Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] Ajax - AZ

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Zondag 12 december, 16.45u.

Ajax - AZ

 

+1/-0

AZ is een meer voetballende ploeg dus zal het weer wat vermakelijker worden om te zien.

 

+1/-0

Hopelijk start Ajax ook op de rode band en doen ze niet aan bandenmanagement.

 

+1/-0

Smullen weer hoor. Wat zijn ze gedreven door de mentale voorbereiding en tactische vernuft van onze toptrainer!

"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results."

De statistieken van dit seizoen volgend is niet gescoord bij rust puntverlies. De tweede helft is traditiegetrouw altijd nog slechter omdat ten Hag geen plan B heeft en ook geen verandering in de mentaliteit en focus aan weet te brengen in de rust. Nooit niet. Gewoon hopen dat individuele klasse je gaat redden meer is het niet.

Het is weer op 70% tegen een gesloten defensie geen plan hebben om iets anders te proberen dan door het midden proberen dwars door te tegenstander heen te beuken. En de enige constante in dat verhaal is de trainer die aan het begin van elk seizoen één tactiek in beton giet (95% identiek aan die van het seizoen ervoor) met 11 basisspelers en daar alleen bij blessures en schorsingen van afwijkt.

Helaas had ten Hag bij het vaststellen van de taktiek even niet bedacht dat tegenstanders wél iets anders zouden kunnen gaan spelen met vijf achterop.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 12 december 2021, 17:55:55.

 

+2/-0

Wordt tijd dat Blind vervangen gaat worden. Totaal geen drive. En maar breed tikken. Maar goed er zijn er meer aan het solliciteren incluis Ten Hag. Visieloos voetbal wederom in de competitie.

 

+3/-0

Zoals al meerdere malen aangehaald, die 18/18 is geen fuck waard als je in de competitie telkens punten laat liggen.

 

+3/-0

4 x puntverlies.....Ten Hag opdonderen

 

+5/-0

Volgende week ga je ook verliezen met deze waardeloze instelling. Ten Hag je kunt niet meer motiveren. Ook voor jou is de competitie niet belangrijk en dat straal je ook uit door als een zoutzak langs het veld te staan en niet in te grijpen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 12 december 2021 om 17:31:

De statistieken van dit seizoen volgend is niet gescoord bij rust puntverlies. De tweede helft is traditiegetrouw altijd nog slechter omdat ten Hag geen plan B heeft en ook geen verandering in de mentaliteit en focus aan weet te brengen in de rust. Nooit niet. Gewoon hopen dat individuele klasse je gaat redden meer is het niet.
.

Dit klopt wel. Je ziet na 20 minuten al dat het niks wordt en dat je moet hopen dat je geen counter om de oren krijgt om niet te verliezen. Ten Hag heeft nooit iets om kunnen draaien als de wedstrijd daar al snel om vraagt.

 

+4/-0

Onnodig en onterecht,blijft eigen schuld als je zelf kansen niet afmaakt. Dit is weer typisch Ajax...verliezen van zichzelf en nu achter staan tegen de club die je met 5 0 veld afveegde...Kan alleen bij ons zoiets.. :denk

 

+1/-0

Ten Hag wegwezen. Kom maar op met je sprookjes verhaal. Wij waren de bovenliggende partij bla bla bla. Je bent een tactische onbenul.

Alleen DonVito gelooft nog in je.

 

+1/-0

Ajax in Groep C van de Champions League:

⚽️Sporting - Ajax 1-5
⚽️Ajax - Besiktas 2-0
⚽️Ajax - Dortmund 4-0
⚽️Dortmund - Ajax 1-3
⚽️Besiktas - Ajax 1-2
⚽️Ajax - Sporting 4-2
⚽️Doelsado: 20-5.

Haller 10 goals en momenteel topscoorder van de CL.

---

Ajax in de Eredivisie (aka de Mickey Mouse League)

⚽️Twente - Ajax 1-1
⚽️PEC Zwolle - Ajax 0-2
⚽️Ajax - Utrecht 0-1
⚽️Heracles - Ajax 0-0
⚽️Ajax - Go Ahead 0-0
⚽️Sparta - Ajax 0-1
⚽️Ajax - AZ 1-2

Haller een keer of 10 onnodig balverlies per wedstrijd.

Maar niet klagen want 2018-19 :denk

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 12 december 2021, 19:20:56.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 12 december 2021 om 18:47:

Onnodig en onterecht,blijft eigen schuld als je zelf kansen niet afmaakt. Dit is weer typisch Ajax...verliezen van zichzelf en nu achter staan tegen de club die je met 5 0 veld afveegde...Kan alleen bij ons zoiets.. :denk



Wel terecht, we creeeren veels te weinig en dan doel ik op uitgespeelde kansen. Wat was het rendement uit de corners deze wedstrijd, juist ja 0!!!.Ajax roept dit soort shit over zichzelf af door in een te laag tempo te spelen en daardoor kan Ajax geen een op een situatie maken voor bijv Anthony. We lopen zelf ruimtes dicht en dan komen we in de trechter, wat weer resulteert in risicovolle breedtepassen en dus counterkansen voor de tegenstander.

 

+2/-0

Tja... Ik hoop dat dit de 'tik' is die Ajax effe nodig had... PSV draait het bijvoorbeeld nog wél om, kan je geluk noemen, maar je kunt het ook een kwaliteit noemen. Het is maar vanuit welk.perspectief je het wilt zien. Op papier is Ajax sterker in de eredivisie dan wie ook, de praktijk wijst echter uit dat dit geen garanties biedt. Mercedes is bijvoorbeeld ook gewoon sneller dan Red Bull... Maar toch is onze Max de wereldkampioen geworden! Dus aan Ajax om eens goed na te denken waarom het al 3x thuis dure punten heeft laten liggen. Want op deze manier ga je echt géén kampioen worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ome Michel schreef op 13 december 2021 om 01:05:

Tja... Ik hoop dat dit de 'tik' is die Ajax effe nodig had... (...)



Alweer?! Dit is de 5de tik al!

En ze worden niet wakker. Sterker, er veranderd niets en er volgen ongetwijfeld nog meer tikken en dreunen.

 

+2/-0

@Fier ik ervaar een bepaalde gelatenheid bij mezelf na weer een martelgang in de ED. Ik zie ook zo geen snelle fix in deze....? en jij?

 

+1/-0

Ze hebben geen oplossingen voor compact spelende teams en als ze kansen krijgen dan gaan ze er niet in.
Dit zijn onnodige puntenverlies maar ik zie ons nog wel de schaal pakken hoor.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 13 december 2021 om 09:36:

@Fier ik ervaar een bepaalde gelatenheid bij mezelf na weer een martelgang in de ED. Ik zie ook zo geen snelle fix in deze....? en jij?



Ik zie ook geen "snelle fix" met deze selectie incl. staf.
Als ze daar nl. toe in staat zijn, hadden ze dat al tegen Utrecht, Heracles, Go Ahead Eagles en AZ laten zien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 13 december 2021 om 01:14:

open/sluit de onderstaande quote:

Ome Michel schreef op 13 december 2021 om 01:05:

Tja... Ik hoop dat dit de 'tik' is die Ajax effe nodig had... (...)



Alweer?! Dit is de 5de tik al!

En ze worden niet wakker. Sterker, er veranderd niets en er volgen ongetwijfeld nog meer tikken en dreunen.




Ik ben zelf ook bang dat het wel ff duurt voordat ze hier wat op vinden, maar ze zijn de koppositie in elk geval kwijt, dat bedoel ik er eigenlijk mee. Misschien dat dát tot nadenken zet...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ome Michel schreef op 13 december 2021 om 17:10:

(...) Misschien dat dát tot nadenken zet...



Ongetwijfeld. Voor de zoveelste keer.

En een gevolg van "nadenken" is "een oplossing" vinden.
Maar daar zijn ze niet capabel genoeg voor. :\(

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] Ajax - AZ