Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Vak: -
Forumreacties: 2.905
Reg.: 27 april 2004
Favoriete opstelling: geen
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 1.428
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
Ik hoop dat Heitinga nu eindelijk eens de keuze maakt om met minimaal 2 technisch onderlegde middenvelders te gaan spelen. Met het blok Álvarez - Klaassen kom je natuurlijk nooit aan voetballen toe, zeker niet als je daarachter nog Bassey hebt staan, die ook geen opbouwer is. Ik had eigenlijk gehoopt dat Heitinga langzaam maar zeker de houthakkers zou vervangen door voetballers, en had ook verwacht dat Álvarez centraal achterin een opmaat was naar een plek op de bank, maar niets blijkt minder waar.
Als het al niet lukt om NEC structureel terug te dringen op eigen helft en met 2, 3-0 weg te zetten, dan wordt Heerenveen uit gewoon een heel lastige pot. Ik hou m'n hart vast.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 08 maart 2023 om 06:10:
Ik hoop dat Heitinga nu eindelijk eens de keuze maakt om met minimaal 2 technisch onderlegde middenvelders te gaan spelen. Met het blok Álvarez - Klaassen kom je natuurlijk nooit aan voetballen toe, zeker niet als je daarachter nog Bassey hebt staan, die ook geen opbouwer is. Ik had eigenlijk gehoopt dat Heitinga langzaam maar zeker de houthakkers zou vervangen door voetballers, en had ook verwacht dat Álvarez centraal achterin een opmaat was naar een plek op de bank, maar niets blijkt minder waar.
Als het al niet lukt om NEC structureel terug te dringen op eigen helft en met 2, 3-0 weg te zetten, dan wordt Heerenveen uit gewoon een heel lastige pot. Ik hou m'n hart vast.
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.198
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 3-4-3
Vermoedelijk dus dezelfde opstelling als tegen NEC.
Ik vraag me dan toch af hoe zoiets gaat. Je speelt tegen NEC, absoluut niet voor het eerst, een zeer moeizame wedstrijd die je met de hakken over de sloot wint, en een week later ga je exact hetzelfde spelen tegen Heerenveen?
Ik zie het wel misgaan in Friesland.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 72
Reg.: 18 juni 2020
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 12 maart 2023 om 02:10:
Ik vraag me dan toch af hoe zoiets gaat. Je speelt tegen NEC, absoluut niet voor het eerst, een zeer moeizame wedstrijd die je met de hakken over de sloot wint, en een week later ga je exact hetzelfde spelen tegen Heerenveen?
open/sluit de onderstaande quote:EI Nico schreef op 12 maart 2023 om 08:36:
Met welke opstelling zie jij het dan niet misgaan in Friesland?
Forumreacties: 72
Reg.: 18 juni 2020
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 12 maart 2023 om 13:10:
open/sluit de onderstaande quote:EI Nico schreef op 12 maart 2023 om 08:36:
Met welke opstelling zie jij het dan niet misgaan in Friesland?
Mijn favoriete opstelling kun je gewoon inzien, maar los daarvan: ik mag toch aannemen dat de technische staf ook ziet dat ondanks dat Ajax een kwalitatief veel betere selectie heeft, het structureel niet lukt om tegenstanders met de rug tegen de muur te zetten. Je verwacht dan dat men op zoek gaat naar een oplossing, aanpassingen doorvoert, het over een andere boeg gooit. In plaats daarvan lijkt het wel alsof men er elke week maar weer het beste van hoopt.
Als trainer moet je ingrijpen als het niet loopt, niet afwachten of het misschien uit zichzelf ineens beter wordt.
Forumreacties: 3.749
Reg.: 8 augustus 2001
Sverre Isachsen
Fan van Ajax
Uit: Valkenswaard
Forumreacties: 595
Reg.: 13 april 2000
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.404
Reg.: 25 april 2004
Fantastisch eerste half uur. Dat was vooral het resultaat van een Ajax dat heel ijverig en agressief was. Een volle week trainen zal misschien ook geholpen hebben. Alles werd met overtuiging gedaan. Bij die eerste twee goals gewoon snel schieten. Taylor vond ik echt sterk spelen. Hij haalde vaak de angel uit tegenaanvallen van Heerenveen, en op linkshalf speelt hij natuurlijk ook veel meer op zijn positie.
Die derde goal was een plaatje. Veel supporters hebben Tadic en Bergwijn al vaak afgevallen, terwijl dat wat van je beste spelers zijn. Die moet je vertrouwen geven en in hun kracht gebruiken. Rulli vond ik zijn minste wedstrijd tot nu toe keepen. Hij was schuldig aan beide tegengoals door totaal onnodig uit te komen. Het is ook zijn taak om duidelijkheid te verschaffen aan de rest bij dat soort situaties.
Sowieso vond ik Ajax ook wat te veel weggeven, en de tweede helft was eigenlijk gewoon matig. Heel onnodige kaarten ook voor Timber en Berghuis. Heitinga had ook beter kunnen wisselen denk ik. Berghuis was weer rijp voor een wissel, en dan had je Kudus op het middenveld kunnen zetten. De invalbeurt van Brobbey was ook weer geen gelukkige, al snap ik wel dat Heitinga hem erin brengt. Hij had ook vertrouwen op kunnen doen bij die vrije kopbal. Zo dom om hem niet wat lager in te koppen.
T-Bag
Fan van Ajax
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2014/2015
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013
Derde plek Algemeen Klassement Ajax Netwerk VoVo 2016/2017
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Ajax.Supporters.nl VoVo 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo 2022/2023
Uit: valkenswaard
Forumreacties: 11.612
Reg.: 26 september 2004
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 12 maart 2023 om 16:45:
Fantastisch eerste half uur. Dat was vooral het resultaat van een Ajax dat heel ijverig en agressief was. Een volle week trainen zal misschien ook geholpen hebben. Alles werd met overtuiging gedaan. Bij die eerste twee goals gewoon snel schieten. Taylor vond ik echt sterk spelen. Hij haalde vaak de angel uit tegenaanvallen van Heerenveen, en op linkshalf speelt hij natuurlijk ook veel meer op zijn positie.
Die derde goal was een plaatje. Veel supporters hebben Tadic en Bergwijn al vaak afgevallen, terwijl dat wat van je beste spelers zijn. Die moet je vertrouwen geven en in hun kracht gebruiken. Rulli vond ik zijn minste wedstrijd tot nu toe keepen. Hij was schuldig aan beide tegengoals door totaal onnodig uit te komen. Het is ook zijn taak om duidelijkheid te verschaffen aan de rest bij dat soort situaties.
Sowieso vond ik Ajax ook wat te veel weggeven, en de tweede helft was eigenlijk gewoon matig. Heel onnodige kaarten ook voor Timber en Berghuis. Heitinga had ook beter kunnen wisselen denk ik. Berghuis was weer rijp voor een wissel, en dan had je Kudus op het middenveld kunnen zetten. De invalbeurt van Brobbey was ook weer geen gelukkige, al snap ik wel dat Heitinga hem erin brengt. Hij had ook vertrouwen op kunnen doen bij die vrije kopbal. Zo dom om hem niet wat lager in te koppen.
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.072
Reg.: 19 maart 2003
open/sluit de onderstaande quote:T-Bag schreef op 12 maart 2023 om 18:09:
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 12 maart 2023 om 16:45:
Taylor sterk spelen? Hij is juist bijzonder matig,al langere tijd ook
Uit: Hilversum
Forumreacties: 1.743
Reg.: 19 november 2001
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.198
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 3-4-3
Forumreacties: 3.310
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 12 maart 2023 om 20:06:
Snap niet dat ze het zichzelf zo moeilijk maken in de 2e helft, er werd het laatste half uur niet meer gevoetbald.
Wat heeft een Berghuis nou toegevoegd vandaag, snap niet dat hij erin mag blijven staan.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.404
Reg.: 25 april 2004
T-Bag
Fan van Ajax
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2014/2015
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013
Derde plek Algemeen Klassement Ajax Netwerk VoVo 2016/2017
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Ajax.Supporters.nl VoVo 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo 2022/2023
Uit: valkenswaard
Forumreacties: 11.612
Reg.: 26 september 2004
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 12 maart 2023 om 21:14:
Dan kijk je misschien wat bevooroordeeld. Ik vond hem heel veel energie brengen. Defensief ongelofelijk nuttig en aanvallend ook echt wat bijgedragen.
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.072
Reg.: 19 maart 2003
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 12 maart 2023 om 21:14:
Dan kijk je misschien wat bevooroordeeld. Ik vond hem heel veel energie brengen. Defensief ongelofelijk nuttig en aanvallend ook echt wat bijgedragen.
Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2022/2023] sc Heerenveen - Ajax