Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2022/2023] Ajax - 1. Union Berlin

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

16 februari staat Ajax - Union Berlin op het programma. Union Berlin is een zeer hecht collectief. Gaat een lastige wedstrijd worden tegen de nummer 2 (ze hebben zojuist RB Leipzig verslagen) van Duitsland, maar is zeker een mooie test voor John Heitinga en de spelers van Ajax.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 20 februari 2023, 18:45:51.

 

+1/-0

Mijn verwachting tegen Union Berlin is dat we gaan zien dat Hetinga te kort tijd heeft om het elftal naar een hoger plan te tillen die noodzakelijk is om tegenstanders van dit kaliber te verslaan. Zo zal het lastig worden om goed onder de druk uit te voetballen. Hoop altijd op winst maar zie Ajax liever landskampioen worden dan verder in de EL. Het lijkt wel een soort van troostprijs als je CL niveau gewend bent.

 

+2/-0

Dit wordt een hele kluif voor Ajax en ik denk dat ze dit niet gaan redden. Een hele belangrijke test voor de spelers.

 

+3/-0

De nummer twee van Duitsland met een speelstijl waar tegen Ajax het al moeilijk heeft als deze gehanteerd wordt door de nummer 17 van de Eredivisie.

Ik voorzie grote problemen.

 

+2/-0

Eindelijk weer eens een echte wedstrijd na die ‘oefenpotjes’ tegen de veredelde amateurs zoals Cambuur , Excelsior, RKC . Wat zijn die slecht .!
Zelfs een Fc Twenthe liep als een zombie over het veld .
Kampioen tegen dit soort ploegen worden? Het zal wel , wat zegt dat nou over waar je internationaal staat .
Internationaal presteren daar gaat het om . Dat is de graadmeter!

Tegen 1. Union Berlin kun je werkelijk laten zien of er kwaliteit bij AJAX op het veld staat (valt wel tegen ) en wat er bij moet (veel..!) !

 

+2/-0

Hoe zouden jullie spelen? Mits fit komt bij mij Bergwijn weer terug uin de basis (Conceiçao is voorlopig leuk als invaller en dan op links). Álvarez is beter op het middenveld en Bassey maakt weer een betere indruk. Klaassen speelt al tijden heel matig die verliest zijn plek. Kudus speelt op het middenveld en Berghuis op rechts. Brobbey is de supersub. Eerlijk gezegd zie ik Ajax gewoon als zwaar favoriet in dit treffen ondanks dat Union tweede staat in de Bundesliga.

Rulli

Rensch
Timber
Bassey
Wijndal

Álvarez
Taylor
Kudus

Berghuis
Tadic
Bergwijn


Bank: Pasveer, Stekelenburg, Sánchez, Regeer, Hato, Baas, Fitz-Jim, Klaassen, Conceição, Brobbey, Lucca.

 

+2/-0

Denk wel dat het vertrouwen een stuk groter is dan onder Schreuder.
Heitinga heeft nog steeds een 100% score, hopelijk blijft dat nog wel effe zo.

 

+2/-0

Bergwijn en Alvarez wisselen, brengen voetballend totaal niets.

 

+1/-0

Saaie wedstrijd. Kudus beste man van het veld, moet alleen nog vaker aan de bal komen.
Taylor eraf en Berghuis naar het middenveld. Eens met bovenstaande poster dat Bergwijn ook wel gewisseld mag worden. Bij de opbouw moet Álvarez wegblijven, die kan niet opbouwen. Bij de opbouw zo gaan staan:

................................Rulli..............................
......................................................................
.......Rensch.........Timber.........Bassey.......
..................Kudus........Berghuis.................
..Conceiçao...Álvarez....Tadic....Wijndal..
............................Brobbey............................

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 16 februari 2023, 19:44:40.

 

+1/-0

Union kan er weinig van, maar is ontzettend stug.
Timber en Rensch verdedigen heel matig vanavond.

Dit bericht is gewijzigd op 16 februari 2023, 20:44:58.

 

+1/-0

Rulli, Bassey en Kudus een voldoende.

De rest volkomen K.U.T.

 

+2/-0

Ik neem aan dat ze zich kapot gaan schamen na wanvertoning zoveel van het seizoen. Sorry hoor,maar NUL kansen creëeren is echt te treurig voor woorden. Er staat voor zóveel geld op het veld, maar oh zo weinig kwaliteit.

Toch houd ik hoop. Op de één of andere manier vind ik Ajax uit beter spelen dan thuis.

 

+2/-0

Slaapverwekkend. Een ploeg die het niet kon en een ploeg die het niet wilde (en ook niet kon natuurlijk). Voordeel: niemand is hier moe van geworden (behalve de kijker). Wel bijzonder dat dit Union op één of andere manier tweede staat in de Bundesliga.

Ajax moet de titel even binnenslepen, dat moet kunnen op routine. Op een enkeling na (Kudus) hebben we te weinig individuele kwaliteiten om echt potten te breken. En dan deze zomer een nieuw elftal bouwen met frisheid, dus met veel eigen jeugd en echte vleugelaanvallers (denk aan Conceiçao, Banel, Van Axel Dongen).

 

+1/-0

Echt heel slecht en hier laat ik het maar bij. Elk woord hieraan besteden is er eentje teveel.

 

+1/-0

Erg benieuwd of Heitinga nu ook man en paard durft te noemen of met teksten gaat komen als “0-0 is op Europees niveau een goed resultaat” en dat soort griezelige teksten.

 

+1/-0

Matige vertoning. Je speelt wel tegen een bijzonder volwassen tegenstander, maar ik ergerde me zelfs na een kwartier al dat er nog geen enkele keer op doel was geschoten. Het hoeft niet eens per se op doel te zijn, het gaat erom dat je soms ook gewoon je geluk zoekt. Je kan niet altijd eindeloos de bal maar rondtikken. Soms moet je gewoon met overtuiging snel naar een bepaalde oplossing zoeken. Dit team mist de doelgerichtheid van een speler als Ziyech.

Over de opstelling was ik wel tevreden over het algemeen. Bassey deed defensief precies wat je van hem kan verwachten. Omdat hij zo sterk en snel is kan hij zoveel vuil werk opknappen voor het team. Opbouwend was het wel erg zwak. Timber nam weer niet echt het voortouw en Taylor kon maar weinig vooruit passen omdat hij steeds onder druk werd gezet door Thorsby. Ik vond eigenlijk dat Heitinga Grillitsch op de plek van Alvarez had moeten brengen.

Het is alleen wel echt een dilemma met de huidige samenstelling van de selectie. Tegen een team dat goed is in dode spelmomenten kan je Alvarez eigenlijk ook maar moeilijk missen, want met Timber heb je ook al 1 centrale verdediger die door de lucht vrijwel niets kan. En Alvarez is weer te sloom om goed achterin te kunnen spelen tegen een ploeg als deze. Wellicht dat je Rensch had kunnen opofferen. Die had weer zo'n wedstrijd waarin de echte scherpte er niet was.

Kudus is een speler die wat extra's kan brengen, maar op tien kan je ook niet altijd even goed aangespeeld worden. Lange tijd kwam hij maar amper aan de bal. Na een aardige invalbeurt van Klaassen zag de ploeg er even wat volwassener uit, maar de ploeg speelde zichzelf weer een beetje uit de wedstrijd door teveel vrije trappen weg te geven. Ik had denk ik ook eerder Taylor gewisseld dan Bergwijn, ook al zat Bergwijn totaal niet in de wedstrijd.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2022/2023] Ajax - 1. Union Berlin