Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions League - 2022/2023] FC Liverpool - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Een terechte nederlaag, we hadden weinig te zeggen in Liverpool.
Klasseverschil was te groot, we zijn nog ver weg van de echte Europese top.
Ben blij dat we niet afgeslacht zijn wat makkelijk had gekund.

 

+1/-0

Ajax wilde echt wel voetballen, maar Liverpool maakte het veld dermate klein dat we de vrije man niet konden vinden. Continu druk op de achterhoede waardoor ze snel de pass moesten geven, en Liverpool maakte het zo compact dat Alvarez, Berghuis en Taylor niet tussen de linies konden komen. Tactisch zeer sterk gedaan van Liverpool, die het Ajax-spel ontregeld hebben en de lange bal afdwongen.

Uiteraard heeft dit ook te maken met de kwaliteiten van Ajax. Onder hoge druk missen de meeste spelers de handelingssnelheid, het overzicht en de voetballende kwaliteiten om de juiste keuzes te maken en er voetballend onderuit te komen. Het was slordig, ze maakten verkeerde keuzes in balbezit en het één keer raken zit er bij de meesten niet in.

Ik heb vanmorgen nog even de samenvatting gezien om het zonder emotie terug te kunnen kijken, maar wat Blind aan het doen was bij de 1-0 is echt ongehoord. Laat zowel Salah als Alexander-Arnold volledig vrij waardoor Bassey ze allebei moet opvangen, begint pas te "sprinten" als Salah al in kansrijke positie is en houdt al op met rennen als de bal nog niet eens in de goal ligt. Er waren meer mensen die fouten maakten, maar Blind was verdedigend wel echt bedroevend en liet Bassey meerdere keren in de steek, om vervolgens met z'n armen te gaan zwaaien en anderen de schuld te geven.

Laten we hiervan leren, de miljoenen van Antony investeren in creatieve, voetballende talenten (categorie Antony, Eriksen, Timber) zodat we in de toekomst beter met dit soort tegenstanders kunnen omgaan.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 14 september 2022 om 00:56:

Schijtgeluk?

Heb je de wedstrijd wel gezien? we hebben mazzel gehad dat het zolang 1-1 gebleven is.

Een verlies uit bij Liverpool is te accepteren, maar de manier waarop voor mij een stuk minder. Een Ajax dat niet komt om te voetballen, is geen Ajax.



Als de winnende treffer pas in de 89e minuut valt, vind ik dat veel geluk hebben ja. Denk niet dat er nog veel Liverpool supporters nog hadden gerekend op die winnende treffer.

De vorige 2 wedstrijden wonnen zij compleet onverdiend, dan had ik het wel mooi gevonden als Ajax een punt had gestolen gisteren.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 14 september 2022 om 09:23:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 14 september 2022 om 00:56:

Schijtgeluk?

Heb je de wedstrijd wel gezien? we hebben mazzel gehad dat het zolang 1-1 gebleven is.

Een verlies uit bij Liverpool is te accepteren, maar de manier waarop voor mij een stuk minder. Een Ajax dat niet komt om te voetballen, is geen Ajax.



Als de winnende treffer pas in de 89e minuut valt, vind ik dat veel geluk hebben ja. Denk niet dat er nog veel Liverpool supporters nog hadden gerekend op die winnende treffer.

De vorige 2 wedstrijden wonnen zij compleet onverdiend, dan had ik het wel mooi gevonden als Ajax een punt had gestolen gisteren.



Het klinkt misschien stom, maar ik heb liever zo een nederlaag dan een gestolen punt. Bij een kansloze nederlaag hoop ik dan op veranderingen. Bij een gelijkspel bestaat de kans dat men tevreden is met het resultaat en dat ze gaan geloven in "resultaatvoetbal".

 

+1/-0

Perfect gedaan van Klopp. Had goed gezien dat Bassey de zwakste is in de opbouw. Ze lieten hem steeds vrij en zorgden ervoor dat hij niks anders kon doen dan de bal de zijlijn over knallen of Pasveer dwingen tot een lange bal. Schreuder had daar eerder op moeten ingrijpen door Bassey in de opbouw aan de zijkant te zetten in plaats van centraal. De kritiek op Tadic, Blind en Rensch hierboven is deels terecht, maar feit is ook gewoon dat Liverpool over de hele linie beter was. In mijn ogen is dit verlies niet uitsluitend aan zwakke individuele Ajax-spelers te wijten, maar aan het feit dat ons middenveld werd overlopen onder leiding van Thiago. Gewoon een betere speler dan welke Ajax-middenvelder dan ook. Neemt niet weg dat Schreuder Brobbey veel eerder had moeten brengen voor Tadic (en dan Kudus van rechts laten spelen). Dan hadden we in de tegenstoot veel meer kunnen doen.

 

+2/-0

Wat hierboven staat is misschien nog wel het meest frustrerende; niet zozeer dat je nog niet op het niveau van Liverpool mee kan, maar wel dat er kansen lagen en dat de technische staf een Ten Hagje deed door pas te laat zaken te veranderen waarvan je al na 10 minuten zag dat het niet werkte.

 

+5/-0

Ik vind het hilarisch om te lezen dat er mensen zijn die het werkelijk BELACHELIJK vinden dat Ajax van Liverpool verloren heeft. Echt, wat jullie roken wil ik ook wel eens proberen, kan soms ook wel een beetje droomwereld gebruiken.

Het was pijnlijk om te zien dat Ajax er niet aan te pas kwam, zeker de eerste helft, en op een paar spaarzame momenten na niet aan voetballen toe kwam. Maar om het een schande te noemen.. De tegenstander was gewoon sterker, tot op het bot gemotiveerd om thuis niet weer af te gaan, hadden zich volledig aangepast aan de speelstijl van Ajax en hebben de tactiek nagenoeg perfect uitgevoerd. Daarnaast hadden een aantal van ons net iets teveel ontzag voor de finalist van het afgelopen CL seizoen, en van het stadion waarin ze speelden.

Zoveel van ons zakten niet door de ondergrens, Liverpool was gisteren gewoon beter. Je zag hoe de paniek toe sloeg wanneer Ajax wél onder de druk uit kon voetballen. Genoeg voer om lering uit te trekken, hopelijk kan dat tot uiting komen als zij over een paar weken naar Amsterdam komen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Calavaro schreef op 14 september 2022 om 11:48:

Ik vind het hilarisch om te lezen dat er mensen zijn die het werkelijk BELACHELIJK vinden dat Ajax van Liverpool verloren heeft. Echt, wat jullie roken wil ik ook wel eens proberen, kan soms ook wel een beetje droomwereld gebruiken.




Het gaat er niet om dat Ajax van Liverpool verliest, maar het gaat om de manier waarop. En als supporter van Ajax ben je nou eenmaal kritisch en kijk je hoe het beter had gekund. Als je dan verliest, prima. Maar absoluut niet op zo een manier.

 

+1/-0

Het verschil in lange ballen tussen Ajax en Liverpool is ook groot. Bij Liverpool leveren ze gevaar op. Bij Ajax is het 99 van de 100x direct balverlies. Ze werden ook niet achter de verdediging gegooid. Geen diepte, weinig snelheid. Brobbey en Bergwijn kun je best wegsturen. En Kudus had om Brobbey heen kunnen spelen. Nu gingen heel veel ballen naar Tadic die zo'n beetje elk duel verloor. Kansloos.

En het niet durven voetballen van achteruit begint juist bij spelers als Bassey en Alvarez. Heb je daar pure voetballers dan is het echt een ander verhaal. Maar goed ik ben het wel eens met de reacties dat Liverpool het slim deed. Het is ook gewoon een goede ploeg. Alleen de start van hun seizoen was matig en ze hebben aardig wat afwezigen. Milner op het middenveld of Thiago scheelt al veel.

Ajax had aan de bal niet de durf. Bij balverlies was het eigenlijk hetzelfde verhaal, want er werd niet massaal druk gezet. Bovendien werden er weinig duels gewonnen. De afvallende bal was elke keer voor Liverpool. En hoeveel vrije trappen heeft Liverpool wel niet gekregen? Ajax is geen moment in het eigen spel gekomen. Balbezit op de helft van Liverpool? Alleen bij de goal?

Het was gewoon teleurstellend.

 

+3/-0

In het seizoen 1993-1994 verloor Ajax kansloos uit van Parma....Een jaar later wonnen we ongeslagen de champions League. Het is een leerproces, net zoals het grote Ajax van de jaren 70 eerst in 1969 met 1-4 verloor van AC Milan. Helaas worden bij ons ieder seizoen spelers weggeroofd, waardoor het leerproces steeds niet af komt. Dit soort wedstrijden heb je nodig om beter te worden. Helaas zullen er weer spelers gaan vertrekken, waardoor het winnen van de Champions League voor Ajax zo goed als onmogelijk is in deze tijd. Wel goed dat we sinds 2017 weer meedoen, maar de echte stap naar de ultieme top is er 1 te ver, hoe goed Ajax bij vlagen in europa ook speelt.

 

+1/-0

In de eerste minuut zag ik al dat we het erg zwaar zouden gaan krijgen. Rensch was gelijk zichtbaar niet opgewassen tegen Liverpool, net zoals tegen Gakpo in de JC-schaal. Dan heb je aan de andere zijde Daley en je weet dat de kans op een nederlaag erg groot is. Het is niet te vergelijken met het seizoen waarin we Mazraoui en Tagliafico op de vleugelverdediging hadden.

Op veel andere posities staan we best sterk. Weer een prachtgoal van Kudus natuurlijk. We moeten onze vleugelverdiging echt opkrikken voordat we weer aan CL-succes willen gaan denken. Sánchez leek mij tegen Liverpool een betere keuze dan Rensch en ik hoop dat Baas of Wijndal zich gaat ontpoppen als onze nieuwe 1e linksback en ik heb enkel geloof in Baas.

We sleepten bijna een 1-1 eruit. Het was mooi geweest, erg mooi zelfs, als dat was gebeurd gisteren. Nu 0 punten mee naar huis genomen en duidelijk het mindere van het spel gehad. Zodoende was ik simpelweg teleurgesteld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

klaaschat schreef op 14 september 2022 om 19:26:

In het seizoen 1993-1994 verloor Ajax kansloos uit van Parma....Een jaar later wonnen we ongeslagen de champions League. Het is een leerproces, net zoals het grote Ajax van de jaren 70 eerst in 1969 met 1-4 verloor van AC Milan. Helaas worden bij ons ieder seizoen spelers weggeroofd, waardoor het leerproces steeds niet af komt. Dit soort wedstrijden heb je nodig om beter te worden. Helaas zullen er weer spelers gaan vertrekken, waardoor het winnen van de Champions League voor Ajax zo goed als onmogelijk is in deze tijd. Wel goed dat we sinds 2017 weer meedoen, maar de echte stap naar de ultieme top is er 1 te ver, hoe goed Ajax bij vlagen in europa ook speelt.



Helemaal mee eens.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 14 september 2022 om 22:41:

In de eerste minuut zag ik al dat we het erg zwaar zouden gaan krijgen. Rensch was gelijk zichtbaar niet opgewassen tegen Liverpool, net zoals tegen Gakpo in de JC-schaal. Dan heb je aan de andere zijde Daley en je weet dat de kans op een nederlaag erg groot is. Het is niet te vergelijken met het seizoen waarin we Mazraoui en Tagliafico op de vleugelverdediging hadden.

Op veel andere posities staan we best sterk. Weer een prachtgoal van Kudus natuurlijk. We moeten onze vleugelverdiging echt opkrikken voordat we weer aan CL-succes willen gaan denken. Sánchez leek mij tegen Liverpool een betere keuze dan Rensch en ik hoop dat Baas of Wijndal zich gaat ontpoppen als onze nieuwe 1e linksback en ik heb enkel geloof in Baas.

We sleepten bijna een 1-1 eruit. Het was mooi geweest, erg mooi zelfs, als dat was gebeurd gisteren. Nu 0 punten mee naar huis genomen en duidelijk het mindere van het spel gehad. Zodoende was ik simpelweg teleurgesteld.



Ik heb al voor de wedstrijd aangegeven dat de zwakte van Ajax bij de backs zou liggen en dat is duidelijk uitgekomen.

Blind kan sowieso niet meer. Rensch kan misschien nog stappen maken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 14 september 2022 om 22:41:

In de eerste minuut zag ik al dat we het erg zwaar zouden gaan krijgen. (...)



Dat had ik al na de loting.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 14 september 2022 om 22:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 14 september 2022 om 22:41:

In de eerste minuut zag ik al dat we het erg zwaar zouden gaan krijgen. Rensch was gelijk zichtbaar niet opgewassen tegen Liverpool, net zoals tegen Gakpo in de JC-schaal. Dan heb je aan de andere zijde Daley en je weet dat de kans op een nederlaag erg groot is. Het is niet te vergelijken met het seizoen waarin we Mazraoui en Tagliafico op de vleugelverdediging hadden.

Op veel andere posities staan we best sterk. Weer een prachtgoal van Kudus natuurlijk. We moeten onze vleugelverdiging echt opkrikken voordat we weer aan CL-succes willen gaan denken. Sánchez leek mij tegen Liverpool een betere keuze dan Rensch en ik hoop dat Baas of Wijndal zich gaat ontpoppen als onze nieuwe 1e linksback en ik heb enkel geloof in Baas.

We sleepten bijna een 1-1 eruit. Het was mooi geweest, erg mooi zelfs, als dat was gebeurd gisteren. Nu 0 punten mee naar huis genomen en duidelijk het mindere van het spel gehad. Zodoende was ik simpelweg teleurgesteld.



Ik heb al voor de wedstrijd aangegeven dat de zwakte van Ajax bij de backs zou liggen en dat is duidelijk uitgekomen.

Blind kan sowieso niet meer. Rensch kan misschien nog stappen maken.


Tijdens de eerste helft dacht ik: waarom niet gewoon met drie man achterin gaan spelen, als we toch geen enkele vleugelverdediger hebben wie is opgewassen tegen Liverpool...

Ook in een wereld dat Blind altijd moet spelen, doet hij het beter als linkercentrale verdediger in een driemanschap achterin dan als linksback.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions League - 2022/2023] FC Liverpool - Ajax