Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] Ajax - FC Twente

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Zondag 13 februari 2022, 16.45u:

Ajax - FC Twente

Dit bericht is gewijzigd op 6 februari 2022, 19:27:43.

 

+1/-0

Twente doet het goed. Dit is voor mijn gevoel het eerste mogelijke "bananenschil" potje van 2022. Twente dat prima verdedigt, irriteert en er af en toe gevaarlijk uit komt, versus een niet gemotiveerd Ajax: 0-0 of erger.

Laten we hopen dat ik ongelijk heb.

 

+2/-0

Eens kijken of Ten Hag en het elftal in staat zijn om zich te ontworstelen aan de tactiek van Ron Jans.
Voor die laatste zijn de wedstrijden tegen Ajax nl. de enige waar hij al zijn energie in stopt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 07 februari 2022 om 11:23:

Eens kijken of Ten Hag en het elftal in staat zijn om zich te ontworstelen aan de tactiek van Ron Jans.
Voor die laatste zijn de wedstrijden tegen Ajax nl. de enige waar hij al zijn energie in stopt.



Ja en dan zie je hem in Eindhoven lekker frank en vrij aanvallen waardoor ze een 0-1 voorsprong onnodig verspelen.

Tegen Ajax gaat hij weer ouderwets kloten, zuigen....en met heel tukkerland voor de goal liggen. Vooral die vreselijke Sadilek....alleen die naam al. Een oude rookbak uit het voormalige Oostblok....zo loopt hij ook: zwalkend, harkend, puffend en een gevaar voor ieder been in de directe omgeving. En maar provoceren, niet gek dat Alvarez hem een tikkie verkocht.

Naast de Trabant was voor mijn gevoel de Sadilek de auto welke je als gefortuneerde Oostblokker 12 jaar in advance kon bestellen.

 

+1/-0

Blind zit niet helemaal lekker in de wedstrijd. Breng Tagliafico erin, joh.

 

+1/-0

Penalty gemist, echt IE-DER-EEN wist waar hij die bal ging plaatsen. Je hoeft maar een blik te werpen op de laatste 15 penalties die hij genomen heeft en je weet al welke hoek het wordt. Tegen Heracles idem, die keepers doen gewoon hun huiswerk itt Tadic en de technische staf van Ajax.

 

+1/-0

Ajax speelt weergaloos sinds het rommelt op kantoor...

Haller begint me steeds meer te bevallen en heeft zich steeds meer aangepast en is zeker geen dissonant meer. Geeft vertrouwen voor Benfica dit!

 

+2/-0

Ik zag aan Tadic hoe onzeker hij was bij het nemen van het strafschop, dat ik het gewoon voelde dat ie er niet in zou gaan.

Graag iemand anders de strafschoppen laten nemen.

 

+1/-0

Prima resultaat.
Goede wedstrijd, ondanks de missertjes en onnauwkeurigheden.
Maar als die worden gecompenseerd klopt het geheel.

 

+1/-0

Als ze blijven hameren op tempo aan de bal en snelle balverovering dan komt het gewoon goed. Ok in de CL zal het lastig worden en ligt het een beetje aan de vorm van de dag. Maar in goede doen krijgt elke ploeg het lastig met Ajax. Ze vinden elkaar namelijk heel makkelijk.

Twente speelde vrij compact in het begin en als je dan ziet dat het Ajax toch lukt om er steeds beter doorheen te komen dan zegt dat veel over de capaciteiten. Dat ze slordig omgaan met de kansen is dan wel een terugkerend fenomeen. En daar heb je met name in Europees verband last van. Maar ik zeg je eerlijk: zelden heb ik zo ontspannen naar Ajax gekeken.

Wat dat betreft ook props naar Ten Hag, want hij weet ze over het algemeen goed te motiveren. Zelfs een Berghuis die ik bij andere teams vaak een vervelend pisventje vond loopt netjes in de pas en heeft het naar zijn zin. Het werkt aanstekelijk. Natuurlijk helpen de resultaten mee. Het belangrijkste is echter dat er een bepaald basisniveau is waar ze op terug kunnen vallen.

Als je alleen al kijkt naar de achterhoede met Mazraoui-Timber-Martinez-Blind... het is niet normaal hoeveel voetballend vermogen je van die laatste linie hebt. Dat komt zelden voor!

En ik vind Alvarez echt een nietsnut aan de bal.. toch is het niet zo storend omdat de anderen de opbouw verzorgen. Tactisch is hij in verdedigend opzicht vooruitgegaan in de afgelopen jaren. Dus zo negatief als voorheen ben ik niet meer over hem. Haller ook.. belachelijk bedrag voor een beperkte spits. Alleen over zijn productie kunnen we onmogelijk ontevreden zijn. Het zijn dan weliswaar vaak de intikkers > ze moeten wel gemaakt worden. Met deze medespelers komen de kansen vanzelf.

Het enige wat ik echt jammer vind is dat er weinig kansen zijn voor de nieuwe aanwas. Ze zitten niet eens op de bank terwijl je tegenwoordig een grote bank mag hebben. Vaak genoeg staat Ajax ruim voor in de wedstrijd en is er de mogelijkheid om eigen talent te brengen. Toch zijn het weer de standaard wissels. Weer Tagliafico, weer Kudus, weer Labyad. Terwijl sommigen al geen toekomst meer hebben bij Ajax.

Taylor viel laatst goed in en waar is die vandaag? Dan komt Kudus weer. De miskoop die 5x per jaar geblesseerd is en te dom is voor het spelletje. Een buitenspeler nodig? Oh laten we het blinde paard Daramy weer op de bank zetten. Daar hebben we wat aan....

 

+3/-1

Eerste half uur was nog slordig van Ajax zijde maar daarna kwam Twente niet meer aan bod.
Heb genoten van onze centrale duo achterin en Alvarez, die zat weer overal tussen, alleen zijn opbouw kan beter.
Leuk ook om te zien hoe Nico wordt aangemoedigd door veel supporters als hij warm loopt, invalt of aan de bal is.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 14 februari 2022 om 08:57:

Eerste half uur was nog slordig van Ajax zijde maar daarna kwam Twente niet meer aan bod.
Heb genoten van onze centrale duo achterin en Alvarez, die zat weer overal tussen, alleen zijn opbouw kan beter.
Leuk ook om te zien hoe Nico wordt aangemoedigd door veel supporters als hij warm loopt, invalt of aan de bal is.



We krijgen nu twee uitwedstrijden, met Benfica daar tussen geklemd.
Het is wel zaak om die ook allebei te winnen want vijf punten lijkt veel maar stelt in feite niets voor.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 14 februari 2022 om 10:28:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 14 februari 2022 om 08:57:

Eerste half uur was nog slordig van Ajax zijde maar daarna kwam Twente niet meer aan bod.
Heb genoten van onze centrale duo achterin en Alvarez, die zat weer overal tussen, alleen zijn opbouw kan beter.
Leuk ook om te zien hoe Nico wordt aangemoedigd door veel supporters als hij warm loopt, invalt of aan de bal is.



We krijgen nu twee uitwedstrijden, met Benfica daar tussen geklemd.
Het is wel zaak om die ook allebei te winnen want vijf punten lijkt veel maar stelt in feite niets voor.


We spelen 4 uitwedstrijden achter elkaar inclusief CL en Beker.
Maar van Willem II en Go Ahead moet gewoon gewonnen worden, Ajax is na de winterstop onverslaanbaar.

 

+1/-0

Het doelsaldo is wel erg krankzinnig. Zijn wij zo goed of zijn de rest zo slecht? Na 22 wedstrijden een doelsaldo van 69-5 hebben, en toch maar vijf punten voorsprong hebben (grotendeels te danken aan Ajax zelf) op de nummer 2. Hoe kijkt de rest van Europa hier naar?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 14 februari 2022 om 18:18:

Het doelsaldo is wel erg krankzinnig. Zijn wij zo goed of zijn de rest zo slecht? Na 22 wedstrijden een doelsaldo van 69-5 hebben, en toch maar vijf punten voorsprong hebben (grotendeels te danken aan Ajax zelf) op de nummer 2. Hoe kijkt de rest van Europa hier naar?


We wonnen alle CL wedstrijden. Ik denk dat ze in Europa weten dat we goed bezig zijn.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 14 februari 2022 om 11:13:

(...) Maar van Willem II en Go Ahead moet gewoon gewonnen worden (...)



De resterende competitiewedstrijden moeten gewonnen kunnen worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 14 februari 2022 om 18:18:

(...) Hoe kijkt de rest van Europa hier naar?



Waarschijnlijk kijken die nu vooral naar de wedstrijden tegen Benfica.

En hebben ze daarnaast kennis van de uitslagen tegen o.a. Sporting en Dortmund.
Het lijkt mij dat dat 'telt' voor de rest van Europa.
Kiki schrijft ook zoiets met die strekking, zie ik.

En anderzijds, als ze beelden zien van de Nederlandse competitie, zien ze bijvoorbeeld ook welke clowns hier in de goals staan.
Dat zet e.e.a. ook in perspectief.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 14 februari 2022 om 19:45:

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 14 februari 2022 om 18:18:

Het doelsaldo is wel erg krankzinnig. Zijn wij zo goed of zijn de rest zo slecht? Na 22 wedstrijden een doelsaldo van 69-5 hebben, en toch maar vijf punten voorsprong hebben (grotendeels te danken aan Ajax zelf) op de nummer 2. Hoe kijkt de rest van Europa hier naar?


We wonnen alle CL wedstrijden. Ik denk dat ze in Europa weten dat we goed bezig zijn.



Ook weer waar.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] Ajax - FC Twente