Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Vitezslav Jaros

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Hij is al vanaf het begin echt betrouwbaar. Goede keeper voor op de korte termijn. Dat hij zwak is in de lucht is ook ietwat overdreven. Hij had 1 slecht momentje in zijn tweede of derde wedstrijd.

+1/-0

Ondanks dat ik principieel tegen een gehuurde eerste keeper ben: uitstekende pot van Jaros tegen PSV gisteren. Ik zag in de krantjes dat ze her en der kritiek op 'm hebben, maar dat is echt onterecht, vind ik. Hij heeft diverse kopballen van dichtbij er goed uit gehouden, waaronder die gigakans waar Baas er helemaal naast zat. De twee goals kon ie niks aan doen. Had wellicht wat vaker ballen klemvast kunnen hebben, maar dat vind ik echt details en ik snap dat je bij twijfel het zekere voor het onzekere kiest en ze achter tikt.

Ook goed dat hij sober speelde bij hoge druk. Geen ziekenhuisballen op backs, maar gewoon die bal naar voren en dan maar voor de afvallende bal. Wat je niet wilt in zo'n wedstrijd, is in de problemen komen door geklooi tussen keeper en verdedigers. Bovendien neemt de druk ook af als je aanvallers van de tegenpartij een paar keer voor joker laat lopen omdat je 'm gewoon wegrost. Het is wellicht met de voeten niet de beste, maar al met al vind ik het voldoende en betrouwbaar.

Uiteraard afwachten hoe hij zich ontwikkelt, maar als hij deze lijn doortrekt: als Liverpool 'm volgend jaar geen noemenswaardige rol bij het eerste kan toezeggen, wellicht alsnog een poging wagen om 'm definitief over te nemen. Vind het wel een goed keepertje en ik mag aannemen dat Pasveer toch echt afzwaait volgend jaar, dus we moeten sowieso de markt op.

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Spelers » Vitezslav Jaros