Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.346
Reg.: 22 februari 2001
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd Feyenoord-Ajax: -
Bayern was en is op volle sterkte de beste ploeg van de wereld dacht de meerderheid hoogstwaarschijnlijk. Ik wel.
Europees en wereldkampioen.
Perisic en Thiago weg en nog steeds verschrikkelijk sterk.
Maar tegen PSG zonder Lewandowski en Gnabry is teveel van het goede en ze liggen eruit. Zelfs het grote Bayern.
Kwart finale eruit al.
Ik zie een gelijkenis met Ajax van 2019.
Inmiddels 5 spelers weggekocht en dan zijn er 3 van dat team afwezig. Onana, Blind, Mazraoui. Tagliafico, Neres, Tadic de enige nog op het veld.
Maar het is teveel van het goede, dat zie je dus al als Bayern zonder Lewandowski speelt. Deze man is al jaren 1 van de besten spitsen van de wereld, jaar in jaar uit. Valt de man weg, dan zie al meteen het effect.
Uit: -
Vak: 402
Forumreacties: 16.149
Reg.: 11 juni 2003
open/sluit de onderstaande quote:
Forumreacties: 295
Reg.: 7 februari 2021
open/sluit de onderstaande quote:Tim1983 schreef op 17 april 2021 om 19:18:
Dit Roma was gewoon rijp voor de sloop, hou alstublieft op met de spelers die we missen. Het strijdplan deugde weer van geen kanten, weer de buitenkanten niet gezocht. Om kotsziek van te worden. Je trekt een 3 mans verdediging niet uit elkaar door alles door het centrum te pompen.
Gepost op 5 april 2021, 11:31:41 Quote posting Stuur privébericht
Tim1983
Fan van Ajax
Forumreacties: 173
Voorspel nu Ajax-Vitesse
Man van de Wedstrijd AS Roma-Ajax: -
We hoeven ons niet zo druk te maken om AS Roma, afgelopen weekend weer 2-2 tegen middenmoter Sassuolo. Roma heeft dit seizoen nog geen 1 duel van de top 8 in Italië gewonnen. Staan ondertussen op plek nummer 7, verder zakken lijkt onmogelijk omdat er een flink gat naar de nummer 8 is. Ze hebben in 29 duels maar liefst 44 goals om de oren gehad (dit is on Italiaans). Het is sinds het ontslag van de team manager in januari al aan het rommelen bij Roma, toen zijn ze ook in de vrije val gekomen.
Ik verwacht trouwens dat Steek er gewoon bij is, de blessure van Blind maakt Europese ambities wel moeilijk. Maar tegen Roma schat ik de kansen op 90 tegen 10 voor Ajax.
----------------------------------------------------------------------------
En vervolgens zeg jij tegen mij dat ik niet moet gaan beginnen over eventuele spelers die ontbreken bij Ajax.....?
Zoals je zelf aangaf beste collega fan, de absentie van Blind zal parten gaan spelen en heeft dat ook gedaan. Zoals Perez en R. de Boer al zeiden, hem missen is misschien wel het ergste...
Het Onana gebeuren....en vervolgens ook nog Stekelenburg....
heeft geen effect gehad? Ik denk het wel, ik weet het wel 100 % zeker...
Want als Scherpen die blunder niet had gemaakt had Ajax niet verloren thuis tegen Rome. De afwezigheid van Stekelenburg thuis was ontzettend groot.
Ik zal je vertellen, het uitvallen van Klaiber (je 3e Rechts had zelfs negatief effect. Klaiber speelde heel netjes de eerste 16 minuten en Timber ook op de RCV.
Toen Klaiber uitviel, raakte Ajax Timber kwijt in het centrum en tevens vond ik hem heel matig op de RB...
Dit soort zaken hebben onmiddellijk effect.
Ook al ben ik het eens met je opmerking over het continue > fuikvoetbal > terwijl je 4-3-3 speelt op papier, het missen van Onana, Mazraoui, Stekelenburg, Blind en Kudus(CL) hebben allemaal een negatief effect gehad.
En sure, Rome was rijp voor de sloop...eens. Ajax kwam eigenlijk ook 2 keer op 2-0...als de penalty erin ging en de Var niet de goal afkeurde...
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 17 april 2021, 21:09:56.
Ik heb maar twee dingen gezegd:
1) als Ajax bij de Europese top wil aanhaken, moeten ze het blazoen oppoetsen en moeten ze de EL winnen
2) het gemis van Blind staat Europees succes in de weg, lees als, het winnen van de EL beker
Dit heeft beiden niks met de uitschakeling tegen AS Roma te maken omdat dit een b eftal is en ETH een beroerde tactiek der op na nahield, begrijpend lezen is niet je beste vak.
Dit Roma was gewoon rijp voor de sloop, hou alstublieft op met de spelers die we missen. Het strijdplan deugde weer van geen kanten, weer de buitenkanten niet gezocht. Om kotsziek van te worden. Je trekt een 3 mans verdediging niet uit elkaar door alles door het centrum te pompen.
open/sluit de onderstaande quote:Joe2020 schreef op 18 april 2021 om 09:01:
Zelden zoveel onzin gelezen hier. Dat is op zich ook een kwaliteit, want het niveau ligt hier best hoog.
We hebben -niets- aan buitenspelers die hun man perse moeten passeren en de bal voorzetten zolang we geen Kieft-achtige spits hebben.
De gedachte dat buitenspelers de achterlijn moeten halen wordt door een select groepje supporters aangehangen, maar exact datzelfde selecte groepje accepteren ook die Kieft-spits niet.
Het is echt hilarisch.
Ajax is geen -structurele- Europese top. Dat gaan ze ook niet worden. Dat ligt niet aan Ajax, maar aan de status en breedte van de Eredivisie. Pas als er twee of drie clubs zich een aantal jaar rechtstreeks plaatsen voor de groepsfase CL kan er een topclub in de Eredivisie gaan denken aan -structurele- Europese top.
Er is in Nederland geen platform om structureel aan te haken bij de Europese top.
Bij bv Hockey lukt dat wel, maar daar zijn er dan ook 3 of 4 clubs die in staat zijn om de Europacup te winnen.
open/sluit de onderstaande quote:Fier Koen schreef op 16 april 2021 om 13:23:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 16 april 2021 om 01:53:
(...) Over Idrissi gesproken, je zou bijna naar Promes terugverlangen. (...)
Ik verlang naar iemand die deze jongens niet aantrekt.
open/sluit de onderstaande quote:Fier Koen schreef op 18 april 2021 om 12:49:
En het 'verassingselement' heeft een basis: technische balvaardigheid, gecomineerd met snelheid, inzicht en intelligentie.
Jesper Olsen heeft zijn naamsbekendheid niet te danken aan zijn voorzetten op Kieft en Van Basten. Hij had de individuele klasse om zelf met oplossingen te komen en zelf 'het net te vinden'.
En zo zijn er wel meer geweest. Rob de Wit mag ook best genoemd worden. Bergkamp kon op rechts ook wel iets.
Wat zijn Neres en Antony dan waardeloze, slappe aftreksels. Snel doorselecteren die gasten.
open/sluit de onderstaande quote:Joe2020 schreef op 18 april 2021 om 23:35:
En dan kom je met spelers uit het TDK tijdperk. Niet eens verrassend trouwens.
(...) Wat zal de afgelopen 35 jaar dan zuur geweest zijn. (...)
(...) Ik denk niet dat er nog ooit iets komt waar die 35 jarige verzuring nog verzacht.
Forumreacties: 528
Reg.: 29 juni 2009
open/sluit de onderstaande quote:Fier Koen schreef op 15 april 2021 om 00:36:
(...)
Overigens zit in de Europa Cup II finale van 1987 (2de helft) een bijna identiek fragment als tegen West-Duitsland een jaar later. Ook zo'n strakke schuiver van Wouters op van Basten die de bal daarna glijdend op doel schiet.
Helaas ging die bal op de keeper.
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.198
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 3-4-3
Man van de Wedstrijd Feyenoord-Ajax: Kenneth Taylor
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 30 april 2021 om 07:48:
Maar goed dat we de halve finale niet hebben gehaald, Roma heeft een aardig pak slaag gekregen van ManU, 6-2
open/sluit de onderstaande quote:Fier Koen schreef op 30 april 2021 om 00:39:
open/sluit de onderstaande quote:Fier Koen schreef op 15 april 2021 om 00:36:
(...)
Overigens zit in de Europa Cup II finale van 1987 (2de helft) een bijna identiek fragment als tegen West-Duitsland een jaar later. Ook zo'n strakke schuiver van Wouters op van Basten die de bal daarna glijdend op doel schiet.
Helaas ging die bal op de keeper.
Wie wat bewaart die heeft wat:
Forumreacties: 673
Reg.: 31 augustus 2009
Maar goed dat we de halve finale niet hebben gehaald, Roma heeft een aardig pak slaag gekregen van ManU, 6-2
open/sluit de onderstaande quote:SchipAhoy schreef op 30 april 2021 om 13:08:
Je bedoelt dat United, zonder zelf over een CL elftal te beschikken, wel in staat is Roma te ontmantelen als een matig elftal?
Dit bericht is gewijzigd op 30 april 2021, 13:35:10.
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2020/2021] AS Roma - Ajax