlynsson rechtsbuiten te staan. Waarom? Waarom heb je daar liever een niet al te snelle middenvelder staan dan een rappe vleugelspeler? Soms begrijp ik trainers echt niet. Denk overigens ook dat Hlynsson die bal er wel in had gejaagd die Taylor op de tweede ring hengstte, maar ja, hij stond inmiddels rechtsbuiten...

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 04 februari 2024 om 08:09:

Ik vond het een gezapige, saaie wedstrijd. Taylor viel in negatieve zin op. Henderson speelde prima, zeker voor een debuut in een kwakkelend team (geen idee wat Valentijn Driessen gesnoven heeft trouwens, waar slaat diens kritiek op Henderson nu weer op?). Bergwijn weer ineffectief ploeterend. Brobbey grootste lichtpunt - als die zo doorgaat, kan het nog een topspits worden. Gooijer bevalt me ook wel.

Drie dingen die mij opvielen:

1. Waarom haal je in vredesnaam Tahirovic eraf om ruimte te maken voor Henderson, in plaats van Taylor? Tahirovic begon net goed te spelen en heeft een aantal wedstrijden achtereenvolgens (voor)assists gegeven. Laat een speler die in z'n spel komt nu in godsnaam nou eens staan.

2. Sosa is toch echt onze beste linksback. Rensch op links vind ik niks en Hato weghalen uit het centrum zou ik ook vermijden (zie bovenstaand: laat spelers die relatief goed presteren nou in godsnaam eens gewoon staan). Van sommige mensen kreeg hij kritiek bij de 1-1 omdat hij te weinig zou doen. Ik vraag me eerder af hoe het kan dat zowel Sutalo als Hato weg zijn uit het centrum en waarom Taylor besluit om lucht te blijven dekken in plaats van een poging te doen om het Luuk de Jong lastig te maken. Dat Sosa er überhaupt nog bij komt, is al te prijzen.

3. Forbs niet brengen (of zelfs laten starten) als je op de counter wilt spelen. Op een gegeven moment komt zelfs Hlynsson rechtsbuiten te staan. Waarom? Waarom heb je daar liever een niet al te snelle middenvelder staan dan een rappe vleugelspeler? Soms begrijp ik trainers echt niet. Denk overigens ook dat Hlynsson die bal er wel in had gejaagd die Taylor op de tweede ring hengstte, maar ja, hij stond inmiddels rechtsbuiten...



Valetijn Driessen geeft nooit zijn oprechte mening, maar roept altijd wat zakelijk voor hem het meest interessant is. Schreuder was in de periode ten Hag het lek, nou dan schreeuwt ie zonder enige gene dat ten Hag er niks van kan en dat alles dat goed gaat aan Alfred ligt. Hij zou taktisch zo sterk zijn en zo goed met de spelers omgaan, nou we hebben wat anders gezien...

Hetzelfde met Steijn / Mislintat. Nu denk ik dat het is dat iedereen het heel bijzonder vindt dat iemnd van het kaliber Henderson naar Ajax komt, dus wil hij opvallen en als enige extreem anti zijn. Beetje a la Derksen, die snapt dat nuance niet scoort dus roept ie gewoon maar wat extreems.

Verder aardig eens. Bij Schippie speelt de eigen jeugd, of de aankoop moet echt heel veel beter zijn. Zoals Ramaj vs Gorter. Dat Taylor speelt, het gedoe met Martha of Bergwijn die zonder kritiek alles maar mag spelen hoort daarbij.

Slechte zaak vind ik het.

 

+2/-0

Best een rare gewaarwording om PSV het spel tegen ons veelal te zien maken. Ongeacht de kwaliteitsverhoudingen spelen ze eigenlijk altijd reactievoetbal tegen ons. Ondanks dat het reactievoetbal deze wedstrijd veelal van ons kwam en het opbouwend heel mager was heb ik toch nog best een positief gevoel aan de wedstrijd overgehouden. Het was altijd een open wedstrijd, en ik denk dat wij zelfs de beste kansen kregen. Je ziet het vertrouwen ook groeien.

Bakayoko was lastig, en De Jong was uiteraard gevaarlijk in de lucht en klinisch bij die ene kans, maar verder stond het vaak vrij goed over het algemeen. Gooijer had Lozano aan de ketting, Sutalo deed het aardig en Sosa viel sterk in, ook defensief. Hij deed het 1 op 1 beter tegen Bakayoko dan Rensch. Dat was ook weer een rare keuze van Van 't Schip.

Belangrijker nog was dat Henderson de boel goed bij elkaar hield. Hij bracht eigenlijk precies waar ik op hoopte. Hij is een betrouwbare en balvaste speler die heel de wedstrijd scherp blijft en goed coacht. Zijn passing is ook gewoon prima, en ik vond hem positioneel erg sterk. Ben benieuwd wat hij kan brengen in een wedstrijd waarin je vol op de aanval speelt. Dat zijn de wedstrijden waarin je dit seizoen vaak zeeën van ruimtes weg hebt gegeven.

Misschien kwam het ook door de geringe wisselmogelijkheden voor PSV, maar ik vond het ook wel positief dat de spelers qua fitheid niet voor PSV onderdeden en tot de laatste minuut de aanval bleven zoeken. Aanvallend was het alleen niet heel effectief. Brobbey en Bergwijn waren meer balvast dan echt gevaarlijk, en Berghuis is een beperkte momentenvoetballer. Heel raar dat toen hij werd gewisseld Van 't Schip niet gewoon Forbs of een andere aanvaller bracht en in plaats daarvan koos voor Hlynsson op rechtsbuiten en Henderson op rechtshalf.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 04 februari 2024 om 10:15:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 04 februari 2024 om 08:09:

Ik vond het een gezapige, saaie wedstrijd. Taylor viel in negatieve zin op. Henderson speelde prima, zeker voor een debuut in een kwakkelend team (geen idee wat Valentijn Driessen gesnoven heeft trouwens, waar slaat diens kritiek op Henderson nu weer op?). Bergwijn weer ineffectief ploeterend. Brobbey grootste lichtpunt - als die zo doorgaat, kan het nog een topspits worden. Gooijer bevalt me ook wel.

Drie dingen die mij opvielen:

1. Waarom haal je in vredesnaam Tahirovic eraf om ruimte te maken voor Henderson, in plaats van Taylor? Tahirovic begon net goed te spelen en heeft een aantal wedstrijden achtereenvolgens (voor)assists gegeven. Laat een speler die in z'n spel komt nu in godsnaam nou eens staan.

2. Sosa is toch echt onze beste linksback. Rensch op links vind ik niks en Hato weghalen uit het centrum zou ik ook vermijden (zie bovenstaand: laat spelers die relatief goed presteren nou in godsnaam eens gewoon staan). Van sommige mensen kreeg hij kritiek bij de 1-1 omdat hij te weinig zou doen. Ik vraag me eerder af hoe het kan dat zowel Sutalo als Hato weg zijn uit het centrum en waarom Taylor besluit om lucht te blijven dekken in plaats van een poging te doen om het Luuk de Jong lastig te maken. Dat Sosa er überhaupt nog bij komt, is al te prijzen.

3. Forbs niet brengen (of zelfs laten starten) als je op de counter wilt spelen. Op een gegeven moment komt zelfs Hlynsson rechtsbuiten te staan. Waarom? Waarom heb je daar liever een niet al te snelle middenvelder staan dan een rappe vleugelspeler? Soms begrijp ik trainers echt niet. Denk overigens ook dat Hlynsson die bal er wel in had gejaagd die Taylor op de tweede ring hengstte, maar ja, hij stond inmiddels rechtsbuiten...



Valetijn Driessen geeft nooit zijn oprechte mening, maar roept altijd wat zakelijk voor hem het meest interessant is. Schreuder was in de periode ten Hag het lek, nou dan schreeuwt ie zonder enige gene dat ten Hag er niks van kan en dat alles dat goed gaat aan Alfred ligt. Hij zou taktisch zo sterk zijn en zo goed met de spelers omgaan, nou we hebben wat anders gezien...

Hetzelfde met Steijn / Mislintat. Nu denk ik dat het is dat iedereen het heel bijzonder vindt dat iemnd van het kaliber Henderson naar Ajax komt, dus wil hij opvallen en als enige extreem anti zijn. Beetje a la Derksen, die snapt dat nuance niet scoort dus roept ie gewoon maar wat extreems.

Verder aardig eens. Bij Schippie speelt de eigen jeugd, of de aankoop moet echt heel veel beter zijn. Zoals Ramaj vs Gorter. Dat Taylor speelt, het gedoe met Martha of Bergwijn die zonder kritiek alles maar mag spelen hoort daarbij.

Slechte zaak vind ik het.



Laat die vent, die leeft van het Ajax afzeiken.
Die jongen speelde voor het eerst in een nieuw team na lang niet op niveau te hebben gespeeld.
Als je dan 95 minuten fluitend vol kan maken tegen de zwaarste tegenstander van de competitie dan zit het met zijn fysiek wel goed.
Dan haalt Valentijn aan, in juni word hij al 34, ja dus iedereen is een 1x per jaar jarig, waarom moet je dat als professionele journalist vermelden? dan kan je ook schrijven als zijn contract bij Ajax afloopt is hij pas 35.
Dit lijkt me echt zo`n Tadic type, zo zuinig en goed op hun lichaam, als je dan altijd op het hoogste niveau van Europa gespeeld heb dan kan je makkelijk mee tot je 35ste op een niveautje lager in de eredivisie.
Ik vind het een geweldige aankoop!
Het zo vreselijk opgehemelde Psv heeft volgens mij 1 of 2 kansen uit veldspel gehad waarvan ze 1x scoren, de rest van de kansen alleen maar uit dode spelmomenten.
Zo`n beetje elke tegenstander dit seizoen kon 10 kansen tegen ons noteren uit vrij veldspel, zal dat niet al een beetje met Henderson te maken hebben?
Ik vond hem de boel echt neerzetten en bij elkaar houden.
Ik vind het wel grappig dat die Psvers nu net doen of ze met een veredeld B team speelde omdat de a selectie schijnbaar compleet geblesseerd was.
Die waren al weken van de toren aan het blazen dat ze Ajax even met 0-4 of 0-5 kwamen vernederen, dan zal 1-1 wel tegenvallen en moet je opzoek naar excuses.
Maar wie waren er nou daadwerkelijk geblesseerd van het beoogde basisteam, Lang en Veerman, dan houd het toch wel op?
Janken als je met een voorhoede mag aantreden van Bakayoko, de Jong en Lozano en op het middenveld gewoon Schouten en Saibari heb staan, dat kan echt alleen in Eidhoven.
Als je 21 punten los staat en 12 op de nummer 2 dan geef je toch even een galavoorstelling? aan het kampioenschap hoef je niet te denken want dat word je toch wel.
Maar nogmaals dat team is zo opgehemeld dat ze het zelf zijn gaan geloven.

 

+6/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] Ajax - PSV