Vak: -
Forumreacties: 3.748
Reg.: 8 augustus 2001
Favoriete opstelling: geen
Er mag wel een boeketje bloemen richting Eindhoven, lol. Door zichzelf uit te schakelen krijgt Ajax een iets grotere jackpot uitgekeerd en daarenboven zo'n circuselftal als tegenstander tegenover zich.
2e helft was helaas een verplicht nummertje, maar toch een goed Ajax gezien. Hoog druk zetten en er telkens voetballend doorgekomen. Hopelijk is dit de aanzet voor een mooie campagne.
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.071
Reg.: 19 maart 2003
Wat een droomstart. Rangers is gewoon van de mat geveegd. Met in de eerste helft twee grote uitblinkers. Kudus en Berghuis. Spelers die er er weinig van kunnen volgens sommige hier en al helemaal geen Ajax spelers zijn. Nou de critici wordt hier keihard de mond gesnoerd.
Alvarez die ook had mogen vertrekken. omdat hij maar een matige speler is liet ook zien waarom hij gewoon een basisspeler is.
Mooie tactische zet van Schreuder om Kudus in de spits te zetten.
De enige die echt uit de boot viel was Tadic. Blind speelde heel verdienstelijk vanavond dankzij de manier van spelen en het matige Rangers.
Bassey begint zich steeds meer op z'n gemak te voelen in de manier van spelen.
open/sluit de onderstaande quote:tackle schreef op 07 september 2022 om 20:52:
Wat een droomstart. Rangers is gewoon van de mat geveegd. Met in de eerste helft twee grote uitblinkers. Kudus en Berghuis. Spelers die er er weinig van kunnen volgens sommige hier en al helemaal geen Ajax spelers zijn. Nou de critici wordt hier keihard de mond gesnoerd.
Forumreacties: 2.472
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 07 september 2022 om 20:59:
open/sluit de onderstaande quote:tackle schreef op 07 september 2022 om 20:52:
Ik vind dit soort reacties altijd apart. Berghuis heeft al genoeg wedstrijden gespeeld waar hij niet thuis gaf en gewoon de grootste dissonant was (Sparta dit seizoen om er eens eentje uit te pikken). Waarom heeft hij dan nu de critici de mond gesnoerd? Omdat hij 1 goeie corner trapt en de verdediger van Rangers een bal devieert?
Ik vind hem voetballend nog altijd te beperkt voor Ajax 1, maar vanavond had hij een groot aandeel. Kudos aan hem, maar ik zou toch liever een creatievere speler op zijn positie zien.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 7.217
Reg.: 17 september 2007
Rangers horen niet eens thuis in de CL. Erbarmelijk niveautje. Ajax kreeg alle tijd en ruimte om te voetballen. 0,0 druk op de bal. Zelfs niet als Ajax voorin de bal had. Echt zo makkelijk krijgt Ajax het niet eens in de Eredivisie tegen kleine ploegjes. Want de bus parkeren maakt het al een stuk lastiger.
Ajax was het aan de stand verplicht om hier te winnen. Zo simpel is het. We zullen zien hoe ze het gaan doen tegen Napoli en Liverpool. Dat zijn de echte concurrenten in deze poule. Dat Napoli 3-0 voor staat tegen Liverpool vind ik niet ideaal. Dan kun je straks als het een beetje tegenzit met aardig wat punten alsnog derde worden.
open/sluit de onderstaande quote:JeroenE schreef op 07 september 2022 om 22:08:
Rangers horen niet eens thuis in de CL. Erbarmelijk niveautje. Ajax kreeg alle tijd en ruimte om te voetballen. 0,0 druk op de bal. Zelfs niet als Ajax voorin de bal had. Echt zo makkelijk krijgt Ajax het niet eens in de Eredivisie tegen kleine ploegjes. Want de bus parkeren maakt het al een stuk lastiger.
Ajax was het aan de stand verplicht om hier te winnen. Zo simpel is het. We zullen zien hoe ze het gaan doen tegen Napoli en Liverpool. Dat zijn de echte concurrenten in deze poule. Dat Napoli 3-0 voor staat tegen Liverpool vind ik niet ideaal. Dan kun je straks als het een beetje tegenzit met aardig wat punten alsnog derde worden.
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.198
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 3-4-3
open/sluit de onderstaande quote:tackle schreef op 07 september 2022 om 21:11:
Is dit serieus? Hij was gewoon één van de uitblinkers.
Dat kun je apart vinden en dat is je goed recht. Wat ik apart vind is dat heel veel analytici hem wel goed vinden en hem wel bij Ajax vinden passen. En ik ben het daar mee eens. Berghuis wordt hier veel te vaak weggezet als een speler die er niets van kan.
Forumreacties: 679
Reg.: 3 november 2021
Forumreacties: 7.217
Reg.: 17 september 2007
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 08 september 2022 om 09:09:
open/sluit de onderstaande quote:tackle schreef op 07 september 2022 om 21:11:
Is dit serieus? Hij was gewoon één van de uitblinkers.
Dat kun je apart vinden en dat is je goed recht. Wat ik apart vind is dat heel veel analytici hem wel goed vinden en hem wel bij Ajax vinden passen. En ik ben het daar mee eens. Berghuis wordt hier veel te vaak weggezet als een speler die er niets van kan.
Dat is dus mijn punt. Als hij eens een wedstrijd goed speelt, bewijst hij plots dat alle criticasters het bij het verkeerde eind hebben. Maar als hij weer eens een draak van een wedstrijd aflevert, zoals tegen Sparta, dan mogen we dat plots niet meer in de beoordeling meenemen? Vind ik nogal krom geredeneerd eerlijk gezegd. Berghuis heeft genoeg wedstrijden gespeeld waar hij compleet door de ondergrens zakte, zeker in de 2e seizoenshelft vorig seizoen. Het was niet voor niets dat hij regelmatig op de bank begon.
Analytici kan ik weinig mee. Die draaien ook mee met de wind en zullen Berghuis met plezier met de grond gelijk maken als het eens wat minder loopt.
Uit: -
Vak: 402
Forumreacties: 16.149
Reg.: 11 juni 2003
open/sluit de onderstaande quote:JeroenE schreef op 08 september 2022 om 09:22:
(...) Die Nigeriaanse spits van Napoli bijvoorbeeld loopt iedereen eruit. Salah, Diaz zijn ook geen trage jongens.
open/sluit de onderstaande quote:JeroenE schreef op 07 september 2022 om 22:08:
(.... Dat Napoli 3-0 voor staat tegen Liverpool vind ik niet ideaal. Dan kun je straks als het een beetje tegenzit met aardig wat punten alsnog derde worden.
open/sluit de onderstaande quote:
open/sluit de onderstaande quote:Fier Koen schreef op 08 september 2022 om 09:38:
open/sluit de onderstaande quote:JeroenE schreef op 08 september 2022 om 09:22:
(...) Die Nigeriaanse spits van Napoli bijvoorbeeld loopt iedereen eruit. Salah, Diaz zijn ook geen trage jongens.
Ik denk dat Bassey iedereen er uit loopt ...
Forumreacties: 2.905
Reg.: 27 april 2004
open/sluit de onderstaande quote:
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 07 september 2022 om 20:44:
Er mag wel een boeketje bloemen richting Eindhoven, lol. Door zichzelf uit te schakelen krijgt Ajax een iets grotere jackpot uitgekeerd en daarenboven zo'n circuselftal als tegenstander tegenover zich.
2e helft was helaas een verplicht nummertje, maar toch een goed Ajax gezien. Hoog druk zetten en er telkens voetballend doorgekomen. Hopelijk is dit de aanzet voor een mooie campagne.
Forumreacties: 3.307
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:s0lidus schreef op 08 september 2022 om 10:51:
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 07 september 2022 om 20:44:
PSV werd terecht uitgeschakeld. Die verdienen niets, ook geen bloemetje.
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [UEFA CL 2022/23] Ajax - Rangers FC