Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2022/2023] Ajax - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Gakpo 90 minuten straffe mandekking, bovenop zijn lip zitten. Anders krijg je: voorzetje Gakpo, kopbal De Jong 3x.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Johan Nahoj schreef op 05 november 2022 om 13:29:

Gakpo 90 minuten straffe mandekking, bovenop zijn lip zitten. Anders krijg je: voorzetje Gakpo, kopbal De Jong 3x.


Je moet ook Simons en Madueke dekken, die geven ook vrij veel impulsen aan het aanvalsspel vaan PSV.

 

+2/-0

Verdedigen kunnen we niet dus je moet al minstens de wedstrijd ingaan dat je minimaal vier keer zal moeten scoren omdat je twee keer een counter om je oren krijgt en de Jong/Til minimaal één voorzet of corner binnen knikt. Dan nog een keer uit open spel een actie van Simons en het wordt weer een kansloze exercitie. Ik zie het eerder 0-5 dan 3-5 worden en zelfs al wordt het 0-5 dan zal dat helaas nog tot 0,0 consequenties binnen de club leiden. Schreuder gaat hoe dan ook tot het einde van het seizoen de kans krijgen.

Ten Hag had ook van die blinde vlekken tov onlogische keuzes, maar dan stond het elftal er door voortschrijdend inzicht, blessures en schorsingen na een maand of twee wél. Daar is nu totaal geen uitzicht op. De enige wijzigingen worden gedaan ivm blessures en schorsingen en het maakt niet uit hoe goed de invallers het dien of hoe slecht de vaste elf het doen ze komen toch weer terug in het elftal. Ze kunnen doen wat ze willen want ze hebben toch niks te vrezen van de trainer.

"Waanzin is steeds opnieuw hetzelfde doen, en dan verschillende uitkomsten verwachten."

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 5 november 2022, 16:51:43.

 

+1/-0

Geen Wijndal (geblesseerd). Dan zou ik het zo doen, punt naar achteren:

Pasveer; Sánchez, Álvarez, Bassey, Rensch; Berghuis, Timber, Kudus; Bergwijn, Brobbey, Tadic.

Geplande invallers: Blind, Taylor, Conceição

De slag op het middenveld kunnen we zo winnen. Wij hebben veel meer voetbal. Laat PSV maar de lange bal spelen op De Jong, met Álvarez en Bassey kunnen we die luchtduels wel aan. Spelen we op de helft van PSV dan gaat hun verdediging gegarandeerd fouten maken.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 06 november 2022 om 13:57:

Geen Wijndal (geblesseerd). Dan zou ik het zo doen, punt naar achteren:

Pasveer; Sánchez, Álvarez, Bassey, Rensch; Berghuis, Timber, Kudus; Bergwijn, Brobbey, Tadic.

Geplande invallers: Blind, Taylor, Conceição

De slag op het middenveld kunnen we zo winnen. Wij hebben veel meer voetbal. Laat PSV maar de lange bal spelen op De Jong, met Álvarez en Bassey kunnen we die luchtduels wel aan. Spelen we op de helft van PSV dan gaat hun verdediging gegarandeerd fouten maken.



De opstelling klopt op de wisseling van Timber en Alvarez na. Met deze opstelling is mijn vertrouwen gegroeid in een goede afloop.
Wie heeft de minste verdediging vandaag? Daar gaat het om.

 

+1/-0

Het is een hele logische opstelling maar onze backs moeten het kunnen houden, daar hangt enorm veel van af. Ik heb daar geen hoge pet van op.

Hopelijk kunnen we PSV overrompelen, want zij weten niet wat ze kunnen verwachten. Ajax heeft nog nooit zo gespeeld.

Strijden voor iedere meter jongens, dan komt het goed!!!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 06 november 2022 om 16:18:

Het is een hele logische opstelling maar onze backs moeten het kunnen houden, daar hangt enorm veel van af. Ik heb daar geen hoge pet van op.

Hopelijk kunnen we PSV overrompelen, want zij weten niet wat ze kunnen verwachten. Ajax heeft nog nooit zo gespeeld.

Strijden voor iedere meter jongens, dan komt het goed!!!



De backs zijn inderdaad het zwakste gedeelte maar bij PSV achterin is het nog slechter gesteld. Hopelijk blijft Brobbey heel en kan hij het grootste gedeelte van de wedstrijd uit spelen.

 

+1/-0

Voor de goedpraters: ga maar lekker de polonaise lopen, we staan virtueel nog op 1.

 

+2/-0

Wat een gotspe dat je hier achterstaat. PSV hoeft niet eens iets te doen. Dit voelt als al die kansloze Europese avonden de laatste jaren toen ‘het moest’: machteloos, tandeloos en krachteloos, waarbij de tegenstander met minimale inspanning ermee vandoor ging.

 

+2/-0

Verschrikkelijke wedstrijd. Nog geen kans bij elkaar gevoetbald, buiten dan die bal op de paal (wat een stilstaande fase was als ik mij niet vergis).

Bassey gruwelijk in de fout bij die goal (zo moeilijk is het niet hoor, PSV heeft 1 aanvaller die je in het oog moet houden als centrale verdediger, 23 miljoen door de plee met deze gast) en buiten dat alleen maar theater gezien aan beide kanten.

Ga voetballen, ga niet mee in de fysieke duels en speel de bal wat sneller rond. Dan win je gewoon.

 

+2/-0

Klote opstelling. Een rechtsback op links, zodat je Sanchez kan opstellen. Bassey en Alvarez als non-voetballers op cruciale posities, Bergwijn op rechtsbuiten.. Maar ja, we staan eigenlijk nog gewoon op 1, niks aan de hand, Schreuder levert goed werk. De club wordt verneukt en niemand doet wat.

 

+2/-0

Kudus is de enige die levert, qua strijd voert hij de boventoon. Trouwens ik verwacht niet dat Ajax verliest.

 

+1/-1

PSV speelt de wedstrijd gewoon dood, zijn stuk verder in die ontwikkeling, tis niet anders. We brengen te weinig creativiteit, snelheid (collectief druk zetten etc) en gogme.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 06 november 2022 om 17:45:

Kudus is de enige die levert, qua strijd voert hij de boventoon. Trouwens ik verwacht niet dat Ajax verliest.



Als je Brobbey opstelt, stel dan ook de juiste mensen op op de flanken. Maar ja, we zeuren al sinds dag 1 dit seizoen en staan nog op 1 en hebben overwinterd in Europa. :denk

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 06 november 2022 om 17:49:

PSV speelt de wedstrijd gewoon dood, zijn stuk verder in die ontwikkeling, tis niet anders. We brengen te weinig creativiteit, snelheid (collectief druk zetten etc) en gogme.



Misschien is dat wel mogelijk als iemand de juiste mensen opstelt en de juiste tactiek hanteert vanaf het begin?

 

+1/-0

Als meisjes in de speeltuin (corners hoge ballen wat een drama).

 

+1/-0

Weer direct na rust uitgespeeld.

 

+1/-0

Schreuder verricht geweldig werk. Blijf geduldig, alles komt goed.

 

+1/-0

Ajax onwaardig, zowel qua voetbal, veldspel en waardigheid. We zijn totaal de weg kwijt.

 

+1/-0

Gewoon 9 corners op rij niks gecreëerd, ongelooflijk. Perez zegt het goed, mindere trainer, minder team, fuck it..... Wat een afgang.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2022/2023] Ajax - PSV