Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] PSV - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Zondag 29 oktober 14:30 uur.

PSV - Ajax

 

+1/-0

Dus ja, dit is het topic van vandaag...

Bergwijn (c) Brobbey Berghuis
Hlynsson
Taylor V/d Boomen
Avila Hato Sutalo Gaaei
Ramaj

Is geloof ik de opstelling.

 

+1/-0

Als je elke week zo had gespeeld, deed je gewoon nog mee. Ik zie hem wel nog gewoon verloren worden, met name en juist omdat je zelf al hebt nagelaten het te beslissen, maar dit biedt wel houvast.

 

+3/-0

Aangenaam verrast vooralsnog. Of de spelers nu regelmatig nog slechte dingen laten zien of niet, je ziet wel echt lijn in het spel sinds Maduro. Ik vind Ajax vooralsnog vrij aardig voor de dag komen. Ik dacht dat we zouden worden weggespeeld, maar het is een open wedstrijd waarin je in de eerste twintig minuten al afstand had moeten nemen. Brobbey is gewoon niet goed genoeg voor in de basis. Het kan bij hem altijd onder de keeper door of in de hoek.

Aan de hand van passers als Van den Boomen, Berghuis (wederom goed) en Avila weet je je vaak goed onder de druk uit te spelen en dan direct gevaar te stichten. Hlynsson doet het ook best netjes, ook al is ook hij niet goed genoeg. Stel een betere spits op en haal een goede aanvallende middenvelder en de wereld ziet er al een stuk anders uit.

Voor de rest van de wedstrijd is het vooral oppassen over de aanvallen over de kant van Gaaei en Berghuis. Daar komt veruit het meeste gevaar vandaan. De Jong kan ook altijd uit het niets scoren.

 

+2/-0

Avila wordt ook al een paar keer makkelijk verrast met een steekbal binnendoor.

 

+1/-0

Bij mij heerst nu vooral opluchting dat het geen gênante vernedering is. Ik had al bijna nachtmerries van feestende Brabanders alsof het carnaval was die in polonaise "10, 10, 10" scanderen. Ajax is gewoon duidelijk de betere ploeg in de eerste helft. Er zit eindelijk wat voetbal in de ploeg.

 

+1/-0

Wel benieuwd hoe we uit de rust komen, dat is vaak niet best.

 

+1/-0

Goeie eerste helft, alleen jammer dat we voorin iemand hebben lopen wiens contract zo snel mogelijk ontbonden moet worden. Dat is blijkbaar de enige manier om coaches te stoppen hem op te stellen. Met een beetje spits was de wedstrijd in de eerste 20 minuten al beslist geweest en waren we eindelijk weg uit de gevarenzone. Nu moet ik het nog wel eens zien, zou mij niet verbazen dat PSV alsnog aan het langste eind trekt.

Voetballend kan het blijkbaar dus toch en als Ajax zo had gevoetbald de afgelopen weken stonden we nu niet in de gevarenzone. Ik hoop dat het een les is voor al de "Steijn kan hier niets aan doen"-crowd. Benieuwd wat Van der Vaart vanavond te zeggen heeft in Studio Voetbal, want volgens hem lag het enkel en alleen maar aan de spelers en niet aan de coach.

 

+3/-0

Weer meteen na rust.

 

+1/-0

Nou, goed uit de kleedkamer!

 

+1/-0

Knap werk Brobbey. Daaraan zie je dat zij met scorend vermogen voorin lopen en wij met een jandoedel die niet weet wat doelpalen zijn of wat hun functie is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 29 oktober 2023 om 15:37:

Bij mij heerst nu vooral opluchting dat het geen gênante vernedering is.

begint er toch op te lijken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 29 oktober 2023 om 15:58:

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 29 oktober 2023 om 15:37:

Bij mij heerst nu vooral opluchting dat het geen gênante vernedering is.

begint er toch op te lijken.


Heb nu ook al spijt van mijn reactie.

 

+2/-0

Waarom word Avila niet gewisseld, hij word elke keer voorbij gelopen.

 

+1/-0

Nou, dat duurde niet lang. Bosz zet het wat om en je ziet gelijk een hoop twijfels bij iedereen. Je kan ook zien dat goede aanvallers het verschil maken voor een aanvallende ploeg. Brobbey had er zeker twee moeten maken. Hij was een paar minuten geleden weer te laat bij een voorzet die hij zo binnen had kunnen lopen. Echt schandalig. Zelfs een heel beperkte Eredivisiespits die gewoon taakbewust speelt zou het beter doen.

 

+2/-0

Waarom word Avila niet gewisseld????

 

+1/-0

Laat deze hufters maar lekker degraderen. Dat verdien je gewoon als club als je zoveel wanbeleid voert. Als je twee jaar geleden Dortmund nog helemaal scheel speelt en je in zo’n korte tijd compleet wegzakt, dat kan alleen bij Ajax…

 

+1/-0

Virtueel hekkensluiter...

 

+1/-0

Je kunt er van alles over zeggen, maar de selectie is gewoon niet goed genoeg. De RvC, Van der Sar, Hamstra, Huntelaar, Schreuder en zijn zaakwaarnemer, Heitinga, Mislintat en uiteindelijk Steijn met de technische staf hebben er een complete puinhoop van gemaakt.

Danny Blind, Van Halst en Van 't Schip gaan ons ook niet verder brengen. Van Gaal is een oude, zieke man. Dus wat kun je van hem verwachten? Deze puinhoop is niet snel opgelost.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] PSV - Ajax