Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] Ajax - PEC Zwolle

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Laatste wedstrijd in de competitie voor de winterstop.

 

+1/-0

Ouderwets knoeiwerk weer. Beschamend slecht. Niet om aan te zien. Meer kan ik er niet van maken.

 

+3/-0

Waarom krijgt Martha de voorkeur boven Forbs op linksbuiten? Ik ben geen fan van Forbs, maar hij lijkt mij een betere optie op die positie. Martha was leuk als noodverband op linksback. Maar inmiddels mag hij ook op rechts- en linksbuiten spelen. Het enige wat hij doet is de bal terug of breed spelen. Hij toont nog minder initiatief als Bergwijn.

 

+3/-0

Waarom Hlynsson op de bank? Dat is echt één van de weinige die wél begrijpt hoe je moet voetballen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 17 december 2023 om 17:22:

Waarom krijgt Martha de voorkeur boven Forbs op linksbuiten? Ik ben geen fan van Forbs, maar hij lijkt mij een betere optie op die positie. Martha was leuk als noodverband op linksback. Maar inmiddels mag hij ook op rechts- en linksbuiten spelen. Het enige wat hij doet is de bal terug of breed spelen. Hij toont nog minder initiatief als Bergwijn.



Er moet haast intern wel zijn afgesproken dat er een x-aantal spelers uit de eigen jeugd moet spelen. Anders is het niet uit te leggen dat iemand die voor iedere positie flink tekort komt toch steeds mag spelen.

 

+1/-0

Opnieuw bevalt mij de rust die er achterin heerst. De organisatie, verbinding tussen verdediging en aanval klopt niet, waardoor er grote ruimtes ontstaan wat het natuurlijk voor PEC gemakkelijk maakt om doorheen te voetballen. Dat is een gebrek aan coaching in het veld, maar ook een logisch gevolg van de opstelling.

Mijn beoordelingen eerste helft

Ramaj 6: de nul gehouden nog, doch een paar reddingen die effectief bleken, maar technisch te wensen overlieten
Rensch 7: heeft te maken met soms meerdere tegenstanders, voetballend prima en een assist
Sutalo 7: steeds comfortabeler aan de bal en laat zien waarom hij gehaald is, weinig op aan te merken
Hato 8: speelt weer uitstekend, geef hem het hoogste cijfer voor het weghalen van die bal uit de doelmond
Sosa 6: verdedigend en passend solide, maar zijn voorzetten moeten in de tweede helft veel beter
Tahirovic 8: grote verrassing, prachtige steekpass en bijna geen balverlies
Taylor 4: komt bijna niet in het spel voor, doet niet aan meeverdedigen
Akpom 6: voetballend speelt hij bijna geen rol, maar schuwt het vuile werk niet
Berghuis 5: switcht tussen rechts en links, maar nog weinig gelukt
Brobbey 6: veel gaat te traag en te slordig, wel de enige doelpuntenmaker
Martha 5: durft heel weinig, als aanvaller zul je toch wat moeten creëren

Mijn commentaar voor de wedstrijd en nu nog is dat de spelers voorin niet juist staan en daardoor valt het team regelmatig uiteen. Bij de opbouw staat het regelmatig zo, omdat Akpom en Taylor veel te diep staan:

.........................Ramaj.........................
.............................................................
............Sutalo................Hato............
...Rensch.........Tahirovic.........Sosa...
.............................................................
..Berghuis..............................Martha..
...............Akpom.........Taylor...............
........................Brobbey.......................


Edit: de technische staf is ontzettend gecharmeerd van Martha en dus moet Sosa het veld ruimen, okay dan wel Hlynsson of Berghuis op het middenveld!!!

 

+1/-0

Tegen beter weten in hoopte ik dit keer op een wedstrijd zonder tegengoals. Maar helaas, nummer 29 in 16 wedstrijden in de Eredivisie ligt alweer in het netje.

 

+1/-0

Mijn god, Berghuis. Wat een ongelooflijke misser.
De misser van het jaar. Was geen buitenspel namelijk, de bal bij Taylor ging via een PEC speler.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 17 december 2023 om 18:24:

Mijn god, Berghuis. Wat een ongelooflijke misser.
De misser van het jaar. Was geen buitenspel namelijk, de bal bij Taylor ging via een PEC speler.



Wereldvoetballer.

 

+1/-0

Volledig terug bij af. Van 't Schip niet daar en de jongetjes gooien er weer met de pet na. Schandalige vertoning. Flinke boete geven.

Die trainer straalt trouwens niets uit. De volgende aardappelzak die niets bij Ajax te zoeken heeft. Waarom Maduro niet de verantwoording geven. Ik ben er voorlopig klaar mee.

Donderdag verliezen ze ook met dit spel.

Dit bericht is gewijzigd op 17 december 2023, 21:17:51.

 

+2/-0

Zo klaar ermee. Ik kan echt niet geloven dat we in twee jaar zo zijn teruggevallen. Zo’n Tahirovic, laten we hopen dat Ajax zo snel mogelijk een goede vervanger vindt in de winterstop.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kroepoek schreef op 17 december 2023 om 18:43:

Zo klaar ermee. Ik kan echt niet geloven dat we in twee jaar zo zijn teruggevallen. Zo’n Tahirovic, laten we hopen dat Ajax zo snel mogelijk een goede vervanger vindt in de winterstop.



Wie moet dat vinden dan doen?

 

+1/-0

Eindelijk is de eerste seizoenshelft voorbij. No way dat we dit seizoen nog hoger dan de 5e plek eindigen, dat is onmogelijk. 23 wedstrijden gespeeld in totaal en in 2 wedstrijden geen tegendoelpunt geslikt. Achterin heb je 2 spelers die misschien voldoen (Rensch en Hato) en op het middenveld heb je 1 die misschien voldoet (Hlynsson). Voorin heb je Brobbey die af en toe nog iets leuks doet, maar buiten dat moet je zowat overal nieuwe spelers aanschaffen en dood gewicht lozen. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, dus ook de 2e seizoenshelft wordt een kleine ramp.

Echt om te huilen, dit Ajax.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 17 december 2023 om 18:48:

Eindelijk is de eerste seizoenshelft voorbij. No way dat we dit seizoen nog hoger dan de 5e plek eindigen, dat is onmogelijk. 23 wedstrijden gespeeld in totaal en in 2 wedstrijden geen tegendoelpunt geslikt. Achterin heb je 2 spelers die misschien voldoen (Rensch en Hato) en op het middenveld heb je 1 die misschien voldoet (Hlynsson). Voorin heb je Brobbey die af en toe nog iets leuks doet, maar buiten dat moet je zowat overal nieuwe spelers aanschaffen en dood gewicht lozen. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, dus ook de 2e seizoenshelft wordt een kleine ramp.

Echt om te huilen, dit Ajax.



Ach, Martinez en Alvarez werden ook verguisd in hun eerste (half) jaar. Neres was toen ook niet best en zelfs Zlatan overtuigde toen nog niet. We zullen grotendeels vertrouwen moeten hebben in wat er al is. 10 man eruit en 10 nieuwe erin zou een dramatisch idee zijn.

Iets anders maar het eerbetoon aan de overleden vrouw van Schippie vind ik wat overdreven. Klappen voor een ex-speler die overlijdt is prima, maar voor familieleden vind ik onnodig. Niemand van de mensen die klapt heeft een beeld bij wie en hoe die vrouw was.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 17 december 2023 om 18:56:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 17 december 2023 om 18:48:

Eindelijk is de eerste seizoenshelft voorbij. No way dat we dit seizoen nog hoger dan de 5e plek eindigen, dat is onmogelijk. 23 wedstrijden gespeeld in totaal en in 2 wedstrijden geen tegendoelpunt geslikt. Achterin heb je 2 spelers die misschien voldoen (Rensch en Hato) en op het middenveld heb je 1 die misschien voldoet (Hlynsson). Voorin heb je Brobbey die af en toe nog iets leuks doet, maar buiten dat moet je zowat overal nieuwe spelers aanschaffen en dood gewicht lozen. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, dus ook de 2e seizoenshelft wordt een kleine ramp.

Echt om te huilen, dit Ajax.



Ach, Martinez en Alvarez werden ook verguisd in hun eerste (half) jaar. Neres was toen ook niet best en zelfs Zlatan overtuigde toen nog niet. We zullen grotendeels vertrouwen moeten hebben in wat er al is. 10 man eruit en 10 nieuwe erin zou een dramatisch idee zijn.


Sorry, maar wat een onzin. Met Martinez, Alvarez en Zlatan heeft Ajax niet zo slecht gepresteerd als dit seizoen. Daarbij zag je bij die spelers wel degelijk kwaliteit. Welke aankoop kan potentieel net zo goed worden als Ibrahimovic?

 

+1/-0

K**scheids/VAR en die speler van PEC is ook een zieligerd.

 

+2/-1

Uitvoerige beoordeling van mijn kant.

Diant Ramaj 6: de doelpunten vielen ongelukkig, kun je hem niet erg aanrekenen. Verder zoals altijd rustig in de opbouw, die was in de eerste fase bij Ajax prima verzorgd. In de eerste helft een paar standaardreddingen verricht.

Devyne Rensch 7: gewoon een uitstekende voetballer die zich echt aan het ontwikkelen is. Zowel technisch, voetballend als atletisch weinig op aan te merken. In de tweede helft wel een paar duels verloren, maar zonder schade.

Josip Sutalo 7: heeft zich inmiddels aangepast en vormt een goed duo met Hato. Eén slordig moment in de tweede helft waar hij bijna de mist in ging, maar verder was het zeer solide en betrouwbaar. Gewoon laten staan.

Jorrel Hato 8: echt uitgegroeid tot de absolute sterspeler van Ajax. Bizar voor een 17-jarige. De eerste goal valt via zijn been, dar was pech, maar er staat zoveel goeds tegenover. Begin bang te worden voor buitenlandse interesse.

Borna Sosa 6: deed verdedigend en voetballend weinig verkeerd, alleen slechte voorzetten. Was beter geweest om hem te laten staan en niet daar Martha neer te zetten.

Benjamin Tahirović 8: misschien ga ik nu tegen de stroom in, maar hij speelde fantastisch. Zeker vier prachtige steekpasses gezien die tweemaal tot een treffer leidden. Door de grote afstanden tussen verdediging en aanval was het onmogelijk voor hem om in zijn eentje het middenveld te controleren bij counters.

Kenneth Taylor 5: was de eerste helft totaal onzichtbaar. En aan verdedigen heeft onze Kenneth echt een broertje dood. In de tweede helft had een assist moeten hebben als een teamgenoot niet voor open doel had gemist. Zijn wissel was zeer terecht.

Chuba Akpom 6: vreemde wedstrijd met hem. Gewoon een pure aanvaller die op het middenveld loopt te zwemmen, maar wel vuil werk opknapt, ballen verovert en balvast is. Meer een tactisch probleem met Akpom op '10' dan dat Akpom veel te verwijten valt.

Steven Berghuis 4: onbegrijpelijke misser voor open doel. Hele dure fout. Daarnaast had hij het lastig vastgeklemd aan de zijlijn. We weten dat Berghuis niet de snelheid en dribbel heeft om dan tegenstanders te passeren. Moet centraal spelen. Waarom wordt dat niet begrepen?

Brian Brobbey 7: verdedigers sleuren aan zijn shirt en toch komen ze niet aan de bal. Een kolos. En twee doelpunten. Echter ook een paar kansrijke aanvallen verprutst door matig voetenwerk.

Ar'jany Martha 4: leuk om jeugdspelers te brengen, maar deze is er niet klaar voor. Speelde bijna alles terug en als klap op de vuurpijl hief hij buitenspel op, waardoor de gelijkmaker kon vallen (ondanks dat dit hands was :\( ). Kan in mijn ogen geen linksback spelen in een vier-mans-verdediging.

Invallers:

Kristian Hlynsson 5: snap niet wat iedereen in hem ziet. Op zijn best kan hij een soort Klaassen worden in mijn ogen. Veel balverlies en duels winnen lukt hem natuurlijk niet.

Carlos Forbs -: hier komt weer een stelling van mij. Tegenwoordig kun je niet meer spelen met een linkspoot op links of rechtspoot op rechts in een drie-mans-voorhoede. Uitzonderingen daargelaten zoals Tadic (voorzet uit stand). Gewoon diepgaan en voorgeven/afwerken op basis van snelheid werkt in jeugdvoetbal niet bij de profs. Dus als je Forbs laat spelen doe dat dan op rechtsbuiten!

Anton Gaaei -: dit is een locomotief zoals Kristensen of Dumfries. Die moet je laten rennen en duels uitvechten. Dat je op het eind met hem gaat opbouwen achterin is onbegrijpelijk. Daar ligt totaal zijn kracht niet.

Gemiddeld gezien leveren deze cijfers een 6,1 op. Onterechte voldoende kan ik mij indenken, maar de opstelling door de technische staf is voor mij debet aan het minder functioneren van het elftal dan de individuele prestaties. Daarnaast gewoon vier spelers die gezakt zijn door de ondergrens.

Voor mij is het onbegrijpelijk dat het middenveld vandaag opnieuw zo stond zoals het deed. En als ik zie dat Gaaei geacht wordt om op te bouwen naast zijn centrale verdedigers, Martha als linksback moet verdedigen, Taylor veel te hoog staat om überhaupt te kunnen omschakelen, Akpom als middenvelder wordt opgesteld, Berghuis telkens met een man in de rug wordt aangespeeld aan de zijlijn, Forbs als linksbuiten niets kan uitrichten in de kleine ruimte, dan denk ik soms om in Van Gaals termen te spreken 'Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?'.

Ps: Op vi.nl zijn de beoordelingen veel lager (Sosa een 4,5 bijvoorbeeld), zelfs in totaal 5,5 punt lager dan PEC Zwolle. En dat vind ik dan weer scorebordjournalistiek, want het was niet best maar Ajax was voetballend niet de mindere dan PEC.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 17 december 2023, 19:52:56.

 

+2/-0

warom is Sosa gewisselt ? Begreep ik niet, Martha was niet goed vandag.

 

+1/-0

Sosa is geen eigen jeugd. Dan lijk je tegenwoordig wel hetzelfde als een ernstige ziekte als je ziet hoe extreem er nu opeens jeugdspelers het veld op worden gegooid die er niks hebben te zoeken

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 17 december 2023 om 19:02:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 17 december 2023 om 18:56:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 17 december 2023 om 18:48:

Eindelijk is de eerste seizoenshelft voorbij. No way dat we dit seizoen nog hoger dan de 5e plek eindigen, dat is onmogelijk. 23 wedstrijden gespeeld in totaal en in 2 wedstrijden geen tegendoelpunt geslikt. Achterin heb je 2 spelers die misschien voldoen (Rensch en Hato) en op het middenveld heb je 1 die misschien voldoet (Hlynsson). Voorin heb je Brobbey die af en toe nog iets leuks doet, maar buiten dat moet je zowat overal nieuwe spelers aanschaffen en dood gewicht lozen. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, dus ook de 2e seizoenshelft wordt een kleine ramp.

Echt om te huilen, dit Ajax.



Ach, Martinez en Alvarez werden ook verguisd in hun eerste (half) jaar. Neres was toen ook niet best en zelfs Zlatan overtuigde toen nog niet. We zullen grotendeels vertrouwen moeten hebben in wat er al is. 10 man eruit en 10 nieuwe erin zou een dramatisch idee zijn.


Sorry, maar wat een onzin. Met Martinez, Alvarez en Zlatan heeft Ajax niet zo slecht gepresteerd als dit seizoen. Daarbij zag je bij die spelers wel degelijk kwaliteit. Welke aankoop kan potentieel net zo goed worden als Ibrahimovic?



Wellicht dat jij bij die spelers kwaliteit zag, maar in de media en bij supporters werden ze met de grond gelijk gemaakt. Totdat ze uiteindelijk wel degelijk aan wisten te haken.

Daar moeten we nu ook maar op hopen, we kunnen niet alles en iedereen met gigantisch verlies verkopen en nog maar eens 100M+ er tegenaan gooien in de hoop dat we dan wel betere spelers krijgen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] Ajax - PEC Zwolle