Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2020/2021] AS Roma - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Bayern was en is op volle sterkte de beste ploeg van de wereld dacht de meerderheid hoogstwaarschijnlijk. Ik wel.
Europees en wereldkampioen.

Perisic en Thiago weg en nog steeds verschrikkelijk sterk.

Maar tegen PSG zonder Lewandowski en Gnabry is teveel van het goede en ze liggen eruit. Zelfs het grote Bayern.
Kwart finale eruit al.

Ik zie een gelijkenis met Ajax van 2019.

Inmiddels 5 spelers weggekocht en dan zijn er 3 van dat team afwezig. Onana, Blind, Mazraoui. Tagliafico, Neres, Tadic de enige nog op het veld.

Maar het is teveel van het goede, dat zie je dus al als Bayern zonder Lewandowski speelt. Deze man is al jaren 1 van de besten spitsen van de wereld, jaar in jaar uit. Valt de man weg, dan zie al meteen het effect.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 17 april 2021 om 16:47:

(...) Ik zie een gelijkenis met Ajax van 2019. (...)



Ik sluit mij aan bij degenen die schreven dat ze gelijkenissen zien met de laatste twee jaar van De Boer.

 

+1/-0

Dit Roma was gewoon rijp voor de sloop, hou alstublieft op met de spelers die we missen. Het strijdplan deugde weer van geen kanten, weer de buitenkanten niet gezocht. Om kotsziek van te worden. Je trekt een 3 mans verdediging niet uit elkaar door alles door het centrum te pompen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 17 april 2021 om 19:18:

Dit Roma was gewoon rijp voor de sloop, hou alstublieft op met de spelers die we missen. Het strijdplan deugde weer van geen kanten, weer de buitenkanten niet gezocht. Om kotsziek van te worden. Je trekt een 3 mans verdediging niet uit elkaar door alles door het centrum te pompen.



Ik ben het met je eens Tim betreft deze manier van spelen en het niet effectieve ervan.

Ps: Jij riep overigens hier vol vertrouwen: Ajax gaat de EL winnen! Ajax gaat hem winnen!

Maar toen Blind wegviel, dat Europese ambities moeilijker haalbaarder zouden worden..

In ieder geval, het heeft met beide zaken o.a. te maken en tevens de lamlendige vorm en ineffcientie van Gravenbergh, Neres, Antony...spelers als Idrissi en Kudus die nauwelijks het verschil kunnen maken op dit niveau.

 

+1/-0

Gepost op 5 april 2021, 11:31:41 Quote posting Stuur privébericht

Tim1983
Fan van Ajax

Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 173
Reg.: 7 februari 2021

Favoriete opstelling: geen

Voorspel nu Ajax-Vitesse

Man van de Wedstrijd AS Roma-Ajax: -

We hoeven ons niet zo druk te maken om AS Roma, afgelopen weekend weer 2-2 tegen middenmoter Sassuolo. Roma heeft dit seizoen nog geen 1 duel van de top 8 in Italië gewonnen. Staan ondertussen op plek nummer 7, verder zakken lijkt onmogelijk omdat er een flink gat naar de nummer 8 is. Ze hebben in 29 duels maar liefst 44 goals om de oren gehad (dit is on Italiaans). Het is sinds het ontslag van de team manager in januari al aan het rommelen bij Roma, toen zijn ze ook in de vrije val gekomen.

Ik verwacht trouwens dat Steek er gewoon bij is, de blessure van Blind maakt Europese ambities wel moeilijk. Maar tegen Roma schat ik de kansen op 90 tegen 10 voor Ajax.

----------------------------------------------------------------------------

En vervolgens zeg jij tegen mij dat ik niet moet gaan beginnen over eventuele spelers die ontbreken bij Ajax.....?


Zoals je zelf aangaf beste collega fan, de absentie van Blind zal parten gaan spelen en heeft dat ook gedaan. Zoals Perez en R. de Boer al zeiden, hem missen is misschien wel het ergste...

Het Onana gebeuren....en vervolgens ook nog Stekelenburg....

heeft geen effect gehad? Ik denk het wel, ik weet het wel 100 % zeker...

Want als Scherpen die blunder niet had gemaakt had Ajax niet verloren thuis tegen Rome. De afwezigheid van Stekelenburg thuis was ontzettend groot.

Ik zal je vertellen, het uitvallen van Klaiber (je 3e RechtsB) had zelfs negatief effect. Klaiber speelde heel netjes de eerste 16 minuten en Timber ook op de RCV.
Toen Klaiber uitviel, raakte Ajax Timber kwijt in het centrum en tevens vond ik hem heel matig op de RB...

Dit soort zaken hebben onmiddellijk effect.

Ook al ben ik het eens met je opmerking over het continue > fuikvoetbal > terwijl je 4-3-3 speelt op papier, het missen van Onana, Mazraoui, Stekelenburg, Blind en Kudus(CL) hebben allemaal een negatief effect gehad.

En sure, Rome was rijp voor de sloop...eens. Ajax kwam eigenlijk ook 2 keer op 2-0...als de penalty erin ging en de Var niet de goal afkeurde...

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 17 april 2021, 21:09:56.

 

+1/-0

Ik heb maar twee dingen gezegd:

1) als Ajax bij de Europese top wil aanhaken, moeten ze het blazoen oppoetsen en moeten ze de EL winnen
2) het gemis van Blind staat Europees succes in de weg, lees als, het winnen van de EL beker

Dit heeft beiden niks met de uitschakeling tegen AS Roma te maken omdat dit een b eftal is en ETH een beroerde tactiek der op na nahield, begrijpend lezen is niet je beste vak.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 17 april 2021 om 19:18:

Dit Roma was gewoon rijp voor de sloop, hou alstublieft op met de spelers die we missen. Het strijdplan deugde weer van geen kanten, weer de buitenkanten niet gezocht. Om kotsziek van te worden. Je trekt een 3 mans verdediging niet uit elkaar door alles door het centrum te pompen.



Zelden zoveel onzin gelezen hier. Dat is op zich ook een kwaliteit, want het niveau ligt hier best hoog.

We hebben -niets- aan buitenspelers die hun man perse moeten passeren en de bal voorzetten zolang we geen Kieft-achtige spits hebben.

De gedachte dat buitenspelers de achterlijn moeten halen wordt door een select groepje supporters aangehangen, maar exact datzelfde selecte groepje accepteren ook die Kieft-spits niet.

Het is echt hilarisch.

Ajax is geen -structurele- Europese top. Dat gaan ze ook niet worden. Dat ligt niet aan Ajax, maar aan de status en breedte van de Eredivisie. Pas als er twee of drie clubs zich een aantal jaar rechtstreeks plaatsen voor de groepsfase CL kan er een topclub in de Eredivisie gaan denken aan -structurele- Europese top.

Er is in Nederland geen platform om structureel aan te haken bij de Europese top.

Bij bv Hockey lukt dat wel, maar daar zijn er dan ook 3 of 4 clubs die in staat zijn om de Europacup te winnen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 18 april 2021 om 09:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 17 april 2021 om 19:18:

Dit Roma was gewoon rijp voor de sloop, hou alstublieft op met de spelers die we missen. Het strijdplan deugde weer van geen kanten, weer de buitenkanten niet gezocht. Om kotsziek van te worden. Je trekt een 3 mans verdediging niet uit elkaar door alles door het centrum te pompen.



Zelden zoveel onzin gelezen hier. Dat is op zich ook een kwaliteit, want het niveau ligt hier best hoog.

We hebben -niets- aan buitenspelers die hun man perse moeten passeren en de bal voorzetten zolang we geen Kieft-achtige spits hebben.

De gedachte dat buitenspelers de achterlijn moeten halen wordt door een select groepje supporters aangehangen, maar exact datzelfde selecte groepje accepteren ook die Kieft-spits niet.

Het is echt hilarisch.

Ajax is geen -structurele- Europese top. Dat gaan ze ook niet worden. Dat ligt niet aan Ajax, maar aan de status en breedte van de Eredivisie. Pas als er twee of drie clubs zich een aantal jaar rechtstreeks plaatsen voor de groepsfase CL kan er een topclub in de Eredivisie gaan denken aan -structurele- Europese top.

Er is in Nederland geen platform om structureel aan te haken bij de Europese top.

Bij bv Hockey lukt dat wel, maar daar zijn er dan ook 3 of 4 clubs die in staat zijn om de Europacup te winnen.


Waarom haal je hockey erbij? Hockeyers en -sters prefereren landen toernooien boven de club omdat hun echte grote concurrenten zich buiten Europa bevinden. In het hockey geldt nog steeds de Olympische droom en tevens worden nationale competities gewoon stil gelegd of verschoven voor een groot landentoernooi. Nu kun je bijvoorbeeld wel weer over basketbal en de NBA beginnen maar daar hebben ze een hele andere selectieprocedure voor jong talent. Dus voetbal is voetbal en hockey is hockey, totaal niet te vergelijken.

Wie zegt dat Ajax een Kieft achtige spits nodig heeft? F. de Boer kon met zijn 1.79m ook aardig koppen hoor en Schuurs zegt onderlaatst ik leer steeds beter koppen, WTF. Maar dat nergens op getraind wordt is gewoon een feit als je ziet hoe bv. corners structureel verprutst worden. Van onze huidige spitsen weten we niks omdat er nooit een voorzet gegeven wordt.

En natuurlijk hoeft een voorzet niet torenhoog door de lucht gegeven te worden. Ik heb Neres en Mazraoui weleens een gevaarlijke trekbal van de achterlijn zien geven. Zijn zeer moeilijk te verdedigen of je geeft een corner weg of het is een doelpunt.

Het gaat gewoon om het verrassingselement. Overmars kon ook binnen- en buitenom. Iets wat een Antony (momenteel) totaal niet beheerst en laten we maar zwijgen over een Promes en ja die voetbalt niet meer bij Ajax.

Ik blijf er gewoon bij dat je met een goed spel concept Roma had verslagen, helaas heeft TH geen plan B.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 18 april 2021 om 11:26:

(...) Het gaat gewoon om het verrassingselement. (...)



En het 'verassingselement' heeft een basis: technische balvaardigheid, gecomineerd met snelheid, inzicht en intelligentie. 

Jesper Olsen heeft zijn naamsbekendheid niet te danken aan zijn voorzetten op Kieft en Van Basten. Hij had de individuele klasse om zelf met oplossingen te komen en zelf 'het net te vinden'.

En zo zijn er wel meer geweest. Rob de Wit mag ook best genoemd worden. Bergkamp kon op rechts ook wel iets. 

Wat zijn Neres en Antony dan waardeloze, slappe aftreksels. Snel doorselecteren die gasten.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 16 april 2021 om 13:23:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 16 april 2021 om 01:53:

(...) Over Idrissi gesproken, je zou bijna naar Promes terugverlangen. (...)



Ik verlang naar iemand die deze jongens niet aantrekt.



Misschien is Erik Gudde iets voor jou :-)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 18 april 2021 om 12:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 18 april 2021 om 11:26:

(...) Het gaat gewoon om het verrassingselement. (...)



En het 'verassingselement' heeft een basis: technische balvaardigheid, gecomineerd met snelheid, inzicht en intelligentie. 

Jesper Olsen heeft zijn naamsbekendheid niet te danken aan zijn voorzetten op Kieft en Van Basten. Hij had de individuele klasse om zelf met oplossingen te komen en zelf 'het net te vinden'.

En zo zijn er wel meer geweest. Rob de Wit mag ook best genoemd worden. Bergkamp kon op rechts ook wel iets. 

Wat zijn Neres en Antony dan waardeloze, slappe aftreksels. Snel doorselecteren die gasten.



En dan kom je met spelers uit het TDK tijdperk. Niet eens verrassend trouwens.

Wat zal de afgelopen 35 jaar dan zuur geweest zijn. Ik denk niet dat er nog ooit iets komt waar die 35 jarige verzuring nog verzacht.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 18 april 2021 om 23:35:

En dan kom je met spelers uit het TDK tijdperk. Niet eens verrassend trouwens.



Nee, natuurlijk is dat niet verassend. Dat was een mooie periode met aanvallend, attractief voetbal, die ook nog eens grote namen (Godenzonen) heeft voortgebracht.

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 18 april 2021 om 23:35:

(...) Wat zal de afgelopen 35 jaar dan zuur geweest zijn. (...)



30 jaar. TDK was sponsor tot 1991.

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 18 april 2021 om 23:35:

(...) Ik denk niet dat er nog ooit iets komt waar die 35 jarige verzuring nog verzacht.



Dat denk ik wel. Wellicht al aanstaande donderdag. Als Utrecht een pak slaag krijgt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 18 april 2021 om 22:46:

Misschien is Erik Gudde iets voor jou :-)



Wie?!

 

+1/-0

Deze kwartfinale was een echte anti-climax.....Cruijff: "Als je een mindere ploeg niet minder maakt, kom je er nooit"

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 15 april 2021 om 00:36:

(...)

Overigens zit in de Europa Cup II finale van 1987 (2de helft) een bijna identiek fragment als tegen West-Duitsland een jaar later. Ook zo'n strakke schuiver van Wouters op van Basten die de bal daarna glijdend op doel schiet.
Helaas ging die bal op de keeper.



Wie wat bewaart die heeft wat:


forumillustratie


forumillustratie

 

+1/-0

Maar goed dat we de halve finale niet hebben gehaald, Roma heeft een aardig pak slaag gekregen van ManU, 6-2

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 30 april 2021 om 07:48:

Maar goed dat we de halve finale niet hebben gehaald, Roma heeft een aardig pak slaag gekregen van ManU, 6-2



Dat had Roma van ons moeten krijgen!
Twee keer.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 30 april 2021 om 00:39:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 15 april 2021 om 00:36:

(...)

Overigens zit in de Europa Cup II finale van 1987 (2de helft) een bijna identiek fragment als tegen West-Duitsland een jaar later. Ook zo'n strakke schuiver van Wouters op van Basten die de bal daarna glijdend op doel schiet.
Helaas ging die bal op de keeper.



Wie wat bewaart die heeft wat:


forumillustratie


forumillustratie



Dramatisch gekeept door Immel overigens. Te laat naar de grond, hoek niet verkleinen, ongeveer alles wat je als keeper fout kan doen gebeurde in die actie.

Over de keuze van Immel boven Illgner voor de Mannschaft (door de schorsing van Schumacher) is destijds enorm veel te doen geweest in Duitsland. Mede hierdoor besloot Immel dat dit direct zijn laatste wedstrijd was geweest. Het gevolg is bekend, Illgner pakte in 1990 de wereldtitel met Duitsland, en werd 4x op rij gekozen tot Duits keeper van het jaar. Twee keer kampioen met Real Madrid, 2x de CL gewonnen en 1x de wereldbeker voor clubteams.

Ik noem dat zelf zo'n kwartje wat soms goed moet vallen ;)

Ik sluit niet uit dat als Muller (keeper van Leipzig in 87 en 88) op dat moment al speelgerechtigd was geweest voor Duitsland dat Immel uberhaupt niet mee was gegaan naar het EK van 88.

 

+1/-4

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 30 april 2021 om 07:48:

Maar goed dat we de halve finale niet hebben gehaald, Roma heeft een aardig pak slaag gekregen van ManU, 6-2


Je bedoelt dat United, zonder zelf over een CL elftal te beschikken, wel in staat is Roma te ontmantelen als een matig elftal?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 30 april 2021 om 13:08:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 30 april 2021 om 07:48:

Maar goed dat we de halve finale niet hebben gehaald, Roma heeft een aardig pak slaag gekregen van ManU, 6-2


Je bedoelt dat United, zonder zelf over een CL elftal te beschikken, wel in staat is Roma te ontmantelen als een matig elftal?



Man Utd won in de groepsfase met 1-2 van PSG en met maar liefst met 5-0 van RB Leipzig. Maar misschien hebben RB Leipzig en PSG ook geen CL waardig team.

Dit bericht is gewijzigd op 30 april 2021, 13:35:10.

 

+1/-3

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2020/2021] AS Roma - Ajax