Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [UEFA CL 2022/23] Ajax - Rangers FC

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Er mag wel een boeketje bloemen richting Eindhoven, lol. Door zichzelf uit te schakelen krijgt Ajax een iets grotere jackpot uitgekeerd en daarenboven zo'n circuselftal als tegenstander tegenover zich.

2e helft was helaas een verplicht nummertje, maar toch een goed Ajax gezien. Hoog druk zetten en er telkens voetballend doorgekomen. Hopelijk is dit de aanzet voor een mooie campagne.

 

+3/-0

Wat een droomstart. Rangers is gewoon van de mat geveegd. Met in de eerste helft twee grote uitblinkers. Kudus en Berghuis. Spelers die er er weinig van kunnen volgens sommige hier en al helemaal geen Ajax spelers zijn. Nou de critici wordt hier keihard de mond gesnoerd.

Alvarez die ook had mogen vertrekken. omdat hij maar een matige speler is liet ook zien waarom hij gewoon een basisspeler is.

Mooie tactische zet van Schreuder om Kudus in de spits te zetten.

De enige die echt uit de boot viel was Tadic. Blind speelde heel verdienstelijk vanavond dankzij de manier van spelen en het matige Rangers.
Bassey begint zich steeds meer op z'n gemak te voelen in de manier van spelen.

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 07 september 2022 om 20:52:

Wat een droomstart. Rangers is gewoon van de mat geveegd. Met in de eerste helft twee grote uitblinkers. Kudus en Berghuis. Spelers die er er weinig van kunnen volgens sommige hier en al helemaal geen Ajax spelers zijn. Nou de critici wordt hier keihard de mond gesnoerd.



Ik vind dit soort reacties altijd apart. Berghuis heeft al genoeg wedstrijden gespeeld waar hij niet thuis gaf en gewoon de grootste dissonant was (Sparta dit seizoen om er eens eentje uit te pikken). Waarom heeft hij dan nu de critici de mond gesnoerd? Omdat hij 1 goeie corner trapt en de verdediger van Rangers een bal devieert?

Ik vind hem voetballend nog altijd te beperkt voor Ajax 1, maar vanavond had hij een groot aandeel. Kudos aan hem, maar ik zou toch liever een creatievere speler op zijn positie zien.

 

+3/-0

Ik had de eerste wissels al na 58 minuten gedaan. Het kakte in en ik gunde Brobbey meer tijd dan die paar minuten.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 07 september 2022 om 20:59:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 07 september 2022 om 20:52:

Wat een droomstart. Rangers is gewoon van de mat geveegd. Met in de eerste helft twee grote uitblinkers. Kudus en Berghuis. Spelers die er er weinig van kunnen volgens sommige hier en al helemaal geen Ajax spelers zijn. Nou de critici wordt hier keihard de mond gesnoerd.



Ik vind dit soort reacties altijd apart. Berghuis heeft al genoeg wedstrijden gespeeld waar hij niet thuis gaf en gewoon de grootste dissonant was (Sparta dit seizoen om er eens eentje uit te pikken). Waarom heeft hij dan nu de critici de mond gesnoerd? Omdat hij 1 goeie corner trapt en de verdediger van Rangers een bal devieert?

Ik vind hem voetballend nog altijd te beperkt voor Ajax 1, maar vanavond had hij een groot aandeel. Kudos aan hem, maar ik zou toch liever een creatievere speler op zijn positie zien.



Is dit serieus? Hij was gewoon één van de uitblinkers.

Dat kun je apart vinden en dat is je goed recht. Wat ik apart vind is dat heel veel analytici hem wel goed vinden en hem wel bij Ajax vinden passen. En ik ben het daar mee eens. Berghuis wordt hier veel te vaak weggezet als een speler die er niets van kan.

 

+4/-2

2-0 voor Napoli . Probleem?

 

+1/-0

Rangers horen niet eens thuis in de CL. Erbarmelijk niveautje. Ajax kreeg alle tijd en ruimte om te voetballen. 0,0 druk op de bal. Zelfs niet als Ajax voorin de bal had. Echt zo makkelijk krijgt Ajax het niet eens in de Eredivisie tegen kleine ploegjes. Want de bus parkeren maakt het al een stuk lastiger.

Ajax was het aan de stand verplicht om hier te winnen. Zo simpel is het. We zullen zien hoe ze het gaan doen tegen Napoli en Liverpool. Dat zijn de echte concurrenten in deze poule. Dat Napoli 3-0 voor staat tegen Liverpool vind ik niet ideaal. Dan kun je straks als het een beetje tegenzit met aardig wat punten alsnog derde worden.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 07 september 2022 om 22:08:

Rangers horen niet eens thuis in de CL. Erbarmelijk niveautje. Ajax kreeg alle tijd en ruimte om te voetballen. 0,0 druk op de bal. Zelfs niet als Ajax voorin de bal had. Echt zo makkelijk krijgt Ajax het niet eens in de Eredivisie tegen kleine ploegjes. Want de bus parkeren maakt het al een stuk lastiger.

Ajax was het aan de stand verplicht om hier te winnen. Zo simpel is het. We zullen zien hoe ze het gaan doen tegen Napoli en Liverpool. Dat zijn de echte concurrenten in deze poule. Dat Napoli 3-0 voor staat tegen Liverpool vind ik niet ideaal. Dan kun je straks als het een beetje tegenzit met aardig wat punten alsnog derde worden.



Zou het mogelijk ook een beetje aan Ajax kunnen liggen dat de meeste spelers een hoog niveau aantikte?

 

+2/-2

Prima start van de poulefase, een degelijke overwinning tegen de minste tegenstander uit deze poule.
Uitslag had natuurlijk weer hoger uit kunnen vallen maar dat zijn we gewend van ons aller Ajax.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 07 september 2022 om 21:11:

Is dit serieus? Hij was gewoon één van de uitblinkers.

Dat kun je apart vinden en dat is je goed recht. Wat ik apart vind is dat heel veel analytici hem wel goed vinden en hem wel bij Ajax vinden passen. En ik ben het daar mee eens. Berghuis wordt hier veel te vaak weggezet als een speler die er niets van kan.



Dat is dus mijn punt. Als hij eens een wedstrijd goed speelt, bewijst hij plots dat alle criticasters het bij het verkeerde eind hebben. Maar als hij weer eens een draak van een wedstrijd aflevert, zoals tegen Sparta, dan mogen we dat plots niet meer in de beoordeling meenemen? Vind ik nogal krom geredeneerd eerlijk gezegd. Berghuis heeft genoeg wedstrijden gespeeld waar hij compleet door de ondergrens zakte, zeker in de 2e seizoenshelft vorig seizoen. Het was niet voor niets dat hij regelmatig op de bank begon.

Analytici kan ik weinig mee. Die draaien ook mee met de wind en zullen Berghuis met plezier met de grond gelijk maken als het eens wat minder loopt.

 

+4/-1

Goede teamprestatie tegen een tergend slecht Rangers, overwintering in de EL is nu al een feit. Ik vond Tadic en Blind wel weer de zwaksten, Tacdic zocht het te moeilijk in oplossingen en bij Blind gingen veel basiszaken mis. Tadic lijkt trouwens wel uit zijn dip te komen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 08 september 2022 om 09:09:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 07 september 2022 om 21:11:

Is dit serieus? Hij was gewoon één van de uitblinkers.

Dat kun je apart vinden en dat is je goed recht. Wat ik apart vind is dat heel veel analytici hem wel goed vinden en hem wel bij Ajax vinden passen. En ik ben het daar mee eens. Berghuis wordt hier veel te vaak weggezet als een speler die er niets van kan.



Dat is dus mijn punt. Als hij eens een wedstrijd goed speelt, bewijst hij plots dat alle criticasters het bij het verkeerde eind hebben. Maar als hij weer eens een draak van een wedstrijd aflevert, zoals tegen Sparta, dan mogen we dat plots niet meer in de beoordeling meenemen? Vind ik nogal krom geredeneerd eerlijk gezegd. Berghuis heeft genoeg wedstrijden gespeeld waar hij compleet door de ondergrens zakte, zeker in de 2e seizoenshelft vorig seizoen. Het was niet voor niets dat hij regelmatig op de bank begon.

Analytici kan ik weinig mee. Die draaien ook mee met de wind en zullen Berghuis met plezier met de grond gelijk maken als het eens wat minder loopt.


Precies. Hoe vaak moeten we trouwens nog aangeven dat het meespeelt hoe tegenstanders anticiperen op het spel van Ajax?

Europees krijg je nou eenmaal meer ruimte. En als tegenstanders geen druk zetten maak je het Ajax makkelijk, want voetballen kunnen ze wel. Tegen Napoli en Liverpool krijg je totaal andere wedstrijden.

Het is geen toeval dat een speler als Berghuis beter tot zijn recht komt als hij meer ruimte krijgt. Hij heeft niet de technische bagage, actie, snelheid om in de kleine ruimte het verschil te maken. Ook niet met zijn passing of schot.

Neres zag je ook altijd dramatisch spelen tegen ploegen die ver op de eigen helft speelden. In Europa en uitwedstrijden speelde hij zijn beste wedstrijden. Is allemaal toeval zeker....

Moet je straks een opletten welke snelheid je tegenover je krijgt in de omschakeling. Die Nigeriaanse spits van Napoli bijvoorbeeld loopt iedereen eruit. Salah, Diaz zijn ook geen trage jongens.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 08 september 2022 om 09:22:

(...) Die Nigeriaanse spits van Napoli bijvoorbeeld loopt iedereen eruit. Salah, Diaz zijn ook geen trage jongens.



Ik denk dat Bassey iedereen er uit loopt ... ;)

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 07 september 2022 om 22:08:

(.... Dat Napoli 3-0 voor staat tegen Liverpool vind ik niet ideaal. Dan kun je straks als het een beetje tegenzit met aardig wat punten alsnog derde worden.



Ajax moet van zichzelf uitgaan. Ook de spelers individueel, zoals Kudus bijvoorbeeld gisteren. Dan zijn ze op hun best.

Geen enkele (top)ploeg vind het prettig als de tegenstander de regie heeft.
Zeker Liverpool niet. Dus confronteren met dingen die ze niet gewend zijn.

En wat Bjorn121 al schreef (in het topic Liverpool-Ajax), zet een bewegelijke voetballer (Kudus) bij Van Dijk.
Heeft ie daar zijn handen vol aan en kan hij minder energie stoppen in het leiden van de achterhoede.

Stond Van Dijk niet bij Celtic in de achterhoede te schutteren toen de 'beweeglijke Schöne' de 1-0 scoorde in 2013?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dex77 schreef op 07 september 2022 om 21:33:

2-0 voor Napoli . Probleem?



Alleen voor Liverpool.

En misschien voor Klopp als individu als hij volgende week ook van Ajax verliest.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 08 september 2022 om 09:38:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 08 september 2022 om 09:22:

(...) Die Nigeriaanse spits van Napoli bijvoorbeeld loopt iedereen eruit. Salah, Diaz zijn ook geen trage jongens.



Ik denk dat Bassey iedereen er uit loopt ... ;)



Precies dit.

 

+2/-0

Kudus in de spits was een goede zet, en dat zal nu wel vaker gebeuren. Zeker in de Champions League. Wel sneu voor Brobbey.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 08 september 2022 om 10:28:

(...) Wel sneu voor Brobbey.



Het is profvoetbal.

In welk Champions League team staan spelers die maar 60 minuten kunnen presteren?

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 07 september 2022 om 20:44:

Er mag wel een boeketje bloemen richting Eindhoven, lol. Door zichzelf uit te schakelen krijgt Ajax een iets grotere jackpot uitgekeerd en daarenboven zo'n circuselftal als tegenstander tegenover zich.

2e helft was helaas een verplicht nummertje, maar toch een goed Ajax gezien. Hoog druk zetten en er telkens voetballend doorgekomen. Hopelijk is dit de aanzet voor een mooie campagne.



PSV werd terecht uitgeschakeld. Die verdienen niets, ook geen bloemetje.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 08 september 2022 om 10:51:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 07 september 2022 om 20:44:

Er mag wel een boeketje bloemen richting Eindhoven, lol. Door zichzelf uit te schakelen krijgt Ajax een iets grotere jackpot uitgekeerd en daarenboven zo'n circuselftal als tegenstander tegenover zich.

2e helft was helaas een verplicht nummertje, maar toch een goed Ajax gezien. Hoog druk zetten en er telkens voetballend doorgekomen. Hopelijk is dit de aanzet voor een mooie campagne.



PSV werd terecht uitgeschakeld. Die verdienen niets, ook geen bloemetje.



Rouwkrans ;)

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [UEFA CL 2022/23] Ajax - Rangers FC