Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Francesco Farioli

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 26 mei 2025 om 16:36:

Mike1976 schreef op 26 mei 2025 om 16:27:

Het lijstje van Kroes:

- Paul Simonis
- René Hake
- Kees van Wonderen
- John Stegeman
- Leon Vlemmings
- Robert Maaskant
- Hans de Koning
- Dennis Demmers
- Foeke Booy
- Erik ten Hag

Ja, dat zijn inderdaad de trainers van GAE van de laatste tien jaar. Van al deze tien pareltjes zijn er op acht na nog allemaal werkzaam als hoofdtrainer.

:\(

Zo gek he dat Nederlandse trainers niet serieus worden genomen.

Een triumviraat van Stegeman, Maaskant en de Koning lijkt mij wel wat.

Al is de anti-Ajax coalitie van Hake, van Wonderen en Booy bij ons malle pietje ook nog een optie. Steijn X3

Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!

Nooit geweten dat Farioli ook bij de Eagles gezeten heeft.

Ik moet het ook nog maar zien met Kroes, maar jij trekt het in het absurde.

Mislintat heeft Steijn in zijn maag gesplitst gekregen en Kroes Farioli. Farioli is 100% van Kelvin de Lang gekomen en Kroes is er met 0,0 idee wat te doen maar in meegegaan met de handtekening van een ander directielid eronder want zelf niet tekenbevoegd. Ging het mis kon hij via de TG een ander voor de bus gooien want niet zijn bevoegdheid, niet zijn keus.

Dat is het type mens dat Kroes is. Succes is van hem, falen ligt aan de rest van de wereld. Manager zonder vak kennis en enkel een grote bek zoals er zoveel rondlopen. Een omhooggevallen tweedehands autoverkopertje.

De eerste stap richting de top is deze blaaskaak eruit gooien.

+3/-0

Mike1976 schreef op 26 mei 2025 om 16:47:

ElSimao2 schreef op 26 mei 2025 om 16:36:

Mike1976 schreef op 26 mei 2025 om 16:27:

Het lijstje van Kroes:

- Paul Simonis
- René Hake
- Kees van Wonderen
- John Stegeman
- Leon Vlemmings
- Robert Maaskant
- Hans de Koning
- Dennis Demmers
- Foeke Booy
- Erik ten Hag

Ja, dat zijn inderdaad de trainers van GAE van de laatste tien jaar. Van al deze tien pareltjes zijn er op acht na nog allemaal werkzaam als hoofdtrainer.

Zo gek he dat Nederlandse trainers niet serieus worden genomen.

Een triumviraat van Stegeman, Maaskant en de Koning lijkt mij wel wat.

Al is de anti-Ajax coalitie van Hake, van Wonderen en Booy bij ons malle pietje ook nog een optie. Steijn X3

Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!

Nooit geweten dat Farioli ook bij de Eagles gezeten heeft.

Ik moet het ook nog maar zien met Kroes, maar jij trekt het in het absurde.

Mislintat heeft Steijn in zijn maag gesplitst gekregen en Kroes Farioli. Farioli is 100% van Kelvin de Lang gekomen en Kroes is er met 0,0 idee wat te doen maar in meegegaan met de handtekening van een ander directielid eronder want zelf niet tekenbevoegd. Ging het mis kon hij via de TG een ander voor de bus gooien want niet zijn bevoegdheid, niet zijn keus.

Dat is het type mens dat Kroes is. Succes is van hem, falen ligt aan de rest van de wereld. Manager zonder vak kennis en enkel een grote bek zoals er zoveel rondlopen. Een omhooggevallen tweedehands autoverkopertje.

De eerste stap richting de top is deze blaaskaak eruit gooien.

Voor zover mij bekend is het aanstellen van de trainer een bevoegdheid van de TD.

Tenzij je andere informatie kunt presenteren zie ik geen reden aan te nemen dat dat anders is voor Mislintat en Kroes.

+1/-0

Dat is ook zeker een bevoegdheid van de TD, maar dit soort dingen gebeuren nog wel eens in samenspraak. Het verhaal is dat Mislintat pas bij Steijn uitkwam nadat men binnen de club had aangegeven liever geen Bosz of een buitenlander te willen. Zo'n solist was Mislintat dus ook weer niet.

Overigens heeft Steijn bij Sparta voor een totale ommekeer gezorgd, dus misschien had Mislintat het zo slecht nog niet gezien bij hem. Het probleem was altijd de onprofessionele instelling van Steijn nadat hij niet de spelers kreeg die hij wilde. Dat soort sabotage kon niemand voorzien. Farioli heeft wat dat betreft wel het goede voorbeeld gegeven door gewoon te roeien met de riemen die hij heeft en zijn spelersgroep niet te laten vallen.

+3/-0

Welke trainer gaat nu zijn vingers branden aan Ajax? Er wordt van je verwacht dat je aantrekkelijk voetbal gaat spelen, maar of je daarvoor ook de benodigde spelers gaat krijgen van ome Kroes…..

Al zou men geïnteresseerd zijn in Reiziger, vraag ik het me af of hij het wel had gedaan… het afbreukrisico is voor een trainer met zijn profiel wel hoog. Farioli heeft dat natuurlijk ingezien.

+3/-0

Kroepoek schreef op 26 mei 2025 om 23:18:

Welke trainer gaat nu zijn vingers branden aan Ajax? Er wordt van je verwacht dat je aantrekkelijk voetbal gaat spelen, maar of je daarvoor ook de benodigde spelers gaat krijgen van ome Kroes…..

Al zou men geïnteresseerd zijn in Reiziger, vraag ik het me af of hij het wel had gedaan… het afbreukrisico is voor een trainer met zijn profiel wel hoog. Farioli heeft dat natuurlijk ingezien.

Dit is wel een beetje het probleem ja. Je volgt een trainer op die het met dit materiaal boven verwachting goed heeft gedaan, en het resultaat van die prestatie 'boven verwachting' was de tweede plaats. Je moet er dus ernstig rekening mee houden dat je, als je nu instapt, zomaar 3e wordt. En dan is de sfeer in Amsterdam niet opperbest, kan ik me zo voorstellen.

Ik begin steeds meer te denken dat de voorspelling van s0lido weleens uit zou kunnen komen: ze komen straks gewoon bij Dave Vos uit.

+3/-0

Sevic schreef op 27 mei 2025 om 07:36:

Kroepoek schreef op 26 mei 2025 om 23:18:

Dit is wel een beetje het probleem ja. Je volgt een trainer op die het met dit materiaal boven verwachting goed heeft gedaan, en het resultaat van die prestatie 'boven verwachting' was de tweede plaats. Je moet er dus ernstig rekening mee houden dat je, als je nu instapt, zomaar 3e wordt. En dan is de sfeer in Amsterdam niet opperbest, kan ik me zo voorstellen.

Ik begin steeds meer te denken dat de voorspelling van s0lido weleens uit zou kunnen komen: ze komen straks gewoon bij Dave Vos uit.

De situatie is ook dat Farioli, ondanks dat ie bij spelers en supporters populair was, de club min of meer afgedankt heeft.

De analogie is dan een beetje dat je een vent bent die goed in de markt ligt bij het andere geslacht. Zou je het meisje willen dat door haar vorige vriendje aan de kant gezet is maar alsnog de hele wereld eist?

De meeste zichzelf respecterende kerels in die situatie zullen bedanken voor de eer en iemand anders zoeken. Immers, zo heel heeft ze niet te bieden en je doet het al snel slechter dan die guy die haar naar het grof vuil verwezen heeft. Ben je overigens van een, volgens haar omgeving, incorrecte afkomst dan wordt dat je ook dagelijks duidelijk gemaakt.

Dat probleem hebben wij nu ook, naar verluid zou zelfs Marcel Keizer, die feitelijk nog nooit iets gepresteerd heeft als trainer, twijfelen om weer trainer te worden.
Uiteindelijk kom je dan bij iemand uit die onder normale omstandigheden nooit de kans zou krijgen en die dan maar een wonder moet verrichten.

+1/-0

Ja, dat aan de ene kant. Aan de andere kant is trainer worden van een grote club als Ajax ook wel weer iets wat je mooi op je CV kunt zetten en voor sommigen misschien wel een jongensdroom. Ik denk dat we - nu Reiziger duidelijk geen interesse heeft - misschien beter af zijn met een buitenlandse trainer.

+1/-0

YAKUBU22 schreef op 27 mei 2025 om 11:04:

Ja, dat aan de ene kant. Aan de andere kant is trainer worden van een grote club als Ajax ook wel weer iets wat je mooi op je CV kunt zetten en voor sommigen misschien wel een jongensdroom. Ik denk dat we - nu Reiziger duidelijk geen interesse heeft - misschien beter af zijn met een buitenlandse trainer.

Reiziger wilde dolgraag trainer van Ajax worden en ging weg toen dat niet haalbaar bleek. Dat hij kennelijk geen interesse heeft (heb dat niet meegekregen, maar geloof het wel) zegt een hoop over de situatie waar we in zitten: we hebben de goede trainers niet voor het oprapen.

Van de realistische opties neig ik naar Simonis. Die heeft zn contract verlengd, maar dat was allang rond voordat de vacature ontstond, dus wellicht wil hij wel. Maar goed, op heel veel is dat allemaal niet gebaseerd.

+3/-0

Ik lees wat geruchten over Mark van Bommel. Erg laat voor een 1 april grap. Goed, het zijn maar geruchten, ik zie dat nooit gebeuren.

+3/-0

Volgens Fabrizio Romano zijn we heel dicht bij een hernieuwd trainerschap van Heitinga.

Voor zover ik weet heeft die man het bijna altijd bij het goede eind, dus ik hou er rekening mee dat dit het gaat worden.

+2/-0

ElSimao2 schreef op 28 mei 2025 om 00:05:

Volgens Fabrizio Romano zijn we heel dicht bij een hernieuwd trainerschap van Heitinga.

Voor zover ik weet heeft die man het bijna altijd bij het goede eind, dus ik hou er rekening mee dat dit het gaat worden.

https://m.youtube.com/watch?v=A0l3Fum29xAlink

+1/-0

Ik zie het functieprofiel al voor me:

- Je bent in het bezit van AJAX DNA
- Je hebt de Nederlandse nationaliteit
- Je hebt een conservatieve mindset en kunt goed meebewegen met de andere AJAX DNA-ers binnen de organisatie
- Je bent in staat om het welzijn van de spelers te managen met minimale middelen (bv. één kok en één ijsbad)
- Je laat het team voetbal spelen volgens de protocollen van de jaren ‘70 en ‘90.

+3/-0

Als Heitinga het daadwerkelijk wordt, dan is dat natuurlijk wel het definitieve bewijs van een gebrek aan visie vanuit de directie. Je kunt niet met één overkoepelende visie binnen een jaar eerst uitkomen bij iemand als Francesco Farioli en daarna bij Johnny Heitinga.

Het lijkt me typisch een trainer die compleet afhankelijk is van de kwaliteit van zijn materiaal. Zal nooit overpresteren. Alles op mentaliteit, geen tactische spelopvatting waarmee je tegenstanders te slim af bent.

Heel zonde, want er zijn in het buitenland echt wel kandidaten waarmee je, ook met deze spelersgroep, stappen zou kunnen maken. Heitinga is een zwaktebod, een veilige keuze, iemand die toch wel ja zegt.

Het moet bij Ajax eerst slechter worden, voordat het weer beter kan worden.

+1/-0

Update: volgens de Telegraaf (altijd betrouwbaar natuurlijk, krant met een brandschoon verleden immers) gaat het om een duo-baan en moeten Heitinga en Keizer het samen gaan doen.

https://www.telegraaf.nl/sport/295245955/ajax-gaat-vol-voor-marcel-keizer-en-john-heitinga#nofollowlink

Slecht plan. Gedeelde verantwoordelijkheid is geen verantwoordelijkheid. Destijds met Advocaat en Van Hanegem bij Oranje was dat ook zo'n gezeik, totdat ze gewoon besloten dat Van Hanegem voortaan definitief assistent was.

Ik zie dan nog liever Keizer dan Heitinga. Keizer heeft er ook weinig van gebakken de laatste jaren, maar heeft in ieder geval ervaring als hoofdcoach in topcompetities. Ik gun hem ook ergens wel een herkansing, nadat hij toen moest instappen na het Nouri-drama. Dat was vanaf het begin gedoemd te mislukken natuurlijk.

Maar goed, beiden zijn het eigenlijk geen geschikte kandidaten uiteraard.

+3/-0

Sevic schreef op 28 mei 2025 om 08:24:

Update: volgens de Telegraaf (altijd betrouwbaar natuurlijk, krant met een brandschoon verleden immers) gaat het om een duo-baan en moeten Heitinga en Keizer het samen gaan doen.

https://www.telegraaf.nl/sport/295245955/ajax-gaat-vol-voor-marcel-keizer-en-john-heitinga#nofollowlink

Slecht plan. Gedeelde verantwoordelijkheid is geen verantwoordelijkheid. Destijds met Advocaat en Van Hanegem bij Oranje was dat ook zo'n gezeik, totdat ze gewoon besloten dat Van Hanegem voortaan definitief assistent was.

Ik zie dan nog liever Keizer dan Heitinga. Keizer heeft er ook weinig van gebakken de laatste jaren, maar heeft in ieder geval ervaring als hoofdcoach in topcompetities. Ik gun hem ook ergens wel een herkansing, nadat hij toen moest instappen na het Nouri-drama. Dat was vanaf het begin gedoemd te mislukken natuurlijk.

Buiten dat De Telegraaf het meldt, is dit ook door meerdere bronnen al geverifieerd. Zelfs de goed geïnformeerde Fabrizio Romano kwam al eerder met dit bericht dan De Telegraaf. Romano is over het algemeen goed ingelicht en zit er niet vaak naast (helaas).

+2/-0

BertjeK schreef op 28 mei 2025 om 09:14:

Buiten dat De Telegraaf het meldt, is dit ook door meerdere bronnen al geverifieerd. Zelfs de goed geïnformeerde Fabrizio Romano kwam al eerder met dit bericht dan De Telegraaf. Romano is over het algemeen goed ingelicht en zit er niet vaak naast (helaas).

Romano repte niet over Keizer, toch?

Daar ging het me om.

+2/-0

Sevic schreef op 28 mei 2025 om 09:26:

Daar ging het me om.

Nee dat klopt. Maar gaf wel aan dat Ajax nu voor Heitinga wilde gaan. Wat ik opzich al niet snap... Leuk dat hij een Ajax verleden heeft, maar staat nu niet bekend als een hoofdtrainer met een groot trackrecord.

+1/-0

BertjeK schreef op 28 mei 2025 om 09:32:

Sevic schreef op 28 mei 2025 om 09:26:

Daar ging het me om.

Nee dat klopt. Maar gaf wel aan dat Ajax nu voor Heitinga wilde gaan. Wat ik opzich al niet snap... Leuk dat hij een Ajax verleden heeft, maar staat nu niet bekend als een hoofdtrainer met een groot trackrecord.

Ajax-verleden is enorm belangrijk natuurlijk. Dat moeten we niet onderschatten met z'n allen. Ik bedoel, zonder het Ajax-DNA kun je bij ons nooit slagen. Noem mij nou eens trainers zónder Ajax-verleden die tóch succesvol waren bij onze club. Ik bedoel, dan kom ik niet verder dan namen als Ștefan Kovács, Vic Buckingham, Leo Beenhakker, Morten Olsen, Erik ten Hag, enzovoorts. Maar ja, dat zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen. En waar praat je dan helemaal over? Een paar kampioenschappen (meestal de dubbel), wat Europacups, een wereldbeker. Nee, échte Ajacieden, die hebben het structureel veel beter gedaan. Neem zo'n Danny Blind, altijd topprestaties. Van Basten, jarenlang toonaangevende coach geweest. Van 't Schip, geweldige successen gevierd. En toen Jan Wouters het overnam van Morten Olsen, begon het ook pas écht te lopen, weet iedereen.

We moeten niet vergeten dat ze buiten Amsterdam niet kunnen voetballen en dus ook niet kunnen trainen. Is Danny Blind misschien te porren voor een nieuwe termijn?

+4/-0

Heitinga en Marcel Keizer als trainers duo.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Francesco Farioli